Annons:
Etikettertv-speldataspel
Läst 3168 ggr
AnnaMoonshadow
4/22/11, 9:18 PM

Tv-spel

Okej, nu var det lite dött här och jag tänkte försöka förbättra detta genom att kolla vad folk på JiF spelar för något? spelens huvudstad är trots allt Tokyo så tyckte att det var passande att diskutera ^__^

Jag vill veta om ni spelar, och i så fall vad. Favoritspel? favoritkonsoll?
det är självklart också en tråd för de som inte spelar särskillt mycket. Kanske har man i all fall testat något man tyckte var roligt? eller kanske är det bara så att man är en mästare på Singstar på alla fester även om man aldrig annars spelar?

Berätta om allt som är spelrelaterat!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
4/22/11, 9:21 PM
#1

Jag kanju berätta att jag själv är en nintendo-människa. Man har vuxit upp med Zelda och super mario 64. Det har blivit lite mer spelande på senare tid, mycket av vad jag skyller på pojkvännen.

för närvarande blir det Brawl och Tales of Symphonia till Wii. Hemma hos en kompis håller jag på med Kingdom Hearts och Samurai Warriors 2 till PS2 och Left 4 Dead 2 till Xbox.

En del NDS hinns också med ibland ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
4/22/11, 9:27 PM
#2

De bästa spelen som jag någonsin har spelat är Fatal Frame-trilogin. (Heter Project Zero här i Europa) Det är ett skräckspel där man ska möta spöken i en miljö som ligger i en evig natt samtidigt som man ska försöka ta sig därifrån och lösa mysteriet med platsen. Morgonen gryr aldrig. Man dödar spökena genom att fota dem med en uråldrig kamera.

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag har gråtit för att jag har varit så skräckslagen när jag har spelat dessa. Jag har skrikit tills halsen är mör och rösten försvunnit, och jag har varit tvungen att pausa och gå ut ur rummet för att lugna ner mig. Och nu överdriver jag inte alls. Snarare tvärt om.

Dessa spel kom ursprungligen ut till PS2. Men nu finns de till Xbox, samt att fjärde spelet i serien är endast utgiven för Wii och kom aldrig till västvärlden. Varför fattar jag inte eftersom jag tycker att Wii är rätt så värdelös konsol, samt att de tidigare spelen är ju utgivna till PS och Xbox. (O_o) Men Fatal Frame IV ska gå att spela med en engelsk patch om man installerar Wii med ett Gecko-OS. Jag var på väg att köpa ett Wii bara för den sakens skull så att jag kunde spela fjärde spelet. xD

Jag föredrar PS före de andra konsollerna.

Azmaria
4/22/11, 10:25 PM
#3

jag kör med klassiska spel, så som nintendo med super mario! Tyvärr äger jag inget sånt utan jag spelar hos en kompis som har det. Ojojoj, vi har spelat det ända sen vi var små knattar. ;D

fast jag vill äga en PS2 så jag kan prova final fantasy och Kingdom Hearts, jag har hört att de är super bra spel..men no money, no funny… T_T

ehmm…jag är en mästare på disney sånger på singstar! XD har provat sjunga på singstar på en del kompis kvällar ;)

Make Pasta not War, Vee~

Liss
4/22/11, 10:37 PM
#4

Växt upp med nintendo… växer aldrig ifrån nintendo!!! ♥
Lite senare växte man även upp med PS. Minnen med PS1 alltså ^^ Nostalgitripp. Fast den vet i fan vart den tog vägen… kanske har den i källaren eller nåt. O_o

Har ett super nintendo kvar, med några spel. Men var faktiskt riiiktigt länge sen jag satt med det. Ibland saknar jag Mario min Mario. ^^ Och Zelda… och Mariocart xD Och Donkey Kong. Hooho!! :D

Men utöver det spelar jag ingenting. Speldelen har blivit väldigt liten. Förut var jag totalt beroende av WoW. (Japp, har varit Wow nörd) Men efter att jag slutade med det helt, så har jag faktiskt inte spelat någonting alls…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
4/24/11, 11:26 PM
#5

Jag spelar framförallt Okami, Tales of Symphonia - Dawn of the new World, Tales of the Abyss och Harvest Moon (men HM har jag bara till DS än så länge). Älskar alla otroligt mycket, särskilt HM just nu. Spelar mycket Sims också.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

CHoPSTix
5/13/11, 7:30 PM
#6

Funderar väldigt mycket på ifall att jag ska köpa något av Final Fantasy spelen. Jag försökte kolla hur de ser ut på youtube.. men eftersom att youtube har skickat iväg några välutbildade apor (aa, det stog så om man skulle starta en video) så, vet jag inte riktigt. Men på DS ska jag iaf inte köpa något av dem.. de är ju tecknade!!

Goodbye Kitty <3

Annons:
[Ratass]
5/13/11, 8:35 PM
#7

för resten av ff är ju inte alls tecknat ;P /dataanimerat whatever.. ^^'

CHoPSTix
5/14/11, 11:02 AM
#8

aa, vet

Goodbye Kitty <3

MissInAction
7/6/11, 9:45 PM
#9

Oj, är det bara jag som älskar Silent Hill-spelen av Konami? Förvånad
Jag är faktiskt osäker på vilka konsoler de finns till, då jag själv bara har spelat 2, 3 och del av 4 på PC. Tvåan har jag med sällskap spelat igenom två gånger, fått samma slut båda gångerna! Beroende på hur man handlar i spelet så får det olika utgång. 
Det är vansinnigt snyggt (inte nödvändigtvis grafiken men miljöerna), bizarrt och läskigt och helt fantastisk underbar musik. Och en story som förbluffar.

Det är mysterier som man ska lösa, ta reda på saker, samt bekämpa vidriga varelser. Det är relationer till andra människor. Det är ett extremt beroendeframkallande spel, man kan knappt slita sig ifrån det.

I videon ser man hur dialogerna med andra människor i spelet kan se ut, och inte så mycket monster Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mandi_
7/9/11, 9:17 PM
#10

#9 jag tycker att de verkar läskiga.. men jag kanske är feg ;)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

MissInAction
7/9/11, 11:09 PM
#11

#10
Oja, de är läskiga! Förvånad Det är därför jag alltid spelat med sällskap. Eller spelat och spelat, jag har suttit bredvid och den andre har fått hålla i mus och tangentbord OskyldigSkrattande För när monstren kommer så släpper jag allt och blundar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Nordqvist
7/10/11, 3:15 PM
#12

NINTENDO, Nintendo och åter Nintendo! Jag ÄLSKAR Nintendo! har dock inten konsoll alls nu… :( Så jag spelar inte så mycket, eller alls…. Men så fort jag får chansen är det ett N64 med Ocarina of Time och Super Mario 64 som står i min TV-hylla! :D

Mandi_
7/10/11, 10:48 PM
#13

#10 haha ;) om man nu kan skratta åt en sån sak.. ;)

#12 ah, jag är också nintendo freak ;) däremot har jag ingen gammal nintendo konsol (fast.. det har ju inte du heller ;D )

jag sparar till ett 3ds och har ett ds lite + wii :)

men deras nya wii play eller vad det nu heter… Det är inte sådär speciellt lockande (haha, jag har inte ens koll på namnet xD )

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
AnnaMoonshadow
8/25/11, 10:18 PM
#14

#12 och # 13 nintendo är kärlek <3

Wii U heter den nya som ska komma tror jag. Jag hoppas den blir bra då de faktiskt har pratat om att på det viset försöka gå tillbaka lite till den gamla "gamer-känslan" och de trogna fansen, att den ska fungera både som en bra familjekonsoll men dessutom ge den lite äldre och mer krävande publiken ett lite mer lyft efter wii…

jag gillar wii, har ju en egen bäbis, men trots allt, inget kan slå Ocarina of time  xD

3DS är något jag också skulle vilja ha men vill egentligen dessutom skaffa mig ett PS3… Pengarna är ju det stora problemet :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Zolah
8/25/11, 11:12 PM
#15

Hehehe *nörden träder fram*

Jag älskar spel i alla olika slag ^^ Då allt från datorspel till tvspel, men jag kan kort skriva upp vilka konsoller jag gillar /spelar.

SEGA 16bit och master system: Samlar på denna konsollen och äger då också en del roliga titlar.

Playstation 1 & 3

Wii

GameCube

Dator

Nintendo & Super Nintendo

DS Light

Atari

N64

och fler på önskelistan, nåt jag vill skaffa mig är sega saturn ( JAP ) så jag kan spela Slayers spelet jag fick i födelsedags present ^^ men tror det som absolut slår för mig bäst är gamla retro konsoller, älskar pixel spel ;D ett neogeo skulle vara iofs rätt häftigt… * försvinner i drömlandet*Gillar också äldre rollspel/strategi till datorn, såsom Dungeon keeper, Baldurs gate, shadows over riva, might and magic:blood honor etc. Och jag råkar gilla spela MMOs också, men minst gillade är faktis WoW. Fast jag måste erkänna att det har blivit lite roligare nu än vad det var då jag spelade som mest. Dock känns det rätt mycket som en crowd pleaser och går lite väl mycket ifrån strategi spelen för min smak.

Om vi ska snacka rent genrer av spel så gillar jag det mesta från skräck, pussel, FPS, strategi och fantasy. Sedan råkar jag gilla lite barnförbjudna japanska spel men sådant ska vi inte prata om här *nosebleed*

[VictoriaR]
8/26/11, 1:40 PM
#16

hmm..jag spelade Final Fantasy och Dark Cloud mycket när mitt PS2 funkade..

nu spelar jag bara WoW, kan bero på att jag inte har någon konsol, bara datorn (och gameboy/min brorsas PSP haha)..tips på bra fantasy/skräckspel till PC? Gärna på japanska Skrattande

Zolah
8/26/11, 2:58 PM
#17

Japanska kan jag inte tipsa om tyvärr, men har du testat Amnesia? tycker den är jätte bra :3 finns ju Nosferatu också men den listar man ut fort ( tycker jag personligen )

[VictoriaR]
8/26/11, 3:33 PM
#18

#17 Har tänkt på Amnesia, ska antagligen införskaffa det (kommer bajsa på mig,feg som man är haha) Även tänkt på Final Fantasy 14, fast den har fått så dålig kritik +  att det är ett onlinespel så jag är lite tveksam på det…men vi får se! Glad

Zolah
8/26/11, 3:36 PM
#19

#18

Amnesia är sweet! jag har inte lätt att bli rädd, men det spelet… omg <3 jag blir bara glad av att tänka på det :D

Min pojkvän tycker inte 14 är bra, dom ska tydligen bygga om allt nu då dom inte är nöjda med det. Kanske är nåt när det är klart?

Mandi_
8/26/11, 8:12 PM
#20

Jag är väl en tru' gamer :D

eller, har väl inte så många spel men, men. Jag vill XD

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
AnnaMoonshadow
8/26/11, 9:07 PM
#21

# 20 det är drömmar och önskningar som räknas ;D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Mandi_
8/26/11, 9:33 PM
#22

#21 Ja :D

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Dominik]
8/27/11, 11:56 AM
#23

Jag spelar World of Worcraft, Bakugan Defenders of the corde, en sån skyte spel och några andra.

Azmaria
8/27/11, 7:46 PM
#24

stepmania har jag fastnat på!! det är så roligt, fast jag inte är så bra på det, lol! xD

sedan har jag spelat Ao Oni. Och det är min favorit också XD haha.

ao oni(=blå monster) handlar om ett gäng ungdomar som besöker ett hemsökt hus som har spökrykten. Då går in(vilket var dumt av dem) och är påväg att gå ut när de hör ett krasch ljud. "huvudpersonen" går och checkar var ljudet kommer ifrån och ser en tallrik i småbitar.han går tillbaka och upptäcker att kompisarna är borta. Dörrarna och fönstren är låsta och han möter på ett blått naket monster med överstort huvud och liknar på obama. monstret jagar dig och du kan inte döda den. Gömmer du dig och den ser det, kommer den efter dig.gömmer du dig och den inte ser dig, så väntar den tills du kommer fram. + så har du ett helt mysterium och lösa. YAY.

8D

Make Pasta not War, Vee~

Zolah
8/27/11, 7:48 PM
#25

om du gillar stepmania kan du testa flashflashrevolution : 3

Onslow
8/28/11, 8:41 AM
#26

#24 LOL! Jag var tvungen att kolla upp Ao Oni på youtube. Demonen är ju supersöt. xD
Och spelet verkar lite flummigt för att vara ett "skräckRPG" som det är beskrivet som, men lite läskigt var det att han bara kom fram lite hur som. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
8/28/11, 11:52 AM
#27

#25 är det ett tillbehör till stepmania eller är det ett annat spel som påminner om stepmania? :3

#26 söt? LOL XD no way! *kryper under bordet* den där har jagat mig i mina mardrömmar, så söt är uteslutet för mig. LOL XD

det är flummigt i början när man är ovan men man börjar sedan förstå det när man förstår "taktiken" i spelet, hur allt fungerar osv. Men det är endå extremt klurigt för det med alla puzzle man måste lösa för att få nycklar och koder XD 

jag älskar det C:

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Zolah
8/28/11, 12:16 PM
#28

#27 det är ett flash spel som du kan spela på datorn, skillnaden är att du använder piltangenter. Riktigt bra tidsfördriv och bra musik ^^

Onslow
8/28/11, 12:18 PM
#29

#27 Jo då! Den är supersöt. xD

Btw, du gillar Hetalia, ne?
För det finns ju en Hetaliaversion av Ao Oni. Det tror jag du vet, men tänkte bara säga det. ^^,
Man är Japan, och med en är Germany, Prussia och någon mer? Inte sett Hetalia. Och demonen är en alien (fast det är samma koncept, stort huvud ya know, och den kommer fram över allt xD), och om man blir tagen av den får man strida mot monstret. Den kan inte dö though. :p

De är baserade likadant, huset ser ungefär likadant ut et.c.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
8/28/11, 12:59 PM
#30

#29 först när skortsenen blommar kan jag tycka att monstret är söt XD

jajamän, sån hetalia nörd jag är så känner jag till Hetaoni ;D det var faktiskt därifrån som jag upptäckte själva Ao oni spelet XD

dock existerar ju inte hetaoni som spel som man kan själv spela ;< utan den finns endast som video upplagd på youtube från en japansk hemsida. Blä.

istället får man gräva i fanmaterial och se på youtube videon xP

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
8/28/11, 1:27 PM
#31

#30 Haha, kanske det. ^^,
Tänkte väl. Själv har man koll på typ allt som finns att veta om ens favoritserier, haha!
Nörd? Neeej då! ;)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/28/11, 1:37 PM
#32

Nördar är EPIC! Så det så! xD

Onslow
8/28/11, 1:42 PM
#33

#32 Word!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

kotarou
2/17/16, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Återupplivar tråden lite, se om någon är sugen på fortsätta =p

själv så spelar jag lite på min bärbara super nintendo och så blir det xbox och playstation.

Annons:
Upp till toppen
Annons: