Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 3484 ggr
[FireLesbianXXX]
2011-07-02 22:05

Mangaserie

Hej alla mangafans. Jag älskar manga/anime, men hittils kollade jag bara på Death Note och Naruto, och jag älskade verkligen Death Note. Så nu undrar jag om det finns fler mangaserie som t.ex just Death Note. Helst översatta till engelska.

Tack för alle svar.

Annons:
lisa95
2011-07-02 22:29
#1

Jag vet inte varför men jag har alltid tänkt på death note och code geass som samma slags Anime (eller Manga om man läser då, jag har bara sett animeerna) Det är ju inte direkt samma story men de båda hamnar tillsammans av ngn anledning. En del grejer är ju samma så..

Anyways, testa den, den är bra ;)

[Tan-chan]
2011-07-02 22:32
#2

Hej på dig du! ♥

Det finns en serie vars huvudkaraktär är så gott som en kopia av Light i Death Note. Den serien heter Code Geass. De har väldigt mycket gemensamt med en speciell kraft som huvudpersonen Lelouch utnyttjar till strategier och att kämpa mot "den goda makten" samtidigt som han samlar på sig rebeller. Sjukt spännande är den att man sitter på nåla hela tiden typ. xD

Dock vet jag inte hur mangan utspelar sig då jag har bara en volym av den. Men om inget annat så rekommenderar jag animen. Finns garanterat online att kolla på. Tror nämligen animen och mangan skiljer sig rätt så mycket, men animen är mer än värd att titta på. Jag själv typ dör varje gång jag tittar på den. xD

[Tan-chan]
2011-07-02 22:35
#3

#1: LOL! Vi tänkte precis samma! xD Fast så är det ju förståeligt med tanke på hur awesome de två serierna är.

[FireLesbianXXX]
2011-07-02 23:05
#4

Jävlar va bra serie! Kollade klart på första episoden och älskar den redan :)

[Tan-chan]
2011-07-02 23:24
#5

#4: Awesome! xD Finns två säsonger på den så att du vet om det. Den andra heter Code Geass R2. Du har säkert märkt det redan, men tänkte bara säga det för säkerhets skull. (^_^)

[PeterWem]
2011-07-03 07:33
#6

Måste bara rekommendera Darker than black då.

Första serien innehåller 26 avsnitt, därefter 4 OVA, och därefter nästa serie igen på 12 avsnitt.

Annons:
[Angel88]
2011-07-03 17:41
#7

Me on du gillar Naruto så borde du titta på Bleach med! den e jätte bra

lisa95
2011-07-03 18:57
#8

#3:

Haha a det gjorde vi, de båda är bland de första animeerna jag såg så de har verkligen gjort intryck på mig, helt grymma är dem :D

Fast jag har fortfarande inte sett det sista avsnittet i code geass.. Fast jag vet typ vad som händer ändå haha.

Av någon anledning vill jag typ aldrig se slutet på en Anime, dels är det nog för att jag typ inte vill att den skall ta slut hehe.

[Tan-chan]
2011-07-03 19:02
#9

#8: Jag bölar ögonen ur mig till slutet av Code Geass. Gör det varje gång, och sitter och hulkar och snyftar i flera timmar efter det. xD

lisa95
2011-07-03 21:48
#10

#9

haha a jag kommer ihåg att jag tyckte det blev för känslosamt haha.

Brukar du titta om serier?

Den enda serien jag har lyckats se om är Junjou, har precis börjat på tredje omgången hehe.

annars är jag inte riktigt känt för att se om, jag tänkte se om loveless men fixade bara ett avsnitt. Jag brukar inte gilla att se eller läsa om saker.

Men funderar seriöst på att se om både death note och code geass nu, blev riktigt sugen av allt prata. Plus att jag har börjat glömma en massa detaljer och sånt eftersom jag ser så himla mycket annat.

Men jag måste seriöst göra något åt min ovilja att se slutet på serier nästan ingen av serierna jag sett harj ag sett sista avsnittet på.

Som nu sekai ichi hatsukoi, nr 12 var väl sista avsnittet (iaf för säsonen kan ju alltid hoppas på säsong 2) har inte fixat att se det avsnittet än, jag går och väntar på… jag vet inte vad haha.

[Tan-chan]
2011-07-03 21:56
#11

#10: LOL! OM jag tittar om?! Jag tittar om nästan alla serier jag ser. xD Reckordet är 24 ggr med Gravitation. xD Har kollat om Kyo Kara Maoh 3 ggr som är på typ… Vet inte… 130 avsnitt eller mer. xD

Hahaha bara do it. Tänk inte. Bara börja kolla på sista avsnittet. xD

LOL! Du skulle ha sett hur jag var inför att kolla på första avsnittet av Togainu no chi. Hade varit ute på praktik på ett fartyg i 4 månader, så serien hade hunnit börja och jag hade fått upp så mkt förhoppningar. Så kommer jag hem, laddar ner avsnitten som har hunnit komma ut … och vågar inte kolla. Sitter och vaggar fram och tillbaka med fingret över playknappen, men kan inte trycka på den. Går ett varv i lägenheten och inser att jag måste akut på toa (bieffekt av skräcken att börja kolla på en serie som jag har väntat på aslänge), sitter och mår dåligt ett tag och SEDAN vågar jag kolla på första avsnittet medan jag gömmer mig under täcket och skriker. xD

[FireLesbianXXX]
2011-07-03 23:49
#12

Ska läsa vad ni skrev, men nu måste jag säga att code geass är verkligen bra! Tack för era tips, jag ska kolla på andra Anime lite senare :P

[Tan-chan]
2011-07-04 10:03
#13

#12: Awesome att du gillar den! xD

Annons:
lisa95
2011-07-04 12:19
#14

#11

haha lol, okej jag antar att jag skall se om då ;)

Kyo kara maoh har jag bara kommit till avsnitt 40 eller något, problemet är att jag itne vet vilket avsnitt och det var så länge sedan jag såg så kommer inte ihåg riktigt vart jag var haha.

Jag har vart med om det du skrev någgra gånger hehe, när man skall börja se något som man verkligen sett fram emot.

Blir typ helt hyper och när jag väl lyckats samla mig tillräckligt mycket för att trycka på playknappen ger jag av världens fangirl skrik såfort huvud/favorit karaktären kommer i bild haha. Sen sitter jag och skriker kya varannan minut haha ;)

[Tan-chan]
2011-07-04 12:42
#15

#14: Hahaha! Ja, sånt är så hemskt, men åh vilken eufori! xD

Upp till toppen
Annons: