Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 989 ggr
[PeterWem]
1/26/13, 3:44 AM

Något för alla fotonördar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick i bokhandeln här i Japan och ögnade igenom fotoavdelningen. Bortsett från alla böcker om diverse kameramärken och hur man fotograferar unga tjejer fanns där även en bok som jag fastnade för.

Classic camera girl i sann mangastil. Det blev ett köp direkt. Jag har sett en annan bok i liknande stuk där mangafigurer poserar med nya kameror, men eftersom jag redan känner till de nyare kamerorna utan och innan tror jag det blir intressantare att läsa en med litet historia i sig. Jag fann till råga på allt en bra sida på nätet för att rita kanjtecken och översätta dem till Hiragana. T.o.m. för mig som är sämst på att rita Kanji lyckades jag pricka rätt.

Annons:
Aily
1/26/13, 8:54 AM
#1

Vilken fin bok! Den går att beställa på amazon Japan för den intresserade: Classic Camera Girl

Jag funderar faktiskt på att köpa den till min dotter som intreserar sig för både Manga och fotografering. Glad

 

AnnaMoonshadow
1/29/13, 9:07 AM
#2

Åhh, den såg verkligen fin ut!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: