Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Japanska - Hjälp med översättning

Översättning till svenska

2011-05-18 15:23 #0 av: [Jessica-B]

Hoppas på att det finns någon som är bra på det japanska språket här inne. Skulle så gärna vilja veta vad det står i den bifogade musikrecensionen. :) Jag har försökt att använda mig av översättningsprogram online, men det blir långt ifrån vettigt översatt med hjälp av dem.

Musikrecensionen:

" 詳細は不明ですが、ドイツはハンブルグのコンポーザー、ahead of ghostsの作品がbandcamp上でフリーで公開されています。現在リリースされている作品はいずれも”skeleton”というシリーズのひとつになっているようで、これはその2作目。現時点での最新作はナンバー5ですが、毎回微妙に作風に変化がついている点が面白いですね。Electronicな側面が強くなったり、Rock/Post-Rockサウンドに傾いたり、ヴォーカルを入れたりといったように。

スケルトンというシリーズ名は、これがデモ的な作品だからこそつけられた名前でしょう。簡素な骨組みといったニュアンスの。そしてほとんどのジャケット画像にも骨の絵が用いられています。が、そこから想像されるようなおどろおどろしいサウンドではまったくありません。

シリーズの中でも、この作品は特にまろやかなサウンドが収録されているように思います。Acousticなギターのやさしい爪弾き、Classicalなピアノの響き、薄く流れるシンセサウンドのレイヤー、軽やかに曲を運ぶリズム。ミニマルなメロディはいくらかの憂いを持っていて、夕暮れ時に吹くふいの風のような、切なさをはらんだ気持ちよさ。非常に簡素な造りのサウンドの作品になっていますが、底にある叙情性が染みてきます。特にM-1やM-4, 6のような、曇り空の向こうに光が見えるような、メランコリーなサウンドが私のお気に入りです。

まさに素敵な小品といった按配の作品。コンパクトにまとまっているが故の好印象。気に入った方は他の作品もダウンロードして、シリーズすべてをコレクトしましょう。"

Förklaringar
Ahead of ghosts = skaparen av musiken

Bandcamp = hemsidan där musiken har publicerats
Skeleton = namn på album

Anmäl
2011-05-18 17:20 #1 av: [Ratass]

Från google översättning, var väl itne så osamanhängande

The details are unknown, the German composer in Hamburg, ahead of ghosts bandcamp works are published on a free. Work has now been released both "skeleton" has become like one of a series, this is the second film. Latest work is currently No. 5, is interesting in that it is about a subtle change in style every time. Electronic and stronger side, Rock / Post-Rock sound, or leaning, and so on and put the vocals.

Series name of the skeleton, precisely because it would put the name of a demo piece. The simple structure and nuance. I also used a picture of the cover art and most of the bone. , But is conceived as Odoroodoroshii sound from it at all.

Among the series, I think that this work has been recorded, especially mellow sound. Black sheep kind of Acoustic Guitar, Classical sound of the piano, through a thin layer of synth, rhythm carries the song to light. Minimalist melody, they have some anxiety, like blowing wind blowing at sunset, is fraught with the painful feeling. Although we have made ​​the work sound very simple, lyrical comes at the bottom of the stain. And especially M-1 M-4, 6, such as a light is visible beyond the cloudy skies, melancholy sounds is my favorite.

Taking allowances and Pieces really nice work. Impression of late have collectively compact. If you like to download the other works, all collected for the series. "

Anmäl
2011-05-23 21:04 #2 av: CHoPSTix

"Detaljerna är okända, den tyske kompositören i Hamburg, inför spöken verk Bandcamp är fritt distribueras . Arbetet har släppts idag några" skelett "som är en i en serie av , Som är det andra arbetet. senaste arbete just nu är nr 5, intressant är markerad med en förändring i stil något varje gång. Elektroniska eller starkare sidan, Rock / Post-Rock Sound och mager, och så vidare och lägga sången.

Seriens namn av skelettet, kommer namnet bifogas just därför att det är en demo av arbete. Den enkla strukturen och nyans. Jag använde även en bild av omslaget och de flesta av benet. , Men är tänkt som Odoroodoroshii ljud från den alls.

Bland serien, jag tror att detta arbete har registrerats, särskilt fyllig ljud. Svarta får typ av akustisk gitarr, klassiska ljudet av piano, genom ett tunt lager av synth, bär rytm låten till ljuset. Minimalistisk melodi, de har viss oro, som blåser vinden blåser i solnedgången, är fylld med den smärtsamma känslan. Även om vi har gjort arbetet låter väldigt enkelt, kommer lyrisk längst ner fläcken. Och speciellt M-1 M-4, 6, till exempel en ljus syns bortom molnigt, är melankoliskt ljud min favorit.

Med utsläppsrätter och Pieces riktigt fina arbete. Intryck av sent kollektivt har kompakt. Om du vill ladda ner de andra verken, alla samlas för serien. "

detta enligt google översätt..

Anmäl
2011-05-24 15:04 #3 av: [Jessica-B]

Jag har också använt mig av detta översättningsverktyg. (Andra också) Men jag tycker fortfarande det är väldigt osammanhängande och otydligt i vissa delar, men tackar så mycket för era försök ^^,

Anmäl
2011-05-29 15:52 #4 av: Zolah

Testa fråga på gaiaonline på deras språkforum

Anmäl
2011-05-29 16:10 #5 av: [Jessica-B]

tack för tipset! :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.