Annons:
Etikettcosplay
Läst 3261 ggr
[Tan-chan]
2011-05-11 14:52

Cosplay, progress tråd #2

Fortsättning från #1!

Här skriver vi om vår progress på våra cosplays!

"Alltså hur långt ni kommit med den/dem, vad ni tänkt er och vad ni gjort. Helt enkelt, eran cosplays utveckling.

Även om ni beställer cosplayen, får ni gärna skriva om det."

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-11 14:55
#1

Yah! Yatta! Har klippt ur delarna till min hemliga cosplay! Hårresande var det med tanke på att jag inte hade en sax som inte var skadad, och att klippa i satin med en skadad sax är hemskt. xD

Nordqvist
2011-05-12 00:58
#2

Jag friserade peruken idag och det blev awesome! Synd bara att den är som en jävla trassel f****a och jag hatar den!! För annars är den ju fin… ;) Och faller isär… Jävla skit kvalitet… -__- Bitter….

[Tan-chan]
2011-05-12 05:31
#3

#2: Men nä vad synd. (T_T)

Liss
2011-05-12 06:58
#4

Man ska tusan köpa peruker från Cosplay DNA.. för att få dem att ramla isär eller bli trassel, behöver man en motorsåg ^^
Så det är mitt tips i alla fall. Billiga som tusan är dem också :) Och styleningsbara.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-05-12 10:44
#5

#3 Ja lite trist….

#4 Visste inte om jag skulle hinna få den innan UppCon bara…. :/

Liss
2011-05-14 11:57
#6

#5 Mina kom ju efter en vecka :) Så dem är snabba också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-05-15 13:57
#7

#6 jo men man kan aldrig vara säker! haha! jag litar inte på NÅGON! Inte ens svenska leverantörer, även om jag fick den här sjukt fort! (Beställde lördagen och dem kom på tisdagen)

[Tan-chan]
2011-05-15 16:35
#8

Sydde ena ärmen på min hemliga cosplay. det visade sig att min symaskin inte kan sy i detta satin. (T_T) Vad fasen ska jag ta mig till nu? (T_T)

[Ratass]
2011-05-15 17:58
#9

#8 man kan bli bra arg på symaskiner ibland, å de billbaka ibland verkar de som ^^' (skjuter livsfarliga nålar) men vad är det som händer då?

[Ratass]
2011-05-15 18:32
#10

tillverkar två enorma skäggtömmar!

[Tan-chan]
2011-05-15 19:23
#11

Nu har jag lipat färdligt och fått halva ärmen fixad nu.

#9: Symaskinen hoppas över vissa sömmar då och då så det blir långa mellanrum mellan sömmarna. Och tråden trasslar sig hela tiden. Vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag kan nog sy min cosplay, men då kommer jag sitta och lipa som ett barn och sedan svära som en demon under hela tillverkningsprocessen. (T_T) Visst har jag varit med om krångel förut, men detta är förjävligt hur mycket det krånglar nu. Har aldrig varit med om liknande förut. Måste sy för hand de sömmarna som blir för långa…

[Ratass]
2011-05-15 19:42
#12

sånt är så sjukt drygt när tråden bara korvar ihop sig å man fattar inte varför den kan sy rakt å vanligt :P men, har du kollat, spänningen på tråden eller hur man nu säger, brukar vara det..

Liss
2011-05-15 20:06
#13

Idag har jag gjort klart hela kappan. Det ENDA som är kvar är dragkedjorna runt armarna. Och eventuellt foder, om jag har råd till det.

Så, för att få med allting i den här tråden igen, för min egen skull;

Shiki;

Köpa mönster till kappa (x)
Köpa mönster till byxor (x) - fick gratis.
Tråd (x)
Köpa tyg till kappan och byxor (x)
Köpa inlägg till kragen etc. (x)
Köpa tyg till tröjan (x)
Köpa tyg till svarta handskar (x)
Köpa lera till halsband och bälte (x)
Köpa kedjor till halsbanden (x)
Köpa stora nitar till ena armbandet (x)
Köpa detaljer till armbanden på vänster arm (x)
Beställa röda linser (x)
Köpa svart peruk (x)

Köpa dragkedjor till ärmar och ben (/)
Köpa "småprylar & nitar" till bältet ( )

Fixa katana/svärd (x)
Fixa handskar (x)
Sy byxorna (x)
Sy tröja (x)
Sy kappa (x)
Fixa armband (x)

Fixa halsband (/)
Fixa skärpspänne ( )
Hitta ett par svarta skor ( )

**Hemlig cosplay;

Beställa kostym (x) Köpa peruk (x) Köpa accessoarer (x) Beställa linser (x) Fixa ögongrej (x) Sy handskar (/) Fixa piska (/) Köpa strumpor ( ) Sy band ( ) Hitta ett par skor ( ) Få annan "accessoar"?? ( )
**

Det känns riktigt bra. Det enda som är kvar på Shiki är dragkedjor och bältet. Och ett par skor.
Och det enda som är kvar på hemlig* är också bara småprylar.

Gjorde en sjukt bra lösning för mig också, att ha min plånbok/mobil/etui etc nedpackat.
Gjorde en liten "påse/pung" av svart, lackigt tyg med band som man drar åt. Så kan jag ha den hängande inuti kläderna :D
Yeay! massa stress släppte nu. Men fortfarande småpill kvar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-15 20:13
#14

#12: Japp, har kontrollerat spänningen. Men hjälper inte även om jag ändrar på det. *sob sob*

#13: Awesome!!!! För mig blir det bara en massa problem just nu. *sob*

Liss
2011-05-15 20:19
#15

#14 Om du inte kommer som ***** så kommer jag se ut som en ledsen hund! ಥ_ಥ

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-15 20:21
#16

aaaw huggie higgiee!! >3< ger dig ett fat med vaniljcrenefyllda chokladmuffins!*

[Tan-chan]
2011-05-15 21:08
#17

#15: Ja, och ännu ledsnare lär du ju bli om min symaskin ger upp helt och jag inte får klart din accessoar… (=_=) Tror maskinen går på sina sista andetag…

#16: Tack, men jag tycker inte om vanilj. xD

Dunkade huvudet i maskinen några gånger nu så jag tror jag får blåmärken i pannan. Gör sjukt ont i huvudet just nu och vill bara skrika och gråta som ett barn. Tänk om jag inte får i ordning min cosplay? (T_T)

[Ratass]
2011-05-15 21:17
#18

men hör efter om nån annan har maskiner å låna ut, typ någons mormor XD elelr vänenr så klart

Liss
2011-05-15 21:20
#19

#17 Hehe neeh. jag blir mest ledsen om inte du är dem karaktärerna du ska vara, eller att du inte skulle komma till UC alls eller liknande. Accessoaren vill jag naturligtvis ha klar med, men den är INTE viktigast.

Jag håller tummarna stenhårt för din maskin. Jag klappade på min, och berömde den idag. Han är gammal han! Typ från stenåldern.

Lugna ner dig älskling. Om det inte går bra idag, så fortsätt inte. Utan försök igen imorgon. ♥

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-15 21:34
#20

#18: Känner ingen som kan låna ut. (T_T)

#19: Har lagt av det för i dag. Är klar med ena ärmen exklusive mönstrena. Själva ärmen är bara klar. Ska försöka göra andra ärmen i morgon, och kanske testa att sy klart det sista av de där fina mönstrena som inte är riktigt klara än. Förutsatt att maskinen överlever…

Annons:
[Ratass]
2011-05-15 21:35
#21

ananrs kan man ju alltid försöka sy för hand..

[Tan-chan]
2011-05-15 21:38
#22

#21: Jag kan inte sy för hand. Har testat det några gånger, men jag kan inte sy rakt för hand. (^_^,) Och här är det lååååånga rakstreckor…

[Ratass]
2011-05-15 21:40
#23

haha, rita ut linjer då med en sån där krita, elelr blyerts ;P You should never say never ya know.

[Tan-chan]
2011-05-15 21:42
#24

#23: Jo, i värsta fall får jag testa det. Men mitt humör kommer ligga på pissnivå när jag kommer till UC. xD Har inte tålamod med sådant där, och får så våldsamt handsvett när jag syr för hand så tyget kommer säkert fläckas med blod, svett och tårar. Bokstavligen. xD

[Ratass]
2011-05-15 21:46
#25

men då har jdu iaf lagt ner hjärta å själ på din cosplay ^^ you can do it!! ganbatte ne!! ^^

[Tan-chan]
2011-05-15 21:48
#26

#25: Shanx!!!! ♥♥♥♥ Ganbarimasu!!!!

[Ratass]
2011-05-15 22:03
#27

tan chan! tan chan!!

Annons:
Liss
2011-05-15 22:06
#28

#20 Ja då, den överlever. Blir ännu bättre när den får sova lite till nästa gång ;) Positiv, positiv. Den kommer bli så snyggt att folk kommer storkna… åtminstone jag! xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-16 17:02
#29

Nu är jag klar med andra ärmen!!!!!! Det gick utan större komplikationer. Det var säkert er awesone kickass pepp som fixade det! Mer av det vill jag ha! xD

Liss
2011-05-16 17:49
#30

#29 YES!! Bra, bra. Ett skepp kommer lastat - med massa pepp!!! :D

Jag ska låna min brors, flickväns bil nästa helg - förhoppningsvis. Så ska vi åka och köpa dragkedjor. Finns inga i stan ^^ Måste börja pilla med det där jävla bältesspännet snart med.

Och skor alltså… skor ger mig ångest just nu xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-16 17:56
#31

Tanchan!*klappklappklapp*!!! :D
Så fort det börjar gå dåligt ^^ gå ärifrån, äta nogt elelr sov om det är sent. ^^ Man ska inte haka up psig på sånt där trökigt!! hoppas verkligen maskionen är snäll i fortsättningnen!! ^^

Jag börjr närma mig slutet på min :D kommer nog kunna börja påla på onsdag!! jippi!!! och så måste jag ta ut alla säten ur bilen å hoppas hoppas HOPPAS att fiskjäveln går in XD

[Tan-chan]
2011-05-16 17:57
#32

#30: Your bitch is coming to UC as it seems because of your pepp!

Kollat efter skor på Tradera då? Där kan man få dem billigare.

Liss
2011-05-16 18:00
#33

#32 Iihihihih!!! :D:D:D:D Då behöver jag inte sitta och gråta, instängd på mitt hotellrum och skrika efter honom ;D

Neeh… har jag inte gjort. än…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-16 18:04
#34

#33: Tur det! Och hemlig slipper sitta och gråta i dess halvfärdiga form här hemma i Sjuntorp. xD Fast han kanske skulle bli glad änså för att slippa piskan…?

Meh, gör't då! xD

Annons:
[Ratass]
2011-05-16 18:05
#35

blocket kan ju kanske ha något också

Liss
2011-05-16 18:06
#36

#34 Haha jaa.. inte ska han stanna där, när vi andra ska ha kul i Uppsala. Stackarn. Han behöver lite pisk för att liva upp sig igen. ^^

Mjo.. men jag har nog inte råd med några skosingar :c Får se vad det räcker till.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-16 18:08
#37

#35: Ja, Blocket kanske fungerar också. Fast jag rekommenderar Tradera mer. Fast det är för att jag är van vid Tradera. xD

#36: Hm, ja. Det är ju pengarna som är problemet…

[Tan-chan]
2011-05-16 18:09
#38

#31: Arigatou! ♥♥♥♥

Hahaha ja, jag hoppas det också. Ska bli kul att se dig på UC! xD

Liss
2011-05-16 18:10
#39

#37 Och tiden… det är fan bara tre veckor kvar till Uppcon :O

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-16 18:11
#40

#39: Men på Tradera kan man få skor inom en vecka om man har tur att hitta sådana, så tiden är inte ett problem.

[Ratass]
2011-05-16 18:12
#41

om tre veckor är uppcon tillåme över T_T

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-16 18:13
#42

#41: Yeah! (T_T) *snyft*

Liss: Hittade dessa som exempel på Tradera.

Liss
2011-05-16 18:16
#43

Usch .. så där får man inte skriva. Då får jag redig ångest.

#42 Wah, vad billiga. Men tradera måste man ju bjuda och shit? ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-16 18:18
#44

man budar i sista sekunderna ;P så att man itne trigagr up ppriset

[Tan-chan]
2011-05-16 18:21
#45

#43: Ja, men om man kör som jag så får man oftast grejerna till billigt pris förutsatt att de andra inte bjuder för mycket det sista som är kvar av tiden.

Jag gör typ såhär:

När det är 15 sekunder kvar så lägger jag ett stort bud på kanske 300 kr (beror på hur mycket jag är beredd att ge för varan). Men det betyder inte att jag betalar 300 kr sedan.

Det betyder att jag har lagt på ett bud som automatiskt budar över alla andra tills 300-kr gränsen är nådd. Alltså:

A lägger ett bud på 50 kr.

B lägger ett högsta möjliga bud på 100 kr (då aktiveras en automatisk budgivare hos B), men budet blir 51 kr.

A försöker buda igen och budar 60 kr.

B:s automatiska budgivare bjuder över A:s bud till 61 kr.

A försöker buda igen på 70 kr.

B:s automatiska budgivare bjuder över A:s bud till 71 kr.

PÅ det här sättet hinner inte A buda över B innan tiden är slut. Och om A ändå lyckas med det så svider det lite för A som får betala mer än nödvändigt. xD

[Tan-chan]
2011-05-16 18:22
#46

Hittade andra skor här.

[Ratass]
2011-05-16 18:28
#47

ja brukar ta upp klockan på datorn å uppdatera för å se vart sista sekunden är nån stans XD och som du då, lägger max budet då på slutet

[Tan-chan]
2011-05-16 18:30
#48

#47: LOL! Så gör jag också! xD

Annons:
[Ratass]
2011-05-17 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

äh! wth, ja kan itne hålla mig längre! XD

[Tan-chan]
2011-05-17 12:17
#50

#49: HAHAHA! SHIT VAD NICE!!!! Ser ju helt perfekt ut! xD

[Ratass]
2011-05-17 12:18
#51

:D yaaay!!! tackar ^^

[Ratass]
2011-05-17 12:18
#52

om det slutar regna nån gång så ska ja ut å mäta bilen åp se om den går in XD

[Tan-chan]
2011-05-17 12:18
#53

Finns det ingen risk att den kan få sönder? (O_o) Ser skör ut på något sätt.

[Tan-chan]
2011-05-17 12:19
#54

#52: Vad händer om den inte går in då? (O_o)

[Ratass]
2011-05-17 12:21
#55

tja.. det är ju bara pappermache..men den borde inte gå sönder om nu inte nån känenr för å kutta en XD

Alal fenor förutom de på sidorna går att ta av så den boooorde gå in^^' En renault sväljer rätt mycket ^^ om den inte går.. inte en aning, PRESSA IN DEN! XD den SKA med

Annons:
[Ratass]
2011-05-17 12:22
#56

men ja hopaps verkligen den blir helt perfekt när den är målad å klar, har sett så många failae magikarps på google som är gjorda i kartong å tyg, det är ju ett skämt känns det som..

[Tan-chan]
2011-05-17 12:26
#57

#55: Har du lackat den med sådan där superstark lack också? FInns annar att köpa på byggvaruhus. Eller så kan man ta latex och måla över med. Latex typ skyddar från sprickor eftersom den är så elastisk. Om det blir en spricka så håller latex fast den ändå så det inte blir värre. Fast latex är svindyrt. xD

Gött ändå att det kommer seriösa cosplayare. Tycker det blir bättre och bättre cosplayare för var år som går, men det är många kassa som är med i tävlingarna - vilket är synd. (T_T) Många bara kastar på sig någonting random och kallar det för cosplay…

[Ratass]
2011-05-17 12:29
#58

inge lack, inget alls, har inte ens täntk tanken :O kanske ska kolal på det på öb elelr nått.. ja har bara köpt färg..väggfärg ^^' för det var billigast hehe.

ja, jag känenr ju att ska man cosplaya ska man göra det på riktigt.. förra t'vlingen, ja ja tänker inte nämna vilka, utfiall de tittar in här men ^^' men vart bra besviken på vissaå man ndrade va fan tänker ni på?

[Tan-chan]
2011-05-17 12:30
#59

Kom ju på att jag inte vet vem jag ska heja på i cosplaytävlingen nu. Dig eller min kompis. xD Min kompis är också sådan där seriös cosplayare så det skriker om det. Har avancerade byggen på gång. Hon håller på med något hemligt men awesome nu, så får se vad det blir på UC. xD

Hon var Yoshi förra året, btw.

[Ratass]
2011-05-17 12:31
#60

tror itne att den komer gå sönder.. ja har ju lagt rätt många lager å byggt på med tjocka lager för å jämna ut.. hmm, trycker man på den så på vissa ställen buktar den in men det åker ju också ut igen

[Tan-chan]
2011-05-17 12:32
#61

#58: Ja, eller hur. Helt katastrofala var vissa. (O_o)

Det är nog bättre om du köper riktig stuff när det gäller lack. Kolla på riktiga byggvaruhus istället. Finns nog trälim i stora dunkar som man kan ta. Trälim is da shit.

[Ratass]
2011-05-17 12:35
#62

bara det att närmsta byggvaruhus är västerås, 6 mil ^^' kan iofs höra me pappsen om han har något, han är ju snickare så han vet nog^^ :) men kan ja måla ovanpå lacken sen då?

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-17 12:37
#63

#62: Beror nog på vad det är för lack. Trälim går inte att måla på. Finns ju grundlackeringar har jag för mig, som är målarvänliga på.

[Ratass]
2011-05-17 12:48
#64

annars chansar ja på att inte lacka XD ja tror den håller ändå.

flämt* var just ut till bilen, och mätte på det trångaste stället, den klommer att gå in ^^ PRECIS XD

[Ratass]
2011-05-17 13:07
#65

livsfarligt å håll på med den där cosplayen inomhus XD skitsvår å få på sig den själv nu när det är fenor på den. Men den ska tvunget på för jag måste sätta dit små plastbrickor för att inte ståltrådar ska äta sig genom papperet. slånger på mig den å ja hör hur det bara rasar kristallr från kristallkronelampen i taket XD tur att inte hela lampan damp ner iaf

Azmaria
2011-05-17 13:31
#66

#49 den där, kära du kommer att bli awesome ;D

jag läste era kommentarer och jag funderar på gips? kanske det oxo skulle fungera för att göra din stabilare? :) Men den kanske blir för tung att bära på sen.. ;/ 

iallafall. Min cosplay har stått stilla superlänge nu. >.< jag kommer absolut ingen vart och jag måste ha den klart före Juni, för sedan har jag inte tid med att sy den mera. För under juni far jag på inträdesprov, reser till england, jobbar och mycket mer @_@ och sedan kommer Animecon-Finncon i juli och där skall jag ha min dräkt på..

fast jag fundera på en till cosplay till Närcon i augusti. För efter Finncon har jag mycket ledig tid. ^^ då skulle jag kunna hinna sy på en till för skojjs skull. ;) fast vem…det vet jag inte ännu. :P

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
2011-05-17 13:44
#67

gips går ju sönder jättelätt..elelr? men ja, jag hade hönsnät som grund men ja änkte att ja ska göra den så lätt som möjligt så det tog jag bort efteråt. Men skulel nått hända den så är det bara att fixa til lden till nästa år.

[Tan-chan]
2011-05-17 14:26
#68

#64: Härligt att bilen är stor nog åt den!

#65: LOL!

#66: Gips ska man inte använda till så stora saker. Som #67 säger så går gips lätt sönder för att det inte är elastiskt.

Tänk på ett rör och en lika tjock metallpinne: Om du böjer på metallpinnen som är sollid så går den av väldigt lätt. Men om du tar röret så kan du böja det hur mycket du vill utan att det går av. Samma princip gäller på bland annat höghus - och cosplay. Så ju stelare det är, ju lättare går det sönder.

Plus att den blir för tung.

RYSSLAND?!?!?!?! Då kan jag vara Finland och vi kan leva ut vinterkriget på Närcon mitt i sommaren. xD

Liss
2011-05-17 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Riktigt cool Ratass! Vilken dag ska du vara firren??? Du lär ju vara lätt att hitta åmtinstone. ^^

En liten bild på min Shiki kappa! xD Utan foder och utan armar och inte sydd framtill ännu, eftersom jag ska ha in fodret först och bla bla bla… ganska så nöööjd faktiskt. Fick lite ståfräs i kragen också xD

Jag blir lycklig varje gång jag går förbi den i hallen. :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Liss
2011-05-17 15:36
#70

Hmn.. kan en peruk växa ut? … neeh trodde väl inte det! Fan så sur jag blir att jag klippte lite för mycket xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-17 15:41
#71

TAck :D Jag ska ha den på lördagen är det tänkt, även under tävlingen ^^

cool kappa! :D Va duktiga ni är som syr >.<

Liss
2011-05-17 15:50
#72

#71 OKej. Hur tusan är det tänkt att man ska krama dig, med den på dock? ;)

Thanks…  Ja, jag känner mig lite duktig.
Vet dock inte när jag skulle använda den igen, annat än cosplayen. :c Känner inte riktigt att matrix-stilen är min stil…

Fast lär aldrig använda den hemliga till något annat heller… jag kan vara maskott på ett bröllop, eller nåt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-17 15:58
#73

å när tror du ja använder min jätte fisk annars? XD jackan var ju asfrän! Men ja, krama mig blir lite svårt om ja inte äter upp er ^^' kan öppna i munnen å ströcka ut händerna, lol.. ^^' komemr alal gånger ta nån pause från den, lär bli hur hett som helst därinne

Liss
2011-05-17 16:02
#74

#73 Haha, thats some scary shit!
Men jo, blir nog paus för mig med. Om juni blir varmt blir det inte så jätte kalas att ha på sig skinnbrallor, läderjacka, en svart t-shirt med polokrage, skinnhandskar och peruk…

Desamma med hemliga cosplayen. Det är lager på lager på lager… fan, känner på mig att jag kommer svimma i något hörn.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-17 16:08
#75

ja komerm alla gånger göra det XD det komemr itn in nån luft alls, å att bra trä på den å sätta den tillrätta gör en helt slut å det blilr varmt! har köpt en liiiten fläkt så ja får lite svalka, tyvärr lät den som bara den >:<

Azmaria
2011-05-17 16:25
#76

#67 & 68 aha, okej, det tänkte jag inte på direkt. xD det skulle ju vara synd om den gick sönder av gipset.

#68 LOL om jag är Ryssland så kommer jag o sliter av din arm under vinterkrigt..LOL. du vet när ryssland tog över Finlands andra arm(finland har ju skepnaden av en kvinna). XD Näee nu blev jag grym. XD men historien är ju grym om man tänker efter. Trololol.

hihi, vem vet jaa. ;) jag måste fundera på¨saken. Sedan hade jag oxo Kuroshitsuji i tanken. (Claude eller Grell). Men dom har ganska invecklade kläder(speciellt Grell). XD

LOL nu börjar idéer komma X)

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Ratass]
2011-05-17 16:33
#77

kom på nå nytt å vara ^^ Grell är överallt den med nu

Liss
2011-05-17 16:39
#78

#75 Haha jaa jag har en super liten fläckt någonstans. den låter inget ^^

Hoho… något nytt. Tan-chan och min hemliga cosplay är supervanlig xD Dem brukar finnas överallt. Fast våra är i ett ovanligare utsnitt… förhopnningsvis.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-17 16:48
#79

men detär jualltid något, om ed finns andra "modeller" av karaktären. att se långt rött hår, kappor som han halvt tagit av sig börjar snart bli lika vanligt som Naruto.. ok, nu överdrev jag, men det var så väldigt många tycker ja..

Liss
2011-05-17 16:52
#80

Jo, det är sant. Det är roligare med ovanligare eller någon annan stil. Det är ungefär som vocaloids det här året.. dem är överallt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-17 16:58
#81

diskuteras ju ofta men, Naruto karaktärer, jag vet ine hur folk elelr, ungdomar tänker, är det verkligen kul å vara en halvtaskig cosplay och sen en av minst 100 andra exakt likadana.. när man själv går runt å tar kort på folk, inte tar ja nått på nån Naruto, ok, ja tog på sexy no jitsu tjejen förra året, men det fansn det ju bara en utav, annars vill man ju åt de väldigt annorlunda cosplayen. elelr dem som är vanligta men som är sjukt bra gjorda

Azmaria
2011-05-17 17:09
#82

#77 haha, det är så svårt att veta vad som är nytt och vad som är ovanligt när man inga har varit på ett Konvent förut.. ;P

hmmm.. ;/

….

Sound horizon cosplay har jag oxo haft i tanken. Men de kommer ju inte från nån Manga eller Anime, utan de e ju musik.. men men…

om det skulle vara sound horizon så skulle jag köra med Laurant Hivers dräkt eller Märchen von friedhof *_* 

haha..LOL..dom var oxo svåra i slutändan..damn. x,D

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
2011-05-17 17:12
#83

mjo de e ju sant ^^' inte lätt å veta, håll dig undan Naruto, One Piece, å Bleach XD

Annons:
Azmaria
2011-05-17 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

#83 Dom ser ut så här(bilden)

har du sett någo personer cosplayat som dem nångång? :3

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
2011-05-17 18:09
#85

inte vad jag sett, känenr itne till karaktärerna heller ^^'

[Tan-chan]
2011-05-17 20:36
#86

#76: LOL! jag kom att tänka på det rätt så direkt efter att jag hade skrivit det. Dock hade det varit askul att improvisera. xD

Jag håller med angående Grell. Gött segt att se honom i trippla uppsättningar på ett Konvent. Och ingen lyckas se bra ut heller hiittills. xD

Ja, Liss. Våra karaktärer kommer nog vara de ENDA i den versionen som vi ska gå. (^_~)

Nu har jag sytt klart själva dräkten också, så i morgon blir det att tillverka krage och sy fast ärmarna och sedan zickzacka på kanterna. Sedan blir det bara att maskinbrodera/pysla ihop det sista av mönstrena och jag … är … KLAR!!! xD

Azmaria
2011-05-17 21:44
#87

#85 inte? o_O iallafall Hiver är väldigt känd tycker jag inom Sound Horizon musiken. ^^' jaja bra iaf, då vet man att de inte finns kopior av dem. xD

#86 ahahah, jaa det skulle vara ägd att spela upp den händelsen i hetalia stil. XD XD Ryssland som karaktär skulle möjligen gå för mig  med ^^ jag är lång(170cm) och gillar o va brutal o oskyldig..(yandrere LOL) Men men..klädnaden är lite knäpig, men kanske jag lyckas.. XD

LOL nu blev jag ännu nyfiknare på vad ni skall vara på uppcon.. XD

btw..Nu vet jag vad jag skall ha med på Närcon..En låda! LOL

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-17 21:50
#88

#87: LOL! Ja! Hade varit epic! Och jag är ju kort och oskyldig, blåndhårig och brunögd och supersöt, så jag passar som Finland. xD

LOL! Lådan var EPIC men weird! xD

Azmaria
2011-05-17 21:55
#89

#88 haha, jaa ännu mer epic. ;D jag måste se om jag hinner laga, sommaren må va lång, men när den väl kommer så far den. XD dessutom måste jag skaffa blond peruk för jag kommer att ha mörkbrunt/svart hår när jag har korea oxo som cosplay. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-17 22:15
#90

#89: Ja, men Ryssland har ju en militärhatt ibland så det gör ju inget. (^_^)

Kom på att min symaskin låter som Ryssland när jag syr: "Kol kol kol kol". xD

Annons:
Azmaria
2011-05-17 22:32
#91

#90 ah jsut det, kanske skolans ryska lärare har en rysk militärhatt o låna? xD hon är så rysk som man kan bli fast hon är född i finland. ;)

LOL, din symaskin har säkert blivit en med mother Russia? XD XD

få see nu.."in soviet russia, sewing machine gets mad at You!

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-17 22:35
#92

#91: att tillverka en lilitärhatt är inte svårt heller. (^_^)

Men då kanske hon kan lära dig lite ryska fraser och mening när det gäller krig, så kan man spela in en liten skojig "Viterkriget: Ryssland vs Finland!" eller nåt. xD

Hahah ja! jag drog med mig ryska vibbar från när jag var i Murmansk i Ryssland, och det smittade av sig på symaskinen. xD

Azmaria
2011-05-17 22:43
#93

#92 kanske inte det, men för en nybörjare kan det bli klurigt. XD

oh jaa, det kan jag, fast jag vet ett ord, men det är såå fult att jag inte skall skriva det här på forumet. för säger man det i ryssland. oh dear god. o_x Det ordet hade ryska läraren en gång sagt i misstag till klassen…ooch så for det över till min syster som lär sig ryska av henne. så berättade hon det till mig. LOL.

Ah just det, syrran kan ju lite ryska, några privat lektioner måste jag få av henne också. XD

haha, det förklarar ju saken. xD kanske det var Trololol vibbar? xP

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-17 22:57
#94

#93: Kunde bygga en hatt helt perfekt på första försöket. Studera bara sådana hattar riktigt noga så löser det sig. Lätt som en plätt!

Hahaha lol! Sådana ord gillar vi! Tror vi hörde det på fartyget också om det är samma ord vi tänker på. Men minns inte hur det ordet stavades/uttalades.

Men awesome! Lär dig av henne då! Ryssland måste ju kunna ryska. Som tur är kan jag redan finska (på dagisnivå - fast tror dagisbarnen är bättre än jag till och med). Ska bara fräscha upp det då. xD Dock kommr jag ha cp-ont i huvudet om jag ska prata finska. xD

Hahaha några konstiga vibbar var det i alla fall. xD

[Ratass]
2011-05-17 23:01
#95

Nu har ja tilldelat migsjälv cosplaypasset ^^ hauu!!

Just ja, de ville ju ha nån.. va heter det.. ja man skulle iaf skriva lite å ta bidler på vad man gjort å blaha, ska man skicka in det till nån mejl sen antar ja? och äre n¨ån deadline som jag missat ^^'

Liss
2011-05-17 23:05
#96

Haha! progresstråden förvandlades till Hetalia :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-17 23:07
#97

#95: Du skickar in bilder och sånt på din "Jag"-sida på Uppcons sida. Men vet inte någon deadline. (T_T)

#96: Haha ja, du vet ju att trådarna förvandlas till vad som helst på det här forumet. xD Så fort jag skriver i ett annat forum och det blir liiite OT så får jag skäll och så ska man starta en ny tråd om det nya ämnet. Störtförvirrande. xD

Annons:
Azmaria
2011-05-17 23:08
#98

#94 ohojaja. jag får väl ta min studenthatt som modell(LOL den närmste jag kan komma) eller min pappas kaptenhatt, de har ju samma form :)

jaa vem vet. Jag kan inte heller stava det på ryska men jag vet hur man uttlalar det. xD

jajmän, jag skall stjäla hennes ryska böcker samt  tvinga henne att lära mig några användbara fraser. som  "privijet" etc. ;P

lol min finska är säkert oxo på dagisnivå. XD fast jag förstår bättre finska än vad jag kan tala o_x. crack, jag vet.

det blir spårk lektioner under sommaren, först koreanska och sen ryska. xD ja tack nu räcker det med cosplay tror jag. xD

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-05-17 23:09
#99

#97 Bara det att startar man en ny tråd om det ämnet, är det helt tyst.. för då har feelingen försvunnit ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-17 23:10
#100

#99 exakt! låt ämnet förstöras å flöda bara!

[Tan-chan]
2011-05-17 23:13
#101

#98: Ja, det låter som bra modeller att arbeta med. (^_^)

Hahaha bra, för Ryssland ska inte kunna finska. xD Fast han kanske lärde sig det bara för att kunna ropa "DIN FINNEJ*VEL!" efter Finland (mig)? xD

Lycka till med språklektionerna! xD

#99: Ja, eller hur! Totalt onödigt att starta en ny tråd när tråden ändå återgår till sitt egentliga tema efteråt.

[Ratass]
2011-05-17 23:19
#102

Tror ingen här tar ilal upp ändå av att vi byter ämne fram å tebaka, tbh, ja har ingen aning om vart jag skriver snart då vi skriver i tre olika trådar samtidigt ^^'

[Tan-chan]
2011-05-17 23:22
#103

#102: Lite psykadelliskt att vistas här, eller hur? xD Allt smälter in i varandra…..

[Ratass]
2011-05-17 23:25
#104

#102 ja :O smultron å piskor å lukten av värfg.. kaan ju itne ens stava länger..FÄRG wtf.. men ja, det är nått visst med det här forumet

Annons:
Liss
2011-05-17 23:25
#105

VI smälter in i varandra.. ohohohoh… myyyys!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-17 23:27
#106

#104: LOLOL! Låter bra det där! xD

#105: Ja, mysitg värre. Rätt så weird också.

Azmaria
2011-05-17 23:28
#107

#105 det där lät bubbligt, bara så vet ;3

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-05-17 23:29
#108

Neeh fan! rött kort på mig nu alltså… utvisning!!!

Bubbligt?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-17 23:31
#109

Bubbeliblubb! xD

Azmaria
2011-05-17 23:39
#110

#109 Det där fick mig o tänka på de där dåliga barnprogrammet…Teletubbies eller ngt. XD

#108 ja bubbligt..när man smälter in i varandra så sker det med en passion att det blir bubbli-SHOT-

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-05-17 23:41
#111

#110 …. O_o … *tänker*…… no, still O_o ….

Bubbelplast.. det är KUL.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Ratass]
2011-05-17 23:42
#112

här byter vi ämne XD cosplaytråden remember XD lol

[Tan-chan]
2011-05-17 23:43
#113

#110: Teletubbies! ♥

#111: Yeeeaaaahh right att det står still. xD

[Tan-chan]
2011-05-17 23:43
#114

#112: Vilken cosplaytråd? xD

(Hahaha sade ju det att jag är en värdelös forumvärd! Hahaha!)

[Ratass]
2011-05-17 23:44
#115

Neee du är en AWESOME forumvärd cause yu dont give a damn XD inte längre iaf Oskyldig när vi är igång

Liss
2011-05-17 23:46
#116

Your the best kind there is! The kind you just wanne….

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-17 23:49
#117

Naaaaw! Finisar! ♥♥♥

Fast det där som Liss påbörjade att säga… Vill jag veta slutet till meningen? xD

Azmaria
2011-05-17 23:49
#118

#111 bubbleplast är jag beroende av, mitt bränsle för dagen typ. Som Sebby som petar på en katt tass. XD

'

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Ratass]
2011-05-17 23:50
#119

nyanyanyanyan

Liss
2011-05-17 23:53
#120

#117 xD … tror du vet svaret. Ville inte skriva det i det här forumet, då mindreåriga kanske läser. För det har vi varit så noga med hittills, så kände att jag var tvungen och vara det nu med. Och jag är inte alls ironisk heller, känner mig väldigt seriös för tillfället. Det är då jag brukar bubbla om ingenting, med min bubbelplast.

Fan jag vill med ha bubbelplast nu.. måste gå och hämta mitt paket imorrn, tror det är bubbelplast i den! :D

Och slutet på meningen börjar på F och slutar på K

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-05-17 23:55
#121

#119 hahahahah. XD

fast för mig blir det bubblelibubbelbubbelibubbelbubbelibubbelbubbeli..osv. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-17 23:55
#122

#120: LOL! Jag kan vara din bubbelplast. xD

[Ratass]
2011-05-17 23:55
#123

FSMESK!

Liss
2011-05-17 23:58
#124

"I wanne be you bubbelplast" -sjunger.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-18 00:02
#125

#123: Fesk! (Rimmar…)

#124: Hahah hur går melodin? xD

Annons:
Liss
2011-05-18 00:07
#126

#125 Vilken melodi har det i din fantasi?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-05-18 00:08
#127

#124 jag började tänka på robot unicorn attack melodin XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-18 00:10
#128

#126: Frågade dig just för att jag inte har någon melodi i fantasin. xD

(Åh näe! Nu kom denna låten upp i huvudet på mig…)

[Ratass]
2011-05-18 00:11
#129

de bubblar också!

Liss
2011-05-18 00:12
#130

#127 Haha, klockrent! en poäng till dig.

#128 Hahaha, ooooh… fantasyyyy, rulla vi runt bland mjuka kuddar, fantasyyyy ahaaa.. Vilka minnen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-18 00:13
#131

#129: allt bubblar! xD

#130: Hahaha hemska låt! xD

Liss
2011-05-18 00:18
#132

Fast melodin jag hade i huvudet var nog värre..

"My boy lollipop"

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-18 00:18
#133

#132: LOL!

Azmaria
2011-05-18 00:19
#134

#129 &131 som ett varm bubbelbad ;3

#130 Azmaria got EXP, its over 9000 and LEVEL UP. *bubbelpling*

8D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-18 00:21
#135

#134: hahaha LOL!

Liss
2011-05-18 00:21
#136

#134 Hahahahah! bubbelpling*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-05-18 00:30
#137

Skulle JiF vara ett online MMORPG spel, jaa damn jag skulle vara mästare vid det här lagret. xD jag har pownat er i trådar, samlat poäng samt löst mysterier(aka quest) HAHAHAHA XD

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-05-18 11:02
#138

#137 Du bara inbillar dig. :$

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-05-18 11:13
#139

#138 Nej :>

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-18 11:16
#140

Det Az sade…

Nordqvist
2011-05-18 11:18
#141

Altså…. JAG SKA LÄTT KRAMAS MED RATSS FIRRE!!! För katter gillar fiskar! Right?

[Tan-chan]
2011-05-18 11:20
#142

#141: Men ska du vara en katt nu också? xD

[Ratass]
2011-05-18 11:24
#143

O.o går runt där helt i egna tankan så "dump" nått som smälelr till så är det nån som klänger på mig å ja ser inget alls T_T

[Tan-chan]
2011-05-18 11:28
#144

#143: Glöm inte att din fisk blir långsamt uppäten också. xD

[Ratass]
2011-05-18 11:29
#145

uhaaa!½!!>.< ser det frasmför mig hur det blir ett hål nånstans där bak!! å nu tänker ja på zombies uuhaaaa!!! >.<

[Ratass]
2011-05-18 11:30
#146

skit va rädd ja skulel lbi om nånon skulel få för sig å kasta en pokebol på mig, det komemr ju låta jättehögt där inna å j ser inget, vet ignet T_T tasukete…

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-18 11:32
#147

#146: Heh heh heh! Som sagt: Utmanar man Tan-chan så får man leken tåla. *smugglar ner en pokeboll i fickan*

(Pokeboll? Liksom poke-boll? Poke the ball?)

[Ratass]
2011-05-18 11:33
#148

men hauuu!!!!>.< nu ska ja vara tyst!!! T^T

Nordqvist
2011-05-18 12:11
#149

SUSHI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3

Liss
2011-05-18 18:48
#150

Haha.. katter? … *funderar* .. han gillar dem men.. hur tänkte du nu Teri, förstår inte XD

Åh!!! *packar ner min pockebolll med* Dock har jag ingen, så packar ner en tegelsten.. det funkar också va?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-18 18:51
#151

hauuu O.o''

[Tan-chan]
2011-05-18 19:34
#152

#150: KOMMER FÅNGA MAGIKARP FÖRST!!!

Liss
2011-05-18 19:37
#153

#152 Det kommer du säkerligen.. för med min tegelsten lär jag bara nocka henne! xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-18 19:43
#154

#153: LOL! Det tror jag med. xD

Nordqvist
2011-05-18 20:02
#155

#150 Asså.. jag….. Kisse kisse kisse miss! ^_^

#152 Ursäkta men JAg kommer vara först, med mina skills! ;)

[Tan-chan]
2011-05-18 20:04
#156

#155: Tsss! Vilka skills? Jag kommer vara Rin då så jag kommer äga er alla när det gäller skills. xD

Liss
2011-05-18 20:16
#157

#155 Hahahahahaha. Syftade du på mig nu? :O

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-18 20:18
#158

#157: Öh… DUH! Bland annat. xD Lilbrorsan vet du. Han kan! xD

Liss
2011-05-18 20:24
#159

#158 Haha! Lillbrorsan har inte några "skills" mot storebrodern inte.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-18 20:25
#160

#159: Grrrr! Du ska allt få se…

Annons:
Liss
2011-05-18 20:30
#161

#160 Du säger väldigt mycket, men gör väldigt lite lille… bror.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-18 20:33
#162

#161: Ska du säga din stora f… öh… bror…

Liss
2011-05-18 20:34
#163

#162 Finns inte ens en ursäkt för dig. Stackare…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-05-18 20:37
#164

Liss, man vet aldrig vad jag menar… ;)

jag överträffar nog alla! Annars klär jag om till misa och ger dig en rak höger så du inte kan stå rakt! ;)

[Tan-chan]
2011-05-18 20:37
#165

#163: Men… GRAAAAH! DÖ!

[Ratass]
2011-05-18 20:39
#166

"Cant catch a trainers pokemon" elelr va det nu står, min pojkvän ska vara pokemon tränare hade han tänkt så jag är forever his ^^

Nordqvist
2011-05-18 20:44
#167

Har ni tänkt på att den här/OT och Uppcon tråden handlar alla om typ samma saker nu? hahaha!

Annons:
Liss
2011-05-18 20:45
#168

#164 Haha, neeh det är det som är det läskiga. ;D
Random Teri beats us all. Dear luv!

#165 Ursäkta, men hörde inte riktigt? Inte ens ditt skrik är speciellt häpnadsväckande.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-18 20:46
#169

WRAAAAAH!!! FOR THE HORDE!!!

[Tan-chan]
2011-05-18 20:50
#170

#166: LOL! Men fan! xD

#167: Sedan när har vi följt temat i TS? xD

#168: *Morrar* Vänta du bara när vi möts öga mot öga… Vänta du bara…

Liss
2011-05-18 21:07
#171

#167 Spelar ingen roll. Jifare vill vara överallt ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-05-18 21:08
#172

#170 Vänta? Jag har inte all tid i världen till att leka, i motsatts till dig.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-18 21:10
#173

#172: Jag väntar bara på UC. Jag vet att du också gör det. Där och då - Shiki… Där och då…

Liss
2011-05-18 21:15
#174

#173 Pff.. Varför skulle jag vänta på något så otillfredsställande som UC.
Visst lillen… visst.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-18 21:23
#175

#174: Aaaw, bro! C'mon! I know you got a soft spot for Anime coventions! I know you'll be there…

Liss
2011-05-18 21:51
#176

#175 Förstår inte alls vad du pratar om.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-18 21:52
#177

#176: LOL! Denial! xD

Azmaria
2011-05-18 22:25
#178

Tjolahopp..här är jag igen :-D

n tänket jag avbrytar er o säga ayy min cosplay for åt skogen. Alltså korea cosplayen. Nybörjar fel..tsk tsk. ;3

skulle jag vara en Pokemontränare skulle jag vara Gary. För han är känd..typ. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
2011-05-18 22:28
#179

pojkvännen är sig själv som pokemontränare, ingen speciell ^^'

Liss
2011-05-18 22:33
#180

#178 Varför gick den åt skogen? Den kanske kommer tillbaka efter att ha varit snäll och plockat lite bär? … sorry, dåligt skämt.. ska aldrig hända igen. Pisk ska jag ha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-18 22:34
#181

PISK VARE HÄR!!! WHOPPAAAH

Annons:
Azmaria
2011-05-18 22:38
#182

#179 Ohoojaa. jaa det går ju oxo ;D Då får man designa själv en awesome klädsel åt sig . ;D

#180 Den såg sade något om en kantarell och sprang bort. Den jäkeln. ;< XD

#181nej nej nej: WHOOTJSCHII! haha *friends skämt* xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-18 22:40
#183

#178: Vad tråkigt! Men går inte att fixa på nåt sätt då?

[Ratass]
2011-05-18 22:43
#184

#182, de säger whoppah i friends O.o

Azmaria
2011-05-18 22:45
#185

#183 Jo klippa/sy in den kortare är typ den enda lösningen. T_T Fast då kommer den bara till knäna. fast, det var tänkt att den skulle räcka typ..förbi/under knäna eller något.  blä.  Nu ser den ut som en fail cosplay jag har sett på ebay nångång. Jag vill inte ha den kort. oh well. x/

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-18 22:51
#186

#185: Sprätta stygnen och sy om grejerna då? Vet dock inte hur korea ser ut så.

Azmaria
2011-05-18 22:57
#187

#184 Jepp de sa de, men de argumenterade om det är whoppah eller Whootjchii när det är pisk slag. xD

#186 näe det hjälper inte. xD För jag har sytt korrekt, men det är längden på modellen samt tyget som är lite knasigt och av någon konstigt anledning har blivit ojämna. O_ó men jaja..jag godkänner att det är som det är..det är endå inte såå stor längskillnad, kanske bara 4-5cm eller så.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-18 23:02
#188

#187: Been there done that myself.

Annons:
Azmaria
2011-05-18 23:08
#189

#188 okei, men jaa. det är ju tur endå att jag har vita byxor på mig till cosplayen. Då märker man inte direkt längden.phiuuh. men det smått irriterar mig endå. XD

oh well, ny dag imorgon och då skall jag fixa det. :)

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-18 23:45
#190

Låser tråden för att den är så lång. Fortsätt i tredje! xD

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: