Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5964 ggr
AnnaMoonshadow
11/2/12, 10:00 PM

OT/chattråden #30

VI är inne på nr 30! Efter önskemål är nu tråd nr 29 låst och vi fortsätter istället här med att skriva om allt vi vill få ur oss både kring japanintresset men även allt annat!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
11/2/12, 10:03 PM
#1

Först inlägget blir en liten förfrågan från mig i min position som Medarbetare. Vill ni i år ha någon form av jultävling? Vi har nog ingen möjlighet att tävla om mer än äran men det kan vara roligt att aktivera oss lite. Jag skulle kunna tänka mig slänga ihop någon form av frågetävling eller dyligt ^__^ Förslag välkomnas!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Momiji]
11/4/12, 7:32 AM
#2

Låter kul med en jultävling :)

AnnaMoonshadow
11/5/12, 10:04 AM
#3

ska försöka vifta ihop något med mitt magiska trollspö så får vi se hur det blir ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
12/6/12, 12:37 PM
#4

Det blev ju ingen tävling men däremot en kalender. utöver det sitter jag just nu och funderar på om jag ska peta lite på medlemmsreglerna. Inte ändra dem då utan snarare göra dem tydligare, bland annat genom att skiva in reglerna vid köp och färsäljning i samma artikel som de övriga. Några förslag på saker att fixa där?

I övrigt har jag ingen röst kvar och är precis ute på praktik som lärare. Inte så toppen att försöka undervisa utan röst :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
12/6/12, 3:05 PM
#5

#4

Roligt med praktik, mindre roligt utan röst. Vilken årskurs handlar det om?

Vad gäller köp och sälj, så tror jag regeltrådsrubriken kunnat kortas ner ytterligare. Köpa/Sälja kanske tom med versaler: KÖPA/SÄLJA.

Alltför många som inte verkar se den alls, eller så bryr de sig inte.

Sen är ju problemet att vi inte kan hantera våra inlägg mer än en kort stund efter att vi postat, så hela den delen i regelposten kunde plockas bort.

Hoppas din hals känns bättre snart!

 

AnnaMoonshadow
12/6/12, 9:25 PM
#6

Det är gymnasienivå jag riktar in mig på, skönt att faktiskt kunna föra vettiga samtal med eleverna ;)

Verkligen vettiga synpunkter på regeltrådarna, de ska jag ta med mig. Kanske har jag tid i helgen att sätta mig ner ordentligt med det.

Snart är det helg!! wiie vad jag behöver vila. Fast jag kommer väll sitta och spela tv-spel hela helgen på det lilla event som en förening här i stan ska genomföra :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Darkclam
12/9/12, 8:33 PM
#7

Jag ska plugga Japanska i Japan från och med April.. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot det Glad längtar och har ont i magen på samma gång..

Jag prioriterar att umgås med kompisar just nu för jag är livrädd för att förlora kontakten med dem när jag åker till Japan.. Jag har umgåtts med dem hela helgen och ska umgås med en av mina vänner igen imorgon..

AnnaMoonshadow
12/10/12, 10:16 AM
#8

#7 åh, låter spännande! Jag har en kompis som är där och pluggar för tredje gången nu. Hon bara älskar det! så var inte orolig utan se fram emot äventyret istället. Det finns ju facebook och skype så det går att hålla kontakten.

och föresten, du får gärna uppdatera oss också om hur det går med lite bilder och text imellanåt :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
12/10/12, 9:21 PM
#9

Nu har jag uppdaterat länklistan igen, denna gång är bland annat en ny kategori tillagd kallad Korea

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
12/10/12, 9:52 PM
#10

Borde söka teoriförankring till en uppsats… Om jag använt den energin jag använt till att göra helt meningslösa saker idag hade jag varit klar redan… *Suck*

 

AnnaMoonshadow
12/10/12, 10:03 PM
#11

#10 jag känner verkligen igen det där! Hade själv lyckat göra klart min seminarieuppgift redan om jag hade ansträngt mig med den idag istället för att göra massa strunt :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Momiji]
12/11/12, 9:06 PM
#12

Full-rulle dag!

Massor med hundar på jobbet och en av dom andra som jobbar är sjuk. Fått springa som en tok, men det är det värt. Älskar att jobba på hunddagis Glad

Sen var det julfest med jobbet och jag fick ett paket! Det är ganska stort och tungt, har ingen aning om vad det kan vara. Får väl se på julafton Tungan ute

Sen hämta ut ett paket på Coop, och natten ska tillbringas på bion där jag ska se premiären av "The Hobbit" Skrattande

Aily
12/11/12, 10:24 PM
#13

#12 Väntar du till julafton med att öppna julklappen från jobbet? Det har jag aldrig gjort. Den rivs alltid upp så fort jag kommit hem med den. Men på senare år har vi bara fått ett kuvert där vi kan beställa saker på internet… Ganska tråkigt faktiskt.
Kan meddela att jag river upp makens också… Oskyldig

 

Annons:
[Momiji]
12/12/12, 3:49 AM
#14

# 13 jo, nog är jag sugen på att öppna det nu. Men tänkte faktiskt vänta i år. Förut har jag också öppnat direkt jag kommit hem, men i år ska jag vänta :)

AnnaMoonshadow
12/12/12, 8:09 AM
#15

#12 låter som en bra dag trots att den var lite stressad. Som student får man inga julklappar från jobbet xD

idag ska jag ha en halvtimmes lektion och jag måste se till att plugga och göra klart seminarieuppgiften också. Känns som om högskolans uppgifter kommer i andra hand när man är ute på praktik :/

Hobbit vill jag också se men jag och sambon har bestämt att satsa på att se den på fredag eftersom vi båda jobbar och grejar hela dagarna nu. Kan vara skönt att få göra något roligt till helgen ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
1/10/13, 12:16 PM
#16

Nu har jag uppdatarat sajtpresentationen, dags att återgå till pluggandet då kanske? :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
1/10/13, 5:45 PM
#17

Kanske… Tungan ute

 

AnnaMoonshadow
1/12/13, 12:32 PM
#18

haha det är väl alltid problemet, det är tråkigt att plugga så finns massa annat roligt på nätet att göra xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
1/12/13, 6:44 PM
#19

Ja, det är väl så. Idag har jag dock varit så effektiv att hela Resultatavsnittet i en mindre uppsats blivit klart. Så i morgon hägrar analysavsnittet, även om analysen så klart påbörjades för längesedan. Oskyldig

 

AnnaMoonshadow
1/14/13, 10:48 AM
#20

åhh, då händer det något ^^ själv sitter jag och skriver på min diskussion, ska ju vara färdigt tills imorgon så bäst att få den klar idag.

Längtar redan till ikväll när jag utan att skämas kan sätta mig och kolla på One Piece med sambon igen istället för att plugga xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Momiji]
1/19/13, 10:22 AM
#21

Hhi! Jag är nöjd. Jag ska igväg och ha en shoppingdag Skrattande

AnnaMoonshadow
1/20/13, 8:58 AM
#22

#21 åhh sånt är alltid roligt!

Själv sitter jag och försöker återhämta mig efter veckan, drar igång en ny kurs på måndag så måste ha lite energi till det!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Chokladmousse]
2/19/13, 10:03 PM
#23

2NE1's skiva kommer i april! Det är bestämt (nästan iallafall)! Yay! Och CL vill ha ett soloalbum. Hoppas Bom kommer med ett soloalbum snart. Jag ville bara skriva av mig det… Hwating?

[Momiji]
2/20/13, 4:49 AM
#24

Blä, ligger hemma med skadad fot och får inte fara på jobbet för chefen :(

Aily
2/20/13, 6:32 AM
#25

#24 Men usch då. Hoppas du är frisk i din fot snart igen.

 

[Momiji]
2/20/13, 7:18 AM
#26

# 25 Ska ringa vårdcentralen nu då dom öppnar och höra efter vad dom säger, om det finns något att göra så jag får fara tillbaka på jobbet snabbare

AnnaMoonshadow
2/21/13, 1:28 PM
#27

#23 jag läste det! så jäkla laddad är jag!! Förväntningarna är ashöga

#24 hoppas du blir bättre snart <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Momiji]
2/21/13, 4:37 PM
#28

Var in på vårdcentralen igår och dom sa att det är bara att köra på, är dock tvungen att ta det lugnt idag och imorron. Så idag har jag bara fått ha 2 hundar(dom är också skadade så varken dom eller jag fick ansträngas). Men jag är tillbaka på jobbet iallafall 😃

AnnaMoonshadow
2/22/13, 9:12 AM
#29

låter helt toppen det, grattis!

själv har jag sovit dåligt den här veckan, vet inte vad det är med mig för jag brukar inte ha sådana problem. Ändå måste man samla krafterna och ta sig till biblioteket idag för att hitta material till uppsatsen jag sitter med just nu :)

Skönt att det snart är helg i alla fall!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Momiji]
2/22/13, 5:59 PM
#30

Ja, hoppas det löser sig med sömnen för dig!

AnnaMoonshadow
2/25/13, 7:14 AM
#31

#30 jo tack, det börjar bättre på sig. Jag drömmer fortfarande massa stressiga drömmar men jag vaknar inte lika ofta i alla fall :) Får hoppas det håller i sig så ska jag nog klara en vecka till ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
2/26/13, 1:05 PM
#32

awawaw jag skall ta o returnera till den här sajten. Jag har saknat den länge faktiskt. Grejjen är den att jag har varit blåst en lång tid och tog en paus från Japan.ifokus och hittade andra sajter att vara på(tumblr etc.)

Men nu har jag bestämt mig för komma tillbaka hit. Wiee. Och jag kommer inte att byta account. Azmaria namnet får stanna, den har gett en sån nostalgia till mig o de gamla goda dagarna från 2010-2011. :3

Men jaja. Jag skall bli grafisk designare har jag bestämt. Hoppas jag får den möjligheten på min nuvarande skola följande läseår. :D går tollfälligt på bildkonst. Men den är för abstrakt och flummig för mig.

Hur har ni det, bästa "jiffare"? :D

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
3/3/13, 9:12 AM
#33

ÅHh, välkommen tillbaka Azmaria <3 Med mig är det i alla fall bra! Fullt upp med skoluppgifter bara så har lite svårt att vara aktiv här varje dag, även om man försöker ;)

låter kul med grafisk designer :O  och det är ju något som faktiskt kan ge ett bra jobb i slutändan.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Momiji]
3/3/13, 9:45 AM
#34

# 32 Kul att du är tillbaka 🙂

Vet ni vad? Jag har blivit av med min pälsdjursallergi! ❤️ Börjar bli ganska valpsugen 😍

Annons:
AnnaMoonshadow
3/7/13, 3:23 PM
#35

#34 ohh, skönt att ha blivit av med den ^__^

själv är jag superlycklig för jag har bokat flyg till Tokyo i sommar <3 har dessutom ägnat stor del av dagen åt att surfa runt och lista ut alla saker jag vill göra medan jag är där ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Momiji]
3/7/13, 5:55 PM
#36

# 35 Ja 😃

Åh! Avundsjuk :D

Aily
3/7/13, 10:00 PM
#37

#35 Men å vad roligt för dig! 🙂

Jag har aldrig varit i Tokyo själv, men Japan överhuvud taget är speciellt nog utan att ha någon speciell plan. Se till att avsätta massor av tid till att bara promenera runt. Har du lite bantad budget, som jag brukar ha när jag reser, så rekommenderar jag att du äter på de större och billigare "snabbmats"restaurangerna. Yoshinoya som finns spritt över hela Asien är minst lika exotiskt, om inte mer, än en finare japansk restaurang. 👍

Det finns flera andra kedjor också, som serverar olika asiatiska/japanska rätter.

Eller varför inte en Bento eller Onigiri från en närbutik… 😉

Många restauranger har också lunch menyer, så som i Sverige, till ett reducerat pris.

100 yen butiker är också ett äventyr. Där finns faktiskt vettiga saker, till skillnad från i Sverige…

Några av Japans mest lockande sevärdheter kostar heller ingenting att besöka; Shinto helgedomar, marknader, parker och modern arkitektur är alla gratis.

Nu blir jag också sugen, men har Italien som hägrar i sommar. Kan inte få allt.
😇

Hmm… kanske ska skriva en artikel om det innan du åker? 🤓

 

Azmaria
3/8/13, 12:28 AM
#38

#33 Man tackar och bockar för det~ Haha kan ta ett tag tills jag anpassar mig och komma ifatt när ni är online, så man vet när man kan skriva snabbare en respons tillbaka. XD LOL och i slutändan e de väl så me alla att verklighets världen o skolan tar mkt tid. xD

Men anyways så jajamän, det tycker jag oxo. Grafisk designer säger ju sig självt, allt inom desgin för marknaden med reklam, statistik layout till bokomslag och CD layouter. Det är stort utbud inom den kategorin. XD Så där måst man ju hitta ett jobb, o samtidigt få göra något man gillar o göra o vara kreativ på samma gång. xD haha.

#34 Thank youuu~ :D och grattis för att du int behöv ha den allergin :D

#35 oooo vackert o vilken lyckost du är :D Du skall ha det härligt där i Japan sen~ :P

Make Pasta not War, Vee~

[Momiji]
3/8/13, 5:20 PM
#39

Åh! Vet ni vad? Moster ska kanske få en kull snart(om en månad kan man kolla om parningen tagit) med pyreneiska vallhundar 🙂 Gissa vem som mest troligt kommer att få ta en valp därifrån 😉

Aily
3/8/13, 5:47 PM
#40

#39 Åh, de är ju supersöta. Tyvärr helt fel ras för en latmask som mig. 😞

 

[Momiji]
3/9/13, 1:04 AM
#41

# 40 Ja, har ju tagit hand om mamman sedan hon var en liten valp. Ska bli kul att se vad jag kan åstadkomma med en hund då jag varit med den från födseln :) Ska börja valla med den så fort den är redo :)

Annons:
AnnaMoonshadow
3/9/13, 5:55 PM
#42

Jag får ta och tacka för alla snälla kommentarer. Självfallet kommer jag använda hela resan som inspiration att skriva några nya artiklar hit till JiF ^__^

#41 hoppas det går bra med hunden i så fall, djur är så otroligt bra som sysselsättning och sällskap 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Momiji]
3/9/13, 9:52 PM
#43

# 42 Ja, hoppas bara det finns en liten valp åt mig inne i Maxxas mage 🙂

AnnaMoonshadow
3/15/13, 7:04 AM
#44

hej gänget! jag kommer vara borta i helgen så hoppas ni här på forumet klarar er ensamma i några dagar. Ni är så klart välkommen att skriva om vad ni vill och så ändå ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
3/15/13, 9:04 AM
#45

Ha en bra helg! 🙂

 

AnnaMoonshadow
3/15/13, 10:14 AM
#46

Tackar 🙂 detsamma på er alla

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Momiji]
3/15/13, 9:53 PM
#47

Trevlig helg! :)

dawn_of_dreams
4/3/13, 1:34 PM
#48

Har försökt hitta butiker i stockholmstrakten eller i södermanland eller internetbutiker i sverige som säljer Lolita och visual kei kläder m.m.

Har ni koll på om det finns såna butiker i sverige?

Vet att det finns en japansk internetbutik men det känns inte lika lätt att beställa därifrån :)

Annons:
AnnaMoonshadow
4/4/13, 8:40 AM
#49

#48 det är svårt. Har ju några "rock/punk"-affärer där man ibland kan hitta saker som passar  (så som shock), annars är det mycket som får beställas online hos t.ex. Talking clothes och Kawaii design, även om nu Kawaii Design har butik i Göteborg också. Någon svensk sida i övrigt som koncentrerar sig på Lolita eller visual kei har jag inte stött på utan då blir det utländska butiker som gäller :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
4/7/13, 12:54 AM
#50

Halloj. Nu är mitt inträdes arbete skickat och klart. Freedom för mig med andra ord. Nu får jag bara hoppas att jag slipper in till Grafisk design i konstakademin/universitetet. XD

Hur har ni haft det små "jiffare"? :D

Make Pasta not War, Vee~

[Momiji]
4/7/13, 10:58 AM
#51

Jag är omgiven av galna katter… Rädda mig någon!

AnnaMoonshadow
4/8/13, 7:02 AM
#52

Grattis #50! Jag hoppas verkligen det går bra för dig 😃

Själv sitter jag här på morgonen och försöker skrapa ihop något som jag kan leverera på seminariet idag, det är jobbigt när man inte fått litteraturen hem ännu men ändå måste göra uppgifterna. Förhoppningsvis har min handledare överseende med det om jag ändå kan lägga fram något som låter som om jag har koll  xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
4/12/13, 1:21 AM
#53

Klockan är snart halv två och jag har knappt tid att gå och sova… Vad liknar detta?

 

AnnaMoonshadow
4/12/13, 6:51 AM
#54

Vad har du för dig då Aily? som är så upptagen menar jag? :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Skymning]
4/12/13, 8:35 AM
#55

God morgon! Idag är jag ledig och det tänkte jag utnyttja på bästa sätt… men om jag känner mig själv kommer jag inte att göra något vettigt. Hoppas ni får en bra dag.

