Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1352 ggr
Zolah
2011-06-08 12:11

Hjälp mig med att hitta

Just nu är jag på vandrar stråt efter några ny a animeer att kittla min fancy så att säga.

Vad jag söker är dark and gritty animeer, skräck etc. Men helst nåt som verklige är skräck och inte är som tex Karin ( vampyr Anime som är mer en slapstick humor serie )

Jag vill ha nåt som påminner om följande animeer -

Elfen Lied , Claymore, Deadman wonderland, experiment lain etc. ( finns säkerligen fler som jag inte kan komma på just nu )

anledningen varför jag vill ha den här genren är just för att jag sitter fast i mitt tecknande, och för tillfället är 'skräck' en rätt bra hjälp till lite tecknings produktion :3

tack på förhand!

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-08 12:22
#1

Min första tanke var Togainu no Chi, fast animen är inte så bra kvalité. Men storyn är bra tycker jag. (Dyrkar den.)

Sedan har vi Gantz. Den är så rå och brutal att jag inte kunde käka ketchup på flera veckor efter att ha sett den. xD Påminner lite om Deadman Wonderland, fast mycket brutalare.

Hm… Finns några fler som jag inte kommer ihåg namnet på nu. *tänker*

Denna kommentar har tagits bort.
Zolah
2011-06-08 12:32
#3

Togainu no Chi - Ska kolla på den, tack :)

Gantz, alltid funderat om det är Berzerk?

visst är det irriterande då man vet att det finns fler animeer men man kommer inte ihåg namnet… Petshop of horrors är rätt bra den med, den har lagom humor med ibland

[Tan-chan]
2011-06-08 12:51
#4

#3: Berzerk och Gantz är inte samma serie. (^_^) Helt olika. Min favorit är Gantz faktiskt när det gäller skräck och brutalitet. Jag kan kolla på den hur många gånger som helst och bli lika äcklad varje gång. xD Den är liksom bara sjuk på alla sätt möjligt.

Åh ja, sådant är superjobbigt när man inte kan komma ihåg. LOL! det liksom gnager i bakhuvudet ända tills man kommer ihåg dem. xD

Zolah
2011-06-08 12:58
#5

Tack så mycket för tipset :)

den verkar intressant ( kollade aniDB - bra sida men det är nästan för många animeer för att man ska kunna sålla ut dom som inte är 'rätt' )

[Tan-chan]
2011-06-08 12:59
#6

#5: Jo precis. AniDB är typ bäst om man kombinerar den med ANN, men som du säger så är det för många för att man ska kunna hitta något som faller en i smaken.

Annons:
Azmaria
2011-06-08 17:14
#7

hmm…hur skulle det vara med..higurashi no koro ni?

eller vampire hunder D, eller blood, the last vampire?

:)

Make Pasta not War, Vee~

Zolah
2011-06-08 17:16
#8

#7 Redan sett Higurashi :3 plus att jag spelat spelet som finns! haha xD

Vampire hunter D är också nåt jag sett, och blood köpte jag på VHS när jag var liten xD oh minnen <3

tack för förslagen dock :3

Upp till toppen
Annons: