Annons:
Etikettermatdryck
Läst 8782 ggr
Furida-san
1/16/12, 7:20 PM

Bento box

Vet någon vart man kan köpa en Bento på internet? :P
**helst svensk sida :P **men om någon ha beställt från en utländsk sida och ni fick grejerna så är det juh awesome :D

Annons:
SandraNoSekai
1/16/12, 7:34 PM
#1

Finns lite vuxnare Bento lådor här! (Klicka på kategorin presenter så finns två lådor längre ner på sidan)

http://www.sunai.se/svenska/index_s.html

Lite mer "kawaii" om du vill ha det x3

http://www.kawaiidesign.se/bentolador-lunchvaskor

Båda sidorna är svenska och man kan lita på dem till 100% :)

DESU!~Cool

AnnaMoonshadow
1/16/12, 7:40 PM
#2

antar att du är ute efter själva lådan, kolla Kawaii design de har några söta :D

De har en Hello Kittyokaeri som jag hittade också ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Blue_Lugia]
5/17/15, 8:40 PM
#3

Hade jag vetat vad en Bento var hade jag nog gett hunden ett annat namn…-.-

AnnaMoonshadow
5/17/15, 10:46 PM
#4

#3 hahah har du en hund med det namnet? :P  Men det finns så söta bentos!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Blue_Lugia]
5/18/15, 2:41 AM
#5

Av någon anledning fanns det på en lista för namn på hundar. Så jag tänkte att ja det är ju lite speciellt. Kunde aldrig ana att Bento betyder något utan jag trodde det var ett hundnamn. … Vissa har fnissat när jag sagt vad han heter, jag har aldrig fattat varför, men nu idag har jag lärt mig något nytt. Varför lät jag honom inte heta Zorro som han hette från början…?

AnnaMoonshadow
5/18/15, 8:00 AM
#6

#5 haha, jag kan tänka mig att namnet fanns med på listan för att andra har tänkt att det var lite speciellt namn och inte heller vetat vad det betyder på japanska. Jag tycker inte det är lite gulligt och inga problem alls :P Det är lite som Ringo (äpple) och Momo (persika), namn som används utan att det beror på den japanska betydelsen. 

Själv har jag en hund som heter Kuma, kuma betyder björn på japanska, så det är ju lite konstigt att ha en hund som är en björn? Men vi valde det medvetet och det passar honom 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Blue_Lugia]
5/18/15, 11:15 AM
#7

Jo men det låter väl ändå bättre att kalla sin hund för björn än att kalla den för en lunchlåda? ; )

AnnaMoonshadow
5/18/15, 11:34 AM
#8

#7 haha iofs XD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[EllenAlicia]
5/18/15, 5:54 PM
#9

lite of topic men de finns en person i ett spel (dying light) som heter Bento, haha rätt kul.

Upp till toppen
Annons: