Annons:
Etikettövrigt
Läst 1783 ggr
Onslow
2011-11-03 13:48

Är det här en bra handling?

Okej, så jag letade runt lite efter inspiration till en skräckberättelse eller vad man ska säga.
Hittade lite inspiration, blandade in lite eget, och sådär. Tänkte kolla om det låter som en bra handling till en multichapternovell eller en fanfiction.

Så, det är såhär då. Handlar om en tjej, kanske 15 år. Hon blir mobbad och trakasserad, men så en dag säger mobbarna förlåt och ber henne att komma till deras fest. Hon säger ja, och kommer alltså till festen på kvällen. Där skrattar de åt henne, typ "trodde du verkligen på det?", misshandlar ihjäl henne.
Det sista hon viskar innan hon dör är att hon svär hämnd på sina mördare.

Några dagar senare börjar konstiga saker hända. Ledaren av gänget som mobbad tjejen börjar ha hemska mardrömmar varje natt, och snart börjar hon höra fotsteg när hon går. I början i synk med hennes egna, efter ett tag snabbare och snabbare. Hon börjar höra skrapandet av klor på hennes dörrar och fönster på nätterna, och vaknar med sönderslitna och blodiga lakan och kläder, och blodiga handavtryck på kroppen och väggarna. Sedan kommer viskningarna, på ett språk hon inte förstår, men hon lyckas urskilja saker som "dödödödödö" och "mördamördamörda". Hon börjar hosta mer och mer, och hon hostar blod. Hon hör skrik på avstånd vart hon än går. Efter det börjar kliandet, hela hennes hud kliar och hon kliar så mycket att hon river upp stora sår på kroppen.
Sedan hittas hon död, självmord då hon inte orkar mer.

Fler och fler personer försvinner, först mobbargänget och sedan fler och fler. Misstänkt blir en kille som gick i tjejens klass, en kille som är tystlåten och håller sig undan, men som säger sig se spöken och talar med de döda. Vad de inte vet är att han själv börjar höra fotstegen snart efter att han blir misstänkt.

Personen som är kär i den här killen, (jag har ännu inte bestämt om det ska vara en kille eller en tjej) vägrar tro på anklagelserna och snart blir det upp till hen och killen att lösa mysteriet och stoppa det, allt medan symptomen för killen blir fler och fler och fler och fler personer på skolan och även utanför dör.

Jag är osäker på hur jag ska avsluta historien, så förslag mottages tacksamt. Men vad tycker ni so far? Berätta gärna sanningsenligt, haha.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
KaiPon
2011-11-03 16:51
#1

I SO Need to read that!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: