Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2935 ggr
[Dominik]
2011-08-04 13:20

Vad för animeserie gllar ni?

Jag är ny här på sajten och jag skulle vilja veta vilka Anime tv-serie gillar ni mest. Motivera gärna svaret.

Personligen gillar jag Bakugan och Code Geass mest, eftersom det händer mycket saker där, i dessa finns typ mycket action och man kan samla på figurerna i riktiga livet. Jag har 211 Bakugan (inga fake), och en Knightmare (Lancelot). Vill bara säga att jag leker inte med dem. Jag bara glor på figurerna hela tiden XD

Annons:
Zolah
2011-08-04 13:47
#1

Sorry for the english, im in england and currently i have no swedish letters.

first of i would say Ranma 1/2 and Inuyasha, I like those two stories alot. Rumiko is a pretty talented author and artist, both these inspired me to start drawing Manga i also like the small amounts of romance and the comedy involved.  I recommend them both strongly :3

one of my other absolute favorites is Slayers, a show about sorcery, swords, demons and whatnot. Maybe sound pretty hardcore but the whole series is pretty much comedy only, with its occasionally dashes of comedy. Its about the migthy magician Lina Inverse and her adventures, i cant really call her the most honest person in the world but youll see for yourself when looking at this Anime series :) one of my absolute favorite characters in that series is Gourry Gabriev, i would probably crossdress as him if i ever get the correct physique and amount of money. mmm , i love stupid blondes with swords lol!

Next favorite is Dragon half, also a fantasy oriented Anime. sadly the they got cancelled at the third episode so there is only 2 eps to get. But wow, its so funny! its about the half dragon Mink and her obsession about Dick Saucer the dragonslayer/musician. If i remember correct, the reason of this series being cancelled was because of a drug razzia. but migth be just an urban legend to make it seem cooler.

And before typing a whole essay about my favorite animes i willonly write about one last, Claymore. Claymore is kinda like the Manga berzerk, but not quite. it about Clare, shes a 'silver witch' who haunts demons. I dont want to Go to much into detail about this since its sooo much better to watch. its not a magical Anime, its a more a brutal mideval Anime about knigthlike women who have monstroues powers. a must see!

i have alot of favorites, but i dont have any fan merchendise thou, appart from a poor chopper doll ( hes cute okay! xD )

Onslow
2011-08-04 15:38
#2

Oftast tycker jag att mangan är bättre än animen, i de allra flesta fall. Men de animer jag gillar är KuroShitsuji eftersom handlingen är fantastisk, den är sjukt fint tecknad och allting bara helt awesome - och tyvärr måste jag säga att jag är totalt nerkärad i Naruto också. xD
Jag lovade mig själv att aldrig fastna för de där serierna som "alla" älskar, men oh well, jag älskar Naruto för att den är rolig och helt enkelt sjukt bra. En Anime att älska. ^^,

Sedan gillar jag en massa andra också, lite Yaoi som Junjou Romantica, Sekai-ichi Hatsukoi och sådär, samt till exempel Tales of the Abyss och Pandora Hearts. Dock är det som nämnt ovan KuroShitsuji och Naruto som har störst plats i mitt otaku-hjärta. ^^,

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mandi_
2011-08-06 12:21
#3

K-ON! (med utropstecken)

för att den är bäst helt enkelt! :D

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Dominik]
2011-08-06 12:48
#4

#3 Hehehe nice! Det har jag också kollat på innan. Tjejer i serien är snygga XD

#1 Ok XD I did not have time to read what you wrote but I promise I'll do it late

mau5
2011-08-06 19:50
#5

Code Geass, Naruto, One Piece, Death Note och .hack är de bästa animes jag sett :D

[Dominik]
2011-08-06 19:53
#6

#5 Jag håller med dig! Det finns inte nånting bättre än Code Geass, men det händer inte mycket i Deth Note, o One Piece…..Ja, det tyckte jag inte om XD

Annons:
Azmaria
2011-08-08 08:58
#7

oh yes, oh yes, skiter i om den är överpopulär etc etc..gillar jag serien så då gillar jag den, och det har jag gjort i snart över 2 år….så Axis Powers Hetalia för mig! Dam dam daaam!

För att den är heel knasig, rolig, myycket fandom, och karaktärerna är härliga ;D. Dessutom ett plus för att jag är intressead av historia(vilket serien är baserad på), så serien har helt enkelt fastnat vid mig. LOL 

Jag håller just nu på o samla figurerna, set 2 är komplett, och set 1 håller jag på o samla, + så äger jag massor med  andra hetalia småsaker(afficher, mobilsmycken etc). ;)

Make Pasta not War, Vee~

[Angel88]
2011-08-10 10:15
#8

Naruto, Bleach, Kyou kara maoh!, Hellsing, Vampire knight, Trinity Blood, Blood+, Dance in the vampire bund, okane ga nai, Boku no pico (shotacon/Yaoi varning).

Jadu det finns såååå många fler favoriter. Sedan är jag ju oxå likt Tan-Chan en otrolig Yaoi nörd ;)…

[Dominik]
2011-08-10 21:30
#9

#7 Hmm Powers Hetalia har jag aldrig hört om, men jag vill ändå se vad det är för något XDD Jag googlade på figurerna….det är inga action figurer men ändå kula!

#8 Bleach, Hellsing och Vampire knight kollade jag på för några månader sedan. Det var riktigt bra animeserie som jag rekomenderar starkt till som som inte vet vad det är XD

NSphoto
2011-08-16 01:12
#10

Oo spännande (: Själv ett animefreak och precis hitat hit, kul med andra som också ser på Anime ^^

Jag har inte sett allt för många, men de 2 bästa jag sätt är Vampire Knigt och Fairy Tail.

Varmpire Knigt för att det är en sjukt fin historia (har även läst mangan), den har sjukt bra humor men sen är den också spännande. Sen är det riktigt bra humor i den.
Fairy Tail för att jag är totalt kär i musiken, hel sjukt bra! Sjukligt bra humor och otroligt spännande, och sorglig! Tror aldrig jag lipat så mycket under en serie förut, eller så är jag helt enkelt en som lipar åt allt. Vem vet ^^

Måste lägga till att Happiness! också är en väldigt bra Anime (:

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Onslow
2011-08-16 09:26
#11

#10 Välkommen. :)

Har funderat på att se Fairy Tail, haha. Min kompis följer den, hon säger att den är sjukt bra. ^^,

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

NSphoto
2011-08-16 10:59
#12

#11 Tack (:

Tycker jag att du ska, just nu är det 92 avsnitt och jag längtar till lördag då det kommer ett nytt, funderar på att läsa mangan också ^^

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Upp till toppen
Annons: