Annons:
Etikettertv-speldataspel
Läst 3030 ggr
Zolah
9/19/11, 7:33 AM

Vad är eran favoritkonsoll?

Ja, som frågan lyder. vad är era favorit konsoller? själv gillar jag både nintendo och playstation, dock kommer alltid sega vara nära mitt hjärta :)

Varför snakcar jag om detta här? jo, för alla dom tre har rätt kända j-spel och liknande. samt att vissa ( osäker om playstation ) är grundade i Japan .

Jag har nog nu över 20 sega spel till 16 bitar, 3 stycken till mastersystem, och en till sega saturn ( Slayers 2 Japan import :D … behöver bara en saturn nu :C )

Det spel jag skulle vilja dela med mig mest av är nog faktis gamla phantasy star serien, mycket fin och rolig ^^ samt wonderboy in monsterworld!

Annons:
[Tan-chan]
9/19/11, 9:15 AM
#1

PlayStation!! ♥ Har den där stenåldriga PS2 vars fläktar kan ta eld. LOL!

Denna kommentar har tagits bort.
[Ratass]
9/19/11, 9:19 AM
#3

NOstalgi för mig är ju så kalrt SEGA master system II :D Dock gick min sönder så jah köpe ett nytilverkat sega från teknikmagasinet ^^'

De konsoller jag gillra blir ju liskom de man haft sen liten, som sega och ps2 ^^' annars har ja ingen direkt favorit, spelar på alla

AnnaMoonshadow
9/19/11, 10:01 AM
#4

jag är nog såld på nintendo, då är det såklart gamla godingar som 64 står mig varmare om hjärtat än Wii gör för tillfället. PS2 är också en stor favorit, även om jag inte äger något själv T___T funderar om jag så småning om ska spara ihop pengar till ett PS3, men för närvarande är jag lite pank för allt sådana utlägg :/

Jag har inte spelat så mycket SEGA, jag kände aldrig någon som hade ett när jag var yngre och sådär. Tror dock faktiskt min pojkvän har en SEGA-maskin gömd i garderoben ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Dominik]
9/19/11, 5:41 PM
#5

X-box 360 elite så klart. Den är bara så bra :)=

Azmaria
9/19/11, 5:53 PM
#6

Niiiintendooo~! 8D

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
AnnaMoonshadow
9/19/11, 7:27 PM
#7

#6 favoritspel då?   :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
9/19/11, 8:02 PM
#8

#7 alla klassiska Super Mario Spel samt Zelda~ Så nostalgi~! 8D

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
9/19/11, 8:04 PM
#9

#8 Zelda är ju bäst! <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
12/30/11, 11:52 PM
#10

Kanske dags att ruska av denna tråd lite, får se om vi får lite fler inspirerande kommentarer :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Momiji]
12/31/11, 9:19 AM
#11

Hmm, har aldrig varit så mycket för att spela överhuvudtaget. Men har kvar mitt fina GameBoy Color, och brukade spela Nintendo 64 på datorn(mest Mario, Zelda och Kirby). Så Nintendo skulle jag nog säga. Under gymnasiet köpte jag ett PSP av en kille som gick året under mig. Men även om det är kul att spela på så tror jag faktiskt att jag föredrar Nintendo före PlayStation.

Kommer ihåg en gång när jag och syrran var jättesjuka, och vi fick låna ett Nintendo 64 som kopplades till tv:n. Oj vad glad jag var då Glad

AnnaMoonshadow
1/1/12, 2:06 PM
#12

Nintendo 64 är fantastiska minnen <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Zolah
2/25/12, 6:43 PM
#13

min spelsamling har ökat nu :) jag och pojkvännen har flyttat ihop och tillsammans börjar vi ha en rätt fin samling!

lyckades med ett klipp också genom att få tag på ett megasystem med låda och allt ^^ enda som fattas nu är nintendot som är på vift :)

har fått tag på diverse roliga retro sidor med spel osv, kan länka dem om intresse finns?

Annons:
AnnaMoonshadow
2/25/12, 9:12 PM
#14

haha, jag planerar att flytta ihop med min pojk snart med, då kommer jag ha tillgång till massor :D fast sen om jag får spela blir ju en fråga xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
2/26/12, 12:45 PM
#15

#5 "X-box 360 elite så klart. Den är bara så bra :)="

Hahaha… Detta är snudd på hädelse i ett "Japan i Fokus" forum. :D

 

Aily
2/26/12, 12:49 PM
#16

Jag måste ju bara svara Super Nintendo. Mitt favoritspel till den konsollen är Secret av Mana, som har en karaktär med samma namn som jag. Och eftersom det är ett japanskt namn kan mitt namn naturligtvis skrivas med tre Kanji. Win win! :P

 

[Jiro-San]
4/1/14, 10:11 PM
#17
Upp till toppen
Annons: