Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2867 ggr
Onslow
9/19/11, 8:15 PM

Dina top 10 anime/manga

Okej, nu tänkte jag att vi kunde skriva en lista med våra top 10 favoritanime/manga, eftersom… Jag har lust med det. Haha. Skriv gärna en rad eller så om varför du tycker om de så mycket!

För mig är det såhär.

**10. Loveless
**Loveless var den första Shounen-ai animen jag såg, och den andra animen någonsin jag såg, så den har en speciell plats i mitt hjärta. Den är väldigt kort, men mangan har jag läst lite av och den är mysig och bra.

**9. Lovely Complex
**Den här animen och mangan är så otroligt söt att jag inte kan låta bli att älska den! Jag känner igen mig väldigt mycket i huvudpersonen, Risa, och i övrigt är det en superbra serie och den enda riktiga shoujon som jag älskar.

**8. Tales of the Abyss
**Jag brinner för Tales of-serien med hela mitt hjärta, tv-spelen spelas flitigt med kusinen då det är en av bådas favoritspelserier (min absoluta favvo!). Animen är superfint tecknad, karaktärerna underbara och handlingen fantastiskt fin och gripande. Spelet, som är till PS2, är ett av mycket få tv-spel jag faktiskt spelar.

**7. Junjou Romantica
**Yaoi-älskare som man är, trots att jag bara är 13… Hehehehe.
En fantastisk Yaoi hur som helst, min yaoibibel helt klartoch jag bara totalälskar Shungiku Nakamuras serier. Visst, så fint tecknad är den inte tycker jag, men handlingen och karaktärerna får mitt hjärta att smälta. Dessutom har den en perfekt blandning av fluffiga och smexiga scener, honhonhon~

**6. After School Nightmare
**En Manga som tyvärr inte finns som Anime ännu. Jag streckläste den verkligen, och jag är verkligen kär i handlingen fortfarande. Älskar hur den är tecknad, älskar iden, älskar allting! Slutet är dock ganska rörigt.

**5. Naruto
**Första riktigt långa serien jag sett, och trots att jag lovat mig själv att aldrig någonsin kolla på de där riktigt populära serierna blev jag fast. Älskar verkligen!

**4. KuroShitsuji
**Oh noes! KuroShitsuji-fangirlen har slutat älska KuroShitsuji mest av allt… </3
Naaeh, det är inte sant. Fortfarande en av de bästa, mest älskvärda animerna i världshistorien, och mangan är om möjligt ännu mer fantastisk (så himla synd bara att inte Alois-älskling kan komma med där med!). Men, det finns så otroliga serier i övrigt… Och man hinner kolla på så många andra serier den där månaden man måste vänta på ett nytt chappie!

**3. Higurashi no Naku Koro ni
**Min första skräckis… Och jag älskar den. Den är så skruvad, så twisted, så skrämmande, så psyche att jag inte kan låta bli att älska den typ totalmycket trots att jag inte sett klart riktigt än.

**2. Hetalia
**En serie jag börjat se rätt nyligen, men som jag sett lite av förut och verkligen inte tyckt om… Nu fattar jag inte vad som flög i mig, den är ju helt underbar! Funderade på att placera den en placering högre, men nu fick det bli såhär. Jag är förälskad i humorn, ingenting kan göra mig lika glad när jag är deppig, och ingenting kan få mig att skratta lika mycket!

**1. Naruto Shippuuden
**Ja, vad ska man säga? Trots att jag inte sett klart kan jag bara säga att jag är en hopplös Narutard, och Shippuuden är typ miljoner gånger bättre än första säsongen. Kärlek!

Sen gillar jag också; Koisuru Bou-kun, Death Note, Ouran High School Host Club, Kaichou wa Maid-sama!, Ichiban Ushiro no Daimaou, KuroShitsuji 2, och en massa Yaoi.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
AnnaMoonshadow
9/19/11, 8:23 PM
#1

hmm… måste nog fundera lite innan jag kan bestämma mig för tio ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Dominik]
9/19/11, 8:29 PM
#2

#1 Samma här.

Onslow
9/19/11, 8:34 PM
#3

Haha, men det är så lugnt så~
Tog mig typ en halvtimme att författa ihop min lista, haha! Och jag har inte ens sett sådär supermånga.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
9/19/11, 8:36 PM
#4

Jag har jätte svårt för att placera animes i en lista, då jag anser många på samma "plats".

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
9/19/11, 8:37 PM
#5

#4 Ja men precis. Beror ju på humöret också.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AnnaMoonshadow
9/19/11, 8:51 PM
#6

jo det håller jag med om. Min lista kommer vara tio av mina favoriter, utan inbördes ordning skulle jag tro ;D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Azmaria
9/19/11, 9:15 PM
#7

Alright~ lets begin the countdown:

1. Hetalia

Denna serie har allt för mig. Randomness, gemenskap, unika karaktärer, massor med bra fandom som man kan njuta av, humor och en liten dos seriöshet och angst moment. Jag upptäckte serien för två år sedan och var fast vid animen på direkten. Den ligger mig väligt nära så att den är på toppen.

2. Saiyuki

Denna serie blev jag kontakt med när jag var 13år.Jag upptäckte den från Animix, en 1h amv. Jag visste att den var 16+ åldersgräns och att min storesyster samlade på serien, men endå…karaktäterna lockade till mig…Och jag älskar den simpla storyn med de fyra crackade grabbarna så är påväg västerut. Och speciellt Gaiden historien gav en vändning att jag gillade den mer. Så angsty och det gillar AZ.

3. Baccano

Historien är bara Genial, XD Jag älskar paret Isac&Miria och deras korkade personlighet. Dessutom är tecknar stilen snygg och maffia känslan man får från den är epic. ;) Diggar föresten tågets namn i serien; flying Pussyfoot. LOL

5. D.Gray-man

Hittade serien från en cosplay butik och blev nyfiken på vem lavi karaktären var. Då letade jag upp han på google och bam föll för hans snygghet. LOL. Så då beslöt jag att se serien. Och jag blev oxo gillade huvudpersonen väldigt mycket, vilket var ovanlig för mig förr i tiden, XD (gillade aldrig huvudpersonen…av någon konstig anledning) Jag blev fast i handlingen och gillade den.

6. Pandora Hearts

Det var lite segt innan jag kom igång med den. Men när jag gjorde det, flöt animen på~. Jag blev genast kär I break, för han representerar the mad hatter från alice i underlandet, vilket jag gillar. handlingen är underbar och weird.

7.Pokemon, first season

Jag såg på varje avsnitt när jag ca 7 år. Jag samlade på så många kort som möjligt som jag bytte med skolans pojkar(jag och min kompis var den enda som var besatt av pokemon i skolan av flickorna LOL).  Och jag samlade även på små figurer~ Handligen är epic, jag är kär i Brock och James.

8. soul eater

Tecknar stilen fångade mig till denna Anime. Och Death The Kid är bara så awesome med sitt symmentri problem!!

9. Silver Fang

Denna såg jag när jag var ca 6 år. LOL, ocensuread dessutom..med blod och allt. Och det störde inte mig, animen var såå gripande att den blev ett bardoms nostalgi för mig~

10.After School Nightmare

Bästa mangan någonsin, den förtjänar att bli en Anime! seriously…! Handlings idén är väl genomtänkt och jag älskar hur den slutade. Så "tjitjing ögonblick" om man förstår slutet. x3 Tecknar stilen är väldigt fin C;:

DONE! och det var svåååårt… XD

Make Pasta not War, Vee~

[Dominik]
9/19/11, 9:21 PM
#8

1. Code Geass: Lelouch of the Rebellion

C.G hamnar på första plats för att det är så bra. Allting finns med, drama, kärlek, action, spänning, mysterier. Jag blev kär när jag såg den fär första gång.

2. Angel beats

Angel Beats är så bra…att jag dör för varje gång jag ser nåt episode asså. Jag gillar Anime där det finns mycket fight, och det finns det i Angel Beats.

3. Highschool of the dead

Den älskar jag också, eftersom tjejer har EXTREMT stora boobs, är snygga och dom dödar zombies där.

4. Air Gear

Air Gear är bara så bra att jag blir överlycklig när jag kollar på det. Jag älskar Spitfire (han som snackar londoniska), han e snygg o jag älskar när han snackar, och Simca är så het omg. Och handlinger är också underbar.

5. Death Note

Tyckte synd om Light när hans "vän" skjöt honom, och älskar Misa.

6. Yu-gi-oh

Jag gillar nästan alla Anime som handlar om kortspel men yugioh äger alla andra.

7. Fullmetal Alchemist

Min kompis tipsade mig om det o älskar den, men e inte klar med alla avsnitterna än.

8. Air

Gilllar övernaturliga saker så jag gillar Air med :D

9. Alla beyblade serier

Jag gillade alltid beyblade o kommer alltid att göra det.

10. Battle B-Daman

En gammal serie som är skit bra. Handlar om såna "leksaker" som skjuter bollar…….

Liss
9/19/11, 9:23 PM
#9

#7 Första jag träffat på som ens VET vad Baccano!! är! :D Bra där AZ! ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zolah
9/19/11, 9:36 PM
#10

Slayers -

Min stora Anime kärlek finns i den. Gourry Gabriev ^^ Blond idiot riddare <3

Claymore -

Brutal Anime om demoner och demon krigare, älskar råheten och … jamen allt! önskade att den var längre dock :c

Berzerk ( mangan )

Älskar hur den är tecknad och den verkligen fängslar mig

Ranma

Ranma var min stora kärlek då jag var yngre, jag läste den som den var syre. Älskade speciellt Ryoga i den, fortfarande en rolig anime/manga för mig idag ^^ Allt mitt tecknade var inspirerat av just mangan!

Galaxy Angels

Humor, söta saker, skumma saker! jsut sådant som får mig att dra på smilbanden :3 Och Forte Stollen är min favorit <3 alltid velat cosplaya henne också, men jag saknar den kvinliga figuren :/

Mononoke ( inte princess )

Oooh, älskar denna. massor med japansk myt som dom har vävt in i en kort serie, hos vissa subbers medföljer det information om varje avsnitt och förklaringar. Utsökt tecknad/animerad också

Snowfairy Sugar

Ja.. jag har en böjelse för söta saker :c och jag älskar att se den här animen. Jag bölade ett antal ggr med T_T

Silver Fang

Min barndoms hjälte! älskade silver fang! det gör jag även idag. Skillnaden är väl snarare att jag idag sett den oklippta och därför blev ännu mer taggad då frågor som kom från den svenska blev besvarade. Snacka om att man satt chockad i data stolen då man insåg vad det handlade om IGENTLIGEN. - Dock Weed suger lurvig hund säck =_=

Ouran hostclub

Heeeheee, Mori <3 * säger inte så mycket mer *

Kuroshitsuji

Älskar animen, vill läsa mangan. Jag råkar vara tok för 17tal och man kan inte säga att blanda det med demoner gör det mindre underbart. Kan bara tänka mig att Godchild animen skulle kunna ta platsen i mitt hjärta ( om det skulle komma en dvs ). - Hehehe <3 sedan ännu en av mina nime kärlekar finns här, Grell Suitcliff <3 Vill cosplaya honom :3 har ju iafl längden ^^; *fortfarande för fet enligt hennes eget tycke*

Dragon Half

Ännu en Anime som influerade hur jag tecknade , älskar slapstick humorn och stilen! som rollspelare så rullade jag runt golvet av ren fascination och skratt! Har även läst Mangan vilket gjorde att jag hade velat att animen skulle fortsatt.  *ledsen tår*

Var lite mer än 10 men… kändes som att alla dessa var värda att nämna.

Azmaria
9/19/11, 9:39 PM
#11

#9 High five på det bäste Liss! Den är bara ägd hela serien XD

Make Pasta not War, Vee~

Liss
9/19/11, 9:47 PM
#12

#11 INdeeed. Den innehåller så mycket blod att man blir till sig, helt och hållet ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Dominik]
10/6/11, 11:34 PM
#13

Jag puttar upp tråden eftersom den är väldigt intressant

Annons:
Upp till toppen
Annons: