Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2799 ggr
[Tan-chan]
2011-09-18 20:53

Presentera er - 2011

För att forumet ska vara så familjärt som möjligt kan det ju alltid vara kul att presentera sig så att de äldre medlemmarna vet vem du är?

Tråden är först och främst till alla nya medlemmar på sajten under år 2011 som vill presentera sig, men också äldre medlemmar får presentera sig här om de vill detta.

Vet du inte riktigt vad du som ny medlem ska skriva? Ta gärna inspiration från dessa frågor här under, men du får också självklart skriva en egen presentation.

Varför valde du just ditt nick?
Ålder?
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Bor/Kort om boendet?
Personlighet?
Gillar?
Intressen?
Något du tycker om hos dig själv?
Övrigt du vill dela med dig av?

Vi bakom sajten, samt alla medlemmar, vill välkomna dig till denna underbara JiF-familj och hoppas du inte tvekar att delta i våra diskussioner!

Vill ni se tidigare presentationer, kolla här.

Annons:
[Ratass]
2011-09-18 21:09
#1

Ska försöka å inte hamna som ot här nu ;), men ja tycker de äldre ska göra en med så de nya kan läsa om oss med :)

[Tan-chan]
2011-09-18 21:48
#2

#1: De gamla ska komma upp. Folk har ju redan presenterat sig så jag tänkte länka till de äldre inläggen med folk som redan har presenterat sig. Men det orkar jag inte med just nu. xD AnnaMoon kanske vill vara så snäll och göra detta under tiden jag inte har tillgång till internet ute på öarna? *viftar med ögonfransarna*

[Ratass]
2011-09-18 22:22
#3

De som är aktiva,vilket inte alla är i förra tråden, kan väl bara kopiera sin text och bild in hit?

[Tan-chan]
2011-09-18 22:26
#4

Ja, det fungerar också!

Zolah
2011-09-18 22:31
#5

Varför valde du just ditt nick?

För hundra år sedan medans Zolah fortfarande var en liten slyngel, så rollspelade hon en hel del. Men det var svårt att hitta bra namn till sina karaktärer, en dag i skolan så hade hon tråkigt. hon lyfte sitt huvud för att kika snett på en tavla föreställande ett par ankor, av en slump kollade hon på namnet… och genast fastnade hon för 'Zolah'. Aldrig annars brydde hon sig direkt vem som gjort tavlor, speciellt inte 'undervisnings materiel' från forntiden :P

Ålder?

Kuliga åldern 24, nästa sommar… halvägs till 50!

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Helt random så kikade jag runt på iFokus för skoj skull, sedan råkade jaghamna här. började krypande prata med folk. Sedan då det bads om hjälp på sidan så erbjöd jag att bli en medarbetare… The end !

Bor/Kort om boendet?

Jag är ett fult skogstroll från norrland

Personlighet?

busig, blyg, rädd att ta plats, skum humor, kan vara lite av en pessimistisk realist, men är på det stora hela rätt glad person just nu !

Gillar?

Nudlar , pocky och minecraft!

Intressen?

Rollspel, teckna, fantasy, spel i olika slag, och andra skumma intressen

Något du tycker om hos dig själv?

Jag är en bra lyssnare? och jag har rätt bra självinsikt.

Övrigt du vill dela med dig av?

….. Jag har blivit besatt av my little ponies

AnnaMoonshadow
2011-09-18 22:51
#6

Jag fixar att länka ihop dem!

Kanske kan köra en snabb presentation av mig med igen då, kan ju vara bra för nyingarna att veta vem jag är kanske ;)

Varför valde du just ditt nick?
Hmm… AnnaMoonshadow har följt med mig länge i livet och hon föddes på ett fantasyforum för många herrans år sedan, på den mytomspundna tiden när modemen fortfarande behövde ringa upp i typ en kvart innan man ens fick internetåtkomst xD

Ni kan annars kalla mig Vea, om ni tycker nicket är för långt ;)

Ålder?
Född 1990 så i skrivandets stund är jag 21 år

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Det minns jag faktiskt inte, surfade väll runt nån kväll när jag hade tråkigt ;)

Bor/Kort om boendet?
För närvarande ute i hälsingeskogarna, men i oktober flyttar jag söderut till katrineholm

Personlighet?
Glad? vill i alla fall se mig som en glad person!

Gillar?
Kramar, alla fina JiFare, godis och choklad. och thaimat!

Intressen?
anime och Manga, asiatisk drama och musik, Fantasy… Och en massa annat smått och gott  ^__^

Något du tycker om hos dig själv?
att man alltid blir så ställd vid såndana frågor. Mitt försök till att vara en så bra människa som jag kan? det är en kamp dagligen kan jag säga xD

Övrigt du vill dela med dig av?
Är medhjälpare här på JiF så det är bara att höra av sig om man funderar över något på sidan eller har några önskemål. I övrigt… Det får ni se ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Dominik]
2011-09-19 00:06
#7

Kan jag presentera mig ? Jag fyller 15 i dec o e beroende av Anime :)

Zolah
2011-09-19 07:15
#8

#7 såklart du kan, tråden är ju till för alla!

gör en lite större beskrivning så blir det roligare för oss ;)

Onslow
2011-09-19 11:29
#9

Jag kan presentera mig, men jag har hängt här ett tag. Något jag minns är att när jag tittade in första gången var vi på OT/Chattråden #1 och det var fyra poster, haha.

**Varför valde du just ditt nick?
**Onslow är mitt nic på internet i övrigt. Heter det överallt, började på Stallet.se när jag var 6 tror jag, och jag fick stallet Onslow av en kompis.
**
Ålder?
**13, fyller 14 nästa år så jag är en 98:a. 23e maj. :)

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Jag letade efter en sida om Anime eller så, och så hittade jag hit. Har inte gillat Anime så länge, ca ett och ett halvt år, men sen jag hittade hit har intresset för kulturen osv vuxit.

Bor/Kort om boendet?
Jag bor med mina föräldrar och min bror på en ö i Vaxholms skärgård, det tar ca 10 minuter med vägfärja till Vaxholm. Det ligger ca 4 mil söder om Sthlm har jag för mig.**

Personlighet?
**En knäpp person som många uppfattar som spontan och mångsidig. Jag säger vad jag tycker och lever nog mest efter uttrycket "leap before you think". ^^,Övriga personlighetsdrag; jag är otroligt lättskrämd och kan till exempel inte kolla på skräckfilm. Jag har dessutom många olika fobier som försvårar vardagen (emetofobi, bacillskräck, fiskar osv…) men jag kämpar på!

**Gillar?
**Japansk kultur är mitt största intresse, men jag är även en typisk hästnörd som rider en gång i veckan (och varje övrig gång det finns möjlighet). Jag älskar musik, främst Secondhand Serenade och Owl City för tillfället. Jag är dock en allätare när det kommer till musik och älskar allt ifrån metal till riktig gammal matrix-rock, till discopop och ballader. Är det något jag verkligen inte klarar av så är det R'N'B.
**
Intressen?
**Japan, ridning (mest banhoppning), hästar, djur i övrigt, Anime, Manga, och såklart att vara med mina underbara vänner.
**
Något du tycker om hos dig själv?
**Inget speciellt, så. Jag har otroligt låg självkänsla och väldigt dåligt självförtroende så jag kan faktiskt inte komma på något.
**
Övrigt du vill dela med dig av?
**… Jag älskar mystiska uttryck och memes. Dessutom har jag riktigt, riktigt kass humor och skrattar lätt ihjäl mig åt t.ex 10 minute challenges på youtube. Jag kan kolla på hela och fortfarande knappt få någon luft åt att jag skrattar så mycket, haha!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Dominik]
2011-09-19 17:39
#10

Jag har redan presenterat mig, men hela långa kommentaren försvann, men jag gör den en gång till.

Varför valde du just ditt nick?

Jag heter Dominik och jag tänkte att "Dominik" skulle bli ett fint nick som jag alltid kan komma ihåg. Jag heter förresten Dominik på alla andra sajter, facebook också.

Ålder?

Just nu är jag 14 år gammal men jag fyller 15 den 23dje december, så om 15 år fyller jag 30 :( Det är inte alls roligt.

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag är en iFokus. nörd. Jag brukar besöka olika sajter och skriva random saker där, och snacka med folket och sen försvinna, och en gång trckte jag på en knapp där uppe och så kom jag hit, till Japan.ifokus. Jag läste ett par inlägg och började tycka om sajten eftersom mycket handlade om Anime och japans kultur och jag är besatt i Anime, så jag kommer stanna här ganska lääääääääääääääääänge :) Och alla är jätte trevliga här, så jag älskar jif <3

Bor/Kort om boendet?

Jag bor i Sverige, med min mamma, två bröder och mina älskade djur i en 3a på 5te våningen. Men jag ska flytta hem ifrån om 2 år för att jag pallar inte med mina bröder. Jag tänkte hyra en 2a med nån kompis :D

Personlighet?

Jag är en glad, trevlig, snäll och galen polack/tysk (blandning), jag är öppen men samtidigt kan jag vara blyg. Det beror på. Jag snackar aldrig med läskiga människor. Jag är lite speciell, typ. Sitter hemma hela tiden, jag går självklart ut men datorn håller mig hemma hela tiden. På fritiden hittar jag på massa oliksa saker med mina kompisar, och i skolan är jag helt random.

Gillar?

Jag gillar verkligen massa saker, men nu ska jag välja 5 saker som jag älskar mest och beskriva varför jag valde det. Så djur (nr1), Anime (nr2), musik (nr3), datorer (nr4) och nr 5 är folk som är s0m jag. Jag har gillade djur sedan jag var 4 år gammal, då jag fångade grodor, snäckor och alla möjliga djur som man kunde hitta ute, men släppte ut djuren typ efter att ha kollat på dem. Jag gillar mest ödlor, giftiga spindlar och giftiga ormar. Jag är också besatt i Anime. Jag kollar på Anime hela tiden, t o m i skolan gör jag det. Jag kollar på ungefär 10 avsnitter av nånting varje dag, och har sett så många Anime serier att jag kommer inte ihåg vad jag såg egentligen.  Är också lite beroende av musik, det med. Sitter vid min älskade adtor ungefär 9-12 timmar varje dag. Och jag bara älskar folk som gillar samma saker som mig, det känns bara så skönt asså när jag snackar med min kompis som är besatt i ormar och spindlar. Vi snackar med varandra varje dag, igår snackade vi ungefär 9 timmar <3

Intressen?

Giftiga ormar och boa ormar, ödlor, möss, OPS dvärghamstrar (inte guldisar), Anime så klart, teckning, musik och kemi.

Något du tycker om hos dig själv?

Jag tycker om att jag är inte som alla andra, jag är mig själv och jag är inte rädd för det. Ibland för jag höra att jag är lite speciell, men jag bryr mig inte om det, jag är den jag är, och har inte fått nåt beskedd att jag är speciell hehehe. Jag gillar också mina ögon och piercing.

Övrigt du vill dela med dig av?

Som jag skrev innan så älskar jag spindlar o giftiga ormar, men just nu läser jag bara på om dom , eftersom man kan inte ha spindlar innan man fyllt 16 år men jag har ändå en fågelspindel, och när jag blir 18 så ska jag skaffa en mentor som ska lära mig hur man ska hantera giftiga ormar.

AnnaMoonshadow
2011-09-19 19:26
#11

Toppen, känns värkligen som om man får klara bilder av de som skriver här ;) Fortsätt presentera er, vi gillar det!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Ratass]
2011-09-19 20:15
#12

Varför valde du just ditt nick?

Ratass.. Ja, de kom jag väl på då jag började på råttor i fokus för att ha något "passande" :P Plus att ja gilalr uttrycket " I don't give a tiny rats ass"

Ålder?

21 år, 1990

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag började på råttor i fokus för att få hjälp där. Frågade sen som OT om nån skulle till UC, och kom därefter på att kolla om det fanns Konvent i fokus elelr Anime n so on, så hittade jag er.

Bor/Kort om boendet?

Bor tillsammans med pojkvän och 8 råttor i en etta i Norberg.

Personlighet?

Är väl vanligtvis en glad tjej med humor ^^' Men kan även ha en bra kort stubin time to time :P Pojkvännen säger att jag är fånig också.

Gillar?

All oseriöshet här på JIF, haha. Att sitta här inne på kvällarna och prata roligheter med tan-chan, Liss m.fl. English breakfast tea. Ostbågar.

Intressen?

Råttorna är väl mitt största intresse. Annars så är det väl att spela TV/Datorspel.

Något du tycker om hos dig själv?

Tycker väl att jag är en rätt stark person som står för sina åsikter och inte låter någon trycka ner en eller hålla en tillbaka. Det är väl det jag gillar hos mig själv.

Övrigt du vill dela med dig av?

Tan-Chan är mums!!

NamaeMy
2011-09-19 20:29
#13

Varför valde du just ditt nick?

Jag gillar namnet My och ska byta till det när jag blir 15 (två år kvar.. Woohoo!) + namae är japanska och betyder namn + jag var trött = NamaeMy!

Ålder?

13.. (T_T)

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag kommer inte ihåg hur jag hittade hit, men jag blev medlem för att jag gillar allt som har med Japan att göra och ni verkade vara så mysigt snälla här! (n_n)

Bor/Kort om boendet?

Bor hos mamma, flyr till pappa när mamma är sjuk.

Personlighet?

Rätt så tillbakadragen är jag nog, intresserad av typ allt, rätt vänlig.. Typ så.

Gillar?

Japan, Manga, Anime, nätet, spel, godis, hundar, villebråd, mat, pengar..

Intressen?

Se ovan och ta bort nätet, godis, hundar, villebråd, pengar och mat.

Något du tycker om hos dig själv?

Att jag är språkbegåvad, faktiskt.

Övrigt du vill dela med dig av?

Jag är smileyberoende!

Besök gärna min blogg manganews.blogg.se! ^__^

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-09-19 20:45
#14

#13 välkommen, hoppas att du ska trivas :D är det något du funderar på så tveka inte att höra av dig till mig eller någon av de andra i admin :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

NamaeMy
2011-09-19 20:48
#15

#14 Arigatou! (^o^)

Besök gärna min blogg manganews.blogg.se! ^__^

Liss
2011-09-19 21:12
#16

Varför valde du just ditt nick?
- För att jag var tvungen att byta till det, när jag blev Sajtvärd. Innan dess hette jag "Real", vilket bara kom till mig av ingen anledning alls. Och senare "Lis1", som uttalas som mitt namn.
Ålder?
- 24 år, 87:a
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
- Jag blev medlem på hundar.ifokus först, när jag skaffade min hund Ecko. Efter det har jag varit väldigt aktiv på många sidor. Sedan skapade jag Bodyart.ifokus och fastnade mer där. Lite mer tid, och jag letade efter om det fanns någon sida, innehållande Anime etc. Och jag hittade då Japan.ifokus, som nog var ganska nyskapat. Blev mer och mer aktiv här inne, då man lärde känna folket mer.
Bor/Kort om boendet?
- Jag bor i Norrk. Kommer flytta till Göteborg i vår, när jag börjar plugga.
Bor i en 2:a med min hund och har det bra.
Personlighet?
- Personlighet? … Jag har dålig humor, skrattar åt det allra mesta. Älskar att träffa nya människor och umgås, vara social. Men gillar också att vara för mig själv i mitt vardagsrum, och glo på anime/drama. Vet inte riktigt vad det säger om mig? Öppen, glad och utåt, men tillbakadragen när jag känner för det. Envis som få. Rädd för mörker. Sjukt rädd om mina vänner, men har en tendens att höra av mig väldigt sällan. Har dock vänner som har förståelse för sånt, och förstår att jag älskar dem lika mycket för det.
Gillar?
- Färgglada saker, saker som får en glad, vänner, B&J glass, Kläder, Skratta, Anime, J/K/T drama, Min hund, Musik (mest K-pop för tillfället), Skriva, rita, sjunga, dansa - låta mina kreativa ådror gro, Cosplay, Mössor, Tygskor, Människor som kan bjuda på sig själv, Kramar, Godis, Popcorn, Lila, Svart nagellack, Film, Foto, Sommar, VÄRME, Te och åter mer Te, mat (även om jag inte äter så ofta), Japansk humor, Såpbubblor… Alldeles för öppen fråga.
Intressen?
Japan - språket, populärkultur - anime/manga/drama/musik.
Korea - språket, populärkultur - manga/drama/musik.
Skriva, rita, sjunga, dansa, fota.
Ha kul!
Något du tycker om hos dig själv?
- Just nu, att jag tar tag i mitt liv. Annars… att jag är väldigt omtänksam och lätt att ha och göra med. Att jag har väldigt mycket erfanheter i livet, som gör att jag förstår väldigt mycket mer.
Övrigt du vill dela med dig av? - Jag är trött!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-09-19 22:50
#17

#16 jag glömde B&J-glass  :O hädelse!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-09-22 13:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

**Varför valde du just ditt nick?
**Nordqvist är mitt efternamn! Det blidde bara så för jag hade dålig inspiration då och det var innan Teri….

**Ålder?
***Host host* 18…. hehe! Nä 26 faktiskt… T__T haha!

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Började på hittekatter och tänkte faktiskt starta en egen sida för manga/anime m.m. men orkarde inte.. höhö… Sen hittade jag hit tillslut!

Bor/Kort om boendet?
Norrtälje (Googla.. ;) Haha!)

Personlighet?
Brukar bli kallad Random av "vissa" här på forumet! haha! Jag har väl dålig humor, kan uppfattas som smått pervers… hehe! Eehh… Jag.. Eeh.. Man tror inte att jag är 26 varken när man pratar med mig eller ser mig! ^_^ Jag är barnslig med andra ord! PEPP! haha!
Mina kompisar brukar beskriva mig såhär: Teri går inte, hon skuttar fram!

Gillar?
Manga, Anime, K-pop, J-rock, Cosplay, DRAMAN! <3 Min dotter såklart och mina två baka neko! Oh oh! Min Oppa oxå! (Pojkvän!)

Intressen?
Se ovanstående! ^_^

Något du tycker om hos dig själv?
Att jag gör andra glada! Det gör även mig själ vglad! :D

Övrigt du vill dela med dig av?
Oj, jag vet inte riktigt… Det finns så mycket att säga om mig men jag tror att jag är ganska lätt att lära änna eftersom jag är som en öppen bok för det mesta och kan umgås med allt och alla oavsett ålder, kön och läggning osv! FRÅGA är bästa sättet att lära känna mig oftast! haha!

KaiPon
2011-10-08 00:36
#19

Varför valde du just ditt nick? Ahaha, en blandning av mina två favvojrockares stagenames XD Kai från the GazettE och Hiroto från Alice Nine (som kallas Pon x3)
Ålder? Relativt nyss fyllda 19 :D
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? Uuh.. Hittade hit via Tan-chans blogg har jag för mig, men är tyvär inte helt säker Skäms
Bor/Kort om boendet? Crappy ass Arboga <.< Any Personlighet? Gillar?one near here, PLEASE COME SAVE MEH!! DDD: Intressen? Musik, skriva, BJD, dator mm. Något du tycker om hos dig själv? Jag.. Well, I am me no matter what :D Övrigt du vill dela med dig av? Uuuh… Gabriel Iglesias är min stora icke japanska idol XD Han är så sjukt rolig <3 XD Och jag är även sjukt flummig. SAMT EN BRONY! Yup, I said, it! >8D

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Azmaria
2011-10-08 19:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

oh well, ni alla känner mig säkert redan som ett gammalt träd, men jag skriver endå. LOL

Varför valde du just ditt nick?: när jag var ung gillade jag Chrono Crusade serien. Azmaria hette en söt flicka där, och så valde jag det hit. Vill dock gärna ändra det till bara Az pga det nuvarande nick name jag har blivit kallad här XD
Ålder? Jag är 19 men är snart om 4000år 4000. (eeeh>_>)
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? min kompis eostra på iFokus tipsade om teckning.ifokus. därfrån letade jag på andra sajter och hittade till JIF.
Bor/Kort om boendet? Finland! på en holme som heter kimitoön. Personlighet? mycket random och internet meme allvetare. Optimistisk airhead hör också till min karaktär och jag är ibland allmänt lat av mig, på de postiva sättet. Öppen och glad och blir hyper vid extra energikickar.
Gillar? att vara kreativ och träffa nya människor. resa är en stor grej och förstås all otakuness som kommer från Japan och övriga världen.
Intressen? Teckna, måla, glo på animen, samla Manga och övriga saker.
Något du tycker om hos dig själv? hur lätt jag ser på omvärlden typ…tar ingen stress , ser enkla lösningar i val när jag vill det. Också hur bättre människa jag har blivit från högstadie tiden, lol. Sedan diggar jag min egen humor.

Övrigt du vill dela med dig av? give me a huuuuug. zorc zorc.

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
DaHamster
2011-10-15 00:00
#21

Varför valde du just ditt nick?

Jag började nörda när jag var runt 14. Då var jag väldigt aktiv på BcManga och hade en Hamster som visningsbild. På min första Bc-träff fick jag höra att jag var väldigt lik min Avatar, sedan växte smeknamnet Hamster fram - därav mitt nick DaHamster. ^^'

Ålder?

18. :)

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Letade efter en svensk sida där det fanns asien-nördar. Fick plötsliga bc-nostalgikänslor. xD

Bor/Kort om boendet?

Kommer från Skövde, men pluggar atm i Luleå.

Personlighet?

Positiv, glad, nördig, som lyckligast framför ett koreanskt drama. xD

Gillar?

Manga, japansk och koreansk kultur, Anime, live-draman, mat, godis, socker, kaffe. : D

Intressen?

Teckna, laga mat, konventa, läsa, musik, etc

Något du tycker om hos dig själv?

Ojojoj, allt för mycket för att rada upp här, lol

Övrigt du vill dela med dig av? Tipsa mig gärna om bra draman, Manga eller liknande. : D

Sealster
2011-10-15 09:25
#22

Varför valde du just ditt nick?

Fick bli Sealster då jag inte kunde använda något av de jag är van att komma ihåg.. Fick hitta på något bara.. men jag har inte glömt det än..

Ålder?

Utåt: 27, inåt: inte fullt så gammal..

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag hittade hit genom bodyart och hittade efter ett jag till JIF. Hinner inte alltid vara så aktiv här som jag velat bara.. Skolan tar alldeles för mycket tid!

Bor/Kort om boendet?

I en tvåa i den goa staden Göteborg

Personlighet?

Ja men den kan vara marig.. Jag känner mig närmast schizofren när jag tänker på det.. Men jag är rätt öppen och glad, och ombytlig.. Intresserar mig för allt jag inte känner till men som verkar intressant.. Kan vara smått innesluten ibland, typ stänger in mig och fastnar i mina saker. Tur att jag har vänner som förstår och inte tar illa upp för det..Folk säger att jag är smått oberäknelig. Inte på ett dåligt sätt, mer att jag aldrig slutar förvåna. Tror du jag kommer gå höger så går jag allt som oftast till vänster. Gillar också folk som är öppna och inte är så förbannat trångsynta..

Gillar?

Saker och folk som skiljer sig från andra.. Sjukt tråkigt när alla ska springa runt och vara kopior av varandra.. Gillar saker som är nya, alltså inte nygjorda, men som är nya för mig.. Färg är bra

Intressen?

Har typ tusen intressen som kan vara alldeles för många ibland eftersom dygnet har för få timmar (Läge att börja med 36 timmars dygn?) Musik och språk ligger mig nära, liksom Japan.. Det började som en oskyldig kort animefilm, (Kai doh maru), och sen åkte jag djupare och djupare ner.. Läste japanska för något år sedan för att göra något nytt, inte pratat så mycket sedan coh glömt alldeles för mycket igen :S..

Nu tar min skola för mycket tid för att jag ska hinna med allt. Men utöver det så gillar jag mat, träning och brädåkning.. vänner är så givet att jag inte skriver det ens, fast nu är det gjort..

Något du tycker om hos dig själv?

Jag är lätt att ha att göra med, bland annat..

Övrigt du vill dela med dig av?

Jag delar gärna med mig av mig själv.. om du vill veta något så fråga gärna, det blir lättast :)

/Jag sjunger hellre än bra och hellre dåligt än inte alls

[Tan-chan]
2011-10-15 10:47
#23

Härligt med nya medlemmar! Ni är hjärtligt välkomna in i denna JiF-familj och trevligare/knasigare forum får ni leta efter! Så nu är ni officiellt familjemedlemmar med resten av oss! så det så!

Var itne rädda att kolla runt och diskutera i de andra trådarna. Bara hoppa in och gör er röst hörd. Sånt gör oss glada.

Sealster: Vad är det du studerar i Gbg? Jag bor också där, eller ja… På Öckerö då men tycker det räknas som Gbg för mig. Haha!

AnnaMoonshadow
2011-10-16 12:09
#24

Instämmer med Tan-chan, välkomna :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Sealster
2011-10-28 23:03
#25

Tan-chan: Jag pluggar fysik på Uni just nu.. Ska senare gå över på mer medicinsk inriktning.. kom på ikväll att jag inte varrt här inne på ett tag..

Men sist jag kolla så tillhör Öckerö också Gbg, även om ni inte har en bro över till fastlandet än ;)

Vad gör du själv här i stan?

/Jag sjunger hellre än bra och hellre dåligt än inte alls

[Tan-chan]
2011-10-31 21:50
#26

#25: Pluggar till matros på Öckerö. Det är allt jag gör i Göteborg. Hoppas på att senare, när jag börjar jobba till sjöss, att skaffa mig lägenhet i Göteborg någontans. Får se vad som händer. (^_^)

Sealster
2011-11-01 10:58
#27

Båtar minsann.. skoj!

När den dagen kommer är du välkommen till fastlandet och oss landkrabbor ;)

/Jag sjunger hellre än bra och hellre dåligt än inte alls

Annons:
[Tan-chan]
2011-11-01 16:28
#28

#27: Haha! Tacka, tackar! xD

Snailshit
2011-11-01 23:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Varför valde du just ditt nick?
Under min högstadietid kallade mina vänner oss själva olika konstiga smeknamn. Den ena kallade sig till "broiler med fågelinfluensa", den andra "hundrabies", tredje kallades till "Harapupu" och jag själv till "Snigelskit" a.k.a "Snailshit"….Smeknammnet Snigelskit kom jag på helt själv efter att mina kompisar kallade mig till öh.. Ci -skit ? Shitzu Shitsumajja whatevaah…och ketchuphuvud men det tyckte jag att inte passade mig bra så jag föreslog dem att kalla mig Snigelskit vilket de gick med på öhöhö

Ålder?

Född 1992 på hösten …du får räkna ut min ålder själv orkar inte räkna själv 8D

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Azmaria you bastard Imma rape yo ear! Ja du får gissa vem som tog hit mig ohoho

Bor/Kort om boendet?

Finnland…i en liten okänd by i västra kusten av Finnland som heter Kronoby öhöhö men just nu bor jag i södra Finland för att jag håller på att studera där O.e WTFJSFKGÖKHÖDKS ….

Personlighet?

Jag e oftast halvhög om jag sitter med någon som jag är nära vän med medan hos främlingar beroende utgående från deras attityd och stämning och humör så kan jag vara lugn,tyst,pratsam eller konstig. Jag gillar att lyssna på vad andra folk säger mer än vad jag själv kan erbjuda själv även om dom babblar om skit eller något annat som jag inte fattar en jäkla banan av. Jag gillar att skratta det kommer attt vara min hobby för resten av livet och jag gillar att vara glad för att det kan göra andra glada om dom inte är på en jäkla dålig humör. Jag är en jäkla sovmorgonälskare och om jag fick skulle jag sova ända till klockan tolv på dagen varje jäkla dag och avskyr att vakna tidigt på morgonen om det är fortfarande mörkt. Sängen är som typ heaven för mig buuhuhu och skön 8D Jag skulle vilja ha en säng gjort av moln ohofdhoh <3<3<3 Som person annars är jag verkligen en snigelskit. Jag är skit på att rita, räkna, läsa,lösa gåtor och jag är super långsam på att duscha, äta och gå? lol. SUuuger på att skriva uppsatser och långa arbeten =,=

Gillar?

Weirdos men också normala människor lol wtf?…jag är equal mot alla. Jag gillar att vara weird själv eller något liknande och jag gillar att lyssna. Jag älskar att kolla på andras konst och ögon? tror att jag har någon slags ögon fetisch fufufufu >D

.

.

.

.

.

Jag glömde Tetris…lolololol!

Intressen?

Bloggning har jag på senaste tiden intresserat mig mer och mer… och även intresset av Anime och Manga har på senaste tiden lite börjat med igen efter att ha slutat att syssla med det i flera år. Själv tycker jag också om att dansa ibland bara för mig själv och fritt. Lyssna på musik tycker jag om att göra när jag inte har någonting att göra eller när jag känner mig stressig,ledsen eller på dålig humör annars buahha …hmmm Självaste Japan har jag alltid varit intresserad av sedan jag var liten… det behöver inte  nödvändigtvis vara om animen och mangan utan kan vara allt från sumobrotting till Mt. Fuji öhöhö

Något du tycker om hos dig själv?

min hjärna lolololol

Övrigt du vill dela med dig av?

en snabb vacker skiss av mig x3 lololololol Frågor & vänförfrågningar är alltid välkomna

Hey babay!

Thepursuit
2011-11-02 02:23
#30

HejHej

heter chris vet inte riktigt hur ja hamna här men ni verkar coola o så hoppas ja lär mig något utav sajten!

mvh!

"The Pursuit Of Happyness"

AnnaMoonshadow
2011-11-14 20:38
#31

åhh! ett par nya medlemmar, välkommen välkommen :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

HazukiSan
2011-11-26 00:36
#32

Hej alla glada :)

HazukiSan här :3 blev precis medlem.

Anledningen till valet av mitt nick är för att jag kallas för "Hazuki", och att jag, på något konstigt sätt, föredrar att bli kallad för -san istället för -chan :P

Jag är 18 år gammal och går det sista året i gymnasiet. Pluggar arkitektur och design på Design and Construction College i Sthlm.

Bor med min familj som består av min mamma, min styvpappa och min underbara lillasyster.

Som person är jag OTROLIGT snäll och trevlig, jag bryr mig om alla oavsätt kön, utseende och ålder, det är insidan som är viktigast :) Kan även ibland vara otroligt random haha.

Mina intressen är att rita, ta bilder, göra olika sminkningar, sjunga (vågar dock inte sjunga inför folk, försöker att "träna" bort min rädsla att sjunga inför folk), lyssna på musik och vara med mina vänner.

Banden som jag lyssnar mest på är Naitomea, exist†trace, Diru, Sendai Kamotsu, Versailles, An Cafe, Kiryu, Poitrine, Valluna mm. (orkar inte rabbla upp alla band haha)

Jag hittade hit tack vare KaiPon :3

Det var lite snabb info om lilla mig :)

Kogane iro... toge no haeta kumo ni naritaiNamida iro...

Kioku wo meguraseteMemai iro...

Yoru ga hajimari hito ga hishimeku

Zakuro iro... toge wo sashite anata wa kieru~

 

KaiPon
2011-11-26 00:46
#33

#32 -biggo smile- Haha glad att du hittade hit, HazukiSan :D Hoppas du kommer trivas här på Japan i Fokus~ <3

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Momiji]
2011-12-28 08:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Oj, kom på att jag inte presenterat mig än Oskyldig

**Varför valde du just ditt nick?
**Momiji är min första egna kanin, han är väldigt speciell och beter sig ibland som en liten unge. Han i sin tur är döpt efter Fruits Basket karaktären Momiji Själv heter jag egentligen Anna, men kallas för Helium av dom jag brukar umgås med.

Ålder?
Född 24 mars 1990, så just nu är jag 21. Mindre än 3 månader kvar tills jag blir 22.

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Hittade till iFokus när jag gjorde mitt första arbete på skolan som jag gick under 2011(började i januari och gick ut nu i december). Sen dök drt upp fler och fler gånger när jag sökte på internet efter fakta till arbeten. Så jag skapade en användare och så hittade jag Japan iFokus i listan på alla sajter. Gick med för att jag tycker att den japanska kulturen är intressant och självklart också för att jag gillar anime

**Bor/Kort om boendet?
**Bor i Norrbotten. Har en 1:a på 34 kvm som jag delar med för tillfället 2 kaniner och 1 hamster. Om nån vecka kommer det även hit 2 råttflickor(Rosetta och Layla), så fort dom är redo för att lämna mamman. 
Har bott i lägenheten i över ett år nu och har nära till allt, bor så nära centrala stan man kan komma utan att bo i centrala stan(bara busstationen mellan). Har 1 km att gå till mina föräldrar, 1 km att gå till mormor och morfar, 1 km att gå till farmor och farfar och 2 km att gå till min storasyster. Bor alltså mitt i smeten Tungan ute

**Personlighet?
**Många som träffar mig säger att dom tycker att jag är väldigt barnslig och sprallig vid första intrycket. Men efter att dom lärt känna mig så finns det faktisk dom som säger att dom aldrig träffat en mer mogen/smart/vuxen persom i hela sitt liv. Det finns till och med en tjej som i ett brev till mig(som jag fick innan hon flyttade iväg härifrån) skrev att hon inte längre kunde tänka sig hur hennes liv skulle ha sett ut om inte jag hade kommit in i det(ni kan väl gissa vem som satt och grinade när den läste brevet).
Är den enda av mina syskon som inte har någon form av psykisk sjukdom/funktionshinder och resultatet av detta har blivit mycket av en förlorad barndom(ska inte hålla på att gå in på sånna tråkiga saker här dock). Detta har säkert resulterat i att jag är så "barnslig" nu. Jag tar igen och lever mitt eget liv Glad

Gillar?
Har hållt på med musik sen jag var liten. Har hunnit spela både fiol och flöjt innan jag tillslut började spela gitarr. Har spelar gitarr i mer än halva mitt liv och jag älskar det mesta som har med musik att göra.
Mina husdjur gillar jag såklart också, dom är min egen lilla familj Glad

**Intressen?
**Musik, måla, smyckestillverkning m.m

Något du tycker om hos dig själv?
Att jag faktiskt inte längre gräver ner mig längre då något går dåligt, utan har nu förmågan att se det från den ljusa sidan.

Övrigt du vill dela med dig av?
Hmm, det heter plättar, inte pannkakor! Tungan ute

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-12-28 12:57
#35

#34 Så roligt att få lära sig lite mer om dig, och välkommen till forumet om jag inte sagt det förut :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Momiji]
2011-12-28 14:31
#36

# 35 Tackar Glad

Denna kommentar har tagits bort.
[MellMell]
2012-01-10 19:54
#38

**Varför valde du just ditt nick?
**Heter egentligen Emelie, men blir oftast kallad mellmell av kompisar, så då fick det bli det :)

**
Ålder?
**19 (född 92)

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Va medlemm på råttor iFokus och kollade runt lite på ifokussajterna och hitta hit ^^

Bor/Kort om boendet?
Jag bor med mina föräldrar, 2 småbröder, 3 kaniner, 4 råttor, en hund och en katt i ett flerfamiljshus lite utanför Arvika i Värmland. Planerar dock att snart lyckas hitta ett jobb och flytta hemifrån med en kompis, men det va tydligen lättare sagt än gjort ^^'''**

Personlighet?
**Pervers…xD Tack vare att jag har bott med 2 kompisar på internat i 3 år så blev vi alla fullkomligt galna och extremt perversa…något vi inte ångrar ;) Är jag med kompisar och personer jag känner så pratar jag en hel del, och är väldigt öppen, är jag med personer jag inte träffat så mycket är jag lugn och försiktigt och ganska tystlåten

**Gillar?
**Koreansk och japansk kultur och musik, djur
**
Intressen?
**Lyssna på musik, kolla på asiatisk drama, umgås med djur, vara med mina underbart galna kompisar, gå på konserter
**
Något du tycker om hos dig själv?
**Awwww va svårt =.= hmm….jag vet inte x'D
**
Övrigt du vill dela med dig av?
**Jag är utbildad djurvårdare som hade som mål att direkt börja jobba i en djurpark (dock hamna jag på ett ålderdomshem…) Jaja livet kan ju inte alltid gå som man vill ;)

Är beroende av att skicka efter skivor…(inte bra för en arbetssökandes ekonomi…)

Tipsa gärna om bra koreanska och japanska draman! Min dramalista börjar tunnas ut…T_T

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: