Annons:
Etikettmusik
Läst 4750 ggr
AnnaMoonshadow
12/21/11, 9:51 PM

Tipsa Favoritmusik #6

dags att byta tråd igen för att det ska gå snabbt att ladda.

Regler (kopierade från tråd 1):

En tråd för att tipsa om favoritlåtar - inga ändlösa listor med favoriter; bara en enda låt och så en youtubelänk till låten i fråga, så att alla andra också kan höra den! (Om inte låten finns online, youtube eller liknande, får ni faktiskt välja en annan låt, haha.)

För att hålla nån slags ordning i tråden tänkte jag att vi har en enkel regel: man får bara posta en länk/låt per inlägg och inte posta flera inlägg på rad. Dvs efter att X länkat sin älsklingslåt får inte X skriva igen före Y tipsat om en låt.

Vill ni se tidigare inlägg kolla dessa länkar:

Tipsa Favoritmusik Tipsa Favoritmusik #2 Tipsa Favoritmusik #3 Tipsa Favoritmusik #4 Tipsa Favoritmusik #5

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
12/21/11, 9:55 PM
#1

Jag inleder väll då, med ytterligare lite k-pop ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
12/21/11, 11:19 PM
#2

#85 i förra tråden. I know right, den är väldigt kraftfull i melodin vilket gör att sångtexten kom bra fram :D love it. fastän de är ganska angsty.

Nu drar jag till med gammal klassiker från västvärlden~ eftersom jag speciellt  har hört på dem mycket nuförtiden och att de tar fram nostalgiminnen från att jag var en liten knatt.

Pink Floyd - comfortably numb

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
12/21/11, 11:39 PM
#3

#2 Pink Floyd är trevligt det :D

om vi ska ge oss in på musik från den delen av vägen så slänger jag upp lite Switchfoot - Dare you to move. Jag älskar att somna till den här låten <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[M1nho]
12/23/11, 2:11 PM
#4

Det är ju julafton imorgon så detta får bli min favorit.

Super Junior - Santa U Are The One

Snailshit
12/23/11, 10:21 PM
#5

Min senaste favoritlåt: Kyary Pamyu Pamyu - Tsukema Tsukeru

Släpptes nyligen denna månad så why not share it? :3

Jag vet inte varför jag gillar henne  och låten men tycker att musikvideon är unik o catchy lol XD diggar dom där lejonen :B

Hey babay!

Furida-san
12/26/11, 10:38 PM
#6

Girugämesh-kowarete iku sekai

Den är ju bara för underbar!! sån power i den!
Får rysningar när jag lyssnar på den ibland kommer en tår :')
Man får öronorgasm helt enkelt ^^ 

enjoy ;)

Annons:
AnnaMoonshadow
1/2/12, 12:40 PM
#7

AYABIE’s nyss släpta PV för Merry-Go-Round

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KaiPon
1/3/12, 12:06 AM
#8

Waterfall - Alice Nine

Som ni kanske har gissat är jag en ganska stor Alice Nine fangirl, så att detta är en Alice Nine låt kommer väll inte som någon större överraskning, haha.

Waterfall, från skivan Vandalize, är en av de vackraste låtarna, enligt mig, som a9 har gjort. Kan lyssna på den i evigheter.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AnnaMoonshadow
1/3/12, 8:55 AM
#9

#8 har inte hört den förut men den var mysig ^__^

Jag behövde denna video för att orka göra det jag ska denna morgon  :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KaiPon
1/5/12, 2:47 PM
#10

Ännu en Alice Nine låt, och ännu en från Vandalize. Denna gången piano versionen av deras lår Mirror Ball, som jag tycker är väldigt vacker och underbar. ^^

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AnnaMoonshadow
1/7/12, 10:51 AM
#11

Inte för att det är en favorit men kände mig tvungen att posta denna. det är bara japaner som kan komma undan med att bygga en hel musikvideo på tjejer i underkläder utan att man höjer på ögonbrynet.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
2/23/12, 10:00 PM
#12

okej, då bryter jag mot mina egna regler, bara för att kunna putta upp en av mina favorittrådar. Denna gång är det BoA som fångat mitt intresse. Hon dansar så otroligt coolt i denna video:

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
10/6/12, 5:46 PM
#13

*bump*

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Darkclam
10/22/12, 10:56 PM
#14

Kan hända att någon redan tipsat om denna men jag har fastnat för den på sistånne..

AnnaMoonshadow
10/24/12, 9:21 AM
#15

#14 tror inte jag sett något från Yohio i den här tråden ännu, jag gillar den också ^^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Quennie
11/1/12, 8:12 AM
#16

Det finns nog många bra låtar. ^^ och istället för att slänga upp flera PV som jag har fastnat för nu så lägger jag upp låtarna. ^^ Bara Japanskt nu här.. Lyssnar också på Kroreanskt musik också. Vill ni ha sån tips på musik så säg till. ^^

ONE OK ROCK - The Beginning

Lycaon - Marigold

Galneryus - Angel of salvation

Yohio - Our Story (underbar PV)

D - Der König der Dunkelheit

Dir en Grey - Ain't Afraid to Die

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

[Chokladmousse]
11/18/12, 5:55 PM
#17

Jag älskar 2ne1, men tänkte ta lite j-pop istället. Jag älskar alla Vocaloid-sånger, men jag tar mina absoluta favvo.

Butterfly on Your Right Shoulder - Kagamine Len feat. Rin

AnnaMoonshadow
11/23/12, 11:39 AM
#18

Det är lite tråkigt att det inte är lika lätt att få tag på jpop på youtube som det är med kpop :/

men här är en i alla fall!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
2/9/13, 1:06 AM
#19

Lite One Ok Rock

 

Aily
2/9/13, 4:26 PM
#20

Den här tråden har alldeles för lite Vamps!

Världens bästa låt enligt mig. Röst, trummor, gitarr i en perfekt match. Det blir inte bättre än så här.

 

Annons:
[Chokladmousse]
2/17/13, 8:33 PM
#21

Youtube fungerar inte för mig just nu så jag skriver vad den heter:

Blue med Big Bang  Den är min sång nr.1 just nu! De har massor med bra sånger.

AnnaMoonshadow
2/18/13, 8:39 AM
#22

#21 infogade videon i ditt inlägg. Den låten passar precis den här tiden på året. Love it!

Jag fortsätter lite på kpop-snö-temat då och delar NU'EST senaste video 여보세요 (Yeoboseyo = Hello)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
3/7/13, 9:01 AM
#23

Vi beöhver mer japanskt, då får det bli med Japans bäst säljande duo- B'z.

 

tesushie
3/8/13, 11:48 AM
#24

20# hurra äntligen har letat den videon jätte länge

#22 nuést <3<3<3

slänger in lite k-pop här

boyfriend-janus

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

AnnaMoonshadow
3/9/13, 6:05 PM
#25

#24 Jag gillar prinskläderna i den videon <3 

Nu blir det lite AKB48, de gör en av låtarna till Wreck-it Ralph och jag och sambon har sett den filmen så många gånger redan. Låten fastnar så oerhört mycket och jag går runt och sjunger på den och tänker på godis hela dagarna. Tyvärr (som med så mycket annan jpop) är den inte så lätt att få tag på så videon är lite stympad.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
4/29/13, 8:12 AM
#26

*Putt*

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Yen-Chan
6/25/13, 1:31 PM
#27

En av mina favoriter :) (också kpop) Gillar låten väldigt mycket, sen tycker jag att dansen är riktigt grym med ^^ Lucifer - SHINee <3

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Annons:
ancaf33
6/26/13, 8:07 AM
#28

Yoshida Brothers - Rising, lite mer traditionellt men ändå inte ;D

AnnaMoonshadow
6/26/13, 9:37 AM
#29

#28 den var cool! Addad i mina spellistor och kommer läggas till på JiF youtube med :D

En av mina största favoritlåtar just nu är MBLAQ - Smoky Girl (åter lite koreanskt alltså)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

ancaf33
6/26/13, 1:31 PM
#30

すごい!

Yen-Chan
6/29/13, 11:55 AM
#31

om ni inte har hört på B.A.Ps "One Shot" så är nu tillfället att höra en riktigt bra låt, tillsammans med en grym video + dans - enligt mig iaf 😉

Sajtvärd SydKorea Ifokus

AnnaMoonshadow
8/7/13, 3:47 PM
#32

När jag kom hem från min resa skickade en vän till mig en massa låtar till mig som jag missat under min frånvaro, en av dem var D-LITE (Daesung från BIG BANG) med låten I Love You. Jag föll totalt för låten och tänkte dela med mig till er, ännu mer passande är det kanske att han sjunger på japanska? :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[TheBabyIsBack]
8/8/13, 8:19 PM
#33

Jag fortsätter i ert spår med Kpop och med B.A.P's senaste sång, Badman, från deras nya album. Jag gillar verkligen texten. ^^

AnnaMoonshadow
2/5/14, 1:07 PM
#34

Här om dagen dök en länk upp i min mailkorg om en ny video från

Miwa kallad Faith och hon har så bra röst att jag tänkte att hon kan vara värd att tipsa om här! 

Tyvärr finns inte videon på Youtube utan Dailymotion och det går inte att länka i inlägget så ni får klicka på länken här ovan istället för att se den ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: