Annons:
Etikettmusik
Läst 1677 ggr
emee
2012-11-04 22:22

Kinesisk popmusik

Jag lyssnar mycket på kinesisk musik nu Glad Artisterna påminner en del om de Sydkoreanska så jag tänkte att det kanske finns ett intresse för dem här. De är androgyna.

Min favoritartist heter 翁航融/Weng Hang Rong, han kallas ibland Calvin Weng eller Calvin Weng Hang Rong. Det finns en facebooksida om honomGlad Han är programledare i TV också och jag tror han bor i Hong Kong nu men kommer från en mindre stad i kinas mainland. Han har BL.a. gjort en BL-låt och Video…

Sen finns det ett band som heter Top Combine som består av medlemmarna: Bird, Mars, Kenny och Tanas. Tanas är sydkorean.

Videon är med Weng Hang Rong och verkar vara inspirerad av manga(eller manhua).

Annons:
emee
2012-11-04 22:24
#1
emee
2012-11-04 22:29
#2

BL-videon med Weng Hang Rong och en annan artist, textad på engelska.

emee
2012-11-04 22:41
#3

Söt videoGlad

emee
2012-11-04 22:46
AnnaMoonshadow
2012-11-05 10:05
#5

Så coolt! ska verkligen kolla alla videos ^^ var länge sedan jag lyssnade på kinesiskt nu, saknar det lite ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Yen-Chan
2012-11-07 20:24
#6

Jag lyssnar oxå på Kinesiskt men de här har jag inte hört talats om innan. De jag lyssnar på är MC Jin (riktiga namn Jin Au Yeung) och KT som gör vissa låtar ihop med Jin men gör oxå några själv (riktiga namn Kevin Tong).

MC Jin är den största kinesiska rapparen som oxå rappar på engelska (i vissa låtar) XD

Hahah ni borde verkligen kolla upp dem om ni inte gjort det innan, sen beror det väll på musik smaken :)
Men låtar jag skulle rekomendera är Mc Jin - Hongkong Superstar & KT - Who is KT.
Får aldrig nog av deras musik ^^

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: