Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2436 ggr
Zolah
2011-10-09 13:21

Halloween dududuuu!

Hejsan allesammans, som vi alla vet är det snart halloween! själv älskar jag halloween, klä ut sig och ha roligt med sina vänner. skräck och annat mys!

i den här tråden skulle jag vilja diskutera :

skräck animeer

skräck manga

halloween inspirerad anime/manga ( har en speciell Anime i åtanke som jag glömt namnet på tyvärr )

SAMT att det skulle vara skoj att prata om vad just DU ska vara till halloween!

Annons:
[Dominik]
2011-10-09 13:38
#1

Animeskräck säger du? hmmm Highschool of the dead är ganska bra, och skrämmande :)

[Ratass]
2011-10-09 13:40
#2

Halloween är ju bästa tiden på året! elelr var ^^' Nu är det bara deprimerande att itne ha några att fira med, så uc är bästa tien på året nu ^^'

Onslow
2011-10-09 13:51
#3

Skräckanime/manga?
Min personliga favorit när det kommer till skräck är Higurashi no Naku Koro ni.

Haha, mina halloween-s (??) brukar spenderas på mitt rum med en kopp Te, några hallonlakritsskallar och framför datorn med en bra Anime eller fanfiction. Mina föräldrar brukar jobba. ^^,

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Zolah
2011-10-09 14:18
#4

Om man inte har nån att fira med kan man ju alltid se till att nåt hände ;) jag brukar vara hos min bästis på fest . lite av en tradition nu :3

skriv gärna en kortis om animeerna också så man vet vad dom handlar om :3

en som jag gillar i animeväg är petshop of horrors, hade önskat att den var längre

Azmaria
2011-10-09 18:41
#5

förstör jag helloween stämmningen om jag säger att jag skall vara robot unicorn attack på skolans kommande halloween fest? XD

för det skall jag oxo.

En helloween Anime då?

checka igenom denna amv så får du säkert tips(inte min, men den e epic):

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-10-09 19:05
#6

Tycker animen Shiki passar in som en perfekt halloween-anime! Supermysig och epic med traditionella vampyrer som intar en avlägsen by i Japan.

Annons:
Zolah
2011-10-10 09:14
#7

#5

lol tror jag inte xD skulle bara vara lol :3

bra amv :3

#6

låter nice :D är den lång?

AnnaMoonshadow
2011-10-10 14:58
#8

känner att detta nog inte var perfekta tråden för mig, jag är lättskrämd och tycker inte om skräckanime tyvärr. Däremot är den en väldigt mysig helg och det är helt awesome att klä ut sig :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-10-10 15:45
#9

#7: Den är typ 24 avsnitt lång eller så. Men riktigt bra och spännande. Kanske inte ren skräck, men det ligger något kusligt över det när "en mystisk sjukdom börjar sprida sig i vår by och folk bara dör!". Byns läkare försöker komma i botten med sjukdomskällan, men han är inte den enda på jakten efter sanningen om varför folk dör. Några ungdomar är "sjukdomskällan" hack i häl.

Zolah
2011-10-10 18:06
#10

#8 alla animes behöver ju inte vara skräck för att ha lite halloween tema över sig ^^ som den jag tänker på men inte kan komma på namnet på… argh! finns iafl döden med som driver en skola , där det innebär att en elev som är bra att slåss och en anna som kan bli ett vapen? hamnar i par och gör uppdrag.

#9 ska söka Anime hör jag x3

AnnaMoonshadow
2011-10-10 20:04
#11

#10 så sant. låter som en serie jag skulle vilja se. Tänk hårdare! >__<

jag kan tipsa om Ghost Hunt i så fall. Kanske inte direkt halloween-tema, men spöken i alla fall. För att inte nämna att det är en riktigt bra serie <3 Tråkigt dock att den inte är längre :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-10-10 20:08
#12

#10 Ehh… tänker du på något så enkelt som Soul Eater? Inte för att den är speciellt läskig ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zolah
2011-10-10 20:24
#13

11#

Oh låter skoj :D

12#

Precis den :3 sa inte att den var läskig, utan att den hade lite av ett halloween tema över sig ^^

Oh en till som är super nice, som kanske är skrämmande för vissa. är mononoke, vill inte berätta så mycket mer än att det handlar om spöken/demoner från den japanska mytologin. Jag skulle nog säga att det är en must see!

Annons:
Liss
2011-10-10 20:31
#14

Well, jag tipsar i alla fall också om Shiki, som är jätte härlig. Och väldigt speciell animation.

också Ghost Hunt, men även Ghost Hound - jag tycker det är läskigare när det är mindgame utav det hela. Ghost Hound är i alla fall om några grabbar som gått igenom ganska tunga saker genom livet, ett felsteg och dem bryts ner. Dem söker sig till en "annan värld". Men helt plötsligt tar sig vålnader från denna värld sig ut till deras vanliga värld.

Och så Paranoia Agent, ofc. En mystisk unge som åker omkring på inlines med ett basebollträ och slår ihjäl folk. Två detektiver försöker lösa fallet, men inser snart att det inte var så simpelt.

Sen är ju Ergo proxy ganska nice med. Med mycket mystik.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-10-10 21:29
#15

Paranoia agent var min första Anime ja såg, den är verkligen.. rubbad

Liss
2011-10-11 00:47
#16

#15 OM den är! Men det är sånt som är så ruggigt bra också. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: