Annons:
Etikettcosplay
Läst 2560 ggr
[Tan-chan]
7/8/11, 1:30 PM

Cosplayhjälp! Vilka linser?

Jag ska cosplaya Sunao Fujimori från Sukisho (Bild 1 och Bild 2) och peruken är nu beställd. Fattas bara tygerna och linser. Cosplayen är superbillig så den har jag råd med jämfört med Finland från Hetalia.

Jag har dock lite svårt att välja linser. Har hittat två stycken som passar till mig eftersom jag har synfel, samt att jag litar på tillverkaren och recentionerna. Problemet är bara att jag inte kan välja. Finns för och nackdelar med båda två.
#1: E.O.S Adult Pink - De är riktigt pixliga på nära håll (se en av de externa bilderna "Picture 1"), men har stark färg så att de verkligen syns. de är lite mer naturligare än Dollyeye Pink här under.

#2: E.O.S Dollyeye Pink - Senaste färgen från E.O.S Dollyeye-serien. Superfake men jag har dessa i den blåa nyansen och de är typ de bekvämaste som finns! Färgen syns också starkt och ger mer en äkta animefeel till ögonen.

Eftersom Sunao har riktigt starkt rosa ögon så är dessa de enda som verkligen fungerar eftersom jag har så mörka ögon. Dock tvekar jag mellan dessa två eftersom rosa är en sådan extrem färg, så det kan se riktigt fel ut också. Aduöt Pink är superpixlig, medan Dollyeye Pink är pixelfri. Men Dollyeye kan se riktigt fake ut, så Adult Pink ser liiiiite naturligare ut.

Annons:
[Angel88]
7/8/11, 2:13 PM
[Angel88]
7/8/11, 2:19 PM
#2

Bubbel pink stämmerväl in bättre?

Det kommer nog bli super coolt när du blir han! Måste visa bilder!

[Tan-chan]
7/8/11, 4:32 PM
#3

#1: Deras linser har inte bra färger för mig som är mörkögd. Även om det står att deras linser är för mörka ögon så är det kass färg och syns typ bara när man tar foto med blixt. Är ute efter linser som syns utan blixt också. Circle linser från korea är anpassade för mörka ögon och för att de ska synas.

Bubble pink är typ för onaturligt. Man ser helt crazy ut med dem enligt de recentioner jag har kollat på om de linserna. LOL! Vill inte se galen ut heller, utan mer naturlig.

[Angel88]
7/8/11, 4:47 PM
#4

#3 haha oki. Ja tänkte inte på det, har ju själv näst intill färglösa ögon, Ljust blå mer silver gråa… hehe

Nja nä inget bra att se ut som en "mad man" inte.

[Tan-chan]
7/10/11, 11:36 AM
#5

#4: Detta med linser är svårt. Speciellt när man har mörka ögon och samtidigt har synfel. Massor att tänka på då innan man bestämmer sig för linser. (^_^,)

Haha nä. Sunao i värsta crazyögonen är ju inte en höjdare. Har du sett bilderna från Bubble Pink-linserna? Alltså på dem som har dem på sig. Man blir nästan rädd ju. xD

Liss
7/11/11, 7:48 PM
#6

Jag röstar fortfarande på dem pixliga. Jag tycker det gör mindre att ett par linser är lite pixliga än att dem ser helt fejk ut.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
7/11/11, 9:00 PM
#7

#6: Jo, jag satsade på de pixliga. Väntar med spänning på dem nu. xD Peruken är också skickad. (^x^)

Liss
7/12/11, 1:10 AM
#8

#7 Yohoooo! Bra bra :D

Lis piss kiss ska med ha råd att skicka efter peruk.. SÅdäsååå

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/12/11, 1:21 AM
#9

#8: Haha! Håller tummarna!

[Angel88]
7/12/11, 10:36 AM
#10

Tan-chan du måste lova och visa bilder efter din "förvandling"!!

[Tan-chan]
7/12/11, 11:08 AM
#11

#10: Haha! Det lovar jag! xD Ska till och med bleka ögonbrynen och måla dit dem med rosa ögonskugga! xD

Liss
7/13/11, 5:09 AM
#12

#11 Hahahah! Var försiktig bara så du inte få i dina fina små ögon ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/13/11, 10:17 AM
#13

#12: Jadå, jag är försiktig. Inte första gången jag har gjort det i coplaysyfte. xD

Annons:
Liss
7/13/11, 2:13 PM
#14

#13 Gutt! :D Vore lite synd att gå omkring med en blind Sunao. (Ja, det var de enda jag tänkte på) ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/13/11, 3:39 PM
#15

#14: Haha! Nä det hade inte varit kul att vara blind heller. xD

(Höll på att säga något enormt äckligt cheesy men lät bli för att det skulle bara vara awkward. LOL!)

Liss
7/13/11, 11:14 PM
#16

#15 Awwh… jag vill höra något enormt cheesy ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/13/11, 11:24 PM
#17

#16: LOL! Nej usch! Vill du att jag spyr galla över mig själv? xD

[Tan-chan]
8/3/11, 12:43 AM
#18

Angel88! Du ville se bilder på min "förvandling". Nu är förvandlingen klar. xD

Här hittar du några bilder

[Dominik]
8/7/11, 6:42 PM
#19

Jag tycker att dom #1: E.O.S Adult Pink är snyggare.

Upp till toppen
Annons: