Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2047 ggr
[VictoriaR]
2011-06-28 22:02

Manga (?)

Vill ni försöka tipsa mig om någon Manga?

Har läst 2 serier i hela mitt lliv, Yu-Gi-Oh i mellanstadiet (jag älskade den mangan, vi har alla böckerna hemma haha!)

Sen har jag läst Gravitation också för några år sedan.

Har försökt läsa några av min brors Manga böcker, och Shonen Jump men det var totalt värdelöst. Prövat Fushigi yuugi , Dragon ball, Naruto (har iingen aningen om hur den kan vara så pass populär, helt sjukt tråkig var den Tungan ute)One Piece, Shobit, Ranma m.m. Även prövat Manga mania, ända serierna som var läsbara var Love Hina och Power, men de var inte så roliga att man ville läsa vidare efter de sidorna som fanns med i tidningen Foten i munnen

Har sett Vampire knight och Loveless animen och de var helt ok, men jag orkade inte titta klart på Vampire knight >.< Pokemon är nog den ända serien som jag verkligen gillar, men vem gillar inte Pokemon haha?

Finns det någon Manga som kan intressera mig, eller är jag ett hopplöst fall? Oskyldig

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-28 22:14
#1

Du är absolut inget hopplöst fall! xD Beror lite på vad det är för typ av Manga du är ute efter? Strategi, action, BL, romantik… Ja, du fattar. xD

(Awesome att du gillar YGO! Jag har också hela mangan samt lite på GX, plus att jag har första YGO-volymen på 4 olika språk. *hardcore YGO-samlare*)

Och ska det vara Manga som finns i handeln, eller går online också bra?

Finns en Manga som heter Kamui. Den är sådär vidrigt bra tycker jag, men det finns inget slut på den eftersom förlaget som gav ut det på engelska gick i konkurs (Broccoli Books - bara namnet förklarar saken för vem har gillat broccoli? xD). Tror inte den finns på nätet heller. (T_T) Hopplöst fall för jag vill så gärna läsa slutet för den var så bra!

Hm… Jag älskar Togainu no Chi-mangan. Sådär härlig blandning av action och mystik, samt bara allmänt rå. xD (Du vill inte se animen… Riktigt kass kvalité! Kolla på egen risk!)

X/1999 är också sjukt bra. TV-animen är också helt klockrent bra!

Om du vill ha komedi så har vi Kyo Kara Maoh. Supermysig Anime och Manga. xD

Loveless-mangan är fantastiskt bra! Fortsätter där animen slutade, så man får reda på hela sanningen och sånt.

Haha svårt att tipsa utan någon direkt genre eller stil att utgå från. (^_^,)

[VictoriaR]
2011-06-28 22:46
#2

#1 Alltså jag vet inte riktigt vilken genre som skulle kunna intressera mig! När jag läser "vanliga" böcker blir det bara fantasy/sfci romaner, men sådan Manga kan ju vara jättetråkig! (Shobit typ haha!)

ojj, haha, jag är inte såå stort fan av Yu-Gi-Oh, min bror är nog ett större fan än mig, han samlade ett bra tag på korten men mer än korten/mangan har han inte Tungan ute

helst ska det gå att köpa då jag tycker det är jobbigt att läsa från skärmen..Foten i munnen

[Tan-chan]
2011-06-29 11:12
#3

#2: Jag vet inte, men jag undrar om du inte skulle gilla Black Butler-mangan. Den är ruskigt bra om jag ska vara ärlig. Den är också en klass i sig. Aldrig läst någonting liknande. Glöm allt vd animen heter. Mangan är inte lik animen nästan alls mer än i början. Sedan händer en massa saker som inte ens animen nämner det minsta. Vet att den är uttjatad, men ge den en chans för jag tror att du skulle gilla mangan till den.

Sedan finns Shiki också, fast jag vet inte om den är utgiven på engelska i handeln än. Men om inget annat så har du animen som följer mangan nästan till punkt och pricka. Sådär riktigt kuslig vampyrstory som jag aldrig har mött på förut, med äkta traditionella vampyrer.

Haha jag har nästan bara yaoi/shounen ai så jag vet inte vad jag ska tipsa om som inte är BL, förutom dem jag redan har nämnt. xD

Azmaria
2011-06-29 15:26
#4

jag tänkte också direkt på Black Butler(eller kuroshitsuji, som den heter på japanska), Jag tror den skulle passa bra till dig o läsa. ^^ Den har en fin tecknar stil med. (lite slutet av 1800-talets london stil). ;)

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
2011-06-29 18:59
#5

#3 #4 okej, ska kolla upp den! Glad

lisa95
2011-06-30 00:16
#6

Jag säger desamma, lite svårt att tipsa när man inte riktigt vet vad du gillar.

Du har ju varit inne lite på BL (loveless och gravitation är väl Shounen Ai liksom) så måste ju självklart nämna junjou romantica.

Annars bara romantisk så gillar jag verkligen kare first love och hot gimick. De går båda att köpa.

Hmm.. jag läser ju också mest Yaoi så det här är väl lite svårt annars ser jag ju mer vanlig Anime men läser som sagt mest Yaoi.

Ouran high school host club är ju rolig, men har bara sett animen.

Ifall Yuri är okej så rekomenderar jag girl friends, jag tyckte den var riktigt bra. Lång är den också vilket jag tycker är bra. Jag läste den online men tror nog att man iaf kan köpa den över internet.

Vad mer? (kikar snabbt på min lista)

juste, ju nu så läser jag en serie som heter shinobi life som jag tycker är väldigt bra, den är dock ongoing och jag tror inte du kan få tag i den i någon affär, tvivlar på att den är officiellt översatt än men jag vet inte.

Jag ger dig helt enkelt lite olika tips från helt olika changrar så får vi se om något passar, jag läser väldigt olika (förutom att min lista helt klart domineras av Yaoi haha) Så förutom de jag redan sagt:

Liar game

Gamble fish

Banana fish

De tre är rätt lika varandra, gillar verkligen den typen haha.

Hana kimi (lite samma som Power)

Psyren (lite mer sf)

Akuma de sorou / the devil does exist (riktigt bra tycker jag, vet inte hur förtjust jag var i början men efter ett tag älskade jag den, det finns en drama av den som är helt okej men animen är inte den bästa)

Snow drop (läser den just nu fast den är en manwha, alltså koreansk om jag tänker rätt. Men bra ändå, den skall vara rätt svår att få tag i men typ adlibris har den)

Rurouni Kenshin (har endast sett animen men den var bra)

Fairy tale och Shaman King är bra ifall man gillar den typen. (har bara sett animeerna inte läst)

Hoppas att någon blir bra, säg gärna till såfort du vet mer vilken typ du gillar så kan vi rekomendera mer haha.

Annons:
Upp till toppen
Annons: