Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1728 ggr
AnnaMoonshadow
2011-12-15 18:46

Tipsa favoritserier

Tänkte testa om detta är något som passar här på forumet!

Reglerna är enkla: Du får posta ett tips om en serie du gillar, kanske är det en drama? eller en anime? eller varför inte en västerländsk serie? (även om de två förstnämnda antagligen är intressantast på denna sida), så länge det är en tv-serie så är det helt okej.

I tipsandet så lägg gärna till ett youtube-klipp, så man snabbt kan få ett hum om vad det är (var försiktig med spoilers, riktiga traliers eller openings är lättast).Finns det ingen video? länka då till en databas angående serien och lägg gärna till en länk till en bild. En kort beskrivning av handlingen och teman är också bra. Några rader räcker.

Den viktigaste regeln är: man får bara posta ett tips per inlägg och inte posta flera inlägg på rad. Dvs efter att X länkat sitt tips får inte X skriva igen före Y tipsat om en annan. Detta för att vi ska få en blandning och ett bra flöde i tråden.

Ok, låt oss testa ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-12-15 18:49
#1

Okej, mitt första tips blir serien Skip Beat (mest för att jag tänkt på den en del de senaste dagarna). Det är en rolig shojo-anime om en tjej som börjar en kariär som skådespelar för att hämnas på en kille. Innehåller även teman som kärlek & vänskap utöver humorn.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Snailshit
2011-12-23 22:29
#2

#1 AHahha Skip Beat !! XD Har inte dock sett animen men läst mangan. Den här helt underbar! XD

Hey babay!

KaiPon
2011-12-26 17:56
#3

Min kompis Cia fick mig att börja kolla på en massa olika japanska dramor. En av de som jag fastnade mest för är då Yamato Nadeshiko Shichi Henge som handlar om fyra unga killar (Ranmaru, Kyohei, Yukinojo *fangirl giggle* och Takenaga) som bor i samma hus. Kvinnan som äger huset (som ofta är ute och reser för att hitta kärleken, och då lämnar sin son Takeru med killarna) säger att de fyra får bo kvar i huset utan att betala hyra tills de är klara med skolan om de klarar av att göra om hennes 'niece' Sunako till en dam. Klarar dom inte det får dom flytta ut.

Enda problemet är att Sunako är en total shut-in och horror girl. De enda vännerna hon har är anatomi modeller hon hittat och döpt till Hiroshiki-kun, Akira-kun och Josephine. Hon har stora komplex över sig själv, är almänt blyg och hanterar vad hon kallar 'ljusa' (bright/dazzling) människor och platser extremt dåligt.

Hela serien är bara tio episoder långt, men är väldigt bra. Inte nog med att killarna får jobba med att försöka göra Sunako till en dam, de har även andra problem att ta itu med, bland annat får man se hur en typisk Alla Hjärtans Dag ser ut för killarna, som alla är väldigt populära för deras utseenden. Deras personligheter är även helt olika, men på nåt sätt verkar de trivas tillsammans i alla fall.

En väldigt bra drama om jag får säga det själv, och låten i introt är väldigt bra. Den låten heter 'Love Yourself' och framförs av KAT-TUN.

Länk till första episoden finns här Flört

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[M1nho]
2011-12-26 21:21
#4

Lovely Complex är mitt tips. Helt klart av en mina favoriter. Måste ses!

**Handling: 
**Risa är en lång tjej och Otani är en kort kille. De ses som den perfekta komediduon eftersom deras längd gör dom ett omaka par. Ett problem som fått de båda att lova sig själva att inte bli kära i en person som inte passar in till deras längd. Tyvärr kan man inte alltid bestämma vem man ska bli kär i. Efter ett tag som vänner upptäcker Risa att hennes känslor för Otani har växt till någonting mer, men kan Otani verkligen se bort ifrån det faktum att Risa är längre än honom??

Tog handlingen ifrån http://crazymangafreak.blogg.se/category/anime.html
Så dålig på att skriva sånt själv.

AnnaMoonshadow
2011-12-27 10:07
#5

#4 åhh, jag älskar den serien med <3

En annan av mina absoluta favoriter är Fruits Basket.

Handling: Tjejen Tohru förlorar sin mamma i en olycka och får problem att bo hemma hos sin farfar då de renoverar om. Hon intalar sin farfar att hon ska bo hos en vän under tiden men i själva verket flyttar hon in i ett tält i skogen. En dag på väg från tältet till skolan får hon syn på ett hus. Det visar sig att i huset bor Yuki Sohma, en av skolans mest mystiska och populära killar. En del händelser leder till att det så småning om bestäms att Tohru får bo hemma hos Yuki istället. Vad Thoru inte vet är att familjen Sohma har en stor hemlighet.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: