Annons:
Etikettcosplay
Läst 4607 ggr
[Tan-chan]
2011-08-19 19:10

Vad vill du cosplaya som?

Teh cosplaynerd has spoken!

Som rubriken lyder: Vad vill du cosplaya som?

Nu kan det vara allt från sådana som du bara drömmer om men inte kommer genomföra, eller sådana som du redan har satt sikte på och ska genomföra!

Alltså nu söker jag inte cosplay som du redan har cosplayat, utan sådana som du vill cosplaya i framtiden.

OBS! Inga tips i den här tråden! Vill ni ha tips, eller vill tipsa någon annan om produkter och liknande så gör det i en ny tråd! Samma gäller om ni vill söka cosplaypartner till gruppcosplays!

DUBBEL OBS! Inga c-skyddade bilder får laddas upp! Vil ni visa karaktärerna så länka till en bild då!

Annons:
[Tan-chan]
2011-08-19 19:16
#1

Då börjar jag! xD

Jag vill cosplaya:

Shirogane eller Akira från Monochrome Factor (Beror på om jag får en partner till detta som är längre eller kortare än jag: Shirogane är längre så då kommer jag i sådana fall cosplaya Akira om min partner är längre än jag. Annars vill jag cosplaya Shirogane!)

Mockingbird från Deadman Wonderland

Ayase Yukiya (Artbook "Locked In Heaven") från Okane ga Nai (Planerar att tävla med detta på Uppcon:12 om det är tillåtet med artbook-versioner av karaktärerna.)

[Hemlig] från [Hemlig] (Kommer på Uppcon:12 tillsammans med en GUNGHÄST!)

Finland från Hetalia

Natsuno eller Tohru från Shiki (Beror på om jag får en partner till det eller inte, och vem partnern vill cosplaya. Annars om jag kör solo så blir det Natsuno! xD)

Rei Ayanami (plugsuite) från Neon Genesis Evangelion (Hade varit nice att cosplaya "The Fifth Child" aka Kaworu Nagisa också, för han är min favorit i serien.)

Det var nog alla för tillfället. xD

Zolah
2011-08-19 22:10
#2

Jag vill Cosplaya som…

Forte Stollen från Galaxy Angels

och

Grell Suitcliff från Black Butler

Dröm figurerna jag vill cosplaya som , men kommer aldrig kunan göra det bra är…

Violinist from Hamelin (själva violinisten )

och

Gourry Gabriev från Slayers

Har dock inga pengar till att cosplaya, och vill gå ner i vikt innan spec om jag ska vara en manlig karaktär ._.

Onslow
2011-08-19 23:08
#3

Har en massa cosplays som jag vet att jag inte skulle kunna genomföra bra, men man kan ju drömma. :)

Just nu över mina drömcosplays finns bland annat;
Sync från Tales of the Abyss
Snake från KuroShitsuji
Beast fron KuroShitsuji
Joker från KuroShitsuji
Drocell från KuroShitsujiKainé från NieR
Devola eller Popola (tvillingar) från NieR (hade varit nice med en kompis som älskar NieR lika mycket som jag, som jag dessutom vore tillräckligt lik för att leka enäggstvilling med…)
Anise (alternativ kostym; little devil) från Tales of the Abyss
Nebilim från Tales of the Abyss
Richter från Tales of Symphonia: Dawn of the new world
Waka från Okami
Kushi från Okami
Harvest Godess från Harvest moon
Keria från Harvest moon
Skye från Harvest moon
Och så fortsätter min lista. :)

De absolut flesta karaktärerna har jag helt fel utseende för - för lång, för kraftig, för olik, för flatchested, glasögonen, tandställningen… Och cosplays som Kainé, Beast och Nebilim vill man kanske inte ha på Konvent, skulle aldrig våga gå så klädd (…oklädd) om man ska dra och handla eller så under ett Konvent. Men under ett fototilfälle vore det häftigt. Gillar alla de karaktärerna men skulle definitivt inte passa som dem. Man måste vara snygg för att cossa snygga karaktärer, tyvärr. xD
Dessutom har många karaktärer alldeles för svåra kläder för en stackars pank 13åring att sy.
Men som sagt, det är aldrig fel att drömma. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2011-08-20 00:33
#4

Jajamän, jag har massor med planer och drömmar. Beware, hetalia cosplays i massor! Men det är som sagt drömmar~

och sist och störst som aldrig kommer o ske LOL: Silabus från spelet .hack//link Så fin pirat design :D Jag skulle gärna cosplay tävla med den. ;3 haha.

Make Pasta not War, Vee~

Azmaria
2011-08-20 01:15
#5

oh just det, jag glömde karaktärer från sound horizon XD

Mär, han med brunt randiga kläder(lol kommer aldrig o ske, för min kroppsbyggnad passar ej till han XD)

Märchen von friedhof

Hiver Laurant

Elef

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-08-20 22:07
#6

#4 Hahahah, Hetalia neeeerd! ;D

#1 AAAhahahah! Gunghäst is epic!

Jag ska cosplaya:

"Hemlig" med gunghäst och svartsjuk Tan-chan - when in character.

Natsuno från Shiki.

Epic från ovald Anime (måste komma på den)

Jag vill cosplaya:

Nezumi från No.6

"någon kvnnlig karaktär, bara för att" …

Jag har svårt att komma på något för tillfället. Jag sitter fast lite på den där ovalda, epic cosplayen som jag inte har en aning om. höhö.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
KaiPon
2011-08-21 02:01
#7

Detta kommer låta smått sjukt, men jag vill cosplaya mänskliga versioner av Twilight Sparkle, Rainbow Dash och/eller Fluttershy från My Little Pony: Friendship Is Magic XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Liss
2011-08-21 03:19
#8

#7 Det fanns en My Little Pony på NärconX ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

KaiPon
2011-08-21 03:32
#9

#8 OMG Awesome!! 8DD Vet du vem det var och från vilken MLP det var ifrån? Var det Friendship Is Magic eller nån annan?

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Zolah
2011-08-21 10:56
#10

KOm på att jag skulle vilja göra female bopwser också ._.

Liss
2011-08-21 17:50
#11

#9 Jag tror hon var Friendship is Magic, faktiskt. Men kan inte svära att det var de dock ^^ Har för mig att jag hörde friendship i namnet iaf ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

KaiPon
2011-08-21 22:44
#12

#11 Hur såg hon ut? ^^

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Liss
2011-08-22 21:33
#13

#12 Öhm… färgglad? ;D Hon hade rollerblades som hon gled fram på.. och en färgglad svans och superfärgglatt hår.. och typ en färgglad tröja och bryxor med färgglada ränder…
Bra förklaring, men det är allt jag kan säga ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Zolah
2011-08-22 21:52
#14

#13 testa med att säga vilka färger hon hade? på ren gissning så antar jag Rainbow Dash ( regnbågs färgad häst i blått ). Men hon finns i alla MLP serierna

Liss
2011-08-23 01:52
#15

#14 Du hade nog rätt. (som att jag skulle komma ihåg exakt vilka färger, bland alla cosplayare ^^)

Sådär såg hon ut helt enkelt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zolah
2011-08-23 07:24
KaiPon
2011-08-23 18:00
#17

Is it bad that I squealed at the Rainbow Dash cosplayer? Skäms

Kom btw på att jag missade Pinkie Pie! Henne vill jag cosplaya också XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Onslow
2011-08-23 18:26
#18

Aaah, jag glömde att jag vill cossa Deidara och Sasori från Naruto också, men jag kan inte det för jag tror att det är jäääkligt svårt att göra en snygg cosplay med de två. xD
Dessutom är hela Akatsuki lite cliché. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2011-08-25 17:47
#19

Jag har äntligen kommit på vem det är jag har tänkt på, hur länge som helst. Har velat cosplaya honom sen jag såg animen. Så det får bli ett framtida projekt.

Sen har jag kommit på en kvinnlig karaktär jag kan tänka mig. Men vet inte om hon är så "rolig" … ^^

Och så har jag kommit på en grupp-cosplay, som vore kul. Ganska enkel coss egentligen, som ouran gruppen på NärconX. Men då måste man ha killar som vill vara med etc. För annars suger det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-08-25 17:54
#20

#19: Vad är det för snilleblixtar du har kommit på?

Annons:
Liss
2011-08-25 19:50
#21

#20 Hehe, den första pöjken är hemlig, tills vidare. (men kan viska det till dig någon gång ;D)

Tjejen säger jag inte förrän jag bestämt mig för det.
Sen har vi iof Pain från FF, som Råttarsle rekommendera ^^ Men det krävs bar mage…

Grupp cosplayen är bara "Special A", som jag tänkte på. Dem har ganska snygga skoluniformer. Men det skulle bara vara kul om man fick ihop alla, i rätt kön. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-08-28 21:51
#22

Jag! the mighty råttarsle sais, do it!! show ya yummi tummi!!!

och bara för att hålla mig till ämnet Oskyldig

Jag vill Cosplaya Lickitung och kommer förhoppningsvis få den gjord.

Finns ju en hel del, eller egentligen inga alls, jag är för perfektionistisk.. ehm, för att göra nån mänsklig karaktär, då jag inte tycker kroppen eller fejjset duger.. det ska vara perfekt ^^'

därför vill ja cosplaya mer heltäckande, som pokemon.. dålig fantasi här :P

Liss
2011-08-31 05:02
#23

#22 Hahaha! ♥ My yummi tummi, isnt that yummi xD

Och jag tycker verkligen du ska göra Lickitung! awesome!
Och om du resonerar sådär, att allt ska stämma, så kan jag ju inte vara Pain ;D

Neeh, men jag är också sjukt petig när det gället cosplay. Men vissa saker kan man liksom inte hjälpa. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-08-31 08:12
#24

ja är petig mot mig själv bara ;P

Liss
2011-08-31 19:39
#25

#24 Pfff… Not approved. ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-08-31 21:15
#26

jag har några som jag skulle vilja cosplaya.

Den första är Colette från Tales of symphonia, mest för att det kändes som en rätt lätt cosplay att göra. Sheena från samma spel hade också varit coolt då hon är en av mina favoriter.

Sen skulle jag gärna vilja göra en cosplay från Romeo x Juliet, endera tillsammans med någon annan eller alternativt att göra en cosplay av juliet när hon är utklädd till man och maskerad.

Fruits Basket är en av mina favoritserier och även om de har ganska mycket likadana skoluniformer och sådär hade det varit kul att göra en gruppcosplay. Helst skulle jag vilja vara Kisa, men är ju rätt lång så det hade kanske inte varit bästa alternativet… Rin är ju också förbaskat cool!

En av mina drömprojekt är Oichi från Samurai Warriors, men då ska den verkligen vara bra!!

hmm… tror inte jag kommer på några fler just nu… det kanske dyker upp fler Tungan ute

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2011-08-31 21:20
#27

Sen skulle jag sjukt gärna vela samla en cosplaygrupp som kan cossa Higurashi no Naku Koro ni! Helst skulle jag vara Mion isåfall. ^^, Då karrisarna inte är så 'speciella' när de är själva vore det kul med en gruppcos. Tyvärr har jag inga vänner som är intresserade av cosplay, så jag får snällt vänta. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Liss
2011-09-01 01:21
#28

Grupp-cosplay är alltid tufft. Det blir så mycket mer intryck när en hel grupp kommer.. ^^

#26 Ah, Juliet är cool i maskeringen. Do it! ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-01 11:56
#29

Jag tycker också om gruppcosplay. Dock känner jag inte så många som vill gruppcosplaya. De har liksom inte förstått the awesomeness med det. (T_T)

Liss
2011-09-01 16:26
#30

Vi är ju åtminstone alla här inne, om vi skulle gå på samma Konvent. Vore ju "bara" att komma överrens om någon grupp-cosplay och köra på… typ Uppcon - då det är störst i Sverige iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-01 16:38
#31

#30: Tror inte det är så bra att köra en gruppcosplay på Uppcon. Så lite plats och så mycket folk. Alla kommer ju dras till olika håll där inne. Tror man i sådana fall ska satsa på en gruppcosplay på ett lite mindre Konvent med mer plats så att man ser att en gruppcosplay promenerar i korridorerna.

Och en sak till: Jag bryr mig inte om vad för gruppcosplay det blir så länge jag får cosplaya någon gullig karaktär som man kan misstolka som uke. xD

Liss
2011-09-01 16:44
#32

#31 När det är stor plats, blir man väl lättare utspridda? xD Som på Närcon, kan ju ena delen av gruppen vara vid sovsalar och den andra delen långt bort mot Mcdonalds liksom. Så det tror jag inte spelar så stor roll.
Bara man fixar något som alla kan gå på helt enkelt. Och hålla en lite sisådär sammanhållning när man är i just den cosplayen.

Hehe jaa… jag är… i stort sätt vem som helst, som är seme ;) neeh vars.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-01 16:49
#33

#32: Får väl bestämma en tid då alla ska träffas. Typ ska SKA träffas. Och se till så man har allas nummer.

KaiPon
2011-09-02 01:10
#34

Jag kan lätt tänka mig vara med i en gruppcosplay, MEN jag tänker nog inte gå på UppCon ever, då det är ALLDELES för mycket folk där för mig ._.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
Azmaria
2011-09-02 22:10
#35

#6 ahaha I knoow, så svårt att inte vara det XD

BTW ny karaktär till min lista, och hon hör till ett måste!!!

XD

sister Hollen från låten Sei to shi wo kakarsu kyoukai furuido av Sound Horizon

>3< oooh jag jag har blivit kär i henne och hennes personlighet x3 jag vill krama henne..naaawwwwwssss. x3

Iallafall här är hennes utseende och kläder~ --> Sister Hollen/aka Idoko

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-09-02 23:11
#36

Kan inte typ alla som är intresserade av en grupp-cosplay säga det då? Så kan man sedan lägga in förslag och sen rösta fram vilken? Så att det blir av liksom. Vore jäkligt sköj med grupp-cosplay ala iFokus ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-09-02 23:13
#37

#36 jag är gäääärna med på en gruppcosplay, om det skulle ordnas då nångång..XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-09-02 23:16
#38

Jag är med! Men vet inte vad för grupp man skulle ta då. För mig spelar det ingen roll så länge jag får vara en kille som kan misstolkas för uke. xD

Liss
2011-09-02 23:19
#39

4 stycken än så länge då. Medräknat med KaiPon.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-09-03 11:04
#40

Jag är absolut intresserad, om jag ska på något lite mindre Konvent någon gång!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Dominik]
2011-09-03 20:52
#41

Är TanChan en japansk männiksa ?

Annons:
[Tan-chan]
2011-09-04 03:46
#42

#41: Nä, jag är en finneballe. xD

Upp till toppen
Annons: