Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1448 ggr
Ikajo
2012-04-19 18:19

Glömt namnet (obs, BL)

Jag letar efter en BL serie (tror det är yaoi) men jag kan inte komma ihåg vad den heter. Därför skulle jag bli jätteglad om någon kanske känner igen den och kommer ihåg vad den heter.

Den handlar om en ung man som återvänt från Tokyo efter att ha blivit våldtagen av en kollega, detta får man veta först efter ett tag, hans familj och hans barndomsvän förstår inte varför han slutade ett bra jobb och kom tillbaka. Våldtäckten har gjort honom traumatiserad och han bor inte med sina föräldrar. Barndomsvännen (som är yngre än honom) försöker få ordentilg kontakt med honom. (Barndomsvännen är givetvis kär i honom.)

Låter det bekant? Snälla hjälp mig hitta den.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Aily
2012-05-02 22:09
#1

Är det Let’s Tie Hands Firmly? Kap. 3-4 i denna?

http://mangafox.me/manga/tsumaranai_otoko/

 

Ikajo
2012-05-03 10:23
#2

Jaaa! Tack så mycket! :)

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Aily
2012-05-03 10:53
#3

My pleasure. :)

 

Ikajo
2012-05-03 20:20
#4

Det är svårt ibland när de inte ligger under sitt eget namn…men nu vet jag var jag hittar den!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Aily
2012-05-03 21:33
#5

Ja, jag är värdelös med namn, så jag vet hur det kan vara.

Min hårddisk med operativsystemet lade av förra veckan, med alla mina bokmärkta "må-bra" mangas. Jag har läst Manga tills jag fått huvudvärk denna veckan, bara för att hitta dem igen. :P

 

Ikajo
2012-05-03 21:56
#6

Hehe, jag kommer väldigt lätt ihåg vad jag läser så jag hoppar bara över dem jag inte tyckte om. Jag tycker mycket om Komatta toki ni wa hoshi ni kike! Hennes andra serie är inte riktigt lika bra men den här är skön. Sen finns det några som jag mått riktigt dåligt av också. Inte av henne men av andra. Typ Animal X…

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Aily
2012-05-03 23:03
#7

Jag gillar inte heller Animal X. Slutade läsa så kan egentligen inte uttala mig. Är inte särskilt förtjust i de som utspelar sig i high school miljö heller.

Jag är riktigt svag för Minase Masaras mangas. Även om de är mycket förutsägbara efter ett tag, så kan jag inte låta bli. Drama, drama, drama. :)

Touko Kawai är också en favorit, särskilt Bond(z) och Just around the corner. Också drama, drama, drama.

Och Yaoi så klart… Yaoi Fangirl här! :P

Ska kolla in Komatta toki ni wa hoshi ni kike! :)

 

Ikajo
2012-05-04 10:36
#8

Jag kommer nästan aldrig ihåg vad författarna heter. Har lite bättre tur med seriernas namn.

Komatta toki är iofs inte Yaoi, men den är riktigt skickligt gjord ändå. Den är lite mer Shounen Ai.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: