Annons:
Etiketteraktuelltnyheter
Läst 1446 ggr
AnnaMoonshadow
3/12/13, 9:10 AM

Lolitor i Nyhetsmorgon

Såg ett inslag i nyhetsmorgon idag där de bjudit in några lolitor till studion. Lite roligt att stilen blir uppmärksammad men känner samtidigt att det är liiite sent. Vad tycker ni om att det uppmärksammas?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Aily
3/12/13, 1:22 PM
#1

Jag skulle nog vilja påstå att lolita-kulturen äntrade de svenska folkhemmen med YOHIO. Så nä, bättre sent än aldrig säger jag.  😊

Sen har jag svårt att avgöra om just denna grupp lolitor var ett bra val. De skulle nöjt sig med ett par söta lolitor och inte börjat dela upp dem i grupper. För en vanlig svensk som aldrig träffar människor i annat än jeans och skjorta så kan det bli lite för märkligt, vilket gör det svårare att acceptera.

Det är lätt för oss som varit i Japan eller på annat sätt anammat den japanska pop-kulturen och som hänger här att säga att det här är gamla nyheter.

När Anders Borg tillsattes som finansminister skrevs det mer om hans hår än om vad han kan i tidningarna. Nu väntar jag ivrigt på att Beatrice Ask tar på sig en Lolitaklänning! 😃

 

emee
3/12/13, 8:15 PM
#2

Lolita har uppmärksammats lite innan YOHIO blev stor, i radio: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/55580?programid=3061. Sen så har jag sett det diskuteras på svenska forum, innan också, Men han har nog gjort det mer känt. Känner att det nog blev en missuppfattning i slutet där, YOHIO var väl ändå nån sorts Lolita när han hade klänning på sig även om inte kjolen var så fluffig. Och en del Visual kei-artister som YOHIO är, klär ju sig i lolitakläder. Tycker att det blev lite rörigt. Men eftersom de japanska stilarna är så komplexa kan det nog lätt bli det.

Upp till toppen
Annons: