Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2204 ggr
[Tan-chan]
6/11/11, 2:53 PM

OT/chattråden #14

Nu börjar vi på #14!

Skriv på om allt möjligt mellan himmel och jord!

Annons:
[Tan-chan]
6/11/11, 2:56 PM
#1

Jag är supernervös inför tisdag eller onsdag - det beror på lite. Guuuh så nervös! Hoppas att det är lätt att inse att det är ett korkat skämt så att det inte blir fel. LOL! Epic pinsamt annars! xD

Vad det är får ni inte reda på förrän tidigast tisdag antagligen. x

[Tan-chan]
6/11/11, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Gjorde en impuldgrej i dag! Jag är svarthårig och snyggare än aldrig förr! xD

(Har precis testat en sminkning som tog 2,5 timmar att göra, så skratta inte! LOL!)

Liss
6/12/11, 12:37 AM
#3

Här kör vi impulsfärgningar så det står härliga till. ^^

Jag börjar vänja mig sakta men säkert med den oranga färgen jag har i skallen också… Blir lite smått chockad varje gång jag ser mig själv i spegeln. Undra hur länge jag varit vithårig egentligen.. brukar ju färga hela tiden annars.

And just like I sayed in sms, it looks hot Tan!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/12/11, 12:45 AM
#4

#3: Impulsgrejer FTW!

Fast hade funderat på detta med svart hår länge. Hade ju svart lugg och tyckte jag passade bra i det. Första gången jag är helsvart i håret. xD

Tycker du passar bra i den färgen! Riktigt bra, faktiskt! Ser mer… Vet inte… Typ pojkaktigt och busigt ut. xD

EDIT: Du ser inte lika trött ut heller i den färgen. Det bukar ha en tendens att man ser tröttare ut i blont/vitt hår. Med den där färgen ser det ut som att du är piggare.

Thanx! ♥

Liss
6/12/11, 12:56 AM
#5

#4 Ja, jag har med velat ha tillbaka något rött ett tag.. men ändå. Tog bara första bästa rödisch färg jag hitta. Så impuls ändå ;)

Ja, och du passade i helsvart med. Håret blir "skarpare" i svart och ger skarpare linjer i ansiktet.

Awh… tack så massa mycket :D Jag tycker nog med jag passar bättre i det än vitt.
Fast på den där cambilden tycker jag att jag ser ybertrött ut dock :P Men det gröna i ögonen lyser mer iaf. haha.

Pojkaktigt och busigt är ett plus iaf :D thihi..

Nu ska jag bara börja träna också, så jag blir mer fit inför uppcon nästa år. Då jag typ ska ha spandex på mig xD hahah! - hade med utseende att göra iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/12/11, 1:24 AM
#6

#5: Jag känner en attitydförändring också till viss del efter färgningen. Definitivt att jag känner mig som Riki från Ai no Kusabi - typ bara lite då eftersom jag är värdelös på att slåss och jag har ingen hotfull aura alls som han har. xD Tycker jag ser lite mer killakig ut i denna färg. Ska bara klippa håret "rätt" nästa gång jag ska klippa det.

Jag ser totalt emo ut, men på ett snyggt sätt. xD

Tycker du ser superpigg ut i det camfotot! xD Och ja, din ögonfärg framhävs mycket mer.

Och ja, pojkaktigt och busigt är riktigt plus i kanten. xD

Träna? Vad är det? (O_o)

Annons:
Liss
6/12/11, 3:27 AM
#7

#6 Haha, som jag sa .. flasha i såna underkläder också och min lycka är gjord ;D

Ehh… hälften av alla koreanska och japanska kändisar ser "emo" ut iom frysyr etc isf ;) Det är en BRA sak. ^^

Yeay! Bra det :D

Träna… det är typ när man sitter i soffan och äter popcorn och skrattar så det värker i magen? .. eller!? Kanske missuppfattat hela grejen.
Vet inte vad jag ska träna heller för den delen, för jag hatar att träna…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/12/11, 9:33 AM
#8

#7: Hahaha! Känner mig utmanad till det nu, så bara för det ska jag göra det just for you. xD

Vet faktiskt inte om jag trivs i att se såhär emo ut. Det är liksom inte min stil. (Menar alltså inte att emo är fult eller något-) Men känns ändå nice för tillfället med svart hår. Problemet kommer sedan när jag vill färga det till något annat (som vanligt). xD

Ah! Men om träna innebär någonting sådant så är det ju riktigt kul! Skratta är kul! Fast inte när man måste trycka fram skrattet som dessa snubbar:

LOL! Ser ut som att hon vaknade ur en trans på 00:50 och ba: "Wth did I just do?!"

Onslow
6/12/11, 3:33 PM
#9

Ibland känner man sig bara sådär opepp på allting. Borde jag inte vara glad att det snart är skolavslutning? Har mått såhär ett tag nu, som att man är deppig men att det aldrig riktigt går över. Så fort man tänker göra något blir det bara typ "Mhm. Ska ut och jogga nu. Äh, jag skiter i det, vad spelar det för roll ändå".

Suuuck. T_____T

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
6/12/11, 4:01 PM
#10

#9: Alla har sådana perioder i sitt liv. Fullt normalt och inget att hänga upp sig på. Om man inte har lust att jogga så kan man antingen bara strunta i det, eller sedan ta sig i kragen och ge sig ut med lite musik i öronen om man så vill.

Onslow
6/12/11, 5:31 PM
#11

#10 Mm, jag vet. Bara att det hållit i sig i säkert 2 år nu och jag är fortfarande rätt ung.

Handlar inte bara om att saker som att jogga, det kan vara allt ifrån att t.ex plugga, till att kolla på Anime, läsa, helt enkelt göra något. Mina dagar går oftast till så att jag sitter i sängen med min iPhone och liksom inte orkar göra något vettigt.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
6/12/11, 5:48 PM
#12

#11: Hey, jag hade en sådan period i 7 år när jag var yngre. Det hör till när man är ung. Tror nog att alla känner så när man är ung. Jag känner så just nu också men jag tänker inte på det så mycket för jag insåg att jag mår inte direkt bättre av att älta om det för mig själv. Så ignorerade det och tar tag i saker när jag absolut måste eller vill. Annars struntar jag bara i det och det får vara bra så. xD

Jag sover bort hela dagarna/kollar på Anime hela dagarna. Jag gör typ inget annat. xD

[Ratass]
6/12/11, 7:35 PM
#13

Ni blir bara snyggare å snyggare XD

Annons:
[Tan-chan]
6/12/11, 7:45 PM
#14

#13: Åh ja! xD Snart brinner väl forumet upp för att vi är så heta. xD Typ bränner sönder kretsarna till servern som denna sida ligger på. xD

Nordqvist
6/12/11, 7:59 PM
#15

jag har typ massa fuldagar och saknar mitt långa hår för jag ORKAR inte fixa det korta håret! Saknar att bara slänga upp det i en oborstad knunt när man inte orkar fixa det! Men nu MÅSTE jag fixa håret varje dag annars ser jag emo och dum ut….

[Tan-chan]
6/12/11, 8:02 PM
#16

#15: Jag bryr mig inte om mitt korta. Låter det vara som det vill. xD

Liss
6/12/11, 8:27 PM
#17

#8 Haha, greeeat! Ser fram mot det xD ^^ Fast jag har ju en ganska fin bild på min mobil, på dig annars ;o ohohoh

Jo, det är därför jag inte färgar svart. Tycker man tröttnar fort på det och sen när man väl tröttnar är det svårt att få bort det. Iof är inte rött så enkelt heller.. men men ^^

#15 Jag gör ingenting som helst med mitt hår om dagarna, när jag inte ska göra nåt. Jag tycker tvärtom, det är sjukt jobbigt med långt hår .. för då måste man göra något med det så det inte bara hänger. När man har kort så är det en "frisyr" redan som man kan strunta i…

Nu har jag ätit kinamat för att min mamma äter så lite.. tacksam för det ^^ hon blev medbjuden till kolmården och bjuden på kinamat.. men inte jag, för jag har hund. :P tjohoo..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/12/11, 8:35 PM
#18

#17: LOL! Ett foto som jag bävar inför att se hur det ser ut. LOL! xD

Ja, precis. Men tror jag kommer att behålla det svarta ett tag och hoppas på att Rikis personlighet tar över mig istället, för nu plötsligt har jag fått för mig att cosplaya honom. Vet inte när, men någon gång. xD Måste bara få tag i en Iason också som kan XXX mig och annat. xD

Kan säga att Alois's personlighet tog rejält över mig i går. SuperLOL för det! xD

Nordqvist
6/12/11, 8:44 PM
#19

Jag ser ut som jag just klivit ur sängen och gjort nasty stuff när jag inte fixar mitt hår!! Det är så mjukt och fint så det formas lätt + att jag har dumt självfall/lockar…. Så jag MÅSTE fixa håret! hemma gör jag det inte, men jag går ut gaska ofta….

[Tan-chan]
6/12/11, 8:50 PM
#20

#19: Det gör mitt hår med, och tycker det ser bra ut. (Säger vi.) LOL!

När jag går ut så tar jag antingen en hatt på mig eller sedan rufsar ajg till det extra med balsam/hårinpackning. Då ser det ut som att det ska vara stökigt. xD

Annons:
Liss
6/12/11, 8:51 PM
#21

#18 Höhöhhö! ;D

Haha, hur ska du cosplaya honom? I hans kläder, han har i vanliga fall? :P

What did Alois do? xD

#19 Kanske för att du HAR gjort nasty stuff? ;D

Jag har med självfall… :c Och en liten virvel.
Jag går ut minst fyra ggr om dagen, and I dont ca a a a a are, I dont ca a a a are…

Gick förbi massa grabbar förut när jag dumpa av tvätten i tvättstugan. Jag är osminkad och mitt hår står åt alla håll. Har en liten Stig Helmer toffs också… Kände mig såå het xD But I dont Ca a a a a are… *sjunger*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/12/11, 9:10 PM
#22

#28: Alois har någonting lurt på gång, kan jag lova. He should not be trusted! Ni alla på forumet får veta det i första halvan på veckan tror jag. xD

Vet inte i vilken version. Hade varit nice med bara kallingar och den där polotoppen eller vad det är. Eller sedan den versionen fast med byxor som han har när han går ut i Eos. Eller sedan med hans streetkläder. xD

Nä man ska inte bry sig. xD

Liss
6/12/11, 9:50 PM
#23

#22 Hahahhahahaha! Kallingar och polotoppen xD Fast streetkläderna är ju inte fy skam heller. haha.. gaah!

Hmm.. okidoki, då får man se då ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
6/12/11, 9:57 PM
#24

#21 Vad jag gjorde i natt är inte hela forumets business! haha! ;)
Idag hade jag faktiskt toffsar och såg ut som en pajas! :P

Mandi_
6/12/11, 10:11 PM
#25

hm.. imorgon ska jag till grönan med några kompisar :)

(lol, visste inte vad jag skulle skriva… hade lust att joina ännu en till chatttråd)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Liss
6/12/11, 10:26 PM
#26

#24 JAG har inte sagt något… Nu var det du ;D

Pajas kan vara gulligt.

#25 Avis! :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/12/11, 10:43 PM
#27

#23: Bara för att vi skrev kallingar här i tråden så har det dykt upp en annons om manligt mode i denna tråd på min dator. LOL!

Men ja, det hade varit en fin syn: Tan-chan iklädd svarta polyesterkallingar och en kort polotopp med ditmålade magrutor (Åh nej! Jag tänker absolut INTE börja träna magen bara för den cosplayen! Våga vägra träna!)

#24: Vi alla vet vad du gör om nätterna, Teri. (^_~)

#25: Åh! Gröna Lund är mysigt, men de har inte så många roliga karuseller. (Säger jag som är uppväxt med Liseberg och är därmed kräsen.) Jag älskar dock den karusellen som Liseberg inte har: Extreme eller vad den heter där man flyger åt alla håll och kanter. Jag kan åka den gång på gång! Saknar den verkligen i Liseberg!! Lyllos dig!

Annons:
Liss
6/12/11, 10:57 PM
#28

#27 Haha joo, han med snygg frisyr right? ^^ bara för att jag gillar rakat på sidorna.

Hahaha… klart det ska vara ditmålat. hade jag gått runt i sån cosplay, hade jag sytt en såndär brun bit och målat magrutor på xD

Ja, Liseberg är sjukt mycket roligare.. och staden och allt annat med. Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!! Jag vill härifrån :cc NUUUU

Men nu ska jag till tvättstugan igen. Oh gud så jag älskar tvätt! För den lär inte ha torkat som vanligt, eftersom man får alldeles  för lite tid. Döööö tvättstuga, dööö!

erhm..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/12/11, 11:22 PM
#29

#28: Japp, det är han. xD Fast så snygg var inte frisyren tycker jag. Lite för långt hår i mitten. xD

Ja, ditmålat ftw! fast jag skulle måla direkt på magen istället för då ser det med äkta ut än med en sådan där kroppsstrumpa. xD

Tvättstuga… Guuuh! Måste också tvätta snart. En kille från UC ska komma och hälsa på nu kommande helg så måste städa och stuff. (T_T)

Nordqvist
6/12/11, 11:58 PM
#30

JAG SOVER OM NÄTTERNA!!!! OK! ;D

Liss
6/13/11, 12:40 AM
#31

#29 haha, för långt hår i mitten xD Killar ska ha långt håååår! ^^

Min mage är för snygg för att målas på… ;D

Haha, vem älskar inte när folk ska komma och hälsa på. Då hela lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Jag har fortfarande min reseväska i hallen, med peruker och stuff i xD Orkar inte.
Fattar inte ens att jag orkade tvätta idag.. men var TVUNGEN, hade inga handdukar kvar ^^ Och duschade till och med ecko idag…

#30 If you say so!!! Med korta, tjocka …. små dvärgar. Typ butter.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/13/11, 9:46 AM
#32

#30: Precis det jag ville komma fram till!

#31: Min mage är så snygg så den får absolut inte döljas! xD

Haha jag har inte packat upp min väska riktigt än, och mitt rum ser ut som om 4:e världskriget har slagit förbi innan man ens städade upp efter 3:e världskriget. xD

Onslow
6/13/11, 5:11 PM
#33

Vi fick sluta en timme senare idag, jag har inte käkat, jag är övertrött och skrattar så jag gråter åt den här videon, vet inte varför.. Haha! Ramlade av stolen, bokstavligen! x''D

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
6/13/11, 6:42 PM
#34

#31 Haha butter!! XD

Annons:
Liss
6/13/11, 10:33 PM
#35

#32 Haha, ja jo - åt det hållet kan man ju också tänka angående magen.

Här ser det ganska vanligt ut. Förutom väskan som ligger öppen i hallen då, som sagt… men annars sprider jag inte så mycket runt mig..

#34 Jaaa.. inte är det glader iaf ;D

**Jag fick ett mystiskt paket i min brevlåda idag. Blev lite smått rädd först och tänkte att någon planterat en bomb där i… öppnade det, och det är en liten, fint pryd ask… o_o

En liten bränd lapp ramlar ner och jag viker upp den för att läsa. Allting luktar av någon parfym. När jag läser orden på lappen …. så började jag garva högt, så min hund till och med undra vad det var för fel. Jag såg ut som en lycklig liten valp.**

När jag öppnade asken blev jag ännu lite lyckligare… Ett fint stycke av rött samet var det första jag anmärkte. Det röda sidentyget väckte mäktiga minnen. Jag snuddar med fingret över en guldring med en liten röd sten. Ciel inom mig dyker plötsligt upp och skrek "Vad tusan tänker du på, den är säkert förgiftad".

Så nu får den fina asken, med den fina ringen och den mystiska lappen stå och pryda min hylla.

TACK TAN-CHAN FÖR ATT DU FÖRGYLLDE MIN DAG.♥♥♥♥♥

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/14/11, 12:00 AM
#36

#35: LOL! Du fick den så snabbt? xD Ja, den där konstiga parfymen är någon slags häxbrugdsparfym Alois fick tag i. Den skulle typ hypnotisera Ciel att tro att han är Alois' fru och ta på sig ringen. Men som tur (?) var fungerade det inte riktigt som tänkt. (O_o)

Bra instinkter Ciel hade när det gäller förgiftningen. xD

Och ringen vet man aldrig vad den gör. Jag har ingen större aning om vad Alois gjorde med den, om det ligger en förbannelse på den och förbannar den som tar den på sig…

(Ringen är från en leksaksautomat btw, som kanske väcker gamla goda minnen? xD Och parfymen luktade egentligen inte så från början. Den reagerade med färgämnet i satintyget så det började lukta mysko, men det fungerade ännu bättre med idén om häxbryggdsparfym så lät det vara så. xD)

Det var den där knasiga saken som jag talade om btw, som skulle avslöjas nu i veckan. xD

Liss
6/14/11, 2:58 AM
#37

#36 Hahaha, du är bara FÖR söt! :D

Ska jag avslöja något. Liss hann faktiskt ta på sig ringen ett ögonblick innan Ciel skrek. Jag vet inte om det påverkar något, när det ändå inte var Ciels finger i fråga. Utan Ciel bara skrek inom mig ;D (haha låter som värsta psykot). Han fick den fort av mitt finger i alla fall. Jag vet inte, men Ciel hade nog en poäng där jaa..

Asken är jätte fin i min hylla, det luktar lite smått av parfym i hela vardagsrummet xD

Och jaaa!!! leksaksautomater väcker fina minnen. Awh!!!
Haha ja det luktade ungefär som min cosplay gjorde, när jag fick den.. Så undra om hon parfymerade Ciel innan jag fick honom med xD

I miss u Tan!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/14/11, 11:17 AM
#38

#37: Naaaw! ♥ xD Miss you too! ♥♥♥

Men oh no! (O_o) Du känner dig inte mysko på något sätt? Eller ja, känner sig Ciel mysko på något sätt? Epic fail om han…!

*öhum*

*tänker* 'Förbannade, Tan-chan, som avslöjar min plan!'

Tycker du ska ta på dig ringen. Den är helt ofarlig. Ingenting kommer att hända. Det var en gåva från mig till dig för att visa min oändliga … *harkel* KÄRLEK, så gör mig inte ledsen av att inte ta den på dig.

Och nej, jag är Tan-chan. Inte Alois. Jag lovar… och svär… på alla Sebastians katter…

NEJ, LYSSNA INTE PÅ…!

TYST MED DIG, TAN-CHAN!

Mandi_
6/14/11, 2:02 PM
#39

#25 Extreme var ur funktion när vi skulle åka :(

men jag åkte i alla fall insane och fritt fall, vill verkligen åka atmosfear på Liseberg.. blev dock lite smått rädd när jag åkte insane, men hängde ju rakt över sjön!! (upp och ner..)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
6/14/11, 2:31 PM
#40

#39: Men åh vad synd! Fast Extreme är ju gammal så den har väl gjort sitt antar jag?

Åh ja! Jag har planerat att åka den i sommar när jag väl tar mig till Liseberg. Har ju ryktet att ha åkt allt som finns på Liseberg + sådana som har tagits bort nu (Hang Over var min stora favorit, men den är borta nu). Kan inte låta mitt rykte gå till spillo nu pga ekonomiska problem. xD

Insane är typ tråkig. Trodde den skulle vara bättre men fick en huvudvärk efter åkturen pga allt blod som man fick i huvudet. Kändes som att skallen skulle spricka under hela åkturen. Var sjukt dåligt tänkt tycker jag! Gick inte att njuta alls av den. Fast så är jag kanske bara känslig? (^_^,) Själva idén är riktigt nice dock!

Mandi_
6/14/11, 3:46 PM
#41

#39 njaa, precis när vi skulle tillbaka så funkade den igen :(

men då var jag så trött i benen (efter att ha stått i kö i 50 minuter..) så då ville jag inte åka.. xD

hade också förväntat mig mer av insane.. men den var kul ändå :)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
[Tan-chan]
6/14/11, 3:48 PM
#42

#41: Meh åh så tråkigt. Fast jag tror faktiskt att den är rätt så sliten och går på sina sista andetag. Sådana karuseller tillverkas nog inte längre. Det är ju sådana gamla goda karuseller. xD

Mandi_
6/14/11, 3:51 PM
#43

#42 jag tror nog inte heller att de tillverkar sådana längre.. men jag hade verligen velat att åka den!

fast å andra sidan.. jag ska ju dit med familjen om några veckor.. (nej, jag bor inte nära Stockholm.. men vi hade planerat att åka dit med familjen långt innan jag visste att jag skulle åka dit med mina kompisar)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
6/14/11, 3:54 PM
#44

#43: Lite tråkigt är det ju när sådana klassiker och nostalgiska karusellet försvinner. Liseberg har bara några få 3-4 sådana karuseller, om ens det länger. (T_T)

Får hoppas att den fungerar då när du ska dit igen då. (^0^)

Mandi_
6/14/11, 4:00 PM
#45

#44 tack :) (eller hur man nu ska svara..)

men var det inte någon på Liseberg som gick sönder? Jag tror att den hette Rainbow eller något.. soffan ramlade typ av, fast ingen dog. Det var nog några år sedan men ändå.. (sök på typ google eller youtube om du vill veta mer..)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Liss
6/14/11, 4:10 PM
#46

#38 Hahah! Joo hade grymt ont i huvudet i morse.. och träningsvärk av någon anledning. Så något skumt är det tometusan xD

Men vaaah! Är HangOver borta?? :cccc Jag kommer få chocken när jag tar mig till Liseberg. Min familj och jag åkte VARJE år förut… så jag har nog åkt allt som finns genom tiden också.
Men nu har jag inte varit där på… okej, ska inte ens försöka gissa åren - för jag säger alltid 3 år om allting ändå.. och det är helt enkelt mer än 3 år :P Kom på idag att det är FEM år sen jag tog studenten… och jag som, som sagt, säger 3 år om allt.. det börjar faila.

Jag vill tillbaka till Liseberg och se vad jag missat och vad som försvunnit.. buhuu…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mandi_
6/14/11, 4:15 PM
#47

#46 haha :)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
6/14/11, 4:19 PM
#48

#45: Jo, Rainbow gick sönder. Alla hoppades på att de skulle skaffa en ny likadan. Men nej. Nu står platsen tom. Och innan det hade ju Lisebergsbanans ena vajer som drar upp vagnen gått av, och folk hade hamnat på sjukhus. Nu senast krånglade Lisebergstornet och de valde att bygga om det till Atmosfear. Och min favorit TopSpin och Tornado är borta också. (T_T)

Dessa gamla godingar borde ses över lite mer och bevaras.

#46: Hm… Vill vi ens veta varifrån träningsvärken kommer ifrån? xD

Hang Over såldes till danmark eller vad det var för att den krånglade så mkt. Folk som fastnade upp och ner i den i flera timmar och grejer. Den har varit borta från Liseberg sedan 2002. (O_o)

Om du inte har varit i Liseberg sedan 2002 så har du verkligen missat massor med nyheter. (O_o) De kommer ju med nyheter typ varje år.

Om du lyckas ta dig ner hit så åker vi allt de har där tycker jag. xD

Annons:
Liss
6/14/11, 5:05 PM
#49

#48 Men… vad skumt! Då¨måste hangover varit borta sist jag var där med.. För SÅ länge sedan var det inte. Högst 4 år tror jag.

Ja, för tusan. Egentligen skulle jag nog kunna bila med min bror och komma ner billigare. Och så har  jag flera allternativ för boende, gratis ^^ Det enda som skulle kosta är bensinpengar, mat och inträde då. hm…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
6/14/11, 5:07 PM
#50

Och angående träningsvärken så har jag ingen aning heller… den bara var där när jag vaknade :s … vad gjorde Alois med mig i natt :O

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/14/11, 6:41 PM
#51

#49: Om du någonsin ska göra det så hojta till! Om det är så får du sova gratis hos mig också, men jag bor ju en liten bit utanför Gbg om jag inte hinner flytta ut till Öckerö innan det. (^_^)

#50: LOL! Tror Ciel hann bli besattagen av ringen och du inte minns vad han gjorde under natten. xD

Skrev en kort story om det också på min berättelseblogg som jag nyligen startat pga alla mina mysko drömmar jag har. xD

Onslow
6/15/11, 10:29 PM
#52

Tänkte bara skriva ett sista inlägg. Ni är ALLA helt awesome och jag älskar alla supermycket - men jag känner mig inte välkommen här längre. Ni har betytt sjukt mycket för mig och jag kommer sakna er massor! Jag kommer självklart titta in få och då, men bara för att läsa. Vilken dramaqueen jag känner mig som nu ò__Ó aja. En massa personer kommer säkert att klaga och tänka och snacka en massa skit, men vet ni vad ni har lärt mig? Well, att man ska skita i vad andra tycker och köra sitt eget race. Jag kommer sakna er. Ett sista hejdå. Onslow

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mandi_
6/15/11, 10:40 PM
#53

#33 OMG!

hatar clowner.. men jag var tvungen att kolla *nyfiken*

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
6/15/11, 10:43 PM
#54

#52: Tråkigt att du känner så. Men nej. vi kommer inte snacka skit om dig. Det skulle vi aldrig göra. Och du är visst välkommen här oavsett vad du tror. Om du känner dig ledsen över någonting speciellt så ber jag och alla andra som har med saken att göra så mycket om ursäkt för det. Det var inte menat på det sättet alls att göra dig ledsen.

Men du gör ju självklart dina egna val och som du säger så ska man köra sitt eget race! Då racear man som bäst. xD

Om du ångrar dig så finns nog sidan kvar i framtiden (om jag nu inte lägger ner den eftersom jag egentligen inte har varken tid eller lust att ta hand om den.)

Mandi_
6/15/11, 10:46 PM
#55

#52 Jag, kommer i alla fall att sakna den oranga lilla bilden med en söt Manga på, och inte bara bilden. Dig också, när man läser dina inlägg verkar det som att du har det ganska jobbigt just nu.. jag är helt förstående, det är ditt val om du vill ''sluta'' eller inte, jag vet inte om de andra kommer att sakna dig eller inte, men det kommer jag.

och nu till en heeelt annan sak..

pappa köpte hem typ.. 15 liter jodgubbar idag! och chokladpocky med riktiga jordgubbar är sjuuuuuuuuukt gott! *springer och hämtar en jordgubbe på bänken som står bakom mig*

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
[Tan-chan]
6/15/11, 10:52 PM
#56

#55: Självklart kommer vi sakna henne! Ingen medlem lämnar forumet utan att vara saknad. (^_^)

Oooh! Låster sjukt smarrigt!

[Tan-chan]
6/19/11, 2:17 PM
#57

Gästen från Uppcon har åkt och min skroller på datormusen har gått sönder. *storlipar*

Liss
6/19/11, 6:28 PM
#58

Vad gjorde han med din scroller ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
6/19/11, 8:03 PM
#59

ja har vart så inaktiv här på sistone >-<'' Men massa å göra och nu är det ju bara Närcon som gälelr för folket här i guess :P

JAg försöker komma på nått bra att cosplaya till nästa uppcon jag.. Var inne på furry, men vill helelr inte vara nån random bara :/ så ja tror det hamnar åt pokemon hållet igen, men jag komemr inte på vad.. >.< hauuu

[Tan-chan]
6/20/11, 10:04 AM
#60

#58: det var snarare jag som har tappat datormusen i golvet för många gånger, så skrollern gav upp. *sob* Måste köpa en ny för skrollern är det viktigaste på den ju. (T_T)

#59: Nä, inte bara Närcon. Vi har bara inget bättre att snacka om. Om någon har någonting bättre att snacka om så SNÄLLA skapa en tråd till det.

Tycker furrys är ointressanta att titta på, så jag skulle inte rekommendera sådana cosplays. Men någon awesome spelvarelse eller så hade varit awesome. Varför inte en Digimon denna gång? xD

Liss
6/20/11, 11:34 AM
#61

#60 Heheh, jaa scrollen är det viktigaste. Hatar musar utan det… använder inte mus alls dock. ^^

Och neeh, det är inte bara om Närcon.. tycker det är väldigt lite om närcon… hmn..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/20/11, 2:06 PM
#62

Tan-chan är arg! Hon är så arg! Hennes gamla mobil går inte att laga för att ingen lagar vanliga mobiltelefoner längre på grund av dessa satans SMARTPHONES! GAAAAAAAH! Hatar dem! Hatar hatar hatar dem!!!!! Och det är bara en liten liten knapp som behöver fixas! Vad är detta?! Smartphones har blivit så vanliga att ingen vet hur man lagar en enkel knapp!

Varför?

För att SMARTPHONES HAR INGA KNAPPAR!!!!! Vi är på väg mot en knapplös era! OMFG NO!!!!

Buääääääh! *storlipar* Min mobil… *snyft - hick*

Någon som vet vart man kan laga någonting gammalt och retro som heter KNAPPAR på en gammal och retro Sony Ericsson-mobil med modellnummer C905 (som faktiskt har funnits förr i tiden och faktiskt var riktigt eftertraktat också på grund av dess kamera)? (T_T)

(Se där, en liten och kort historialektion fick ni! xD)

Annons:
Liss
6/20/11, 3:10 PM
#63

#62 Hahaha, stackars..
fast låter ganska sjukt att dem inte kan laga dem längre? Finns ju mobiler med knappar kvar liksom… gå någon annanstans helt enkelt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/20/11, 3:26 PM
#64

#63: Har ringt runt till olika och de säger typ att det inte finns några reservdelar längre så de kan inte göra något. (T_T) Sinnessjukt är det. Och det är bara en liten knapp som ska fixas, inget annat. Mot en liten fjuttig knapp står mänskligheten handfallen. LOL!

[Ratass]
6/20/11, 7:07 PM
#65

#60  det är det jag menar nån random fury är ju inge kul, därför tänkte ja pokemon men inte i pyjamas form -.-'' suck på dem.. har inte kolaltpå digimon direkt, så känenr inget alls för dem ^^' är verkligen usel på å spela egetnlgien märker man nu.. hade velat vara nån kramgo typ..

[Tan-chan]
6/20/11, 7:25 PM
#66

#65: Jigglypuff kanske? xD

Om det är någon tröst så är jag också epic fail på att skådesspela. Lyckades inget alls bra på Uppcon. Men så mötte jag så många fantastiska människor så hade inte tid riktigt (bland annat dig, Magikarp)xD

[Ratass]
6/20/11, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

lol ^^' nej inge den fula rosa bollen :P Jag hade nästan tankarna på en annan ful rosa boll :P Likitung ^^'

[Tan-chan]
6/20/11, 7:43 PM
#68

#67: EPIC WIN om du lyckas med den där! ♥ Kommer bo i dina armar då och bara kramas och kramas! xD

Liss
6/20/11, 7:50 PM
#69

#64 Jaha, du behöver reservdelar. Neeh då har dem väl kanske inte det kvar. xD Dem förväntar sig att alla ska ha nyaste mobilerna.. haha!

Men ÅHH Ratass! xD Hahha, hur ska du lyckas med den? ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
6/20/11, 7:51 PM
#70

#69: Yeah, men min mobil var ju het som solen förra året ju. Buuuh! (T_T)

Hon lyckades med Magikarp. Tror hon lyckas klockrent med denna också med hjälp av MASSOR med skumgummi och bomull. xD Men hon kommer nog kvävas i den tror jag… Hahaha! Får bygga in en syrgastub i den. xD

Liss
6/20/11, 7:57 PM
#71

#70 Haha, det var förra året de xD

Jaa absolut. Hon är sjukt påhittig, så tvivlar inte på det. Lär bli epic att se :D
Hahah, syrgastub xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
6/20/11, 8:02 PM
#72

Planerar konvent/festival här i Norrtälje och idén säljer redan som smör! Maga teckning, tecknartävling, cosplay show är redan på G! ^_^ Detta gör mig ännu mer taggad! Med tanke på att jag lade upp idén för typ någon timme sedan! :D

jag hoppas verkligen att detta funkar för det skulle bli så awesome!! :D

[Tan-chan]
6/20/11, 8:33 PM
#73

#71: Jo men reservdelar försvinner väl inte bara sådär liksom? (T_T)

Haha ja! Dock kommer det bli riktitg brandfarligt då med tanke på att materialet är syntetiskt (olja någon?), och ha syrgas på det. Det minsta lilla går fel och det säger BOOM! xD

#72: Haha! Härligt! Lycka till, men det kommer inte bli lätt kan jag lova. xD Men kämpa på!

Liss
6/20/11, 8:36 PM
#74

#73 Dem tillverkar det väl inte mer, när det går ut ur sortimentet kanske? :c

Hahahahahha! Neeh, så får vi inte göra med stackars Ratass! xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/20/11, 8:44 PM
#75

#74: Mjo men reservdelarna kan ju inte bara försvinna. Buuuh!

Hahaha nä! Någon får cosplaya Squirtle med en vattenkanon inbyggt som kan spy vatten på Ratass om hon tar eld.

Liss
6/20/11, 9:53 PM
#76

#75 Haha, dem elda upp dem när smartphones kom ;D

Men åååååhåhåhåhåh….. Squirtle!!! My first love in Pokemon xD
Men neh fy fan.. aldrig att jag skulle ta på mig ett sånt jobb. Det räcker så fint med mina planer för Uppcon12 .. jackan blir en fin…inverstering :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
6/20/11, 10:00 PM
#77

#76: Kan elda upp deras hus så får de känna hur det känns. (T_T)

Haha ja! Kommer också ha fullt upp inför nästa Uppcon. xD

Liss
6/20/11, 10:07 PM
#78

Och jag ska framförallt göra ett bättre jobb än dem få jag sett cosplayat honom på Deviantart… usch så fula (A) …

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
6/20/11, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

just den bilden är ju bara för sjukt söt ^^' man kan ju inte låte bli å bara älska den! ananrs är det ju den här, orginalet ..

Blir inge hård pappermache så det vette tusan, får se va ja hittar på .. tänkte att den här gången ska ja börja i tid :P

Vet inte om ja ska tävla, blire nå cosplaysm så tänker ja nog i nte görat ^^' blev besviken på dem så totalt i år ^^'' så för stunden ville jag aldrig mer tävla hos dem. plus att man vill ju själv sitta där å titta på alla tävlanden å norrländsk cosplayfront vill man ju inte missa.. ^^

det är bra kul å läsa allt ni skriver när man inte vart inne på en stund

[Ratass]
6/20/11, 10:24 PM
#80

#72 vi är inne på samma spår här å vill fixa ett Konvent :P

[Tan-chan]
6/20/11, 10:28 PM
#81

#79: Ja, supersött är den!

Ett tips är att ta hönsnät eller liknande och forma det, och klä på med sådan där tunn skumgummi som man har klätt i tyg. Sedan får man nog ha kuddar och sånt inuti för att hålla stadgan lite på dess midja och sånt när man går. Tungan kan nog helt vara skumgummi och tyg bara. Om man vill att den ska sticka ut lite så kan man trä in 2 mm tjock pianotråd i fästet på tungan. Pianotråd är typ det styvaste ståltråden som finns! Finns på större hobbybutiker som specialiserar sig på att bygga små hobbysaker. Eller så kan man köpa på nätet.

Hoppas det hjälpte lite. xD

Liss
6/20/11, 10:30 PM
#82

Jag håller med. Ville se cosplayen från publiken och verka inte som prisen var något att ha heller i tävlingen.
Men å andra sidan så vänta jag mig inget pris, utan det var känslan på scen som var så jävla underbar att jag kunde dö där och då.

Men jag är sliten mellan det där. Jag kommer definitivt tävla nästa år, när jag ska göra den planerade cosplayen. Men vill inte missa sketcherna och norrländsk cosplay… men så vill jag göra en sketch själv med så.. hm.. haha.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/20/11, 10:34 PM
#83

För mig är det awesome epic att vara med i tävlingen. Typ mer awesome än att sitta i publiken. Fast så blev jag ju av med scenskräcken pga all pepp så det var bara underbart för mig. Alltid när jag har suttit i publiken förut så har jag drömt om att tävla själv och förbannat min scenfobi, men nu är det botat och tänker delta i alla cosplaytävlingar på alla Konvent jag går på i resten av mitt liv (förutsatt att jag har en ny cosplay vid varje tillfälle).

Annons:
[Ratass]
6/20/11, 10:37 PM
#84

#81 mjo hade väl tänkt nå sånt, får bli en del planerande i september då ja slutat sommarjobbet, justn u jobabr ja varje dag i veckan XD

#82 de ja komemr ihåg från förra året var ju att man fick koma upp på scen prat om sin cosplay å ja få ett pris, men framför allt äran.. i år så.. ingen visste ju att man vann :/ så det kändes helt bortkastta för mig.. även om ja borde vara glad för att vinna något, men vad är grejen med det d ingen annan vet om det än jag själv ^^''

[Tan-chan]
6/20/11, 10:40 PM
#85

#84: Ja, det var riktigt fail med årets cosplay! Nästan ingen vet vilka som vann för att de hade prisutdelningen så gott som på natten i stora tältet! (O_o)

Liss
6/20/11, 10:42 PM
#86

Jo jag håller med. Det att man inte ens fick veta vem som vann eller något var sjukt dåligt!! Det får dem bättre till nästa år, annars blir jag sur. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
6/20/11, 10:42 PM
#87

#84 jaså? Mig ringde det då jag satt inne på avslutningen och sa att ja vinnut för bästa ide och att ja hade ett diplom å hämta i infon.. :/

[Tan-chan]
6/20/11, 10:53 PM
#88

#86: Yeah! Alla trodde att det var som under alla andra år: Vinnarna presenteras på scenen i Stora Salen under avslutningen, så alla missade det.

#87: GRATTIS i efterskott! Men ja, ingen visste vem som vann när jag frågade folk. Frågade sjukt många. xD

[Ratass]
6/20/11, 10:59 PM
#89

vi köade i två timmar, andra plats i kön, å på tredje plats entt gäng av de störigaste personerna ever, som hela tin skrek rohirimm!! -.-'' hadei nte vakterna stått där hade ja gått lös på dem och säkert blivit utslängd.. så man knep igån å höll sig för ja ville ju se vilka som vann på avslutningen.. suck..

tack iaf^^' pimpade diplomet sirekt när ja kom hem :P för det såg så tråkigt ut och ingen ram elelr nått det låg ju bara en hög a4 som de bläddrade igenom för å se om min låg i den högen :P

Liss
6/20/11, 11:01 PM
#90

Ja, vissa fick ju inte ens en påskrift på diplomet för att dem var sena med att göra dem.
Väldigt lamt gjort av dem… Dem fick ju till och med pengar över, så borde dem ju kunnat kosta på sig något till vinnarna. Förut har man ju åtminstone fått något symboliskt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
6/20/11, 11:06 PM
#91

#89: Men jösses så störigt!

#90: Ja, UC var riktigt dålig på det samt hanteringen av insläppet till de olika eventen. Grrr!!

Förut har folk fått vinna tv och grejer om jag minns rätt.

Liss
6/20/11, 11:13 PM
#92

Ja, sist fick väl vinnaren till och med åka "vidare", utomlands för att tävla…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
6/20/11, 11:25 PM
#93

#92 det var väl för cosplaysm?

[Tan-chan]
6/20/11, 11:28 PM
#94

#92: Ja, precis!

#93: Förra året hade de inte cosplaysm, så då åkte vinnaren från UC's cosplaytävling vidare för att de var sponsrade eller vad det var.

Azmaria
6/21/11, 3:32 PM
#95

Tiiiittuuuuuut!! :D

här är jag igen. och nu skall jag göra en grej över nätet som jag har längtat efter att göra i över en hel vecka när jag har varit isolerad på en segelbåt….

Super Stört Stor Kraaaaaam Till Er Alla På Forumet!!! XD XD

jag saknade er såå. XD så jag måste. En impulsgrej…typ.

Min Englandsresa var störtkul. XD fast vädret var väl inte det bästa. (regn..ni vet, skottlands fina väder rykte) Men vi hade endå kul i slussarna i Caledonia kanalen. ;D jaa jäklar, en muntert gott folk, de e skottarna. ;D

em..och och och…Wales språket är obegripligt, just sayin. Det påminner inte om något annat, så orden kunde kan knappt gissa sig fram till vad det betydde.. XD

Så nu kommer jag att vara hemma hela sommaren, ända fram till NärconX. Jag ser mycket framemot att träffa er där som kommer dit. ;D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
6/21/11, 3:51 PM
#96

#95: VÄLKOMMEN TILLBAKA! ♥♥♥

Och super duper mega ultra fantastic hug to you too! xD Har saknat dig hysteriskt ju!

Haha låter som du hade en kul resa ändå. xD

Azmaria
6/21/11, 6:10 PM
#97

#96 Awww ni är alltid lika söta x3

haha, det kan man säga, inte drog vädret ner humöret eller skojjigheten. Det enda det drog ner på var tanken när vi hamnade att köra med motor nästan hela vägen.. lite synd dock, men vi fick segla i början av resan och på loch ness. ;)

Hahaha, jaa dagarna har varit bra. Och nu efter resan så insåg jag hur awesome det är att duscha! och att ha tillgång till dusch!

det låter säkert weird. Men seriöst. i 4 dagar hamnade vi vara utan dusch för att det flesta duscharna i gästhamnarna och i slussen var sönder >.> såå…fräscht var det ibland. XD

Men båten vår var skitsnygg och super mysig. ;3 det var lite synd att jag inte kunde föjla med hela resan. ;( sommarjobbet kallar, inklusive Konvent och inträdesprov till skolor.

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
6/21/11, 6:41 PM
#98

#97: Skulle själv vlija åka ut sådär någon gång, eller få jobba på Öckerös gymnasiefartyg Gunilla under en skolresa. Men det lär nog bara bli en dröm. (=_=)

Azmaria
6/21/11, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

#98 haha, men du har ju typ varit jorden runt nästan, det är en dröm jag skulle vilja uppleva. :D oh jösses endå ;)

här är en bild på båten vår, S/Y Osprey heter den. Osprey betyder fiskgjuse på wales språket. :)

Make Pasta not War, Vee~

Liss
6/21/11, 7:42 PM
#100

Mega massa ultra regnbågsspruttande, sockervaddsfyllda kramar till dig med Azmaria!!

Härligt att det var härligt. ^^ Vädret har knappast varit bättre i Sverige kan jag lova. Men det är ju skit samma när man har kul! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/21/11, 7:54 PM
#101

#99: Känns inte alls som att jag har varit på andra sidan jorklotet. Känns som att det aldrig har hänt typ. (=_=)

Oh seglare! Rena pesten på haven om jag ska vara ärlig (kör bara motordrivet jag!). LOL! Det är HEMSKT att segla med motordrivet när dessa sablars segelfartyg kommer och ska stöka till allt. Var nära på att köra över en seglare med dödsönskan en gång förra våren när jag stod och styrde fiskefarttyget Rossö utanför skolan. Seglaren visste inte vad han skulle göra och höll på att hamna i kollitionsskurs med oss. Fiskaren bredvid mig stod och gormade i radion till seglaren, och svor så spottet yrde över radion. Hahahaha! xD

Men kan tänka mig att på öppna havet är det riktigt jäkla nice!

Vad hade ni för motor? Volvo Penta? Caterpillar?

Azmaria
6/21/11, 7:54 PM
#102

#100 Hahaha, Dem kramarna tar jag emot med en omfamning med rosa moln ;3

LOL det hade jag hört att det var i Finland oxo xD t.o.m åska hade pågått ibland.

Nej men, ser man på. Du har röd brun färg på håret :D jätte snyggt! ;D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
6/21/11, 7:55 PM
#103

#102: Och jag är svarthårig nu. xD

Liss
6/21/11, 8:07 PM
#104

#102 Haha yeay! :D
Jaa det har åskat massor. Fast sånt tycker ju jag är mysigt. Jag siktade till och med in mig på att gå ut med min hund just då xD

Ja visst vet du.. Vi förändras här, medan du är borta ;D Tack så mycket :DD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Azmaria
6/21/11, 8:25 PM
#105

#101 haha, jag tycker det är helnice o segla. ;D Fast, det beror ju på vem som seglar o vem som är kapten om (som i fallet du beskrev o upplevde en gång) segelbåtar är..vad skall man säga..ivägen? XD jag har stött på måånga oerfarna seglare som bara sticker iväg utan att veta skillnad på seglen. o_x när dom .tex. tar i hamn så ränner de mot bryggan och stöter i andra. Dx 

fast min farsa vet nog med segling och har den som en sidan om hobby, stor hobby dessutom kan man ju nästan säga. Så oerfaren är han inte. ;)  Så vi hade nog koll på seglande så vi inte kom i vägen för fraktfartyg, eller andra större båtar. Och ett större dator navigations system hjälper jättemycket. ^^

jepps det är en VolvoPenta D 2-55, V-P MS25S drev.

min farsa och besättningen på båten har en egen blogg där de skriver om resans gång då de har  tillgång till internet. ^^ Där står det mesta fakta om båten och färden. :) vissa texter är på finska, men det är inte så svårt att förstå sist o slutligen. ;P

 http://syosprey.wordpress.com/

#102 Hahaha jaa, jag såg det på bloggen att du har det svart. Nice nice Niiice! men lol, snart skall jag oxo färga mitt hår nästan svart(till min cosplay) känns lite dumt nu…som om jag skulle ta efter dig eller något. LOL XD

#103 ooh, vad trevligt då :) åska är mysigt jo, så länge den inte tar död på mina värdefulla elektronik saker. XD

jajamän…det var riktigt en överraskning. ;D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
6/21/11, 8:30 PM
#106

Hahaha! Det är många som har svart hår Azmaria, så du tar nog inte efter någon specifik ;) Speciellt inte när det är i syfte för en cosplay.

Och förövrigt har jag varit inlägg #100 i två trådar nu… *stolt utan anledning*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/21/11, 8:37 PM
#107

#105: LOL! Yeah! Knasiga människor det finns. Vår kapten på skolfartyget har förlist ett passagerarfartyg och rammat in både skolfartyget och bulkfartyget han jobbar på i kajen. xD Bulken hade en enorm buckla på nosen när jag såg henne senast. LOL! xD

Fast jag föredrar någonting med fart i. Vattenjet is really nice. xD

Ooh nice! Volvo är bra och enkla! ♥ Jag har maskinbefälsbehörighet till den motorn och lite starkare. xD

Thanx! ♥ har börjat tröttna på det svarta dock. xD Jag är som en kameleont som byter hårfärg konstant. xD

Men näh, inte tar du efter inte!

#106: Guldmedalj till Liss! xD

Azmaria
6/21/11, 8:49 PM
#108

#107 det var det värsta. >.>  vattenjet har jag inte provat, men vill gärna XD men vi ägde en mototbåt förr i världen som jag fick då och då styra, det var kul ^^

det var ju intressant xD jag är inte så insatt i motorer, så den ser inecklad ut för mig. XD

haha jaa det har jag sett på bloggen, ena dagen rosa andra dagen orange. x)

#106 LOL tänkte väl det. Men ibland får man en wannabe känsla när man skall prova på någonting nytt och märker att någon har gjort likadant. sammanträffande. ;P

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
6/21/11, 8:56 PM
#109

#108: Vattenjet är nice. Hur härlig som helst att styra. ♥ Vill ha en FRB med vattenjet i framtiden. Kostar sjukt mkt, men helt klart värt det.

Nä, Volvo Penta är superenkla motorer och riktigt hållbara också.

Äach! Kör på hårt! Det är ju så vanligt att folk har svart så spelar ju ingen roll. Inte direkt så att du tänkte "WOW! Hon är svarthårig nu! Nu ska jag också bli det bara för att!". DET är wannabe. xD

Azmaria
6/21/11, 9:00 PM
#110

#109 Så sant så Sajtvärd-sama. ;) jag tänkte lite i lite för snabba banor. Men hur man än vrider på beslutet skall jag ha svart hår, för det har ju min cosplay(okej nästan, men det är svårt att säga när det inte finns en direkt original färg på hans hår, ibland skiftas brun och ibland kolsvart.) x)

Make Pasta not War, Vee~

Liss
6/21/11, 9:02 PM
#111

#107 *tar stolt emot medaljen med ett allt för stort leende, så människor stör sig*

#108 Äsch, jag har slutat tänka så. För folk i min umgängeskrets har antingen testat det allra mesta - precis som jag - eller inte testat något alls. Och då kan man liksom inte göra något som ingen annan har. Om en vän färgar håret i rött betyder inte de att hon VILL VARA mig ^^ Bara att rött är förjävla snyggt.. erhm…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
6/21/11, 9:03 PM
#112

#111: Precis!

[Ratass]
6/21/11, 9:28 PM
#113

ser att et snart är dags för nu chattråd igen ^^ sånt känns så bra ! :D Kniiinen här breve raidar i wow, jag dampar på pokemon å samtidigt tänker massa fluffiga tankar om. inte mudkis.. hmm. likitungs! åsså vill ja ha mer pervoliss här >.< å mer lickiii

Liss
6/21/11, 9:36 PM
#114

#113 Hahahaha! PervoLiss finns inom er!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
6/21/11, 9:37 PM
#115

alltid!! <3

Liss
6/21/11, 9:39 PM
#116

Bokstavligen! <3

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
6/21/11, 9:40 PM
#117

likitung….Licky-claude

sorry..jag måste bara säga det…igen. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
6/21/11, 9:42 PM
#118

O.o lickiclaude? missat nått här :O

Annons:
Azmaria
6/21/11, 9:50 PM
#119

#118 kuroshitsuji Season 2. På internet skämtar fansen med att kalla Claude Faustus för licky-claude för han slickar i sig ciels blod på ett weird sätt. LOL

jag tror det kom fram på en youtube video. XD

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
6/21/11, 10:00 PM
#120

ok ^^''

[Tan-chan]
6/21/11, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Men lickyClaude slår ju inte alien-Lau som attackerar Ciel och Alois när de ska fightas! xD

And ooooh yes! It's Ciel and Alois for real from the Anime. xD

[Ratass]
6/21/11, 10:07 PM
#122

borde man kolla på den där jäkla animen som alla snackar om hela tin -.-'' uuh

Azmaria
6/21/11, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Make Pasta not War, Vee~

Azmaria
6/21/11, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

#121 LOL ja de var epic! XD X,D

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
6/21/11, 10:12 PM
#125

…. jah.. hur lång är animen?

Annons:
[Tan-chan]
6/21/11, 10:15 PM
#126

#125: 24 avsnitt i första säsongen. 12 avsnitt i andra säsongen. Sedan finns det 7 OVA till den också.

Azmaria
6/21/11, 10:16 PM
#127

#126 lol du hann före mig. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
6/21/11, 10:16 PM
#128

ok inte så fruktansvärt lång då :P ska väl ta å ladda ner den sen då å få se om den är så bra som alla verkar tycka den a :S

[Tan-chan]
6/21/11, 10:17 PM
#129

Älskar andra säsongen mest för att min älskade Alois är med i den. xD

[Ratass]
6/21/11, 10:19 PM
#130

men vad är det som är s¨bra med den?

[Tan-chan]
6/21/11, 10:26 PM
#131

#130: Storyn. Den är väldigt, väldigt mörk och tung, men samtidigt innehåller den så många komiska inslag att de lyfter upp serien lite.

Handlar kort och gott om en 12årig kille, Ciel Phantomhive, som har gått i pakt med en demon för att hämnas sin och sina föräldrars mördare. Demonen ska hjälpa honom att få sin hämnd och tjänar honom som den perfekta butlern, men när Ciel har fått sin hämnd får demonen äta hans själ som pris. Rätt så brutal storyline skulle jag vilja säga med tanke på att killen är bara 12 år när serien börjar, och fyller 13 lite senare i serien. xD

[Ratass]
6/22/11, 6:37 PM
#132

okidookie, och butlern är denne grell eller?

Annons:
[Tan-chan]
6/22/11, 7:11 PM
#133

Nope, butlern är Sebastian, och Grell är en reaper som är kär i Sebastian på något sjukt sätt. xD

[Ratass]
6/22/11, 8:28 PM
#134

ok^^''

Azmaria
6/23/11, 11:25 AM
#135

nu försvinner jag igen! tjaba hejdå. Jag kommer tillbaka på söndag eller måndag. ;P

Make Pasta not War, Vee~

Mandi_
6/23/11, 12:46 PM
#136

Well, I am baaaaaaaaaaaaaaaaack! :)

ok, har varit på en liten Sverige-resa ^

utan internet.. :'(

meeeeeen, nu är jag tillbakaaaaaaaaaa (oj, vad många dubbelbokstäver jag skriver..)

Jag har saknat er verkligen..

men,men nu är jag tillbaka :)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
6/23/11, 8:30 PM
#137

#135: Vi försvinner ingenstans! ♥

#136: Welcome back!!! Saknat dig med sötis! Ös på om vad du har varit på för resa tycker jag! (^0^) ♥

Mandi_
6/24/11, 11:56 AM
#138

#137 ok.. först åkte vi till Gamleby (en liten by utanför Västervik, och btw, ''vi'' är min familj ^) vi hälsade på en familj med typ vääääääääääärldens största hus :)

sedan sov vi där en natt, och åkte vidare till Öland. Vi hälsade på en familj med en liten bichon frisé som hade gjort illa tassen :( (hon hade fastnat mellan golvspringorna och sedan drog hon till så att hennes klo åkte av) ok.. vi stannade där i några dagar, sedan precis innan vi skulle åka hem så åkte vi till Kalmar slott och hade lite äventyr :) Jag blev föressten dubbad till prinsessa (fast jag hade hellre blivit en riddare, det är mycket ''coolare'' .haha) ok, sedan åkte vi till Nyköping och hälsade på mina kusiner, och vi sov i farfar och farmors lägenhet. Fast de var i Kroatien dom lyckostarna :( och seeedan åkte vi hem till Falun :)

sammanlagt har jag nog suttit (heter det så?) i bil i ca, 24 timmar..

ok, det var min Sverige resa :)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Mandi_
6/24/11, 11:59 AM
#139

btw, fick hem en liten Fluffboll igår :) han heter Dumle och är huur söt som helst :)

fast Moses är sötare ändå.. (de är kaniner, Dumle är Moses son)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
[Tan-chan]
6/24/11, 7:10 PM
#140

#138: Låter som en skojig resa! Hoppas du hade skoj! (^0^)

#139: Fluffbollar! ♥

Jag kännde mig som en superhjälte i dag utan någon direkt anledning. xD

[Ratass]
6/24/11, 8:13 PM
#141

Jag kände mig awesome idag för jag vann en gång i Blur

Liss
6/24/11, 10:53 PM
#142

Jag kände mig awesome idag, för jag påminde Tanja om att det var midsommar xD haha..

Och jag känner mig fet idag, för jag har ätit sill/potatis - grillat/potatissallad/bröd/tzaziki/aioli/ - Jordgubbar/glass - ostar/kex …. blöööh! Och ändå sitter jag just nu och funderar på att ta lite mer jordgubbar och glass xD damnit.

Ecko sover som en …. prinsessa? Han har blivit ybertrött efter att vara borta hos någon annan hela dagen.
Och mina ögon känns som dem är fyllda av lök! För jag stod vid grillen och grilla, och all jävla rök skulle in i mina stackars ögon :'c

Sen blev jag genomsur när jag gick hem…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
6/24/11, 11:06 PM
#143

tror vi är de enda som itne firade midsomamr med den typiska maten :P vi hade spagetti å köttfärssås ;P

[Tan-chan]
6/24/11, 11:31 PM
#144

#142: Lyllos! Jag har inte ätit bokstavligen någonting i dag mer än tre mackor i morse. (T_T)

#143: Nope, du är inte den enda. xD Jag satte inte min fot utanför dörren i dag. xD

[Tan-chan]
6/24/11, 11:32 PM
#145

Min nya yaoistory är uppe om någon vill läsa! Yaaay! Äntligen fick jag skrivit ner den efter flera års gnagande i huvudet! Nu börjar jag med nästa igen! xD

http://tan-chansstories.blogspot.com/

KaiPon
6/25/11, 7:05 PM
#146

Tillbaka efter ett längreuppehåll från sidan.. Har inte hunnit/orkat logga in. XD

Hur mås det hos folket då? :D

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
[Tan-chan]
6/25/11, 9:51 PM
#147

#146: här är det kanoners! Med dig då?

KaiPon
6/25/11, 10:46 PM
#148

Jodå, det funkar. Trött, då jag av nån anledning inte kunnat sova ordentligt på ett bra tag ://

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Azmaria
6/26/11, 10:21 PM
#149

jag är awesome också! för..att..för att..

jag är tillbaka XD

LOL

(jag ville bara impulsivt hänga med i diskussionen med er)

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
6/27/11, 8:42 AM
#150

jag är inte borta, jag bara smygkikar på er! har inte så mycket att dela med mig om just nu bara… :( Ska på arbetsintervju idag och katterna har spytt och kissat på min matta och jag mår illa! Woho! Så kul är mitt liv just nu… ;)

[Tan-chan]
6/27/11, 9:15 AM
#151

#148: LOL! Har inte heller kunnat sova ordentligt så jag däckade i går supertidigt och nu är jag helt utvilad. xD

#149: Impulsivt hängande är awesome. xD

#150: Buh stackaren! Hoppas det blir bättre. Hur går det med konventet?

[Tan-chan]
6/27/11, 3:43 PM
#152

Hahaha! Jag höll på att dö av skratt! xD Så sjukt klockren att dessa människor förtjänar stående ovationer!

Mandi_
6/27/11, 6:39 PM
#153

#152 Haha!

sorry att jag inte har varit så aktiv de senaste dagarna.. ni vet, midsommar firande och såklart. Njuta av det fina vädret!

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
[Tan-chan]
6/27/11, 6:42 PM
#154

#153: Ingen fara alls! Alla har haft fullt upp under midsommar, och självklart ska man vara ute istället för en dator om man tycker om att vara ute!

(Jag råhatar solljus och vara ute, för mina datorer kan inte följa med ut. Är fastväxt vid datorerna, den datornörden som man är. xD)

Liss
6/27/11, 9:49 PM
#155

#152 Hahahaha! OMG jag älskar dem, jag avgudar dem… dem är mina förebilder inom flash-mobs xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
6/28/11, 1:18 AM
#156

jag såg nyss på spice Girls filmen. LOL

slutet sög för jag hade väntat på att bussjäkeln skulle sprängas i luften(för det kommer jag ihåg från barndomen att den gjorde) men vilken besvikelse…man bara hörde kaboom…resten syntes inte >.<

jag som hade föreväntat mig att se när bussen sprängs i luften…

XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
6/28/11, 8:51 AM
#157

#156: Haha jag kollade också på den för några månader sedan. Skrattretande dålig. xD

KaiPon
6/28/11, 4:15 PM
#158

OMG SPICE GIRLS FILMEN!! XD Nostalgi <33

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Mandi_
6/28/11, 9:58 PM
#159

ok, ska på läger i några dagar.  Sedan fyller jag år.. så jag kommer inte att vara online på ett tag. Men jag kommer att sakna er alla <33

blir troligtvis tillbaka på Tisdag eller Onsdag :)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

KaiPon
6/28/11, 11:14 PM
#160

Lilla jag känner mig duktig. Kollade på Morden i Midsummer med mamma tidigare, och kanske en halvtimme in hade jag klurat ut vem som var mördaren och alla relationer och sånt. XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
[Tan-chan]
6/29/11, 11:03 AM
#161

Låster tråden! Fortsätt i nästa, älsklingar! ♥

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: