Kpop och Korea

K-POP: Vilka är era favoriter?

2012-12-15 21:29 #0 av: [Chokladmousse]

Vilka är era favorit K-pop grupper? Vilket Entertainment bolag gillar du mest? Vilken grupp är bäst på att dansa? Vilken på att sjunga/rappa? Skriv varför du tycker som du gör! T ex: x är min favvogrupp för att de är bra på att sjunga och dansa. De är söta. (Kom inte på något bättre XD)

Hade tråkigt och ville veta vad ni tycker!

Anmäl
2012-12-16 09:54 #1 av: AnnaMoonshadow

Intressant fråga. Själv är jag en sånhär allätare som har svårt att hitta absoluta favoriter  men Big Bang är nog min favorit när det kommer till pojkband och 2NE1 när det handlar om tjejer. Men observera att jag lyssnar på mycket annat också!

Så när det kommer till labels så är det väl YG som blir favoriten, men det är inte bara musik från dem jag lyssnar på ;)

Åh, jag höll nästan på att glömma, jag är lite kär i Jang Keun Suk också! han är fantastisk att kolla på och han sjunger sjukt bra ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2012-12-16 09:55 #2 av: AnnaMoonshadow

BTW, jag tog mig friheten att kasta om orden i titeln på tråden för att det ska bli lättare att förstå vad den handlar om ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2012-12-16 10:38 #3 av: [Chokladmousse]

#2 Det är ok!

Jag lyssnar själv bara på Big Bang som killgrupp och 2NE1 som tjejgrupp. De är otroligt duktiga och talangfulla. Så YG for the win. SM är inte direkt min typ av musik, men jag lyssnar på alla i The Big 3 ändå. De som jag tycker dansar bäst är nog 2NE1. Big Bang och Park Bom sjunger bäst.

Daesung är väldigt rolig att titta på när han dansar t ex Mister av Kara, han har så mkt SWAG!

Anmäl
2012-12-16 12:30 #4 av: Aily

Jag lyssnar faktiskt inte på K-pop. Inte för att det inte skulle finnas något bra, utan för att jag inte har stött på något.

Finns det något ni rekommenderar?

Kanske ni bör ha i åtanke att jag älskar L'arc en ciel/Vamps och Gackt bla. Om jag kan förutse vad som ska hända i en låt slutar jag lyssna. Tungan ute

Anmäl
2012-12-16 17:45 #5 av: AnnaMoonshadow

#4 hmm... k-pop är oftast mer dansmusik om man säger så, jämfört med Gackt m.fl som du nämner. Men k-popen är dessutom stor så det brukar finnas något för alla så att säga. Tycker Big Bang som både jag och #3 pratade om har ett väldigt speciellt sound, särskilt på deras nya skiva, så det kanske skulle kunna falla dig i smaken? Testa någon av dessa:

Big Bang - Fantastic Baby

Big Bang - Monster

Big Bang - Blue

Den sista är lite lugnare än de andra och en av mina favorit-mys-låtar, självfallet har de otroligt många fler jättebra låtar så kika vidare på Youtube om du tycker de verkar bra.

En av de bästa sakerna med k-pop är i alla fall att deras låtar är mycket lättare att få tag på online då de lägger upp så gott som alla videos till de största banden ^__^

Vea <3 

Anmäl
2012-12-16 17:55 #6 av: emee

Jag tycker mest om SHINee, jag tycker om att Taemin och Key är lite feminina och de dansar väldigt bra, speciellt Taemin. De sjunger också bra.

Anmäl
2012-12-16 19:29 #7 av: Aily

#5 Tack. De var helt okej, men som du sa, dansmusik. Oskyldig

Anmäl
2012-12-16 21:03 #8 av: tesushie

super junior ,u-kiss,nuést , boyfriend och shinee

Anmäl
2012-12-17 07:12 #9 av: AnnaMoonshadow

#8 vad är det som gör dem bra då? :P

Vea <3 

Anmäl
2012-12-17 10:31 #10 av: tesushie

allt <3 de är superbra på att sjunga och dansa de verkar ha bra personlighet , de är snygga och söta samt är lite såmkär i ren från nuést,kevin från u-kiss och youngmin en av tvillingarna från boyfriend <3

Anmäl
2012-12-17 10:40 #11 av: AnnaMoonshadow

haha jag fick upp ögonen för Ren för bara ett par dagar sedan efter att jag stötte på en bild av honom nånstans på nätet. Jag brukar inte gilla de där supersöta killarna men han var bara... Jag vet inte, han är bara läskigt fin!

Vea <3 

Anmäl
2012-12-17 21:09 #12 av: tesushie

#11 jag vet han är så <3<3<3

#4 de är nåra av mina favoriter med har skiva med vamps som jag nästan lyssnat sönder

Anmäl
2013-01-09 16:48 #13 av: AnnaMoonshadow

Har redan börjat spara youtubevideos för 2013, bland annat har jag denna:

Vea <3 

Anmäl
2013-01-10 21:49 #14 av: [rosakontorstol]

Jag lyssnar mest på YG artister och är väldigt biased mot Bigbang och 2NE1.

Men..

Sen jag såg på programmet " We Got Married" med Leeteuk och Sora (mitt hjärta gör ont bara av att tänka på hur det slutade, hoppas värkligen att de blir återförenade) så har jag varit väldigt uppmärksammad på Super Junior osv... Fighting! xD

Anmäl
2013-01-24 10:17 #15 av: Quennie

Hm. Svårt! Lyssnar rätt så mycket på Kpop men tror att T.O.P och G-Dragon står högt på listan.

Anmäl
2013-01-24 21:19 #16 av: [Chokladmousse]

#15 G-Dragon är min favorits soloartist. T.O.P. och GD är en asgrym kombo.

Anmäl
2013-01-27 13:20 #17 av: beezus

Är rätt så ny på det här med kpop men jag har totalt fastnat för 2NE1♥♥

Älskar hur musiken får en att vilja dansa och dom är så duktiga och ja allt!

Har funderat på att jag skulle vilja börja på någon slags kpop dans men finns inget sånt i min stad, som om ni vet någon dans som liknar kpop får ni gäna berätta! ^-^

Anmäl
2013-01-28 15:57 #18 av: [Chokladmousse]

# 17 Jag har funderat på samma sak, om K-pop dans alltså. Inte flashmobs utan att dansa. Kulturskolan där jag bor dansar bara amerikansk hiphop och r&b. Y U DON'T LIKE K-POP?!

Anmäl
2013-01-29 09:01 #19 av: AnnaMoonshadow

#17 2ne1 är awesome, jag ser själv så oerhört mycket fram emot det här året, främst för att de ska komma med massa ny musik ^__^

Vea <3 

Anmäl
2013-01-29 21:39 #20 av: [Chokladmousse]

# 19 Jag med! Jag är inte en VIP i grund och botten utan en Blackjack... OskyldigJag längtar verkligen efter alla sånger!

Anmäl
2013-01-29 23:25 #21 av: Smullis

Lyssnar också ofta på 2NE1 :D Dansar och sjunger jättebra!

Anmäl
2013-01-30 15:42 #22 av: [Chokladmousse]

# 21 Ja visst gör dem! Synd att deras nya album inte har släppts ännu... :(

Anmäl
2013-01-30 15:44 #23 av: AnnaMoonshadow

#22 vi får inte vara för otåliga, perfektion tar tid ^^

Vea <3 

Anmäl
2013-01-30 15:50 #24 av: [Chokladmousse]

#23 Jag vet... De har sagt det själva. Men jag litade aldrig på att skivan skulle komma då... YG är trolls. Remember that my friend!

Anmäl
2013-01-30 15:52 #25 av: AnnaMoonshadow

#24 haha men det är verkligen dags för 2ne1 nu, deras fans har fått vänta alldeles för länge!

Vea <3 

Anmäl
2013-01-30 15:58 #26 av: [Chokladmousse]

# 25 Jag håller med! Jag har ju gått och blivit en VIP medan jag väntade. 2NE1 HWATING!

Anmäl
2013-01-30 16:29 #27 av: Smullis

Har lyssnat en del på hyuna också, det är väl k-pop?

Anmäl
2013-01-30 16:36 #28 av: AnnaMoonshadow

#27 japp, det är det ^^

Vea <3 

Anmäl
2013-02-14 00:35 #29 av: Yen-Chan

SHINee är helt klart mina favoriter  <33
Här är en söt video med dem jag länkar med :3

Anmäl
2013-02-22 09:48 #30 av: Quennie

SHINee är en av mina favoriter också. ^^

Anmäl
2013-02-22 10:37 #31 av: AnnaMoonshadow

vad tycker ni om SHINee's nya video då? 

Vea <3 

Anmäl
2013-02-22 13:08 #32 av: Smullis

SHINee var ju jättebra!! :D

Gillar även vissa låtar av Super Junior och Gee av Girls Generation :P

Anmäl
2013-02-22 14:50 #33 av: AnnaMoonshadow

Några av mina favoriter bland SHINee's låtar är Sherlock och Lucifer, som också är bland de mest kända. Såg också att Fire fanns ute som en kort MV, men tror jag i det fallet föredrar Dream Girl eftersom den hade den rätt SHINee-känslan Glad

Vea <3 

Anmäl
2013-02-22 17:07 #34 av: [Chokladmousse]

#33 FFFUUU! Jag kan inte höra någon sång över huvudtaget! Då överbelastar jag det lilla internet jag har.

Anmäl
2013-02-24 00:01 #35 av: Yen-Chan

Jag tyckte mycket om Dream Girl :D
Men jag förstår inte riktigt Taemins byxor.... xD Lite för mycket färg där tycker jag :P 
Annars var allt super! o.o

ooh! kolla denna super söta SHINee videon Kär<3

Anmäl
2013-02-25 07:12 #36 av: AnnaMoonshadow

#34 det där jäkla internet alltså xD 

#35 den var söt ^_^

Vea <3 

Anmäl
2013-03-18 10:36 #37 av: Yen-Chan

Någon som vet de 5 största Kpop grupperna!? :D

Anmäl
2013-03-18 11:22 #38 av: AnnaMoonshadow

#37 hur mäter du största? utifrån antal fans? eller antal medlemmar? eller försäljarsiffror?

Vea <3 

Anmäl
2013-03-18 12:41 #39 av: Asuna

hmm måste nog säga att Miss A är mina favoriter men lyssnar på flera olika :) Gillar Jia´s rap i deras låtar.

Anmäl
2013-06-25 13:03 #40 av: Yen-Chan

menade med antal fans - populäritet :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.