Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3353 ggr
[Tan-chan]
8/27/11, 12:50 PM

Hur långt flyger Nyan Cat?

Här har ni en fråga som tåls att tänka på!

Hur många kilometer flyger Nyan Cat egentligen?

Diskutera loss och spekulera gärna "seriöst"! xD

Annons:
Liss
8/27/11, 1:39 PM
#1

Eller hur mycket en snorlax väger ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/27/11, 1:42 PM
#2

#1: Nu pratar vi inte om snorlax! Nyan Cat! Nyan Cat, man! xD

Nä, men seriöst. Hur långt flyger katten tro?

[Ratass]
8/27/11, 2:28 PM
#3

Bara en meter i diameter typ då den loopar å har sig så den flyger bara runt i en cirkel..

[Deleted Account]
8/27/11, 2:32 PM
#4

I flera ljusår *__*

[Tan-chan]
8/27/11, 2:33 PM
#5

#3: Hm… Ja, men hur kom du fram till bara en meter?

Om den springer rakt och inte loopar då? Finns säkert en matematisk formel för detta någonstans. xD

[Tan-chan]
8/27/11, 2:39 PM
#6

#4: LOL! Jag vill höra motiveringar! xD

Kom på att den kan ju inte springa runt i en cirkel, för då skulle ju regnbågen synas när den springer runt. Alltså att den springer på sin egna regnbåge.

Tror inte regnbågen försvinner när han springer fram. Tror att i ena änden så ligger en kruka guld! Så man får nog följa regnbågen genom hela universum om man ska hitta det. Eller kan det finnas andra saker i krukan?

Annons:
[Dominik]
8/27/11, 5:13 PM
#7

Man kan inte tro hur långt han flyger, man kan bara gissa och motivera savret.

Han flyger ungefär 4 meter och 80cm, eftersom han är 2cm lång, och videon är ungefär 4 minuter långt, så varje "hopp" är 2 cm lång. 240 (4min) gånger 2 (cm) är lika med 4,80 typ.

[Tan-chan]
8/27/11, 5:18 PM
#8

#7: Hur kom du fram till att katten är så stor? Annars en riktigt smart tanke där! Och stjärnorna som flyger förbi i den hastigheten då? Borde den inte flyga längre än så då i och med att den klarar av att flyga förbi stjärnor?

[Dominik]
8/27/11, 5:24 PM
#9

Jag har en linjal här :D Men det är inte säkert att han flyger precis bredvid stjärnorna, jag kan också va så snabb när jag åker bil eller nåt hehehehee men som sag, ingen vet hur mycket han flyger :)

[Deleted Account]
8/27/11, 5:25 PM
#10

Jag får hjärnstopp när jag försöker filosofera om universum XD Men eh, ja. Nyan-cat måste vara typ.. en illusion O_O oh, oh! Eller varelsen som lägger ut regnbågen efter regn. KAN VARA REGN OCH INTE STJÄRNOR I BAKGRUNDEN -mind blown-

[Tan-chan]
8/27/11, 5:31 PM
#11

#9: Han är 9,5 cm på min skärm. (O_o) Och nä, ingen vet det. Därför startade jag denna diskussion för att vi ska ta reda på det. xD

#10: LOL! Men även om den är en illusion så finns det väl en längd hur långt illusionen flyger?

Men hur lång är en regnbåge då om katten är en sådan varelse som slänger ut regnbågar? Då har vi svare där i sådana fall om vi ska följa den teorin. (O_o)

[Deleted Account]
8/27/11, 6:34 PM
#12

#11 Argh vad jobbiggt!! @_@ herregud, blir alldeles snurrig av att försöka klura ut sånt, fort ge mig något simpelt!

[Tan-chan]
8/27/11, 6:57 PM
#13

#12: Um… Öh… Simpelt när det gäller Nyan Cat… Uh… *tänker*

Finns ju inget simpelt med det kattskrället!!!! (T_T)

Okej! Kom på detta nu! Varför har katten den där lådan (eller vad det nu ska föreställa) på sig? Och varifrån kommer regnbågen? Från katten eller lådan?

Annons:
Onslow
8/27/11, 6:58 PM
#14

Hmmm. Med tanke på att Nyan cat antagligen är gjord av en Poptart, som på youtube, eller ett rostat bröd (som på nyancat.org tror jag sidan hette?), så borde "han" ju vara ungefär så stor. Och huvudet är ju ungefär så stort som halva kroppen, svancen ca. en tredjedel… o__O
Alltså borde det ju gå att räkna ut hur stor han är om man orkar mäta en poptart eller en brödskiva. ^^,

Sen… Låt oss anta att han flyger ungefär sin längd i sekunden… Och den där videon är 3:37 minuter lång…

Haha, känner att jag räknar alldeles för seriöst för det här forumet. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/27/11, 7:05 PM
#15

#14: Där hade vi en supersmart teori också! Men nu gör jag det svårt igen:

Vilket bröd är det Nyan Cat är inuti i sådana fall? Olika bröd har olika storlekar. Men man kan nog ta ett ungefärligt mått.

Haha nä, det ska vara seriöst också! Vi ska lösa gåtan med Nyan Cat! Ge mig allt ni har! xD

(Jag försöker fungera som en skeptiker till era teorier så att man förhoppningsvis hittar en teori som går att bevisa.)

Zolah
8/27/11, 7:36 PM
#16

poptart är inget bröd, utan mer en kaka som man kan sätta i brödrosten *testat en*

Men jag skulle faktis säga att nyan cat inte rör sig alls, utan det är omvärlden runt henne som rör sig. och ju längre bort man ser nyan cat så ser man att själva regnbågen är som en gigantisk spiral.

Allt detta har jag kommit på under flera års studier i poptart smulorna grottmännen har gett efter sig *nickar*

http://armorgames.com/play/12247/coinbox-hero
och denna är riktigt relevant till detta, om nån orkar ya reda på vad?

Azmaria
8/27/11, 8:01 PM
#17

nu tänker jag delta i mysteriet med nyan katten. och vet ni vad? jag har lösningen. Mina otakun och nördar, låt mig presentera……..

SCIENCE!

Make Pasta not War, Vee~

Zolah
8/27/11, 8:41 PM
#18

- väntar på SCIENCE att träda fram -

Mandi_
8/28/11, 10:52 AM
#19

Första frågan är väl egentligen: Hur stor är en pop-tart??

och så blir det väl en poptart plus ett katthuvud från en kattunge (om proportionerna (??!) ska bli rätt) och.. hehe, det här låter en aning bissart xD

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Zolah
8/28/11, 10:56 AM
#20

det varierar, från en tändsticks ask till en brödskiva.

tror det inte finns så små kattungar, om dom inte är väldigt nyfödda.

Annons:
[Tan-chan]
8/28/11, 11:34 AM
#21

LOL! Detta blev svårt igen. Någon som vet vad katten är inuti officiellt? Är det en macka eller poptart?

Zolah
8/28/11, 11:37 AM
[Tan-chan]
8/28/11, 12:18 PM
#24

#22: Okej! Då är det faststält! Det är en poptart. Men the size… Är det en enorm poptart som en katt får plats i? Eller är det en minikatt som får plats i en poptart?

#23: Hjälper fortfarande inte. På min skärm är katten 33 cm i den första länken. xD

Men går det inte att ta reda på hur stor en sådan där pixel är? Finns väl officiella mått på hur stor en old school game-pixel är?

Fast kom på att det fungerar ju inte. Finns väl olika storlekar beroende på vad för grafikchip som används?

Och frågan är: Ska man mäta i förhållande till pixlarna, eller till poptarten? OMD så svårt detta blev! xD

Zolah
8/28/11, 1:29 PM
#25

1 pixel är 0,04 cm , så det vi behöver göra är att lägga in nyancat i photoshop eller i paint och använda grid, och sist räkna hur många pixlar han har.

Sedan en till fråga, är Nyancat 2d karaktär endast ? eller har han mer dimensioner än vad vi ser? storleken på nyan kan ju vara helt annars då med, och är han född med kroppsliga deformiteter som gör att hans huvud växer ut på axeln ?

Frågorna är oändliga

[Tan-chan]
8/28/11, 1:35 PM
#26

#25: Är en pixel officiellt 0,04 cm? Awesome! Då har vi den biten avklarad i alla fall!

Jag tror vi får utgå från att katten är 2D eftersom originalet är 2D. Deformeringar kan hända oavsett om det är 2D eller 3D, så dem får vi bara acceptera. LOL xD

Har inte installerat mitt Photoshop på den här datorn än (Nyinstallerad), så någon som har det och har lust att kolla hur många pixlar katten är? Tänk på att svansen har en böj!

Sedan är det att komma på hur långt varje skutt är i förhållande till katten själv. Någon sade att katten hoppar sin längd, men är vi helt säkra på det?

När vi har fått bekräftelse på hur stor katten är i cm, och hur långt den hoppar, så borde vi få reda på farten också. Sedan börjar en matematisk formel titta fram.

Det börjar brännas, eller vad tror ni?

Onslow
8/28/11, 1:41 PM
#27

#26 Jag har Photoshop CS5, men annars tror jag man kan använda vanliga MSpaint?
Sedan vet jag inte hur man räknar pixlar. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
8/28/11, 1:49 PM
#28

#27: Kan bara Photoshop någorlunda. Vet inte hur Paint fungerar. LOL! Har glömt bort den där basickunskapen som Paint är. LOL! xD

Zolah
8/28/11, 1:52 PM
#29

Japp man kan använda paint och sätta in grids ^^

en pixel, är en fyrkant mini fyrkant ( den minsta man kan göra ).

så nyans öga är tex 4 pixlar, 3 svarta och en vit. Detta kan man göra om man vill göra pärlplatts sprites :D

angående skutten kan man ju räkna pixlarna utifrån där regnbågen kröker sig litegrann :3

[Tan-chan]
8/28/11, 1:58 PM
#30

#29: Vet vad en pixel är. LOL! xD Men hittar inget som heter grids i Paint. (T_T)

Men hur menar du kröken på regnbågen? Krökarna har väl inte med kattens längd på hoppen att göra? Eller? (Jag kanske har missat något? Den "stora allsmäktiga kritikerns" hjärna failar! LOL!)

Zolah
8/28/11, 2:00 PM
#31

Onslow visste inte hur man räknade pixlar så det var mer åt henne jag sa det xD

Du snackade ju om Nyans skutt, för att räkna hur långt denne hoppar?

[Tan-chan]
8/28/11, 2:00 PM
#32

#31: LOL! Jaha! Ja, oki! LOL xD

Ja, hans skutt ja. Men hur menade du med regnbågen då?

[Tan-chan]
8/28/11, 2:01 PM
#33

Waaaah! Nåt är fel på Youtube! Laddar assegt för mig. Någon som har samma problem? Kan inte kolla på Nyan Cat. (>_<)

Zolah
8/28/11, 2:05 PM
#34

jag tar det som att vågorna av regnbågen beror på att nyan cat springer / skuttar fram genom rymden . då om vi beräknar utifrpn oixlarna hur stora skutten är så vet vi vad en nyan skutt är :D

Annons:
Onslow
8/28/11, 2:09 PM
#35

Ja, jag vet vad en pixel är då jag använder mitt PS ofta, jag målar mycket porträtt och liknande. Visste bara inte om man kunde räkna pixlarna på något lustigt sätt. xD
T.ex om det fanns någon inställning eller så. Verksar som alldeles för mycket jobb att räkna varje liten pixel för sig. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/28/11, 2:11 PM
#36

#34: Jaha! Du tänkte så! Och LOL! "Nyan-skutt"! Ska lägga det ordet i min ordlista. Supergulligt!

"Nu ska jag göra ett Nyan-skutt!" xD

Hm… Ja, men man måste också säkerställa det då att det verkligen är så. Vi ska ju göra en riktig utredning nu och komma ut med en formel! xD

Fast jag tror vi får två olika formler då: Ett där man utgår från skuttens längd och videons längd. Och en annan där man utgår från hastigheten och skuttens längd.

Alltså SFT-pyramiden. (Eller SVT som vissa också kallar den.)

[Tan-chan]
8/28/11, 2:12 PM
#37

#35: Tror inte pixlarna är svåra att räkna eftersom de är ju så pass förstorade att man kan se dem med blotta ögat utan problem. (^_^)

Onslow
8/28/11, 2:15 PM
#38

#37 I know. Men jag skulle bara tappa bort mig. xD
Oh well, ska se vad jag kan göra när jag kommer hem om det fortfarande behövs då. Är hos bästavän. ^^,

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/28/11, 2:16 PM
#39

Läste lite nu och tydligen finns det inget mått på hur stor en pixel är. (>_<)

[Tan-chan]
8/28/11, 2:19 PM
#40

Hitta en omvandlare som säger såhär:

1 pixel (X) = 0.264583333 millimeter
1 pixel (Y) = 0.264583333 millimeter

xD

[Tan-chan]
8/28/11, 2:59 PM
#41

Okej. Har nu gjort undersökningar och vi får slopa pixelidén. En pixel har inget mått. Den är relativ. Så vi kan inte räkna ut fart eller längd med hjälp av pixlar.

Annons:
Onslow
8/28/11, 3:28 PM
#42

Vi bör som sagt kunna räkna ut hur stor Nyan (jag döper honom/henne härmed till det) är om vi har ett mått för en poptart.
Vi kanske kan hitta det på internet?

Det här fixar vi tjejer (och killar, om ni läser här inne), de har ju räknat ut hur fort tomten åker i sekunden, så hur fort käre mr. Nyan åker ska nog gå att fixa. ;)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/28/11, 3:32 PM
#43

#42: I LOVE YOU! Pepp för denna mission!!

Okej, jag har ingen aning om vad en poptart är heller, så någon som vet storlek och sånt på det? En körsbärs poptart ska det vara i alla fall. xD

Onslow
8/28/11, 3:45 PM
#44

#43 En poptart är som nämnts tidigare ~en kaka, som man sätter i micron. Wikipedia är vår bästa vän på denna mission. xD
Annars kan du kolla på youtube om du vill se hur man gör med dem.

Jag känner på mig att vi är påväg att lösa detta! Någon som vill anta sig uppdraget att göra lite research på ungefär hur stor en jordgubbspoptart är (Haha, ett av mina många nicknames är Strawberry Poptart)? Det är kanske bara att googla, typ "poptart size"?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/28/11, 3:50 PM
#45

#44: Jaha! Ska kolla upp poptarten!

LOL! Trodde det var en cherry poptart och inte ordgubbs poptart? xD

Men ja, detta ska vi lösa!

Onslow
8/28/11, 3:52 PM
#46

#45 Ja jag tycker då det ser ut som en strawberry xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/28/11, 4:01 PM
#47

#46: Jag har ingen aning. Kanske ska försöka få tag i poptarts i både jordgubb och körsbär och jämföra storlekarna? LOL!

[Tan-chan]
8/28/11, 4:19 PM
#48

Httade svaret! En poptart är 7cm x 13cm!

Annons:
[Tan-chan]
8/28/11, 4:42 PM
#49

Okej. Poptarten på nyan cat är 22 "bitar" lång, och 16 bitar "hög". Så hur fortsätter vi nu om en riktig poptart är 7 cm hög och 13 cm bred? LOL! Jag har glömt bort all matte! xD

Onslow
8/28/11, 5:00 PM
#50

#49 Well, vi borde kunna tänka att mr. Nyan's huvud är ungefär halva storleken av hans kropp, vilket blir ungefär 6,5. 13x6,5=19,5. Svansen är ca så lång som en tredjedel av hans kropp vilket blir ~4,3. 19,5+4,3=23,8 tror jag? Och sen ska vi inte räkna med att hans huvud är delvis kroppen… o___O

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Dominik]
8/28/11, 5:00 PM
#51

Du är inte ensam Tan-Chan. Jag kan inte matte alls :P

Zolah
8/28/11, 5:04 PM
#52

man borde ju kunna få ett sva genom att räkna x-och y i formeln, eftersom vi inte vet vad hans igentliga längd osv är.

[Tan-chan]
8/28/11, 5:04 PM
#53

#50: LOL! Ja, det där med kattens huvud är totalt fel. xD Men hur kom du fram till storlekarna på kroppen?

Räknade dock ut att en bit i kattens poptart är:

1,6923076923076923076923076923077 cm hög

och

2,2857142857142857142857142857143 cm bred

xD

Men jag funderar på hur långa bitar ett skutt är? Om man kollar på hur katten skuttar och hur lång en kurva på regnbågen är så verkar det stämma. Det blir en kurva i regnbågen då katten tar skutten.

Ska man då kanske försöka räkna ut hur många bitar en kurva på regnbågen är, och sedan jämföra med poptartens mått?

Onslow
8/28/11, 5:07 PM
#54

Dessutom är svansen ca så stor som ett nyanskutt (tack för det ordet xD), så om någon pallar kan de räkna antalet skutt i minuten. Annars är det ju betydligt mindre jobbigt att räkna antalet skutt i 15 sekunder, och sedan gångra det med 4. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/28/11, 5:07 PM
#55

#51: Phew! Tur att jag inte är ensam så slipper jag känna mig totalt fail. xD

#52: Kan du räkna med X och Y? Jag har till och med glömt bort det. LOL!

Annons:
Zolah
8/28/11, 5:22 PM
#56

Jag sitter med det just nu i skolan xD så, lite grann? men behöver först komma fram till allt vi har kommit fram till i samlad… meddelande? xD

saker kastas, görs om, hittas på nytt om och om igen så jag är lost by now

[Tan-chan]
8/28/11, 5:42 PM
#57

#56: Jag är också välidgt lost på allt annat förutom min egna teori.

Min teori går ut på följande:

Först tog jag reda på hur stor en poptart är. Dessa är 7x13 cm. Sedan räknade jag ut hur många visuella pixlar (eller bitar) poptarten på Nyan Cat var. Poptarten på Nyan Cat var 16 visuella pixlar hög, och 22 visuella pixlar bred.

När jag jämförde dessa två poptarts så fick jag fram att en såadn där visuell pixel på Nyan Cat's poptart är

1,6923076923076923076923076923077 cm hög

och

2,2857142857142857142857142857143 cm bred

Så med andra ord är alla dessa visuella pixlar i Nyan-cat i den storleken.

(Tycker dock det blir väldigt skevt i och med att poptarten på Nyan Cat är inte ritad efter måtten på en riktig poptart, därav varför måtten på mina beräkningar blir skeva. Egentligen borde ju en pixel vara 1,69230~ cm på båda sidorna, eller sedan 2,28571~ cm.)

Så nu när vi vet hur stor en sådan där pixel är i cm, så tar vi reda på hur många pixlar ett skutt är. Dvs hur många pixlar är kurvan på regnbågen. Eftersom en kurva uppstår på regnbågen vid varje skutt så antar jag att det är säkert att fastställa att längden på en kurva är längden på ett skutt.

Så antalet pixlar i en av regnbågens kurvor * 2,28571~ är hur långt ETT skutt är. Sedan räknar vi (på något mirakulöst sätt) ut hur många skutt katten gör i videon. Sedan gångrar vi antalet skutt med längden av ett skutt. Där har vi den totala längden av hur långt Nyan Cat flyger i videon i förhållande till måtten på poptarten.

Men om katten flyger i obestämd tid så är det ju någon formel som vi får göra där X är sträckan. Så vi får kasta om lite i formeln och då blir det typ:

Längden på ett skutt / Tiden av ett skutt = Farten

Nu har vi farten. Om man följer den där Sträckan = Fart * Tid formeln så blir det ju:

Farten * Tiden Nyan Videon spelas = X (Sträckan som Nyan Cat har flugit under den tiden man har spelat videon.)

Men detta är bara min teori. xD

Onslow
8/28/11, 7:17 PM
#58

#57 Men shit Tan-chan… Det är ju galet. xD Jag är urdålig på matte!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/28/11, 7:41 PM
#59

#58: Det är jag med. Men just den där Sträcka = Fart * Tid är någonting jag kommer ihåg för vi hade en riktigt läskig fysiklärare i NO i grundskolan, så om man inte kunde den formeln… Uuuuh! Vågar inte ens föreställa mig vad han hade gjort med en då. Säkert gjort läskiga fysiska experiment på en med elektricitet eller något. xD LOL!

Men som sagt: Vet inte om man kan utgå från min teori.

Onslow
8/28/11, 8:14 PM
#60

#59 Du låter som värsta matematikern ju. xD
Jag har typ… G i matte? Knappt, ligger på gränsen till IG. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/28/11, 8:20 PM
#61

#60: Jag hade IG på alla matteprov under hela min skoltid förutom under nationella proven, och det var därför jag fick G på slutbetyg. xD

Onslow
8/28/11, 8:29 PM
#62

#61 Yay Tan-chan. (^o^) Bättre än vad jag kommer få, haha!

Iallafall, jag tycker att vi är väldigt proffsiga som har kommit såhär långt iallafall. xD
Nu fortsätter vi alla med ett ordentligt utrop, alla efter mig nu - Fight-o, fight-o!!!! (^o^)
Go Otakus! Yeeeah!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
8/28/11, 8:33 PM
#63

Fight-o, fight-o!!!!!!!!!

Men frågan är fortfarande… Är alla överens med min teori eller ruvar ni på en bättre? Spill it out i sådana fall. xD

[Dominik]
8/28/11, 8:53 PM
#64

Jag hålled med Tan-Chan till typm 10000%

Azmaria
8/28/11, 9:03 PM
#65

tja..räkna inte med mig, mitt huvud sa "blue sceen of death" när jag läste #57. XD

Men ja, seriöst här nu folk, Jag håller med till professor Tan-chans uträkningar. .*sätter professor skägg på*

(jag hade nästan underkänt i matte, tack o lov att jag blev nästan godkänd i studenexamen.)

Make Pasta not War, Vee~

Zolah
8/28/11, 9:57 PM
#66

jag har diskalkylie xD vet hur man kan göra för att göra formeln, men en annan sak att få dom jäkla siffrorna sluta dansa runt X_x

[Tan-chan]
8/28/11, 9:58 PM
#67

#66: LOL! Vilka siffror tänker du på?

Zolah
8/28/11, 10:11 PM
[Tan-chan]
8/28/11, 10:44 PM
#69

#68: Men varför dansar de runt? xD

Annons:
Zolah
8/28/11, 10:51 PM
#70

diskalkulie är siffer blindhet, det är nåt imitt huvud som får dem att byta plats osv ibland för mig ( ofta… ) Får ofta använda sudd eller nåt och göra talen ' kortare' för… då kläms dom fast? xD LOL

[Tan-chan]
8/28/11, 10:57 PM
#71

#70: Jahaa! Ja, nu hänger jag med! Uscha vad jobbigt!

Onslow
8/30/11, 6:57 AM
#72

Illa! Vi har inte ens pratat i den här tråden i en dag… :)

Kommit fram till något?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/30/11, 10:44 AM
#73

#72: LOL! Jag har inte haft tid. Har haft ett projekt på gång hela dagen i går, och kommer fortsätta med det i dag. LOL!

Jag har redan räknat ut antalet visuella pixlar i ett skutt av regnbågen. Jag får det till 16 visuella pixlar per skutt. Någon som vill bekräfta detta genom att kolla själv?

Det som återstår då är att ta reda på hur långt ett skutt är. Detta kan man nog göra i ett videoredigeringsprogram. Alltså att man klipper ut ett skutt så detaljerat som det går. Då får man ju exakt tid på ett skutt.

Någon som orkar göra det?

[Dominik]
9/1/11, 9:59 PM
#74

Putt!

Så vet ni nu hur långt hon flyger ?

[Tan-chan]
9/1/11, 10:34 PM
#75

Waaah! Nu failar iFokus igen! Någon har skrivit i denna tråd men jag kan inte se det! Bwaaah! Tan-chan no like iFokus. (>_<)

Zolah
9/1/11, 10:35 PM
#76

dominik har, testa rensa cookies och ladda om ifokus

Annons:
[Dominik]
9/1/11, 10:36 PM
#77

iFokus mobbar mina inlägg :(

[Tan-chan]
9/1/11, 10:40 PM
#78

Nä, iFokus har en tendens att bete sig såhär ibland för många forumvärdar. Vet inte om det är samma för medlemmar och Medarbetare mm. Ett tag höll det på såhär jätteofta, men nu har det lugnat sig efter att jag klagade till killarna bakom iFokus. Tror det är någon bugg i koderna eller så.

Hjälper inte att rensa cookies och sånt för mig. (^_^,) Men så fort någon skriver efter mig så dyker alla missade inlägg upp. Superknasigt är det! xD

Nej, vi har inte kommit fram till någonting än. Antar att jag ska klippa ut ett skutt och räkna ut?

Mandi_
9/2/11, 12:33 PM
#79

#21 Nyan cat måste vara en poptart, den var så jag såg han/hon för första gången och då ska det vara så! ;)

Ny fråga: Vilken kön är Nyan cat??

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Dominik]
9/2/11, 1:44 PM
#80

#79 Nyan cat är en hona, eftersom det var en tjej som spelade in nånting o sen har någon kopierat ordet typ 100000 gånger.

Mandi_
9/2/11, 7:57 PM
#81

#80 Okej ;)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
9/3/11, 2:21 PM
#82

Har tagit reda på det. Ett skutt är 0,48 sekunder!

Nu har jag fastnat. Mattehjärnan tar emot.

Hade också räknat fel på måtten per visuell pixel.

Har kommit fram till dessa data:

En riktig poptart: 7x13 cm
Nyan Cats poptart: 16x22 visuella pixlar
Antalet pixlar i ett skutt: 16 visuella pixlar lång
Ett skutt i tid: 0,48 sek

Ger följande:

Måtten på riktig poptart / antalet visuella pixlar på nyan-poptart = en visuell pixel i cm

7 / 16 = 0,4375
13 / 22 = 0,59090909090909090909090909090909

Alltså en pixel är: 0,4375 cm hög oxh 0,59090909090909090909090909090909 cm bred

Ett skutt är 16 visuella pixlar. Vi vet hur bred en pixel är:

16 * 0,59090909090909090909090909090909 = 9,4545454545454545454545454545455

Alltså ett skutt är 9,4545454545454545454545454545455 cm.

Ett skutt är 9,4545454545454545454545454545455 cm. Men skuttet är också 0,48 sekunder långt. Detta ger oss data till att räkna ut farten med formeln:

9,4545454545454545454545454545455 / 0,48 = 19,69696969696969696969696969697

Alltså har jag förstått det rätt? Men 19,69696969696969696969696969697 vadå? Cm per sekund? Bwaaah! Där tog förståelsen stopp!

Någon som kan detta med Sträckan / Tid = Fart? xD

[Tan-chan]
9/3/11, 2:29 PM
#83

LOL! Jag gillar alla 69:or i resultatet i sista uträkningen. xD

Annons:
[Tan-chan]
9/3/11, 2:41 PM
#84

Bekräftade det! Det stämmer! Det är
19,69696969696969696969696969697 cm per sekund jag får.

Så då fortsätter vi:

Videon är 03:37 min lång. Så då behöver vi ha detta i sekunder:

En minut är 60 sek.

03:37 min - 00:37 min = 3 minuter.

3 minuter * 60 = 180 sekunder.

180 sek + 37 sek = 217 sek.

Alltså videon är 217 sek lång.

Vi vet hastigheten på ett skutt. 19,69696969696969696969696969697 cm/sekund.

Använder formeln Fart * Tid = Sträckan.

19,69696969696969696969696969697 * 217 = 4274,2424242424242424242424242424

Alltså under hela videon flyger Nyan Cat 4274,2424242424242424242424242424 cm.

Detta ger oss alltså 42,742424242424242424242424242424 meter.

Alltså to the conclution: Nyan Cat flyger 42,742424242424242424242424242424 meter i originalvideon. xD

Någon som har any objections?

Zolah
9/3/11, 3:06 PM
#85

enda jag kan säga att du kan avrunda det till 42,7 xD

[Dominik]
9/3/11, 3:17 PM
#86

Din lilla mattenörd <3 <3 <3 Nämen fan va nice!!!! Jag tror att vi är första på jorden som vet hur långt hon flyger :)

Mandi_
9/4/11, 2:57 PM
#87

LOL (för mkt matte för en sjätteklassare) :S

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
9/4/11, 5:34 PM
#88

#87: Det kommer. Tror det kommer i högstadiet om jag minns rätt. I alla fall så lärde jag mig det där med fartuträkning i NO:n på fysiken.

Mandi_
9/7/11, 6:46 PM
#89

#87 då ska jag gå tillbaka till det här forumet om några år och räkna ut det på ett sätt jag förstår :D

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
9/7/11, 6:50 PM
#90

#89: Gör det! xD

Annons:
[Dominik]
9/7/11, 7:24 PM
#91

Vet nu vad jag har gjort? Jag tänkte på Snorlaxs vikt och nu vet jag hur mycket ham vägger…..nej, men jag lyssnade på Nyan Cat i 10 långa timmar igår! Jag vaknade kl 9 och gick inte till skolan bara för att lyssna på hela hehehe (Y) Jag har inte ens varit på toaletten (kissade in i en ramlösa flaska, och åt gammal pizza och godis)!

Efter 3 timmar blev jag helt hjärntvättad och kunde inte skriva nånting, asså jag kunde inte tänka, hjärnan fick ett stopp, och då kollade på skärmen i ungefär 1 timme och då kunde hjärnan sätta igång igen.

Asså det var rena tortyr!!!! Skulle ni kunna sitta och inte göra nånting i 10 timmar ? Fan vad det var jobbigt, men jag klarade det.

Jag har redan börjat lyssna på den som är 24 timmar lång….få se om jag klarar den!

Men här e den som e 10 h

[Tan-chan]
9/7/11, 7:33 PM
#92

#91: LOLOL! Körde något liknande till "Amazing horse" på 10 timmar. LOLOL! Man blev sugen på lemonad efteråt. xD

Liss
9/7/11, 8:41 PM
#93

#92 Oh gud.. jag orkade lyssna ungefär 3 minuter på "amazing horse" xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/7/11, 8:42 PM
#94

#93: LOL! Klen du är!! xD

Liss
9/7/11, 8:46 PM
#95

#94 Hahah jag försökte ju inte ens :'c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/7/11, 8:48 PM
#96

#95: Man måste vara galen för att ens vilja försöka. (O_o)

Liss
9/7/11, 8:51 PM
#97

Joo.. fast jag är väl ganska galen på mina ställen. Men just nu vill inte den fläcken medverka.. så gör det någon annan gång :P

Dessutom är det ganska omöjligt för mig, då jag måste ut med hunden ibland med ^^ Men kan ju skaffa hundvakt, just för detta endamål xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
9/7/11, 8:55 PM
#98

#97: LOL! Ja, det går ju! xD

[Ratass]
9/24/11, 6:08 PM
#99

http://www.youtube.com/watch?v=sGV8fEzLljc&feature=player_embedded

den här är mycket bätre ^^' inget med uträkningen å göra men..

Zolah
10/31/11, 11:24 AM
#100
[Ratass]
10/31/11, 1:34 PM
#101

Haha, den var ju awesome :P

[Dominik]
10/31/11, 2:04 PM
#102

hahahahaha nämen den där var riktigt häftig :)

Upp till toppen
Annons: