Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 1039 ggr
Gumzee
2012-02-16 21:01

Frågor som behöver svar :3 om konvent och sånt ÓoÒ

Jag är helt ny med det här med Konvent och sånt har hört lite men är inte riktigkt säker :0 Och jag kanske inte är ensam,så då skulle jag gärna villja veta (=^W^=)

Så grundfrågorna är då

Vad är Konvent och de?

Vad gör man där?

vad kan man göra där?

Finns det några uppkommande?isåfall när och var?

Vad kostar det?eller brukar kosta?

etc om du vet nåt berätta gärna x3

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

Annons:
Zolah
2012-02-17 18:52
#1

Vad är Konvent och de?

Konvent är ett 'möte' mellan människor med samma intresse

Vad gör man där?

Beroende på vilken sorts så är det olika, men jag antar du tänker på anime/manga Konvent. Där kan man köpa/sälja/byta saker, möta andra som gillar anime/manga/japan, samt cosplay ( googla ), teckna, vara med i tävlingar etc**.
**

vad kan man göra där?

Massor med saker

Finns det några uppkommande?isåfall när och var?

Finns säkert hela tiden, det som begränsar är hur mycket pengar man har. Du kan ju börja med att googla fför att se vad som dyker upp, själv ska jag på NordCon som är ett spelkonvent i norrbotten. www.nordsken.com

Vad kostar det?eller brukar kosta?

Beror på typen av Konvent och hur arrangörerna gör, NordCon är gratis under vissa tider men om man ska vara med och spela samt tävla måste man betala för en biljett

Gumzee
2012-02-21 19:17
#2

1# Tack =^^= det hjälpte mig jätte mycket :DD

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

AnnaMoonshadow
2012-02-23 21:06
#4

Det finns några nämda Konvent i vår länklista också, kan dock inte lova att de är helt uppdaterade.

Om någon dessutom har tips om sidor till kommande event så får de gärna hojta till och tipsa oss andra ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: