Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1882 ggr
Onslow
6/6/12, 6:35 PM

Tipsa skräckmanga?

Har precis läst klart Rabbit Doubt och de kapitlen som finns ute av Judge (samma författare) och nu behöver jag nya, bra skräckmanga att läsa. De här två var sjukt bra, och skulle gärna vilja ha något liknande (en grupp personer, alla dör en efter en, och man måste komma på vem som är mördaren innan det är försent).

Har ni några tips? :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Aily
6/6/12, 11:41 PM
#1

Jag läser inte skräck själv, så kan egentligen inte hjälpa dig annat än med hjälp till självhjälp så att säga.

http://www.mangaupdates.com/series.html?act=genresearch

Genom en sökning här, så kan du ju utesluta och innefatta allt som du vill ha i din Manga.

Hoppas du hittar något bra.

 

Yen-Chan
6/11/12, 8:41 AM
#2

Jag läser inte så mycket Manga längre, utan kollar mer på Anime, och där har jag två förslag:

Another: (äger oxå rum på sen skola, lite mer mystisk. Om en klass som sägs ha en förbannelse över sig och eleverna dör en efter en..) oxå bra! ^^

High School of the dead: (massa Zombies går runt, och biter någon blir även dem till zombies, villket menas att de förökas väldigt snabbt. handlar om en grupp elever som försöker överleva. Väldigt bra!) Glad

Tycker du borde kolla! Eller även någon annan i Japan gruppen som är intresserad! Och har ni sett dem, vad tyckte ni om dem då? ^^

Sajtvärd SydKorea Ifokus

sakura14
6/13/12, 10:36 PM
#3

another är ganska bra, hell girl kanske fast jag har inte läst eller sett den :)…

Sealster
6/18/12, 1:30 AM
#4

Berserk kanske inte faller under kategorin skräck, men den é mörk och gory nog  :) .. Bra är den iaf!

/Jag sjunger hellre än bra och hellre dåligt än inte alls

Upp till toppen
Annons: