Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3417 ggr
[Tan-chan]
2011-04-11 16:06

OT/chattråden #10

Oj oj oj! Ni pratar flitigt på! Vi är redan på #10!!

Här skriver vi om allt mellan himmel och jord! Ös på med random OT-snack!

Annons:
Onslow
2011-04-11 16:32
#1

Först!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Havsmussla]
2011-04-11 17:17
#2

Kul att det är den tionde tråden. ^^

Idag tappade jag bort min syster. ó.ò

Azmaria
2011-04-11 18:28
#3

hejhopp nr 10! yaaay vad duktiga vi är :D

#2 wait..what? fast det har jag oxo gjort flera gånger egentligen… xD

Make Pasta not War, Vee~

[Havsmussla]
2011-04-11 18:41
#4

#3 Vadå, hon bara försvann. x') Jag tittade åt ett annat håll och hon var borta. x_x

[Havsmussla]
2011-04-11 18:41
#5

#3 Vadå, hon bara försvann. x') Jag tittade åt ett annat håll och hon var borta. x_x

Liss
2011-04-11 20:51
#6

#5 Ha! jag hatar när det händer ;D Neeh usch, skulle dö av oro … ^^

Fy satan så trött jag är. Börjar få ont i halsen med :c .. man ska inte gå i skolan, då får man bara massa läskiga basilusker. Nästa vecka har vi påsklov hela veckan dock.. höhö! fan, ett lov… man kan sitta hemma med gott samvete. För jag har LOV! .. det var länge sen ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-04-11 20:56
#7

jag kan för det första uppdatera med att berätta att killen min kom tvåa i Game master-tävlingen. så jag är då tillsammans med den näst bästa gamern i Katrineholm xD Får se om han tar förstaplatsen nästa år kanske? :P

jag har levt på smörgåstårta i flera dagar <3 Känner mig lagom god och förstoppad nu xD

Får se om jag tar tummen ur och skriver några korta nyhetsartiklar hit till forumet, håller ju dessutom på att försöka snickra ihop ett större verk ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-04-11 21:04
#8

Woho! Tårta för 10:e tråden? Moonshadow fixar! ;) hehehe!

AnnaMoonshadow
2011-04-11 21:19
#9

Haha lätt att jag gör xD har spritt mitt rykte som tåtbakerska över hela världen :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-04-11 21:36
#10

#10 Awesome! ^_^

AnnaMoonshadow
2011-04-11 21:46
#11

#10 det är faktiskt till hälften sant! Har en vän från Armeninen (tror han var därifrån i alla fall^_^'') som bodde på Gotland under tiden jag bodde där och han tycker att det bästa med mig är när jag bakar. Och jag har en annan vän från samma tid som är från Kina och som skrytit om mig till sina föräldrar. Nu bor hon i Kanada, så ryktet sprider sig xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-04-11 21:47
#12

Lätt! Säger ju det.. ta med sig tårta till UC! ::DDD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-04-11 21:50
#13

hmm… vet dock inte hur hygiensikt det skulle bli med tårta och grädde utan kylskåp, men kanske man skulle kunna ha tårtkalas i kön?… tåls att tänka på :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Liss
2011-04-11 21:56
#14

#13 Självfallet äter vi den i kön, vi har ju flera timmar på oss innan vi blir insläppta ;)

På tala om det, när ska du/ni åka dit Vea?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-11 22:14
#15

TÅRTA!! <3 KÖTÅRTA!!! <3 ^_^ Uppcon blir bara bättre och bättre! haha!

AnnaMoonshadow
2011-04-11 22:18
#16

alltså jag vet inte än, har inte planerat så långt…

Jag vill ju köa lite men samtdigt inte behöva kliva upp astidigt. AJg har ju dessutom sökt jobb i sommar så jag måste lösa den biten med om jag får jobbet, så vi får se hur det blir :(

Jag kommer nog i alla fall åka tillsammans med en vän härifrån och träffa på min kille och hela hans gäng på plats. Bor ju liksom på olika sidor om uppsala :P

Hur har du själv tänkt dig?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-04-11 22:35
#17

#16 Okidoki. Men du SKA åka va? Så inte sommarjobbet kommer ivägen helt? ;o Det vore väldigt, väldigt synd.

Själv ska jag åka tåg klockan 05.16, tror jag det var. Och är framme runt 08.00. Så då går vi och ställer oss i kön. (Jag har tagit för givet att SötTeri är med mig då nämligen xD)
Så får man se om man kan gå och hämta bandet tidigare och bara gå in sen, när man varit till hotellet med.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-04-12 07:57
#18

nej, jag ska åka! det går före allt annat. EMn i värsta fall så kommer jag missa fredagen T___T Fast än vet jag ju inte ens om jag får jobb så känns dumt att misströsta redan xD

mm, men det låter ju bra ^__^ Själv ska jag bo på vandrarhem. kommer bli så sjukt skönt att kunna lägga ifrån sig packning och saker på rumet. och att kunna duscha och greja ifred också!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
2011-04-12 13:07
#19

jag kommer att vara inaktiv igen, för jag skall på resa :D Jajamän, imorgon sticker jag till den utslitna ön, Gran Canaria för att chilla med bästa klassen. Adios amigos! ;) hoppas dom har Churros där :3

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-04-12 14:35
#20

#19: Ha så skoj!

Jag har badat i dag i havet i 6-timmarsdräkter. Jag var som en turbo-badanka när jag höll på! xD Dock fick jag mensvärk mitt i allt badande så jag fick dra hem och fick inte bada mer. (T_T)

Men ska upp till skolan i morgon igen och titta på när de andra ska ha läcktätning och skratta åt dem när de får vatten sprutat i ansiktet från oväntade ställen. xD

Annons:
Onslow
2011-04-12 14:47
#21

Fixat rälsen nu och aj vad ont det gör!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2011-04-12 19:03
#22

Jag hatar dem. Jag hatar dem. Jag hatar dem allihop. Varför ska människor få varandra att känna sig totalt värdelösa? Vi är för helvete släkt, varför säger de att de hatar mig? Jag förstår inte!  Jag vill bara bli älskad och accepterad, åtminstone av någon.

Jag vill inte dö, jag vill för helvete bara inte leva.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2011-04-12 19:15
#23

#18 Ja vad bra. Förvisso är det ju bra om du får jobb.. men jävligt synd att du missar en hel dag.. men men, du får ju åtminstone två dagar :)

Ja fy fan vad skönt det blir med ett eget rum att sova i och inte en hel sal med massa folk. Så slipper hundra pers se hur jag ser ut på morgonen också ;O Det är lite roligare att vara mina karaktärer direkt ist för en morgonfrilla stående överallt.
Och bubbelpool! :D erhm…

#22 Släkt beter sig sällan som släkt. Släkt vet exakt vart dem kan slå som hårdast för att såra som mest. Och dem vet att man kommer stanna i alla fall, eftersom dem just är släkt.
Jag har dock släppt det.. familj är dem jag älskar och som älskar mig tillbaka. Dem andra skiter jag i :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-04-12 19:20
#24

#23 Det är ju just det att jag inte älskar min familj och de älskar inte mig.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2011-04-13 18:45
#25

#24 Vi älskar dig iaf! :)

3:e jobbdagen idag och får jobba i morgon oxå! ^_^ Så härligt! Hoppas bara att det inte slutar efter den här helgen…. Har äntligen hunnit tvätta idag! haha! Masor att göra om dagarna nu och på kvällen är det datorn som gäller… ;)

Har haft hicka typ 3 ggr idag!! :o Någon som tänker massor på mig idag! ^_^

AnnaMoonshadow
2011-04-13 21:01
#26

#25 jag tänker på dig <3

jag har fått ett mönster på hur man virkar en totoro så nu måste jag lära mig virka! fast det få bli till helgen, för mycket jobb just nu…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-04-13 21:08
#27

#26 Oh my dear lord! Ge mig det mönstret.. min mamma virkar hela tiden xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-04-13 21:23
#28

#26 Aaaww!! <3 <3 ^x^

Liss
2011-04-14 01:05
#29

Awwh… blev påminnd av Teri, om alla videos jag och Tan-chan spelade in när hon var här. Så var tvungen att kolla på alla filmsnuttar jag har, även bitar som inte är med i dem video:s hon har på sin blogg. Och DEAR LORD vad jag saknar den människan!!!! TAN-CHAN!!! COME BACK HERE! :'C

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-14 09:13
#30

#29: Naaaww! Jag saknar dig också finaste Evol! Saknar dig riktigt riktigt mycket! ♥♥♥

AnnaMoonshadow
2011-04-14 15:02
#31

#27 vill du ha det behöver jag en mailadress, har den nämligen sparad som pdf-fil. Självfallet delar jag med mig ^__^

EDIT: upptäkte att man nu kan bifoga pdf-filer så försöker bifoga mönstret på en gång ;D

Nu ska jag snart iväg och steka mig i ett solarium några minuter. Svettigt kommer det bli!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-04-14 19:22
#32

Jag är en BAAAAKA!!! Det ringde på dörren, jag kikade ut genom kikhålet och funderade: Ska jag öppna eller inte? Vem är det? Vad vill han?
Nyfikenheten tog överhanden och: "Hej jag kommer frånradio- och tv tjänst….."
SKIT OXÅ! Så nu måste jag betala tv avgiften….. Jag som knappt kollar på tv….

Liss
2011-04-14 20:53
#33

#30 Buhuu!! Då får vi sakna varandra väldigt mycket dååå :'c *snyft*
Snaaart ses vi igen i alla fall.

#31 Awh, söt! Jag kom dock på att min mamma inte alls virkar. Hon stickar.. Hon kan kanske göra det där med iof ^^

#32 Och ja, du är en baka! ;) Jag öppnar aldrig någonsin för folk som ringer på dörren. För mina vänner eller familj brukar alltid föranmäla sig via telefon ^^

Iof är jag så van med att min alkogranne ringde på förut, hela tiden. Så i och med det slutade jag ens kolla efter.

Jag tittar aldrig någonsin på TV…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Havsmussla]
2011-04-15 13:43
#34

Jag sitter i skolan och är fruktansvärt brottslig genom att surfa istället för att forska om Marie Curie.. x') Kanske är det bäst för min personliga hälsa att göra det nu, innan läraren kommer på mig.

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-04-16 09:57
#35

urk… baksidan med att jobba är att man inte kan sova länge på helgerna. OCh just nu känns allt dött. Jag vill göra något! men sitter man fast ute i skogen såhr tidigt finns inget att göra. Nu ska jag tycka synd om mig själv och tvinga mig se ett till avsnitt av supernatural fast jag egentligen vill göra något mycket mer aktivt…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-04-16 10:33
#36

Aj aj aj aj aj…. jag hoppas att jag får den där massagen i morgon för nu gör det ont igen och jag dör av att ha ont hela tiden… :'(

har fått mail av min kompis som är i Japan och han har hittat på massa kul och jag är inte alls avundsjuk…. *Ironi* Han skulle på Neko-cafe… och Onsen… JAG VILL JU OXÅ! Här har vi iof ett Inú-cafe, men då måste man ta med egen hund… haha!

Liss
2011-04-16 15:14
#37

#36 Jag kan vara icka-avis med dig då! Det är visst sommarväder där borta också :cc

Jag vaknade klockan 08.00 .. så jävla rolig jag är alltså. När jag ska upp till skolan vill jag sova yberlänge, och har försovit mig några gånger också. Sen är man ledig.. och då vaknar man tidigt av sig själv :c

Fick inte frukost förrän 13.00 heller, då jag fixade min jäkla soppa tills då :P

Soppan är en sopp-diet… det roliga är dock att jag inte använder de till det. utan äter hela tiden, för att äta alls… Vilket nog är ganska bra för mig faktiskt. Då jag som sagt glömmer att äta annars..

Nu äter jag godis dock.. höhöh! och dricker påskmust! :DDD (julmust är godare! .LOVAR!)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-04-17 11:26
#38

#37 haha,  julmust är sjukt mycket godare ;D

Själv sitter jag och lyssnar på musik och drar mig för att jobba imorgon :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-04-17 11:33
#39

#38 Ja, det ÄR faktiskt det :D haha. Alla säger att julmust och påskmust är samma sak.. men jag vägrar att tro på det ;D

Äsch då! Jobba är bra… pengar pengar.

Tråkigt nog får jag jätte lite pengar från mitt jobb i slutet av terminen nu ;c Så fort man missar två ggr så förlorar man enormt mycket då man faktiskt tjänar 125:- i timmen. Dem liksom bara försvinner. Buhu!
Men jag får åtminstone lite till Uppcon därigenom. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-04-17 11:38
#40

#39 jo brukar se det positivit med att jobba, men idag är jag så slö att jag inte vill anstränga mig alls xD och nej, det är inte samma sak. Det spelar ingen roll vad folk säger :P

då tjänar du ju riktigt bra ju :O och det kommer behövas pengar på UC!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-04-17 21:45
#41

Jag har jobbiga lyxproblem och är jätte trött och har ångest efter en väldigt DYR kväll i Stockholm… 120 kr för ett glas vin.. hualigen! men en jöätte jätte jätte söt katt-väska fick jag med mig hem och jag har mysat med söt kille! hihihihi!

Annons:
Nordqvist
2011-04-20 10:22
#42

EKO - EKo - Eko - eko….

Här var det väldigt oaktivt för avanlighetens skull!! VAD GÖR NI MÄNNISKOR!?!?!?!

[Havsmussla]
2011-04-20 11:17
#43

#43 Jo, väldigt oaktivt. >.< Och angående frågan så målar jag naglarna.

Nordqvist
2011-04-20 12:06
#44

#43 hihi trevligt! Själv målar jag på papper… Eller jag målar inte, jag ritar… och laga mat samtidigt… Sjukt tråkigt….

Liss
2011-04-20 14:25
#45

#40 Jo, såna dagar har man.. MÅNGA! ;D
Mjoo jag tjänar väldigt bra där.. men å andra sidan är det bara en gång i veckan. Och om man missar den gången, så missar man massor med pengar, som sagt.

#41 Höhö.. LONG?

Nu ska jag dra ner på stan och hitta min mamma, sen ska vi äta och sen blir det jobba. Bara den här gången och en gång till kvar på terminen. Sen blir det inget mer jobb på ett bra tag. Eftersom dem gått i konurs och det nog tar ett tag för min chef att starta eget.

Och jag har varit utan internet. BARA i mitt område igår och förr går :P Konstigt.. när man inte vill vara inne på internet så funkar det och man har ett LIV! …. när det inte funkar så bara MÅSTE man in och tror att det inte finns något annat att göra överhuvudtaget. xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-04-20 18:10
#46

haha jag har haft ett gäng upptagna dagar nu. Jobbar på som en galning! skönt att tjäna ihop lite och att de vill ha mig :D

Fast jag stressar nog för mycket med. Igår låg jag som ett klubbat djur när jag kommit hem. Illamående och huvudvärk är inte skoj. Klarade inte ens av att ha datorn igång eftersom surret gjorde så ont att lyssna på!

Men imorgon är sista dagen innan lovet så sen får jag vila lite ^__^ Har tänkt åka till killen i Katrineholm och väl där har jag tänkt söka lite fler sommarjobb också. allt är fixat och betalt och så får man en kallelse från AF till nästa vecka T____T måste ringa och prata med dem och hoppas de inte blir allt för arga. Jobbigt det känns!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-04-20 20:58
#47

Fy satan så trött jag är i huvudet!
Linser är satans uppfining… måste bära dem oftare så jag blir van. Men blä så trött i ögonen jag blir.. hela mitt huvud blir påverkat :P

Och mamms tyckte jag såg läskig ut xD

Grillspettet var iaf mumsfillibaba! Och så jävla skönt väder! :D:D Man blir ju yberglad.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-04-20 23:24
#48

Halloj Allihopa! I'm Back från Kanarieholmarna. LOL vad här har hänt mycket :3

öh..jag är trött och har inte lyckats hitta Churros på hela ön. snyft. ;(

Men resan var annors het(bokstavligt, skithett, ni vet..super varmt) och jag har grillats från topp till tå.

emm..

ja..

har ni saknat mig? :D

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Liss
2011-04-21 20:01
#49

#48 Välkommen tillbaka käraste azmaria ;) Klart du varit saknad.. höhö.

Väldigt tomt här inne nu mera tycker jag..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-21 20:29
#50

#48: Självklart har vi saknat dig!

#49: Mjo, riktigt dött är det. Har inte så mycket ork att hålla i sidan nu på sidan av skolan… Vet dock inte vad ni andra har för ursäkt. LOL! xD

För övrigt sitter jag hemma i en termosäck och torterar mig själv. Vill testa ännu ett experiment med en myt om att man går ner i vikt om man svettas. Dock tror jag att man går mer ner i vikt av att frysa…

Fick termosäckar från skolan som är superbra på att hålla värmen (de används i livbåtar och livflottar), så ska ta med mig dem till UC-kön om det skulle behövas. Asbra att ha när man ska köa över huvud taget! De tar inte mycket plats i väskan heller. xD

Har dock kommit på att jag även om jag kommer vara sjukt lättklädd som "hemlig cosplay" på Uppcon så kommer jag svettas som en gris. Det går åt mer tyger än jag räknade med, och jag ska ha flera olika slags tyger också. (^_^,)

Liss
2011-04-22 03:31
#51

#50 hahahaha oh dear! för visso att man kanske går ner några droppar, av att sitta i bastu.. men neeh, inte i längden ^^
Då är det nog bättre att dricka riktigt jävla kallt vatten, till och med. Eftersom kroppen måste arbeta för att värma upp vattnet till kroppstemperatur då, och jobbar kroppen - går man ner ;D erhm… *host*

Min ursäkt till att inte vara jätte aktiv är att det är fint väder och att alla andra är oaktiva ;)

Och klart.. din hemliga coss är en hel del ändå. hihi.
Saknade Tan-chan!!!♥♥

Neeh, nu ska jag ut med Eckorumpa, dricka mitt nya Te, ta en macka … och se vidare på en väldigt trevlig dramaserie.
En Taiwan serie faktiskt, eftersom den är efter en favvomanga. Jag börjar vänja mig vid kinesiska/mandarin också.. höhö.. även om det bara låter som olika läten. Varför säger man "HA" som "Ja" liksom? Började asgarva när jag insåg att "ha-ha" (som låter som ett ironiskt skratt, för min del) betyde något så enkelt som "ja, ja" .. xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-04-22 09:16
#52

min ursäkt till att inte vara så aktiv är jobb, har jobbat riktigt mycket den här månaden! men nu i påskhelgen kanske det blir lite mer, även om vädret gör att man vill vara ute också ;)

#51 vilken serie är det? jag har också svårast för mandarin/kinesiska när det gäller dramor men man vänjer sig, speciellt när serien i övrigt är bra ^__^

Jag har börjat  fundera på om jag ska leta upp någon ny serie att kolla på, börjar känna mig sugen igen nu :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
2011-04-22 13:35
#53

#48 & 50

haha aaw, trevligt att höra <3 ;) det skall bli kul igen o vara aktiv här på forumet, för det ser så tomt ut ^^

+ så skall jag köpa biljett till Närcon11, yay :D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-04-22 22:26
#54

#52 Love Buffet :) Den är baserad på mangan Parfait Tic.. jag läste den för super länge sen och läste aldrig klart den, eftersom den inte var klar då. Så hittade jag det här dramat och var bara tvungen, ÄVEN om det är Kinesiska. ^^

Ja, som sagt man vänjer sig.. men det tar sin lilla tid. Jag har liksom hoppat över massa dramaserier just för att det är kinesiska. Det låter hopplöst i mina öron, men nu börjar det ringa lite finare xD

Ohoho.. jag har massor av koreanska tips, om du inte funnit dem själv ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-04-22 22:27
#55

#53 Det är bra, make it active ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-04-23 17:30
#56

Ohh! ge mig tips! jag vill ha något såntdär mysigt och som är relativt lättuggat ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
2011-04-23 17:32
#57

# 56 Knäckebröd och annat salt knaprigt :D

det går alltid hem hos mig. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-04-23 20:18
#58

Grrrr….! Jag hatar min hemliga cosplay! Grrraaaah vad jag hatar honom! Världens konstigaste cosplay att tillverka. Jag har skavsår runt tummen och långfingret efter allt klippande, och min hjärna är överkokt av allt tänkande!

Börjar verkligen känna av tidspressen, men jag tror att om jag lägger ner två dagar till på min hemliga cosplay så är den klar. Dock får det vänta i två veckor eftersom jag kommer vara ombord skolfartyget 12 dagar i sträck. Kan inte komma hem under nästa helg! (T_T)

Men jag är supernöjd med det så långt som jag kom i dag. LOL! I'm just clearing this out for you guys: Tan-chan's a genious! (^_~)

Liss
2011-04-23 21:41
#59

#56 Lätt-tuggat vet i fan om det är xD Men kolla in 49 Days. Handlar om en tjej som hamnar i "koma" i en bilolycka. Men eftersom det inte var dags för henna att gå vidare ännu, så får hon en chans att komma tillbaka. Hon måste hitta tre personer som gråter tårar av ren kärlek för henne, annat än sin familj. Och det visar sig inte vara enkelt. Hon är inne i en annan kvinnas kropp, medan den kvinnan sover. ^^ Fastnade för den direkt.-ongoing.

Sen gillar jag även Can you hear my heart. Den var lite to much sist dock, men jag ser fram mot att se mer - då det snart ska handla om att dem blivit äldre :P Just nu är det bara "att lära känna karaktärerna när dem var barn- grej" … ^^ Allt går skit för alla just nu. höhö - ongoing.

Dream high - om du inte sett den än. - klar.
My princess - klar.
Secret Garden - klar.

#58 Hahaha! :D Greatness smultronhjärta. ♥
Jag punktera min tumme här om dagen, hela tiden. Hela tummen var ett stort sår från alla nålar xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-04-23 22:19
#60

#56 aaw shit! jag trodde du pratade om något ätbart. AHAHA..LOL sorry. xD

jag blev lite och funderade på vad Liss skriver för något tips som som inte har med mat o göra… xD

Silly me. Jag har ätit för mycket påskägg. -.-'

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-04-23 22:34
#61

#60 HAHAHAHA! :D:D
Ja men du var ju snäll och tipsa om knäckebröd iaf ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-24 10:57
#62

Jag kom på den geniala idén att cosplaya som Nyan CatNärcon! (O_o)

Bara ta en stor låda och måla den rosa, och att sy en sådan där katt är ju inte svårt alls! Det hade varit epic! Och så ska man ha högtalare i lådan också som spelar Nyan Cat hela tiden.

Det ska jag banne mig göra!!

Annons:
Liss
2011-04-24 20:06
#63

#62 Ahahaha… OMG no! ;D Jag kan gå bredvid, så kan du ringa mig hela tiden .. för nu är min ringsignal nyan cat ;D
Eller så kan jag springa med en regnbåge efter ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-24 21:11
#64

#63: LOL! Gillar din idé med regnbågen riktigt skarpt. xD

Jag tankade ner låten direkt på mobilen också när jag laddade ner den. Har den som väckarklocka, sms- och ringsignal. xD

Liss
2011-04-24 21:20
#65

#64 Eller hur! Springer bakom som en jävla idiot och låter det sväva lite fint liksom xD

Hahah, allt i allo. ^^

Ugh.. nu är jag trött i huvudet. En hel dag i solen idag.. Och massa ben & jerry glass :) Blir att… se på drama snart och gosa ner sig i sängen med lite Popcorn. Imorrn är det sista dagen på lovet :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-24 21:44
#66

#65: Eller så kan du sy en regnbågsdräkt där du har en lika bred regnbåge som du är hög så att det fladdrar efter dig vart du än går. xD

För mig börjar skolan i morgon redan. Då ska jag ombord skolfartyget. (^_^,)

Liss
2011-04-24 22:01
#67

#66 OMG… en kroppsstrumpa i regnbågsfärger och som ett fladrande segel efter mig. Fan så snyggt Tan-chan! xD

Har du pengar på mobilen då? … kan tracka dig med sms ibland.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-24 22:22
#68

#67: Yaaay! Regnbågskroppsstrumpa FTW! (HA! Fyra ord i ett, slå det om ni kan!)

Nä, det har jag inte. Hade tänkt smsa något knasigt till dig tidigare i dag,  men pengarna var slut. (T_T) Men ska ladda på i morgon eller när jag nu får tummen ur arslet till att göra det. xD

Onslow
2011-04-24 23:27
#69

#68 Flaggstångsknoppspoleringstraskrok! 6 ord (om jag räknar rätt)!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Azmaria
2011-04-24 23:50
#70

#Tan-chan & Liss: okie kokie. Då vet jag vad jag kommer att se på Närcon då.  "What I have seen, cannot be unseen"

eller vad det nu är man brukar säga på nätet, xD

edit: ser jag det där, ja tamme tusan då blir det infilmat. Så var förberedd på en film paparazzi som förföljer er. xD

#69 Bravo, en ords award till dig min vän! ;D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-04-25 02:18
#71

#68 Hahahaha.. Undra om man kan köpa en kroppsstrumpa och måla den då.. hmn… *planerar* :P

Åh.. jag tänker på att skicka sms till dig typ VARJE dag! Men så kommer jag på att du antagligen inte kan svara. Så då är det ju mindre kul, när jag inte ens vet om du ser dem.. men får ta och tracka dig lite ibland iaf ;)

#70 Haha, jag lär inte komma till Närcon dock ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-25 10:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Rynkar på näsan

Liss
2011-04-25 16:51
#73

#72 Hahahahaha… Awww sötunge! Stackars, hoppas det blir fixat snart då.

Sista dagen av lovet och jag vaknade alldeles för sent :ccc … missa ju massor av den härliga solen. Bajs!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-25 18:45
#74

Nu är det fixat! Woho!!!!! ^_^

Azmaria
2011-04-25 19:38
#75

#71 nuh, men där ni förekommer som nyan cat med regnbågsstrumpa så skall jag oxo vara på samma plats,så det så, mig slipper ni inte undan..med en paparazzi kamera. >:D

#74 skönt o se att det är ordnat ;D

åh btw, min stationära dator har hälsat välkommen ett par trojanska hästar -.- ooooh i luv my computer. "snel hest, gå på fest, eta kaka, dricka lesk." -SHOT-

Så medan den rensingen sker så måste jag vara på min sega bärbara *öhum* skol dator.

mmmmm..min stationära dator är på väg att ta självmord igen…brilliant.

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-04-26 00:24
#76

#75 Haha, ja det är Uppcon i sånafall ;)

Hata datorer och teknik :c

Jag vill inte till skolan imorrn! xC Jag har ju inte hunnit göra någonting. böööh!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-04-26 10:46
#77

jag säger ju att teknik suger!!!

jag har ont i halsen idag… :( Vaknade i natt av att det kliade i öronen och i halsen…. och inte nog med det så har Tindra sovit med mig som huvudkudde så jag fått ont i nacken igen!!

AnnaMoonshadow
2011-04-27 14:49
#78

Liss: tack för tipsen, ska verkligen kollas upp :P

Azmaria: knäckebröd är gott <3

Fröken nordqvist: jag säker härmed tillstånd att gå med i er "teknik suger"-grupp :P

Förövrigt kan jag bara hälsa att Vea idag är uttråkad och knasig, så är det någon som känner för att flumma så inte mig emot! Har redan trakaserat en kompis msn medan hon står som "upptagen" får se vad hon säger om min aldeles egna "bä bä vita lamm"-sång

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-04-27 15:08
#79

#78 Haha! Sånt humör är ju ganska fint att ha… tyvärr har jag det mest hela tiden :P

Och sen om du gillar Kimi ni todoke, så finns det en live-action nu mera. Dem har verkligen fått till både sawako och kazehaya. ^^ Dem följer mangan väldigt bra.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-04-27 15:33
#80

åhh! Kimi ni todoke? det MÅSTE jag kolla upp! Sitter för tillfället att kollar på Coffee Prince. är på ep 10 nu tror jag. Kommer bli mycket drama-tittande denna vecka eftersom jag inte har så mycket annat att göra xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-04-27 22:11
#81

#80 Åhh.. coffe prince är fin! har sett den tre gånger :'C haha.
Jaa jag hittade Kimi ni todoke igår, så var tvungen att kolla direkt ^^ Den slutar lite tråkigt dock.. men det är ju precis som animen..

Usch, nu är jag hemma och har ätit ute på restaurang med mina danskursare. Blev ruskigt dyrt för mig :s … men gud så gott! Nu ska jag se något drama och sen kola-vippen för att gå till skolan imorrn.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-28 00:18
#82

#78 Så välkommen så! ^_^

Nordqvist
2011-04-28 09:06
#83

Jag har ont i halsen och hela vägen ner i lungorna…. :( men iväg till jobbet måste man ändå! Det ger klirr i kassan sen!

OCH JAG ÄLSKAR ER ALLA!!!!!!!!!!!!!

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-04-28 10:00
#84

jag har ICA-reklamfilms-musiken i huvudet! Gahh!

Igår fick jag ett mystiskt samtal, jag svarade. Det var kvinnan på TP som vela göra en kort telefonintervju med mig. Tror det gick bra för jag går vidare till den personliga intervjun! som jag ska ha på tisdag runt tio. Typiskt egentligen för att det känns som om jag lovat att jobba då. Jaja, det får ju bli som det blir!

Sen fick jag ett samtal från syster också, jag har fått min första blodgivningstid men är inte hemma då så jag måste ringa och ändra den tiden :/

Men jag tänker ta allt positivt idag. Fast det är lite svårt när jag är säker på att jag har feber. Typiskt att jag alltid blir sjuk när jag åker bort :(

nu blir det mer Coffee Prince <3

#83 Tror alla älskar dig med! <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-04-28 16:33
#85

#83: Naaaw! Älskar dig också! ♥

I dag har jag varit uppe på däck hela dagen. Hjärndött arbete. Hamnade också nästan i bråk med en pingstvän ombord pga att han inte ville respektera min syn på kristendom och skulle då börja predika om varför man SKA vara kristen. Inte för att jag sade någonting negativt eller respektlöst, men han skulle genast börja hacka på mig och då blev jag arg. Det slutade riktigt konstigt.

Tan-chan vill inte tillbaka ombord i morgon. (T_T) Sitter och tröstäter godis nu så jag storknar. LOL!

För övrigt så har mitt teatersmink kommit och i morgon planerar jag att åka hem till Sjuntorp och tillbaka ner till öarna igen. Vill testa mitt cosplaysmink!!! (O_O)

Onslow
2011-04-28 16:38
#86

_You never know how strong you are
Until being strong is the only choice you have

Förlåt att jag är oaktiv på sajten. Orkar ingenting just nu, mår kasst. Hoppas att jag mår bättre snart, ÄlskarErAlla!_

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2011-04-28 18:37
#87

#78 jag vet, därför "tipsade" jag det. haha XD bästa grejjen att äta om man inte är hungrig eller mätt. Det bara är. + så är det knaprigt.

*sigh*

jag är uttråkad, jag vill resa, jag vill, jag vill nörda mig. Jag vill vara dum. Jag vill bara vara. Jag vill…damn..jag vet inte Ò_o blåst är jag iaf.

Jag kände mig annors som en super butler idag ;D medan resten av familjen var på jobb/skola så passade jag på att tvätta våra fönster här hemma XD haha vad överraskad min morsa blev när hon kom hem. Made my day <3 dessutom diskade jag, laga mat och öppnade dörren när morsan kom hem XD

hennes reaktion var: o_O vad har hänt här?

haha :)

+ så tvättade jag fönstren i rekord tid tyckte jag o_o och våra fönster i vardagsrummet/hallen är super stora. xD

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
2011-04-29 07:31
#88

#87 jag tror du gjorde din mammas dag också ;)

Febern har försvunnit lite! Så jag kommer speeda på lite idag. Igår låg jag bara nerbäddad, tror killen tyckte jag var tråkig som bara halvsov och knappt kunna prata igår xD

Jag ska kolla lite på bröllopssändningen på SVT och jag ska försöka se klart Coffee Prince idag! sen ska jag diska lite och städa lite så att när han kommer hem från jobbet så ska han bli positivt överraskad ;) och ikväll är det bio som gäller tror jag <3

Ughh… åker hem på måndag igen, men jag vill inte T____T kommer gå sån lång tid igen innan jag får träffa honom. Kanske inte förens Uppcon och då ska han sitta med sina spel mest hela tiden skulle jag tro :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-04-29 09:16
#89

#88 Killar är knäppa med sina spel.. Slå sönder det! ^_^

Jag hatar min mage och jag oekar inget just nu! Får yrselattacker hit och dit. jag tror det beror på magen på något sätt men vet inte hur eller varför…. Jag SKA till doktorn.. Snart….

