Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1008 ggr
[Tan-chan]
2011-06-10 02:10

Hjälp till AMV!

Jag ska göra en AMV till NärconX som jag tänkte tävla med. Temat kommer att vara kärlek, och behöver då tips på animes som innehåller kärlek.

Gärna nyare animeserier eftersom det är lättare att hitta RAW-avsnitt till dem.

Videon ska innehålla kärlek mellan olika kön eftersom jag inte kan låsa in mig i en form av kärlek. Alla är lika värda, och det vill jag gärna visa med denna AMV också.

Så jag letar efter animes med både tjej x kille, tjej x tjej, och kille x kille.

Någon som kan hjälpa mig?

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-10 13:31
#2

#1: Är den ny?

Liss
2011-06-10 21:41
#3

Sekai ichi hatsukoi, antar jag att du redan tänkt på. :)

Ano hi mita hana no namae o boku…. - kärlek mellan tjej x kille, kille x död tjej ;) höhö. Den är dock on-going.

Bakuman - kärlek mellan kille och tjej. (väldigt speciell kärlek)

Kuragehime … hm…

Aoi Hana - är ju inte ny, men kärlek mellan tjej x tjej i alla fall.

Kimi ni todoke - tjej x kille

White album - tjej x kille

Ristorante Paradiso - äldre tjej x äldre kille xD

Nu blev det ju iof typ dem som enbart är romance, slice of life…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-10 22:12
#4

#3: Thanki!

Zolah
2011-06-10 22:46
[Tan-chan]
2011-06-10 22:56
#6

#5: Oki, thanki! ♥

Annons:
lisa95
2011-06-12 04:39
#7

Måste seconda sekai-ichi hatsukoi såklart, ehm vet inte så mycket nytt, eller snarare så finns det inte så mycket nytt :(

Strawberry panic är iförsig gammal men jätte fin kärlek mellan tjejer.

Ledsen, vet som sagt inga direkt nya och du vet säkert om de gamla lika bra som jag (nu tänker jag Yaoi, typ junjou, loveless, alla ova grejerna som finns osv.)

När det gäller tjej x kill kärlek så läser jag mer Manga så kan nog inte hjälpa dig där… Kommer ihåg att den första kärleks animen jag såg hette 5 centimeters per second, tyckte den var jätte romantisk och gullig, så som jag kommer ihåg det iaf.

Kanske inte hjälpte så mycket men ändå ;) Lycka till den blir säkert jätte bra :)

[Tan-chan]
2011-06-12 09:27
#8

#7: Tack så jättemkt ändå! Blir så glad varje gång någon försöker hjälpa en annan! ♥

Onslow
2011-06-13 11:28
#9

Loveless är ju mycket kärlek, både killexkille, tjejxtjej. Vet inte om det är mycket killextjej dock, men sådana animer finns det ju i överflöd. Yuri/shoujo-ai i övrigt är ju svårare än t.ex Yaoi. Det är den jag kommer på sådär rakt av, vet inte om någon nämnt den? Lycka till iallafall Tan-chan, och jag hoppas att vi får se din AMV sen :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2011-06-13 22:49
#10

Har du inte med scenen då Takano drar sin hand genom Ritsus hår, blir jag besviken ;D haha

Haha seriiöst… blev så uppspelt av att skriva det, så jag fick tårar i ögonen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lisa95
2011-06-14 00:01
#11

Du lägger väl upp videon här sedan när den är klar?

Måste ju få se den :D

[Tan-chan]
2011-06-14 00:05
#12

Tack för tipset, Onslow! Tänkte faktiskt inte på den, men den passar ju riktigt bra!

Och ja, Liss. Den scenen måste vara med! xD

Och ja, Lisa95. Videon ska upp här sedan. Lovar. xD

[Tan-chan]
2011-06-14 00:25
#13

Jag och en killkompis testade lite effekter och stuff i ett videoprogram för att lära känna det lite. Askul hade vi. xD

Här är videon för den som vill kolla. LOL!

Annons:
Liss
2011-06-14 03:01
#14

#13 Hahaha! Bra video xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-14 11:07
#15

#14: Eller hur. xD LOL! Vi var så övertrötta när vi gjorde den att vi skrek av skratt. Den där ljusgloben som kommer i början var meningen att vara ett ufo, men failade rätt så brutalt. xD

Upp till toppen
Annons: