Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1261 ggr
Liss
6/23/11, 12:30 AM

The Borrower Arrietty

The Borrower Arrietty (Karigurashi no Arietti) finns att se textad nu.
Ska titta på det själv, precis nu. :)

Det är en av Studio Ghiblis senaste filmer, och baserad på boken "The borrowers" av Mary Norton.
Den släpptes i Juli 2010 och jag har väntat sen dess.

Det är Hiromasa Yonebayashi som dirigerat filmen, medan Hayao Miyasaki hållit koll över produktionen.

Det handlar om en pojke, som bor hos sin moster, över sommaren. Han ser en katt attakera något och ser efter, då han ser Arrietty för första gången.
Arrietty är 14 år och bor med resten av sin familj. Dock är Arrietty en 10 cm lång "Borrower" som lever på att låna saker, från hus som människor övergivit.
När Sho, som den unga pojken heter, upptäcker henne - förrändras mycket för både henne och hennes familj.

Nu ska jag sätta mig och titta på den. ~

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Azmaria
6/23/11, 1:28 AM
#1

ooh..jag har hört om den, måste ses genast..fast de blir imorgon, lite sent nu o börja se på den. lol, halv 3 på natten. XD

Make Pasta not War, Vee~

Liss
6/23/11, 3:46 PM
#2

#1 Haha, äsch då. Jag började klockan halv två ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
6/26/11, 10:29 PM
#3

# det är alltid kul o se på animes på natten. men min natt fick bli (tyvärr) rtt undantag. xD haha LOL jag hade nämligen jobb föjlande dag då..klockan 5 på morgonen.. XD Lol igen.

Men i natt skall jag se på den >:) det skall bli awesome~

Make Pasta not War, Vee~

Liss
6/27/11, 10:39 PM
#4

#3 Haha, nätter är bäst över huvudtaget.. LOVE NIGHTS!
Vad tyckte du då förresten? Om filmen alltså…

Jag vet inte om jag förväntat mig för mycket.. och dessutom visste jag ju storyn sen innan, då jag läst boken. Men jag tyckte den var sisådär.
Animationen var underbar, som vanligt.. och jag älskar musiken i Ghibli filmer också. Men som sagt, storyn (vilket dem gjorde rakt efter boken i stort sätt) var väl sisådär…

Roligare med deras egna storys i sånafall.. typ som "spirited away" och "howls moving castle" höhö ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
6/27/11, 11:32 PM
#5

#4 haha, thats riiight ;D

håller lite om där, Fast jag tyckte den var nog underbar, som alla studio ghibli filmerna ;) Meen som du sade liite mer fantasi själv så skulle de kunna klämma in. Då skulle den få fullpott Ghibli magi! ;D

och ja. jag dreglade som vanlig över landskap, karaktärer, animationer osv(det gör ju amatör konstnärer överlag endå, höhö). Hur lyckas de göra det så så fint? ;_; jag är avis och jag vill oxo ha de animations skillsen XD give it too meee.

Make Pasta not War, Vee~

Upp till toppen
Annons: