Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 3107 ggr
[Dominik]
2011-11-02 01:03

Jag vill resa till Japan!!!!!!

Japp, jag ville alltid göra det. Japanskt kultur är spännande, japanskt mat är riktigt gott, man kan köpa alla Anime figurer i Japan, japaner är trevliga och snygga <3 och framför allt kommer jätte många Anime serier från Japan.

Jag skulle kunna sitta och kolla på Anime 24/7. Så nån gång i framtiden vill jag reda dit och kanske bo där, lära ut engelska kanske ? Men jag är rädd att jag inte kommer tillbaka, hahaha ni vet väl vad jag menar.

Vem av er vill åka till Japan ?

Annons:
KaiPon
2011-11-02 04:41
#1

Jag vill  till Japan.

Har faktiskt en kille som erbjudit sig att visa mig runt och ta med mig på Konvent och liknande om jag nån gång kommer till Japan, vilket är fett nice. Att han dessutom är sjukt söt gör ju bara att jag vill dit ännu mer ;P

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Sophey
2011-11-02 20:07
#2

Jag och min pojkvan kommer att kopa en Japan resa till hans lillasyster snart som fodelsedagspresent Flört

Medarbetare på matlust

[Momiji]
2011-11-03 11:22
#3

Skulle gärna åka Glad

[PeterWem]
2011-11-06 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Går allt som det ska försvinner jag hit i april och blir borta i ett år. Under tiden lever jag på havregryn och sparar så mycket jag kan.

Jag var i Sapporo i juni vilket var mycket trevligt. Inte många västerlänningar alls och en festival.

Nästa gång tar jag med mig halva min fotoutrustning och fotograferar tills den faller itu.

[AshJ]
2011-11-07 00:54
#5

1# Så du vill till Japan för att alla där är snygga och trevliga? Hur vet du att de är trevliga om du aldrig varit där? Och att de gör bra Anime?

Köp hem lite Sushi och se en animefilm hemma istället. Låter nämligen betydligt billigare.

Visst, vill dit. Se/uppleva kulturen och sådant. Men tycker också att denna hysteri är ytlig och stöttar sig inte på något djupare resonemang. Sedan kanske det inte nödvändigtvis behövs heller. Men att resa brukar ju kunna kosta. Så skulle nog inte direkt rest för man finner något folk, någonstans snygga….

KaiPon
2011-11-07 10:06
#6

#5 Wow, reading a bit too much into it, ne? När har jag sagt att jag ville dit för att dom är söta?! Du känner inte mig och vet inte vad mina drivkrafter är för fem öre. Har du nåt du undrar över, FRÅGA! Hoppa inte till slutsatser.

Skulle jag göra likadant som dig så skulle jag kunna säga att du är en elak och tråkig och väldigt ytlig människa, men nu gör inte jag det utan jag tror det bästa om folk, så jag tror säker att du är en snäll människa men att det bara blivit ett missförstånd mellan oss. :)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
[Tan-chan]
2011-11-07 10:52
#7

#5: Det där var lite otrevligt skrivet och sådant platsar inte på detta forum. Det där ser jag som nedvärderande och kan förbise det om du kan förstå att det var fel av dig att skriva just så. Finns snällare sätt att göra det på, men det är lätt hänt på internet att man skriver vad som faller in i en utan att tänka efter hur personen på andra sidan skärmen känner inför det. Men jag förespråkar kärlek på internet istället för hat och negativitet. Det finns det gott om i livet bakom skärmen. Att vara positiv och vänligt inställd till personer speciellt på internet är viktigt eftersom där kan man inte ta till hjälp från kroppspråk. Men du kanske inte menade det så negativt som det verkar, så jag kanske misstar mig?

Du vet nog inte hur KaiPon menar det med att personen i fråga är söt eftersom det är omöjligt att förstå en persons innersta tankar från bara en mening på internet - om man inte redan känner personen i fråga och vet vad denne går för. Hon kanske är intresserad i personen och vill dit delvis för att träffa denne?

(Nu säger jag inte att det är så, KaiPon. Men det kan ju vara ett sätt att se på det. Jag vet inte om du är intresserad av personen eller inte. Tog det bara som exempel.)

KaiPon
2011-11-07 16:28
#8

Allt jag egentligen skrev, om ni läser igen, är att jag vill till Japan och har en kille (som jag tycker är söt) som har erbjudit sig att visa mig runt.. Skrev egentligen aldrig nåt om VARFÖR jag vill dit, sa bara att det faktum att jag har en killkompis i Japan som är söt (och sjukt trevlig också) gör så att jag vill dit mer. Måste ha skrivit väldigt klumpigt om folk läser att jag vill dit bara för att dom är snygga och trevliga där.. Obestämd Oh well, om folk vill tro att jag är ytlig för att jag skrev på ett forum, so be it. Kan faktiskt säga att jag inte bryr mig speciellt mycket om vad folk, speciellt om dom inte känner mig, tycket, tänker och tror om mig. :)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Liss
2011-11-07 20:58
#9

Som jag förstår det är inlägg #5 inriktad till inlägg #0 egentligen? Eftersom personen i fråga tar upp det om att "folk i Japan är trevliga", vilket inte KaiPon tog upp alls?

Fast det kanske spelar mindre roll.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-11-07 21:36
#10

#9: Ja, egentligen spelar det ingen roll vem det var riktat mot, för har man inget snällt att säga så säger man ingenting alls.

(Alla har vi dock varit i den sitsen någon gång när det gäller internet, tyvärr.)

TokyoWings
2011-11-09 10:27
#11

Jag bor i Japan och kan ärligt säga att Japaner är trevligare än alla andra "folkslag" jag träffat, om man nu tänkte dra hela landets befolkning över en kant… De är trots allt 127 mille ;) ALLA kan inte vara likadana.

Men om vi ska fortsätta dra alla över en kant så kan jag säga de är för det mesta artiga, dock en smula överartiga så att det bara blir som vana :P Och att japanerna ser bra ut kan jag hålla med om. De vet hur man klär sig och hur man rör sig och japaners skönhet är något som sitter mig varmt om hjärtat.

Att åka till Japan är det bästa jag har gjort i hela mitt liv :D Grymt rekomenderat! Det är mycket som är annorlunda och svårt dock… t.ex om man inte vill äta ute eller bara äta nudlar -.- grönsaker och frukt är DYRT x_x

Plus att det finns lite rasism i Japan. Dock brukar det bara vara så att folk tittar lite annorlunda på en och tycker man är söt och lite exotisk iom att man inte är asiat :P Vissa gamla personer kan dock bli sura på en utan anledning ibland haha.

Tänk på en sak dock ;) Allt är inte som i Anime (^_^) Oj vad långt det blev… haha!

MVH Sara Ekström
jibun.blogg.se

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

SandraNoSekai
2011-11-09 23:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag var i Japan i två veckor för ungefär en månad sedan! Helt fantastiskt!

DESU!~Cool

FunkyShrimp
2011-11-10 22:30
#13

#1 En fråga: är det en vanlig kille du fått kontakt med, eller är det en host?

#11 Vad jag förstått är det egentligen rätt mycket rasism därborta jämtemot folk som inte japaner. Att de äldre blir sura utan anledning är för att de inte gillar utlänningar. Om du har varit där i ett år borde du egentligen ha lite mer koll på kulturen? Jag vet detta och jag har inte ens varit i Japan. Sen att alla är trevliga är för att det är så i deras kultur att de säger att man är söt hela tiden osv, det betyder ingenting mer än typ ett hej. Bara en artighetsgrej är det.

Sen så vill de ju mer o mer eftersträva den västerländska kulturen, tex i klädmodet, så när du säger att "de vet hur man klär sig", hur ska man ta det? att du tycker att vi här klär oss avskyvärt? eller att de är mer spejsade? eller att det är en blandning? Sen beror det också på vart man är någonstans, vissa ställen har sina egna klädstilar tex.

Är inte ute efter att vara dryg mot någon på nåt sätt, bara informera, för det verkar inte som att alla vet hur kulturen är. Och om du #11 varit där i ett år är det väldigt förvånande att du inte vet vissa kulturella saker, som man borde ha lärt sig på ett helt år.

Annons:
TokyoWings
2011-11-11 01:47
#14

#13 Den rasismen som finns är oftast mot Amerikaner IOM efter kriget. Mot svenskar finns inte mycket rasism och jag har bott här i ett år och blivit utskälld en gång av en gammal tant för. Att hon inte tyckte om mig. Det här är ingen "jag vet bäst" tävling och rasismen som finns är inte direkt så illa som du får det att verka. Japaner kommer dock aldrig se dig som ngt annat än utlänning men det är inte direkt så att de är otrevliga mot alla de träffar som du får det att låta. Och det där om att de säger komplimanger första gången de träffar en är något man blir väldigt van vid när man är här för det händer varje dag. Oftat är det mest kommentarer som "du är blond" eller "du är så vit!!". Bara för att jag inte skrev ngt om det behöver det inte betyda att jag inte vet om det… Skulle man skriva allt man visste i ett inlägg skulle det bli väldigt långt.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

KaiPon
2011-11-11 06:04
#15

#13 Helt vanlig kille. Han pluggar i Danmark för tillfället, men vill plugga här i Sverige också, haha.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

TokyoWings
2011-11-11 06:29
#16

#15 det är så sjukt många japaner som antingen vill eller har bott i Sverige! Så coolt ^^ vårt lilla land liksom

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

KaiPon
2011-11-11 06:33
#17

#16 Haha jaa.. Och för hoppningsvis får jag träffa honom runt December, vilket jag ser fram emot. Han är väldigt snäll och trevlig också, och säger saker som 'Thanks for talking to me' och sånt. x3 -squeal-

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

TokyoWings
2011-11-11 06:45
#18

#17 Aaaw^^ Så många japanska killar är så trevliga <3 Så du kommer hit i december? :D

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

KaiPon
2011-11-11 11:26
#19

#18 Snarare att han kommer till en kompis och jag ska ner dit och hänga med dom haha. Att resa till Japan har jag långt ifrån råd med nu haha.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AnnaMoonshadow
2011-11-14 21:01
#20

Jag tänkte bara allmänt påminna återigen om språket eftersom jag ser vissa tendenser till att diskussionerna kan skruvas upp och uppfattas som stötande. Jag pekar alltså inte ut någon särskilld utan vill snarare ge er en liten påminnelse om att vi alla här på JiF har rätt att uttrycka och ha en åsikt och att ingen ska klanka ner på någon annan för det. Kärlek och enhörningar people!

och då när mitt meddelande som medhjälpare var slut tänkte jag mer personligen instämma i de flesta andras mening att jag drömmer om att en dag göra en resa till Japan. Dock finns det ganska mycket saker på min önskelista så än så länge är det inte något bokat ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: