Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 1634 ggr
[Tilde]
7/1/12, 7:35 PM

Favorit jdrama?

Vilken är er favorit jdrama?

Jag har ett par stycken, men absolut favorit inom genren drama är LIFE (baserad på en manga). Den serien är så hemsk, jag grät floder <3

Bästa komedi-jdramat är helt klart My boss my hero :)

Vad tycker du?

Annons:
Aily
7/1/12, 10:27 PM
#1

Jag gillade Fugoh Keiji skarpt. Jag kan inte låta bli att skratta, varje gång Kanbe Miwako höjer handen och säger "anoo"…

Mr. Brain är också jättebra.

My boss, my hero slutade jag titta på, för jag gillade den inte alls. Rynkar på näsan

Jag tycker generellt inte om serier som porträtterar ungdomar.

 

[Tilde]
7/1/12, 11:14 PM
#2

#1 Oj varför inte? :O Jag älskar serier som utspelas i high school, osvSkrattande.

Aily
7/2/12, 12:04 AM
#3

Förmodligen har det med var i livet man är. Jag har svårt att identifiera mig med high school elever och kan tycka det blir lite för löjligt.

 

[Tilde]
7/2/12, 9:18 AM
#4

Det är ju inte direkt så att jag identifierar mig med My boss my hero, lol. Jag tycker bara den är hilarious! :)

Aily
7/2/12, 9:50 AM
#5

Det finns high school figurer jag kan identifiera mig med, men sällan japanska. Det finns många high school filmer jag tyckt om, och fortfarande gör, men för det mesta är det amerikanska sådana.

Pratade lite med min dotter om det nu på morgonen faktiskt, och hon sa att jag ju inte gillar komedier alls, normalt sett, så det kan ju vara nyckeln i det här fallet. De flesta japanska undomsserier är komedier å det extremaste. Tungan ute

 

[Tilde]
7/2/12, 3:34 PM
#6

#5 Sa din dotter det? Det förklarar ju saken ;) haha Men jag håller med om att det är ganska "over the top"-humor i My boss my hero, så den är nog inte för alla. Tungan ute

Annons:
Aily
7/26/12, 12:28 AM
#7

Har tittat på Control nu, fram till och med episod 7, och den är ganska mysig.

 

[Tilde]
7/26/12, 9:47 AM
#8

#7 Hmm den har jag inte sett… Är det något du rekommenderar? :)

Aily
7/26/12, 12:04 PM
#9

Om du gillar criminaldraman och japanskt, absolut. Handlar om en kvinnlig polis som blir omplacerad efter att ha blivit skjuten. Hon får jobba ihop med en professor inom psykologi som hjälper henne. Hon är en egen enhet inom polisen, men jobbar nära en annan, där de flesta ser ner på henne och hennes professor. Men självklart är det de som löser fallen i slutändan ändå. Tungan ute

Mr. Brain är riktigt bra, om du gillar den typen av draman.

 

[Tilde]
7/26/12, 12:42 PM
#10

#9 Det låter spännande! :) Tack för tipsen!

AnnaMoonshadow
10/6/12, 6:23 PM
#11

Mina favoriter från Japan är Hana Yori Dango och 1 litre of tears, men My boss my hero är superrolig också :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: