Annons:
Etikettmusik
Läst 1462 ggr
[Angel88]
7/5/11, 12:07 PM

Musik tråd?

Hej nu är jag nyfiken på eran japanska-musik smak. Kan ni inte lägga upp vilka grupper eller artister ni gillar, och eran favorit lägger ni in en länk till en låt tex en youtube video.

Berätta gärna varför du gillar dom och hur du hittade dom, har du sett dom live m.m. Det är alltid kul att veta.

 Här är en grupp som är ny för mig, Versailles, men jag gillar dom väldigt mycket.

Musikvideo Zombie

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
KaiPon
7/5/11, 1:07 PM
#3

Kommer bara skriva dom jag lyssnar mest på samt dom jag sett live, annars kommer jag få sitta här i evigheter. XD

abingdon boys school; Såg dom live 2009. Epic <3 Hittade dom via.. Höll på säga YouTube, men kom på att så var inte fallet XD Första låten jag hörde med dom var Innocent Sorrow, på en Japan utställningsgrej på Östasiatiska museumet i Stockholm som jag gick på med min kompis yuki. Hittade ett flertal band där, men abs var ett av de jag verkligen kollade upp och fastanade för.

An Cafe; Såg live 2009 också. Jag hade kompisar som gillade dom, lyssnade på Maple Gunman på YouTube, köpte sedan Goku Tama Rock Cafe skivan och var fast.

alice nine.; Youtube. Hörde Rainbows, ÄLSKADE musiken, fast. Har kommit in i en extrem alice nine period nu de senaste månaderna, fast den avtog lite efter att jag kollat på min GazettE DVD XD Men det är fortfarande mycket alice nine som gäller <3

Gackt; Gud, kommer inte ihåg när jag började lyssna på honom, men vet att det är ett flertal år i alla fall.  En av de första människorna jag verkligen idoliserade inom Jrocken. Vanilla var första låten jag hörde med honom, så mycket vet jag iaf XD

the GazettE; Hade en kompis som lyssnade på dom, så hon spelade ett par låtar för mig och jag började smått gilla dom. Tog ett bra tag innan jag kollade upp dom egentligen, men när jag väl gjorde det så älskade jag musiken och är nu en die hard fangirl XD Zetzu är den låten jag kommer ihåg var en av de första låtarna (om inte den första lpten) jag hörde med dom.

LM.C; Hur konstigt det än kommer låta, men jag upptäckte LM.C via quizilla. XD Gjorde en massa JRock quizes och läste oneshots som hade dom med (oftast dock bara maya), så efter ett par veckor bestämde jag mig för att kolla upp dom, och totalt älskade dom! 88 var första låten jag hörde och jag fastnade direkt.

Miyavi; Sett live två gånger, 2009 och i år. Vet dock inte hur jag började gilla honom eller vilken den första låten jag hörde var. Kan ha varit quizilla igen, men av nån anledning tvivlar jag på det. Så jag kan tyvärr inte säga så mycket om hur jag upptäckte honom.. ://

T.M. Revolution; Min syster lyssnade på honom, jag hörde Hot Limit via henne och tyckte han var bra. Tog ett tag innan jag kollade upp mer med honom, men nu är jag ett stort fan av honom :3 Har tekniskt sett sett honom live då jag såg abs live XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Angel88]
7/5/11, 1:07 PM
#4

#1-2 den första är ingen Japansk artist och den andra fungerar inte

Tan-chan kan du ta bort dom?

Denna kommentar har tagits bort.
[Tan-chan]
7/5/11, 1:29 PM
#6

Vi har en musiktråd redan, men vet inte om det är sådant TS menar?

Tipsa favoritmusik #4

Annons:
[VictoriaR]
7/5/11, 9:37 PM
#7

#6 Den är väl mer bara för att tipsa olika låtar man gillar, tror  TS syftar på att man ska berätta om sitt favoritband?

Den japanska gruppen jag gillar mest är Versailles

Hittade dem på youtube för nästan 3 år sedan, jag tycker om metal vädligt mycket så det föll sig väl naturligt att jag gillade Versailles Glad

Har sett dem live 2 ggr, Finland 2010 och på UC i år. Planerar att åka till Tyskland/London i höst om de inte petar in någon konsert inom Norden.

Händer att folk ser ut såhär O.O när de kommer in i mitt rum eftersom jag har en hel vägg och hylla med Versailles, men jag älskar ju dem Oskyldig

Angel88, du kanske redan har märkte det, men det finns ingen PV till Zombie Tungan ute

Min favoritlåt med Versailles är After Claudia Glad

Upp till toppen
Annons: