Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Kpop och Korea

K-pop i Svensk TV!

2012-12-04 21:52 #0 av: emee

Imorgon den 5 december kommer Kobra att handla om K-pop. Bl.a. så intervjuas SHINeeGlad Det finns en trailer här: http://www.svt.se/kobra/kobra-om-k-pop

Anmäl
2012-12-05 07:29 #1 av: AnnaMoonshadow

ohh, vad intressant :O Hoppas det kommer ut på svtplay sen så att jag kan kika på det :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2012-12-05 09:06 #2 av: Aily

Roligt! Med lite tur får vi kanske snart se Koreanska draman i tv också? De har blivit så grymt duktiga på film och tv produktion.

Anmäl
2012-12-05 09:20 #3 av: AnnaMoonshadow

Det hade verkligen varit något! Finns ju historier som kan vara bra mycket bättre än en del av det amerikanska som går på tv jämt!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2012-12-05 10:17 #4 av: Aily

Går ju inte att jämföra. Du hittar ingen skruvad amerikansk sensmoral i Koreanska tv-draman eller filmer. Oskyldig

Anmäl
2012-12-05 10:33 #5 av: AnnaMoonshadow

#4 Haha kanske inte. Var nog lite klumpigt uttryckt också. Menade bara att koreansk drama säkerligen skulle kunna hitta en marknad här i sverige om de svenska tvbolagen bara gav det en chans ;)

Vea <3 

Anmäl
2012-12-05 10:40 #6 av: Aily

Jo, jag förstod, jag behövde bara få det ur mig. Är så trött på det amerikanska, men det är vad svenskar över lag verkar vilja ha. Vi håller väl på att bli lite amerikaniserade... *ryser*

Anmäl
2012-12-05 11:07 #7 av: AnnaMoonshadow

#6 haha tyvärr så är det väl så. Nu ser ju jag rätt mycket amerikanskt också men tror att svenska folket i allmänhet skulle vara öppna för annat i högre utsträckning om det bara fanns och tog plats :P

Vea <3 

Anmäl
2012-12-05 18:42 #8 av: emee

#2 hoppas mer på Japanska draman, tycker dom är bättre. Har länge tyckt att dom ska visa "Nobuta wo Produce" i svensk TV, mycket på grund av antimobbingbudskapet i den. Sen kan man ju alltid hoppas att Kobra gör fler program om asiatisk populärkultur, t.ex. om Visual kei. När Yohio har varit med i melodifestivalen kanske det är dags Glad

Anmäl
2012-12-05 18:55 #9 av: Aily

Ja, japan har många bra ungdomsdraman som visst det kunde visas, med fördel, i svensk tv.

Det som gör Koreanska draman bättre, så som jag ser det, är att de är mer "vuxna" och mer liknar den svenska mentaliteten.

Anmäl
2012-12-07 16:39 #10 av: AnnaMoonshadow

nu finns hela avsnittet på SVTplay

Vea <3 

Anmäl
2012-12-09 19:13 #11 av: [Chokladmousse]

Jag är lite besviken över en sak... (Jag älskade programmet och har sett det massor av gånger!) Det saknades lite YG Entertainment. Många av videosen var ju därifrån, men ändå inget om dom. SM Entertainment är inte bara det enda stora som Kobra fick det att framstå som. YG är minst sagt lika stort. BIG BANG är ju en av de största grupperna, 2NE1 växer och PSY tog världen med storm med Gangnam Style, så YG är välförtjänta lite rampljus. GO YG! (I'm a YG-geek. Don't judge me!)

Anmäl
2012-12-10 10:19 #12 av: AnnaMoonshadow

#11 haha jag håller med om det och jag tänkte samma sak själv. Big Bang och 2ne1 är mina favoritband ;) Men jag gissar att de fick bäst kontakt med SM inför programmet så tror det är lite därför som de blev lite "vridet". Det kan ju vara svårt för dem att ge sig i kast med den koreanska musikindustrin om de inte har några med lite koll sedan innan och tycker de visade de flesta aspekter bra trots allt. Gapskrattade när de jämförde PSY med Markoolio xD

Vea <3 

Anmäl
2012-12-10 17:11 #13 av: [Chokladmousse]

#12 Ja. Håller totalt med i det med att programmet. Även om det saknades lite. Min syster som bara lyssnar på musiken och inte vet vad YG och SM är tror nu att alla grupper "ägs" av SM. Hon frågade: Varför står det "Strong Heart YG Family o.s.v."? Big Bang och 2NE1 är ju en del av SM. Vad är YG?.   En av mina vänner fick också den uppfattningen. Programledaren sa ju något lite hastigt om att SM är en av "the big 3" och inget mer. De kunde ju sagt att de andra är YG och JYP. Men jag tycker fortfarande precis som du. De är ju inte precis insatta i K-popen. PSY=Markoolio   XD

Anmäl
2012-12-11 00:21 #14 av: Yen-Chan

här är hela för er som missat Skrattande

Blev verkligen glad när jag såg inlägget, är såå K-Pop galen att det inte är sant! ^__^

Anmäl
2012-12-11 00:22 #15 av: Yen-Chan

.. länken ville inte komma upp verkade det som....  ;__;

Anmäl
2012-12-11 08:26 #16 av: Aily

#15 Jag hade inte några problem att öppna den med Firefox.

Anmäl
2012-12-11 08:52 #17 av: AnnaMoonshadow

#13 hehe exakt, och de var nog lite otydliga där. Men vi får vara glada att de över huvud taget ägnade ett helt avsnitt åt kpop! kobra är ju ett väldigt bra kulturprogram i övrigt också så det känns som om kpopen får lite extra pondus i Sverige utav det :)

#14 jag postade länken till hela avsnittet i #10

Vea <3 

Anmäl
2012-12-11 13:01 #18 av: emee

#9 vad menar du för koreanska draman, har du nått exempel som jag kan titta på.

...jag tyckte om programmet mest för att mitt favoritband från Korea blev intervjuade och min favoritmedlem i bandet pratade mestGlad ...jag undrar dock om det är så att de egentligen gjorde en längre intervju med dem, skulle vilja se den i så fall...tycker dock inte om att de sa att alla gör plastikoperationer, det förekommer nog en del men tycker det verkar konstigt att ALLA skulle göra det och de gick bara efter vad en person sa...egentligen kanske det skulle va att alla har möjlighet att göra plastikoperationer...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.