Annons:
AnnaMoonshadow
4/13/13, 6:38 AM
#56

# man har ju vunnit hälften om man i alla fall har en målsättning xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Skymning]
4/13/13, 10:25 AM
#57

Haha… eller hur? 😃

AnnaMoonshadow
4/13/13, 12:43 PM
#58

Sitter och kikar på PSYs streamade konsert från Seoul nu. Massa andra YG-artister med. Lee Hi och 2ne1 har redan varit med och det ryktas även om GD eller hela Big bang. Såå coolt!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BoiEFaNcChQ

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
4/15/13, 8:52 PM
#59

Nä, om jag skulle ta och hoppa i badet… ☔️

 

AnnaMoonshadow
4/16/13, 7:39 AM
#60

#59 bad är trevligt :D
Själv ska jag försöka ta tag i lite skolarbete idag. FIGHTO!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
4/28/13, 7:49 PM
#61

Smygsurfar för jag kan inte sova… Är i Japan och har stannat i Tokyo för första gången. Min kusin sover bredvid mig. Ska vara här två dagar innan jag åker vidare. Natti! 😴

 

AnnaMoonshadow
5/2/13, 9:51 PM
#62

#61 hehe, smygsurfning!

Ser så fram emot min resa till Tokyo i sommar, ska bli så fantastiskt att äntligen komma iväg! Fast innan dess är det en massa skola att klara av. Imorgon är det dags för inlämningen av min processkrivning och jag är så nervös över det :S 

någon som har något bra tips inför Tokyo-resan föresten? något som jag borde göra?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Skymning]
5/3/13, 9:29 AM
#63

#61 Är du från Japan?

#62

Manga bokhandel skulle jag vilja besöka.
Kabukichou känns som ett måste…
Tsukiji Fisk marknad har jag hört ska vara speciell, men kanske påminner mycket om fiskmarknaden i Göteborg, och hur många har upplevt den?
Trädgårdar och parker finns det ju en del spektakulära.
Karaoke!! 🍸

Finns det plats i din resväska för mig? 😉

AnnaMoonshadow
5/3/13, 10:54 AM
#64

#63 massa bra förslag! Fiskmarknaden har jag funderat på, men vet inte om mitt ressällskap är så intresserad av det. men Mabukicho, bokhandeln och parkerna ska vi nog klara av. Karaoken också kanske ;) Hehe kanske att jag har plats på vägen dit, men efter en del planerad shopping i Tokyo kan jag inte lova att det finns utrymme hem igen xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
5/13/13, 12:01 PM
#65

#62 Promenera mycket så upptäcker du mycket. Det är en stor stad… 😉

#63 Nej, jag är inte från Japan, men min mamma är det.

 

Azmaria
6/2/13, 4:26 PM
#66

min systers studentfest är över och jag har själv sommarlov, så nu kan ja koncentrera mig på att skriva här på jif. :3

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
6/3/13, 7:56 AM
#67

#66 åhh låter toppen! skriv på du bara! Ska du göra nå annat roligt i sommar utöver att hänga här på JiF? 

själv har jag min sista tenta inför sommaren nu på onsdag så just nu ägnas all tid åt att plugga som en galning! Ska bli så skönt att äntligen bli ledig

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
6/3/13, 10:39 AM
#68

#67 Jajamän jag skall skriva så att tangetbordet ryker. haha. Och jodå, jag fick i sista minuten sommarjobb för två månader. Ett städjobb i skolor och ett annat städjobb på ett åldringshem. Och därimellan skall jag på ett finskt Konvent, desucon, och på en konsert, Greenday kommer å spelar i finland, och sist men inte mist, så skall jag över till Sverige på Närcon >u<

ojojo du skall ge järnet då när de är sista :D jag tror och hoppas att de kommer att gå super för dig :D Lycka till med tenten~!

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
6/4/13, 7:28 AM
#69

#67 haha låter bra ^__^ och du verkar ha fullt upp i sommar, och de flesta bra saker :D Själv har jag inte lyckats få något jobb, främst för att ingen vill ha mig när jag ska bort två veckor i sommar.

Japp, här ska läggas på ett kol nu, imorgon eftermiddag har jag ledigt!! O(≧▽≦)O

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Calcifer
8/21/13, 4:15 AM
#70

GUUUUUD FOLKET!

Sitter just nu och letar boende, det börjar bli dags!!!!!!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
8/21/13, 10:24 AM
#71

#70 nervös? eller ser du bara fram emot det? Hoppas allt går bra för dig!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
8/21/13, 11:52 AM
#72

#71 Så nervös att jag kissar väl på mig snart! Men jag är så sjukt glad också!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
8/23/13, 9:11 AM
#73

Haha… Nu blir jag också nervös… 😃

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
8/23/13, 12:22 PM
#74

Mer nervös blir jag för jag hittar inget boende som ens är drägligt. :(

Jag hittade två men de hann bli bokade.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
8/27/13, 3:49 PM
#75

NU HAR JAG HITTAT BOENDE!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
8/27/13, 6:18 PM
#76

Vilken tur!! Då kan du åka i lugn och ro. :)

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Annons:
Calcifer
8/27/13, 6:25 PM
#77

Ja eller hur! Det har varit stressigt som tusan att hitta någonstans att bo.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
8/27/13, 8:19 PM
#78

Grattis :D Vart ska du bo då?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
8/27/13, 8:26 PM
#79

I Shinagawa!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
8/27/13, 8:37 PM
#80

oh, det är ju väldigt centralt tycker jag 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
8/27/13, 8:39 PM
#81

Ja absolut. Och nära till min skola som ligger i Shibuya också. Om jag promenerar 20 minuter till den station som ligger lite längre bort är det raka spåret, 8 minuter, till Shibuya stationen sedan!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
8/28/13, 7:06 AM
#82

Det låter jättebra måste jag säga :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lumina - 留美奈
8/28/13, 7:26 AM
#83

Det är ju superbra Bellatrix. Jag har hört att just Tokyo är den stad i världen där människor lägger mest tid på att pendla. 30 minuter är ju helt inom min ram för vad som är okej att åka fram och tillbaka till jobb/skola. 👍

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Annons:
AnnaMoonshadow
8/28/13, 8:10 AM
#84

måste säga också att jag är var väldigt imponerad av pendlingssystemet i Tokyo! så snyggt, välskött och så ofta i tid ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
8/28/13, 9:33 AM
#85

Ja precis, det är vad jag hört också. Känns definitivt rimligt. Och bra att jag får mig en promenad morgon och kväll också. Sen finns det en station mycket närmare, men då är det ett byte, men det kan vara bra om det regnar eller jag är typ trött eller så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
8/28/13, 9:54 AM
#86

mm, det går lätt att byta också, eftersom tågen går så regelbundet och ofta behöver man nästan inte vänta något ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
8/28/13, 10:15 AM
#87

Precis. Tror inte det blir något problem. Men jag är nervös som ett as ändå. Gud, vad läskigt liksom!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
8/28/13, 10:29 AM
#88

det är en stor grej att flytta så långt, men jag tror det kommer gå bra ^_^ så länge du är öppen för allt det nya och behåller ett gott humör kommer det bli fantastiskt tror jag! Jag fick lust att flytta till Tokyo efter våra två veckor där, sån cool stad, så mycket trevliga människor. Det enda som kändes svårt var språkskillnaderna men bor man där lär man sig nog ganska snabbt, i alla fall en del ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
8/28/13, 10:36 AM
#89

Dessutom ska jag ju plugga japanska, så skam vore det om jag aldrig gick framåt i mitt lärande. 😭


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Azmaria
8/28/13, 12:16 PM
#90

tja. Azmaria here~~har jobbat ihjäl mig hela sommarn, drf varit lite inaktic höhö ja e lite såndär som kommer o går ti forumet nuförtiden tycks de vara. lmao. En halv vecka ledig nu, sen skola, och jag lyckades redan slösa mina jobbpengar(okejj int allt men några iaf) på Anime figurer så typsikt mig. O.ó

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Lumina - 留美奈
10/3/13, 2:22 PM
#91

Tydligen går det ett program på TV i Japan just nu, som handlar om svenska städer. I det programmet har de använt musik från First Aid Kit en Svensk popduo… Min vän gillade dem så mycket att hon gick och köpte deras CD…

Det är ganska illa när man hör talas om en svensk popduo för första gången då en japansk kvinna på andra sidan jorden berättar för mig om dem… Hon vet förmodligen snart mer om svenska städer än jag också… 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

AnnaMoonshadow
10/3/13, 3:02 PM
#92

#91 haha det där var riktigt roligt att läsa xD Helt klart komiskt. Hade lite samma känsla när jag bodde ihop med ett par utbytesstudenter för några år sedan. De ställde massa frågor om Sverige om saker som jag inte visste 😛

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
10/8/13, 5:03 AM
#93

Sitter vid Hachiko statyn i Shibuya och väntar på en vän. Och svettas ihjäl för det är typ 30 grader.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
10/8/13, 4:55 PM
#94

#93 klaga inte på vädret! vi fryser här hemma 😛 Dessutom är ju somrarna där borta ännu värre. Känns det bra att vara på plats nu då?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lumina - 留美奈
10/8/13, 5:28 PM
#95

#93 Du har ingen rätt att klaga!!😉

Jag fryser och har tjocka sockar och stickad tröja på mig. 🥶

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Azmaria
10/8/13, 6:53 PM
#96

Nu kan det bli av att jag följer strömmen här på Japan.ifokus, o sticker till Japan, i januari för att vara exakt.

I helgen bokar vi(min stora syster åker också) och vi far på ett special erbjudande av billigt flyg som ca tur o retur kostar endast 500€ om jag minns rätt. De ni! Vi tänkte va där ca 12 dagar, och inte nog med det, stora systerns kompis bor i Japan, då får vi bo hos henne under vistelsen. Hoppas planerna går som planerat. Som sagt det får ja reda på den under veckoslutet.

:)

Make Pasta not War, Vee~

Calcifer
10/8/13, 7:03 PM
#97

Haha, jag har ALL rätt att klaga när man tar fem steg ute och svettas som en gris. ;)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
AnnaMoonshadow
10/9/13, 9:03 AM
#98

#96 åh var roligt! jag längtar redan tillbaka massor!

jag gick runt hela helgen och pratade om hur jag vill åka tillbaka nu! Speciellt när jag åt supergoda Udon i Stockholm i lördags :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KaiPon
11/24/13, 6:51 PM
#99

GYAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
KAIPON ÄR TILLBAKA!
Jag veeeeeet att jag suger när det gäller min närvaro här, men datorn har varit död sedan december, sen när jag var hos pappa och fick den lagad var det lite skämmigt att komma tillbaka efter så lång frånvaro. 😞
MEN NU ÄR JAG HÄR OCH JAG KOMMER FORTSÄTTA HOPPA IN HÄR SÅ OFTA JAG KAN! :D

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

KaiPon
11/25/13, 8:29 AM
#100

Ugh.

Jag har inte sovit nåt alls i natt, ett spel gave me all the feels, och vi ska och handla idag. Efter det kommer jag nog däcka.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AnnaMoonshadow
11/25/13, 9:15 AM
#101

haha! välkommen tillbaka kära KaiPon!

Här är det löningsdag! det känns så bra tills man inser att alla pengar redan är tagna, inget över till mig själv att göra något roligt för med andra ord >___<

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KaiPon
11/25/13, 4:35 PM
#102

Jag fick ett paket med fyra par handskar, half-palm allihopa. Ett par med fingrar, tre par utan, i färgerna rött, svart och vitt. :D Jätteglad, älskar dom redan <3

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Calcifer
1/15/14, 11:54 AM
#103

Jag var minsann på sumobrottning idag!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
1/15/14, 1:51 PM
#104

Oh hur var det?? 😮

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Calcifer
1/15/14, 2:33 PM
#105

Totalt jättehäftigt!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
1/15/14, 5:44 PM
#106

Vad roligt! det känns som en såndär grej som endera är skitcoolt eller totalt överskattat, så bra att det var åt rätt håll!

Själv har jag spenderat stor del av min tid till skolan åter igen. Fullt upp med uppsatser och praktiker. Men nu börjar det äntligen lugna ner sig lite ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KaiPon
1/20/14, 9:14 PM
#107

oudhrfaeKHouhaebr

JAG ÄR SÅ GLAD ATT DET INTE ÄR SANT!!!

JAG KOMMER FORTFARANDE I MIN Lolita KLÄNNING SOM JAG INTE HAFT PÅ ETT HALVÅR-ÅR!!!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AnnaMoonshadow
1/21/14, 9:47 AM
#108

Hehe grattis! sånt är alltid roligt 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
1/21/14, 9:49 AM
#109

pga många inlägg är tråden nu låst, fortsättningen hittar ni här

MVH Mod.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: