Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2404 ggr
Vintersnö
2012-02-09 19:58

Rekommendera anime?

Hej!

Är det någon som kan rekommendera någon bra Anime till mig? Jag är nybörjare i genren, men jag har sett Fruits Basket och den älskar jag! Finns det någon mer Anime i ungefär samma stil, eller med lite samma känsla över sig?

Tacksam för svar! :)

Annons:
KaiPon
2012-02-09 20:05
#1

Nu har jag inte sett Fruits Basket alls, och kollar på väldigt lite Anime faktiskt -sänker huvudet i skam- men jag har faktiskt kollat på två Anime serier som är bra. Båda fick jag faktiskt nys om via mitt favoritband, Alice Nine, som pratade om Anime i novemberavsnittet av Alice9 Channel.

Ano Hana har jag kollat ytterst lite på (min dator har inte velat .__.), men den verkar bra i alla fall.

Boku wa Tomodachi ga Sukunai. Lite, uh, pervers, men väldigt bra. Handlar om en grupp ungdomar som inte har vänner. Den rekomenderas av både mig och Hiroto Flört

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Momiji]
2012-02-09 20:33
#2

Kaleido Star, D.N Angel och Ouran High School Host Club Skulle jag tipsa om i så fall Glad

KaiPon
2012-02-09 20:37
#3

Ah, yes, Ouran. Den hade jag helt glömt bort Skäms

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Momiji]
2012-02-09 20:38
#4

Just ja! Höll ju på att glömma Love Hina!

fckingdead
2012-02-09 21:38
#5

Itazura na kiss tycker jag är urbra (= och fullmoon wo sagashite

 

 

Malteråttan (L)

Yen-Chan
2012-02-11 17:53
#6

Kolla på Nichijou! Det håller jag på att kolla på just nu, ganska bra, kul och annorlunda Anime ^_^

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Annons:
Vintersnö
2012-02-11 18:54
#7

Tack så mycket för era svar! Skall definitivt kola upp alla ni nämnt, så lär jag nog finna något riktigt  bra. Glad

Geru
2012-02-12 23:39
#8

En nya Anime som jag börjat titta på heter "Another". Kan rekommendera den starkt:)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Momiji]
2012-02-13 08:33
#9

School Rumble glömde jag ju.

AnnaMoonshadow
2012-02-15 21:15
#10

Ouran high school host club är nästan ett måste! Bokura ga ita är en fin kärlekshistoria. Lovely complex är en trevlig komedi ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Gumzee
2012-02-16 18:39
#11

Glöm inte kaichou wa maid-sama!!`(ÒwÓ) men du kanske hittar några andra gener du gilllar men här kommer några grymma Anime sidor där du kan se dem online gratis:

http://www.animeseason.com/

http://www.animefreak.tv/

http://www.animecrazy.net/

dem har english Sub allihopa (=^^=)

men vissa krånglar på vissa datorer

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

[Dominik]
2012-02-17 19:48
#12

High School of the Dead så klart :D Snygga tjejer, stora boobs och riktigt spännande action :D

Yen-Chan
2012-02-17 21:03
#13

Ja, High School Of The Dead har jag sett, riktigt grym x)

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Annons:
Onslow
2012-02-20 15:27
#14

Beror helt på vilka genrer man gillar. :)
Har inte sett Fruits Basket, men kan säga några korta, bra serier som är lätta att komma in i. :)

Death Note är ett måste, tycker jag. Inte så rolig, utan rätt mörk snarare. Men otroligt bra tycker jag, fantastisk handling, karaktärerna är underbara (min favorit är Matsuda!), och den är ritat riktigt grymt. Och fuuuull av massa trevliga pairings man kan shippa. ;)

Sen Ouran High School Host Club som ett par stycken har sagt. En av de första jag såg och jag skrattade så himla mycket! Väldigt rolig och enkel att titta på.

Kaichou wa Maid-sama! är det många som gillar. Jag tycker den är helt okej, men många säger att den är fantastik. Skapa dig en egen uppfattning. :)

Lovely Complex är enda shoujon som jag älskar! Den är så rolig och romantisk och karaktärerna är så älskvärda. Jag känner igen mig så himla mycket i Risa, ena huvudkaraktären. ^^

Higurashi no Naku Koro ni är en gryyym serie om man vill testa på skräck-genren! En blodig serie full av mindfuck. Man blir lätt lurad av första avsnittet men jag lovar, jag blev creeped out efter bara några stycken xD Grym som sagt iallafall, älskar den.

KuroShitsuji är en av mina absoluta favoriter. En otroligt bra serie som jag även följer mangan på. Fantastiska miljöer och karaktärer! 100% sevärd!

Tales of the Abyss är egentligen ett tv-spel från början. Jag älskar både animen, mangan och spelet, så jag tycker definitivt att den är otroligt sevärd. Äventyr typ… AU. Något förvirrande, men som sagt, så galet bra. (och btw… Sync är fortfarande en av mina alltime favoritkaraktärer)

Pandora Hearts är rätt bra, men slutar mitt i ingenting. Gjorde mig galen, och har inte orkat läsa mangan, haha.

Sen, om du skulle vilja testa på Yaoi, det vill säga boyslove eller killexkille, gay killar helt enkelt (LOL), finns det några bra. Gakuen Heaven är lite lagom som första, om än något harem-lik. Annars är Loveless rätt bra. Dock älskar de flesta yaoiälskare Junjou Romantica, jag inräknad. ^^,

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Gumzee
2012-02-21 19:22
#15

#14 Sätt alla helt enkelt grymma xDD dem MÅSTE man typ se haha :3

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

wolfgrin
2012-02-22 00:00
#16

Förutom sidorna Gumzee nämde så finns www.anime44.com också, tycker den laddar bättre än animeseason.com ;)

Ge mer än du förväntar dig att få.

Denna kommentar har tagits bort.
bea28
2012-02-23 09:14
#18

#14 Hoho, du får läsa vidare på mangan av Pandora Hearts, den har kommit vääääääldigt mycket längre….. Flört

AnnaMoonshadow
2012-02-23 21:02
#19

Onslow lyckades i den listan få med väldigt många, och lite olika, förslag på väldigt bra "standardanimer" ^_____^

Lite OT så tar jag bort ett av wolfgrin's inlägg då det blev dubbelpost ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2012-02-24 10:40
#20

#18 Jag vet… Men jag orkar inte. xD
Jag läser inte mycket Manga, om jag ska vara ärlig. Bara de som direkt tilltalar mig. Följer KuroShitsuji, läst nästan hela Death Note, Junjou Romantica, Lovely Complex och en jäääkla massa Yaoi. xD
Sen har jag börjat på en hel del serier, PH inräknad. Orkar sällan läsa klart.
Meeen, jag vet att mangan i de absolut flesta fallen är 1000 ggr bättre än animen, men det är nog bara det att jag aldrig får tummen ur riktigt. xD

#19 Haha, yaay, nu känner jag mig duktig. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
bea28
2012-02-24 20:12
#21

#20 Jo,  PH är ganska seg i början. Jag vet att jag kom några kapitel in men lyckades aldrig fånga den röda tråden så slutade läsa. Hade dock mangatorka för några månader sedan och började läsa den igen, och sedan var jag fast! Så du kan ju kanske ge den en chans igen? ;)

Suigintou
2012-03-22 20:16
#22

Rozen Maiden,Lucky Star,Mirrai Nikki,Deadman wonderland,Chaos Head,11 Eyes det är vad jag kom på just nu ~ ^^;

Upp till toppen
Annons: