Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1789 ggr
Zolah
9/5/11, 9:33 PM

Erat internet jag

Tja, som många kanske vet så brukar man ju få sitt eget 'jag' på internet. Det har iafl jag, mitt internet jag är en galen grönhårig alv som har allt för mycket undanstoppat i sin hatt!

Har du ett internet jag? du kanske kan introducera den för oss? Det här är iafl 'jag' - alltså ' Zolah ' :D

Har även gått så långt att jag har lite fanart av mig själv på deviantart ^^ kom igen :D visa ert JAG!

Annons:
[VictoriaR]
9/6/11, 7:28 PM
#1

haha, nej det har jag inte, om inte min gnom på wow räknas! Oskyldig

är likadan online som IRL annars, man har ju stött på människor som är himla bitchiga online men när det kommer till verkliga livet alltså haha!

Vilken söt bild, när jag lär mig rita ska jag också göra något sådant, kommer dock aldrig att hända haha! Glad

[Tan-chan]
9/6/11, 7:48 PM
#2

Jag vet inte om jag har ett speciellt internetjag? Tycker jag är som jag är oavsett om det är på internet eller irl. Kanske att jag är lite mer flirtig på nätet för att jag tycker det är enklare att uttrycka mig i skrift, men annars vet jag inte. xD

[Ratass]
9/6/11, 7:57 PM
#3

#2 du är den där alois snubben på internet :P en hemskt förförisk liten ..liten.. blond sak XD

[Tan-chan]
9/6/11, 8:02 PM
#4

#3: LOLOL! xD

[Tan-chan]
9/6/11, 8:40 PM
#5

Kom på att jag är ju inte blond längre, så jag är ingen blond sak ju. xD

[Ratass]
9/6/11, 8:46 PM
#6

nej men som cosplayen ;P DET är ditt jag känns det som XD

Annons:
[Tan-chan]
9/6/11, 8:47 PM
#7

#6: Hm… Nu när du säger det… Du kan ha rätt. xD

[Ratass]
9/6/11, 8:48 PM
#8

I do!!!! *övertygad!!*

[Tan-chan]
9/6/11, 8:49 PM
#9

#8: Tja, det är ju inte direkt okänt att just den blonda peruken tar över mig så fort jag tar på mig den. Personligheten kanske följer med mig till internet också? Liksom fastnar som tuggumi i mitt hår och vägrar släppa taget.

[Ratass]
9/6/11, 8:51 PM
#10

som OM den gör :D

[Tan-chan]
9/6/11, 8:52 PM
#11

LOL! Så hemskt! xD

[Ratass]
9/6/11, 8:59 PM
#12

NEj! Awesome :D

Azmaria
9/6/11, 9:07 PM
#13

mitt internet jag? lol jag borde skapa en. men som #2 säger så är jag lite på internet som jag är irl. Haha. xD fast mer.."ohonhonhon aktig" om jag är på humör, speciellt på msn. LOL samtidigit är jag en jäklig airhead när det kommer till verklighet.

duh..I dunno. >_o Föreställ mig airhead "ohohoho" Az med regnbågar o stuff och ser ut som en fanatasinörd..

jag tror jag skall teckna en bild på internet mig nu, just for the fun. XD

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
9/6/11, 9:08 PM
#14

#13: Airhead was the word! Det är jag också. Är otroligt blåst i skallen. (O_o)

Jag vill också teckna en internetjag-bild ju! men kan inte rita sånt! (>_<)

Liss
9/6/11, 9:19 PM
#15

Råttarsle!!! Vem är jag? du är bra på sånt där..

Fast å andra sidan är jag mig själv på internet. Helt och hållet faktiskt. Ibland kan jag nog låta lite dryg, vilket jag inte menar alls. Men så beror ju sånt helt på hur människan i fråga läser meningen också. Om man vill uppfatta det dåligt, så blir det dåligt.
Men när jag skriver, skriver jag som den glada… människan jag är.

Förutom nu då… när jag är så trött att jag inte ens vet vad jag skriver alls.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
9/6/11, 9:22 PM
#16

men du öär ju den där med orange shwosh hår! men tjocka brillz :D å så totally awesome!

Liss
9/6/11, 9:24 PM
#17

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!

Min press-bild på FB alltså? ;D Awwh.. och awesome också.

Trodde ärligt talat ett "snuskig" skulle läggas till där med.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/6/11, 9:26 PM
#18

I vote för "+ snuskig"…

Zolah
9/6/11, 9:26 PM
#19

Tja, internet jag är nog oftast nåt som växer fram hos dom som tecknar mycket. För då börjat man sakta men säkert teckna upp vad man skulle göra på mot folk, liksom på skoj. Och utifrån detta växer det fram en persona :3

När jag först började vara på internet så var jag väl 'ärligare' och mer våglig att dela med mig om vem jag var, och då börjat stenen komma i rullning. Jag vågade vara gladare, göra mer bus streck osv som jag inte gjorde annars ^^ För face it, hur många skulle tex lägga en macka på nåns huvud bara för att vara 'random'?

utifrån det så börjar ens skrivstil ta över och ge den personlighet xD

Mitt internet jag brukar ofta byta hårfärg mellan rött och grönt, ofta blir det rött då jag är mer seriös och kanske deppig. För det visar ' så här mår jag igentligen '.

Många skaffar ju sig tex fursonas, som jag skulle kunna likna till ett internet jag :3 fast då i form av djur :/

Om ni inte har ett internet jag kan ni ju testa fantisera ihop en ;D

[Tan-chan]
9/6/11, 9:28 PM
#20

#19: Ja, jag antar att det går till på det sättet oftast.

För mig var det vist en peruk som tog över mig. xD

Annons:
[Ratass]
9/6/11, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Vet inte om man kalalr det internetjag, men det här är olika jag iaf

Depp, älskade att titta på mina fiskar, cosplayar, älskar min kudde och den sista som är det dagliga utbrottet på något :P Måste ta å rita nya mer relevanta bilder, men som blir trååkiga då ja inte har nån frisyr.

[Tan-chan]
9/6/11, 9:47 PM
#22

#21: LOL! Så gulliga! Inte ens det där kan jag rita. (>_<)

Liss
9/6/11, 9:53 PM
#23

#21 Awwh!!! söööt!

Asso, jag har nog med alla mina olika egon så det räcker och blir över. Jag kan inte ens handskas med dem. Jag försöker alltid gå in i karaktär när jag cosplayar och utöver det har jag Liss, Lis1, Lisette och Syndrom.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
9/6/11, 9:54 PM
#24

^det är väl så där jag ser mig själv iaf ^^' det är "chuchu"

[Tan-chan]
9/6/11, 9:56 PM
#25

#23: Du är förvirrande ibland med alla dina personer. xD LOL!

AnnaMoonshadow
9/6/11, 10:03 PM
#26

hmm… internetjag? tja…. AnnaMoonshadow föddes faktiskt på ett fantsyform en gång i urtiden, då var hon en form av mångudinna i ett forumrollspels-tjosan (kan inte kalla det för ett riktigt rollspel de det snarare var en möta-varandra-rollspel..) som kanske klantade sig lika mycket som hon faktiskt spred vishet och ljus i mörkret? xD Hon har hängt med ända sedan dess, som en liten del av mig.

Del nummer två måste väll vara Vea? egentligen är det närmare det verkliga jag och representerar den mer den verkliga, glada nörden jag är ;) Fast Vea är jag ju inte bara på nätet utan även IRL ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/6/11, 10:12 PM
#27

#26: Awesome! Ditt och Zolah's inernetjag är i alla fall uppbyggda på någonting. Jag har en förbaskad blond peruk att tacka! (>_<)

Annons:
[Ratass]
9/6/11, 10:14 PM
#28

men du är damn cute i denOskyldig

[Ratass]
9/6/11, 10:14 PM
#29

va elak ja är! du ör damn cute utan den med!!! >.< å tro inget annat!!

[Tan-chan]
9/6/11, 10:16 PM
#30

LOL! Borde ha peruken på mig hela tiden så kanske den personligheten som hör till peruken tar över mig helt. Tänk hur jag skulle vara IRL då? >=D

AnnaMoonshadow
9/6/11, 10:37 PM
#31

peruk eller inte, bara det fungerar. Vi älskar vår Tan-chan hur hon än är <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
9/7/11, 9:26 PM
#32

Hmm… nu gav ju Vea mig några tankar dock.

För jag heter ju inte Syndrom på riktigt, även om mitt efternamn är det på FB. Och varför det skapades? …

För att jag ville vara mer anonym på internet, då jag haft olika människor som "stalkat" mig och gjort mig illa på olika vis.
Så jag startade om. Tog bort dem allra flesta internetsidor och startade upp igen på nya namn (efter väldigt lång tid). På FB kan folk såklart fortfarande hitta mig, men jag har inga av dem gamla "vännerna" kvar där i alla fall. Och alla nya (och gamla som finns kvar) känner mig som Syndrom nu mera. Så Syndrom är väl mitt anonyma jag.
Delen då jag inte berättar allt för mycket om mig själv eller vad jag känner. Där jag håller det väldigt simpelt och lätt.
Därav att jag inte skriver så mycket uppdateringar på varken Dayviews eller FB, då känslor eller liknande inte tas upp mera. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/7/11, 9:31 PM
#33

Jobbigt med sådana människor. Hade också sådana. Tan-chan är typ mitt anonyma jag men jag har upptäckt att jag inte är så anonym längre. LOL!

Bloggen är också väldigt anonym när det kommer till namn. Har nog aldrig avslöjat mitt riktiga namn där, mer än nu senast på Närcon-bilderna från cosplaytävlingen…

Liss
9/7/11, 9:40 PM
#34

#33 Mjo, det är ju de. Man blir mer och mer öppen igen - när man känner sig mer säker. Men just på FB och DV/bdb är jag vääääldigt anonym med mina inlägg etc. Blir oftast bara något väldigt random. Nu har jag iof bilderna på dig och mig som Sora/Sunao. Men så har jag ju fått mer cosplay-vänner .. så w/e.
Skriver aldrig vad jag riktigt känner iaf. Och MÅNGA av mina bekanta på FB har inte en aning om vad mitt riktiga efternamn är, eller vad jag heter annat än Liss.

Blogg hade jag två stycken förut. Ena var jag super öppen, andra var bara Anime. Dem stängde jag ner helt, efter allt som hände. Tagit bort allt innehåll på den känsliga.
Min nya blogg tänker jag inte skriva något speciellt om mig själv, någonsin - tror jag nog. Det får bli mina intressen helt enkelt.
Därför kanske många jag känner, inte tycker min blogg är så rolig.. då jag aldrig skriver om mig själv. Men så är fallet och kommer vara.

Här inne får jag inte byta namn tyvärr :c Fick byta från "Lis1" till LisetteS, när jag blev Sajtvärd inne på bodyart :c Fattar inte varför, för vissa andra får heta vad dem vill på sina sajter nu mera… Hatar det faktiskt. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
9/7/11, 9:45 PM
#35

#34: Men att lägga ut cosplaybilder är väl inte så farligt i och med att man ändå är utklädd så man kanske inte kan se just vem man är med peruker och allt.

Så ja, det är whatever tycker jag.

Konstigt att du fick byta namn sådär. Riktigt mysko. (O_o)

Liss
9/7/11, 9:57 PM
#36

#35 Jo, men precis.. och jag har ju bilder på mig själv också. ^^ Men har inga bilder på min familj i princip. Utan en bild på mig och mina syskon… men men.
Bra att du är okej med det iaf då ;)

Jaa du, tycker jag med. Vill byta tillbaka :'c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/7/11, 10:02 PM
#37

#36: Går inte det då? (O-o) Buta tillbaka dvs.

Liss
9/7/11, 10:09 PM
#38

Vet inte… Gör det ju säkert. Men då måste jag fråga killarna också, orkar inte ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/7/11, 10:16 PM
#39

#38: Sant.

Upp till toppen
Annons: