Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1535 ggr
AnnaMoonshadow
10/8/12, 2:14 PM

Vad är ni intresserad av just nu?

Många iFokussidor har trådar om vad medlemmarna läser, ser på, virkar, gör (m.m.) just nu och min tanke var att en sådan tråd hade kunnat passa bra här på forumet också. Dock är det lite svårt att lägga upp en tråd som bara handlar om att lyssna på musik eller se på Anime eller liknande så istället blev det intresse.

Tanken är alltså att ni medlemmar ska kunna dela med er av de saker ni nyligen intresserat er av som har med Japan att göra, oavsett om det är en ny Anime, en Manga, ett band, en film, en drama, en bok, cosplay, en klädstil eller varför inte något annat kulturellt?

Skriv gärna vad det ni är intresserad, förklara kortfattat kring den och länka gärna till sidor med mer information kring det hela.  Förhoppningsvis kan det uppstå spontana konversationer kring ämnena också.

Så tipsa och skriv på!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Aily
10/8/12, 10:55 PM
#1

Jobb, jobb, jobb och jobb… och lite world of warcraft. Så ser mitt liv ut just nu. Skrikandes

 

AnnaMoonshadow
10/9/12, 8:25 AM
#2

#1 oj, det låter inte så roligt men jag känner igen det där.Gäller bara att bita ihop och ta sig igenom det tills det blir lite lättsammare igen ;)

Här hemma är det plugg plugg plugg och sen blir det lite tv-serier och JiF, ganska lika alltså :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

jousif
10/9/12, 9:59 PM
#3

För mig är livet e kaos just nu !
Bara plugg 24 7
vakna 6:30 på morgonen o komma tillbaka hem 6 eftermiddag.
pluggar 4 h sen titta lite på Anime o sova.

I alla fall, jag tänker plugga vidare universitet i Japan
Vad säger ni om det :))  

Jag kan 4 språk :D Svenska, Engelska Italianska, arabiska och lite japanska. Asså uttal är mycket lätt för mig och själv tycker italienska e svårare än japanskanär det gäller snack. Men att skriva
"No CommenT xD"

AnnaMoonshadow
10/10/12, 12:24 PM
#4

Oh det är höga ambitioner att plugga utomlands, har en kompis som precis åkt till Osaka för att plugga ett år, det gäller att kämpa hårt ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Jokaso
10/10/12, 5:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Mitt största japanintresse just nu är japanska kläder… Den traditionella sorten!

Mitt kimonointresse smög sig på lite tyst i våras för att sedan explodera när jag reste till Japan i somras. Du är jag så såld på japanska kimonos att jag börjar undra om det verkligen är hälsosamt XD

Jag handlar mest från Ichiroya ( http://www.ichiroya.com/index.php ) och Shinei ( http://www.net-shinei.co.jp/com/ ). Just nu håller jag på att samla ihop en traditionell hakamaklädsel för kvinnor från andra världskriget.

Jag har också börjat sy själv lite smått…

Här är min "japanbyrålåda". Det är bara en del som syns… :D

AnnaMoonshadow
10/11/12, 11:49 AM
#6

#5 det är så intressant! och ett väldigt speciellt intresse ^^

själv är jag, som många av er säkert vet, intresserad av ganska mycket k-pop (och har varit det långt innan gangnam style blev populär). Jag har dessutom bloggat rätt mycket om det och idag har jag skrivit ett nytt blogginlägg om ett ganska nytt tjejband som heter AOA (Ace of Angels) och deras nya video, som ni gärna får läsa ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Jokaso
10/12/12, 7:25 AM
#7

Vet inte så mycket om k-pop men ja, gangnam style har man ju stött på haha XD

Men jag vet att jag har hört lite på ett band som kallade sig DBSK (tror jag), och de hade nog ett annat koreanskt namn… Är det k-pop?

[zippo92]
10/12/12, 12:32 PM
#8

#7 Ja DBSK (TVXQ, Tohoshinki) är kpop :)

Jag är också fast i "Kpopträsket" ;) Innan dess va det bara j-rock som gällde ett par år, innan jag upptäckte korea 2008-2009…Så nu är det mest k-pop, X-Japan och girugamesh som gäller ;)

AnnaMoonshadow
10/13/12, 9:25 AM
#9

haha jo jag gick också över från japanska till koreanskt, kändes som om de har intressantare musik. Tycker att mycket av det japanska är lite för mycket hela tiden, på ett negativt sätt :/

#7 DBSK/TVXQ är trevliga att lyssna på men jag skulle kunna tipsa om några andra band om du är nyfiken?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
10/13/12, 3:33 PM
#10

Koreansk musik skiljer ju sig inte så mycket från den som produceras i västvärlden.

Till skillnad från Japan, ser man i Korea musiken som industri och producerar musik därefter.

Ett av mina favoritband är L'arc en ciel, men jag måste erkänna att jag föll som en fura för Vamps. Jag kastade mig över deras album som en hungrig varg. :P
Vamps är bättre!

Men så har jag ju också alltid föredragit rock före pop.

(Sverige är världens tredje största exportör av musik, efter USA och England. Ganska coolt, vad lilla Sverige kan åstadkomma.)

 

AnnaMoonshadow
10/13/12, 4:23 PM
#11

haha jo, det är väl därför koreansk musik blir mer lättuggat :P när det gäller japanskt gillar jag också mer rock och Vamps är jättebra ^__^

Jag har de senaste åren gått från renodlat rockfantast (musik generellt) till att lyssna på allt mer dansmusik och radiopop, kanske blev jag slutligen hjärntvättad? xD

och det där med sverige är ju väldigt häftig fakta om man tänker på det ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: