Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2689 ggr
[Tan-chan]
2011-07-12 13:45

Söker en bra mangatecknare!

Finns det en duktig mangatecknare på forumet som vill ha ett samarbete med mig?

Jag behöver nämligen bilder till mina yaoinoveller, och undrar då om det finns folk här som är intresserade av att bistå med färgade mangateckningar som kan pryda mina yaoinoveller i utbyte mot att man får en länk och cred till varje bild?

Självklart får ju tecknaren lägga ut dessa bilder på sin egen DeviantArt eller vad tecknaren nu använder för att publicera sina bilder. Hade dock varit trevligt om tecknaren länkar till just den novellen som jag har skrivit då som bilden "tillhör", men detta är självklart upp till tecknaren själv hur han/hon vill göra! Inget måste!

Tycker det är hemskt tråkigt att lägga in bilder på saker som egentligen inte är tecknat eller så i varje novell när jag postar dem på min novellblogg.

Jag söker inga 18+ bilder! Söker bara sådana där typiska shounen ai-bilder som finns på framsidan av vilken BL-manga som helst!

Arbetet kommer då gå till som följande:

När jag kommer på en idé till en novell och börjar skriva på denna, meddelar jag tecknaren om storyn och karaktärerna - och tecknaren får fritt hitta på hur bilden ska se ut förutsatt att karaktärerna har de egenskaper (hårfärg, ögonfärg, kroppsbyggnad mm) som nämns i novellen. Tecknaren har alltså rätt så fria tyglar! Ibland kan jag komma med speciella önskemål om novellen kräver det, som tecknaren får leka med.

När bilden är klar och editerad så läggs novellen upp tillsammans med bilden. Bilden kommer fungera som en slags "framsida" till novellen.

**Med detta samarbete är det då tänkt att det är en win/win situation där vi båda hjälper varandra att få ut våra verk lite mer.

Här postar jag alla mina BL-noveller, om Du som visar intresse vill ha lite mer kött på benen och vill "lära känna" min stil som författare.**

Annons:
Mandi_
2011-07-12 22:04
#1

Lycka till!

jag är ingen duktig mangatecknare men, men.. :(

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

drakvinge
2012-04-20 16:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag tecknar en hel del Manga, men är inte jätteduktig. Har inte försökt mig på BL-bilder än, men läser rätt mycket. Nedan är en av mina bilder. Jag har ingen ritplatta, men jag kan ta en bild på en "riktig" teckning och sedan typ kalkera den i datorn eller vad man ska säga. :) (nu vet jag ju inte om du har hittat nån, det var ju rätt så länge sen du skrev, men det vore jätteroligt att rita åt dig!)

Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.

http://mylilpieceofcake.blogspot.se/

Upp till toppen
Annons: