Kpop och Korea

K-POP nördar på Japan i fokus?

2012-12-23 00:24 #0 av: [Chokladmousse]

Jag undrar bara om det finns några K-POP nördar här på JIF?

Det känns som om jag är ensam K-POP nörd här, även om det säkert finns många fler.

Det vore ju kul om man kunde "prata" (vad ska man annars kalla det?) med någon/några med samma intresse om ju ämnet.

Förlåt om det blev flummigt eller otydligt. Jag är övertrött och det är sent.(Iaf för en som har fått jullov för några dagar sen och är inte van vid att vara vaken hela nätterna XD)

Anmäl
2012-12-23 08:07 #1 av: AnnaMoonshadow

hehe tycker det var ganska tydligt ja ;)

Själv lyssnar jag för närvarande nästan inte på annat än koreanskt, jag är dessutom väldigt intresserad av korenaskt drama (även om jag inte har haft tid att se så mycket på sistone). Jag fangirlar inte allt för mycket dock, har nog inte den läggningen, men jag tycker det är riktigt roligt att prata om ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2012-12-23 12:36 #2 av: Yen-Chan

jag är K-Pop nöööörd! XD
Lyssnar för det mesta bara på kpop när jag ska sätta på musik ;3

Lyssnar mest på SHINee, Big Bang, Super Junior, NU´EST, B.A.P, lite 2NE1 och självklart PSY och hans Gangnam Style ;D
xD<3

Anmäl
2012-12-23 16:36 #3 av: [Chokladmousse]

#1 Jag fangirlar inte heller så mkt. Fastän jag är en fangirl så blir jag inte sådär... fangirlig, om du förstår.

#2 Jag lyssnar mest på 2NE1, Big Bang, PSY's Gangnam Style och SE7EN's Somebody else. Har faktiskt inte hört NU'EST eller B.A.P. Jag är en YG-geek.

Om någon skulle vilja prata om K-POP med mig så kan du bara PM:a mig. Jag känner mig så ensam...

Anmäl
2012-12-23 22:18 #4 av: AnnaMoonshadow

#3 du måste kolla upp B.A.P!  Nu'est också så klart!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2012-12-25 14:45 #5 av: tesushie

#4 nuest <3<3

Anmäl
2012-12-25 14:46 #6 av: tesushie

pröva även lyssna på u-kiss och boyfriend med <3 för antar du lyssnat på super junior

Anmäl
2012-12-25 19:50 #7 av: [Chokladmousse]

#4&5 Ska göra det!

#6 Jag har hört Super Junior. Jag tycker som en i Kids React to K-POP: Big Time Rush. But more emo...   U-kiss och Boyfriend? Vilket label tillhör dem?

Anmäl
2012-12-25 21:59 #8 av: AnnaMoonshadow

u-kiss = NH media tror jag och boyfriend ligger väl inder starship?

Ukiss gör mycket i japan också, bara för att komma med lite info, men deras senaste koreanska singel är väl stop girl

Vea <3 

Anmäl
2012-12-25 22:29 #9 av: [Chokladmousse]

#8 Ok. Jag vet inte vrf men jag är beronde av att veta vilka labels grupper tillhör. I'M A LABEL-GEEK!

Anmäl
2012-12-25 22:56 #10 av: [zippo92]

Jag är kpopnörd! xD Är nästan det enda som spelas här hemma ;) Mina favoriter är B.A.P, super Junior, B1A4 och Nu'est, fast näst intill alla andra band lyssnas också på :P

Anmäl
2012-12-27 01:24 #11 av: AnnaMoonshadow

#9 haha jag är precis tvärt om, jag bryr mig inte så mycket om det så länge det är bra musik ;)

#10 haha alla verkligen? xD Men du verkar ha bra smak må jag säga ^__^ B.A.P, B1A4 och Nu'est blir det rätt mycket här hemma också!

Vea <3 

Anmäl
2012-12-27 16:25 #12 av: [Chokladmousse]

#11 Så länge musiken är bra så lyssnar jag. Men att veta vilket label gruppen tillhör är ett beroende!

Anmäl
2013-02-17 00:33 #13 av: Yen-Chan

Jag har min SHINee Tumblr här om det är någon som är intresserad av att titta in! Skrattar
http://www.tumblr.com/blog/shineelovee95

Anmäl
2013-02-17 08:46 #14 av: Aily

#13 Man måste signa sig där för att kunna se?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.