AnnaMoonshadow
2011-04-29 10:31
#90

#89 det skulle jag ha gjort om han inte blir så ledsen då :/ xD Du måste gå till doktorn nu! så att du blir frisk någon gång *tröstklappar på huvudet*

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Onslow
2011-04-29 17:25
#91

Sitter och spelar HM - SI och har världenss problem med att välja vem "jag" (karaktären jag spelar som) ska gifta mig med! xD

Usch, fanns inga kul att välja mellan i SI. Bättre i GB eller i mitt älskade DScute <3 Skyyyyye-samaaaaaa!! *kyaaaa~*

Oups, sorry för det där. Aja, skickar med en länk så kan ni ju skriva en komentar om vilken jag borde välja (aa') Observera att jag har en fil där jag kör som kille och en där jag kör som tjej, så tar emot båda förslagen. Buhu att man måste gifta sig med en av motsatt kön, YAAY för Yaoi!

Aja, slut med mitt otaku-tjat, här är länken iaf: http://www.fogu.com/hm8/basics/marriage.php
Tryck på personerna för att komma in på deras sidor. :p

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2011-04-29 19:00
#92

#91

Pierre. för att han har lila kläder.

Chelsea för att hon ser ut som en pokemontränare.

hoppas motiveringen av mig räckte..för det var första tankarna som kom upplysandet. Aja, inget fel på otakuness. Såna känslor har jag hela tiden i 365 dagar.

:)

#88 jajamän det gjorde jag! <3 :D

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
2011-04-30 14:21
#93

#92 Haha, tack för svaret men jag Pierre ser ut som ett barn (ett väldigt gulligt sådant dock) och jag hatar pokémon. :p

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-04-30 18:57
#94

Har rest hela dagen i dag. Tan-chan var så jäkla smart att hon glömde sitt pass på ön, och passet är min enda legitimation. Så för att kunna hämta ut mina paket som jag visste att jag hade fått, så var jag tvungen att åka tillbaka till Hönö, och sedan tillbaka till Sjintorp. Tog närmare åtta timmar. LOL!

Hämtade ut mitt teatersmink och mina blå linser. Märker nu att jag borde ha tagit -2.00 på linserna som jag misstänkte. -1,75 är alldeles för svagt för att jag ska se bra. Fast jag ser ju någorlunda bra, bara att jag inte kan läsa saker på avstånd. LOL! Jag kommer vara något av ett blindstyre på UC. Ser knappt var jag skriver här just nu, för jag testar linserna för fullt tillsammans med teatersminket. xD

Nordqvist
2011-05-01 11:20
#95

Woho!! Det är bra att lära känna folk i Japan som kan rita! jag har blivit lovad en Yaoi teckning! hehehe!

Edit: Grell + Sebastian dessutom! moahahaha!!!

Azmaria
2011-05-01 13:22
#96

#93oki doki :)

nuuuh, why you hate pokemon? D: x) (okej, den nya kan jag inte acceptera direkt, jag föredrar den gamla klassiska med 151 pokemons.)

#95 Ohhhh me want too! skicka en kopia åt mig, LOL höhö XD  D:

ursäkta, fangirl attack…igen.

;D

btw, jepp, vilken tur du har ;)

annors så på tal om Grell, jag drömde om honom inatt, haha XD ohlolol. + så var pluto med av någon konstig orsak.. o_x jag minns inte så mycket av drömmen,men awesome var den ;)

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
2011-05-01 14:57
#97

#96 Haha, den är dåligt ritad, taskig handling (fånga monster i bollar och fånga ännu fler monster och…), rösterna suger m.m. :p

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Azmaria
2011-05-01 15:18
#98

#97 ahaha, jag förstår. oftast blir man o gilla pokemon om man nördade det som liten. Vilket jag gjorde. Ah nörd barndom~ samla kort av serien, köpa pokebollar med godis, samla på figurer och se på varenda avsnitt på skolmorgonen xD man förstod liksom inte hur platt handling serien hade, hur simpel design den innehöll m.m.

xD

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
2011-05-01 16:32
#99

#98 Haha, när jag var mindre höll jag på sådär med. xD
Bror + de enda två kusiner som jag träffar höll på med pokémon hela tiden. xD Och för att jag som enda tjej skulle få vara med och leka var jag tvungen att gilla pokémon också. Samla kort, kolla på filmer, köpa pokebollar osv. Haha!

Kan behöva nämnas att både bror (snart 16) och mina två kusiner (13 och snart 10) spelar spelen till DS och sådär. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2011-05-01 20:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Jag tror att han är lite kär i mig! haha! <3 Titta vad han ritade!!!

Men väntar fortfarande på min yaoi… -__^

[Tan-chan]
2011-05-04 23:04
#101

Jag har varit på äventyr i dag på en bebodd öde ö! Den heter Vinga och är hemmet till en kändisfyr inom sjöfarten.

Jag och polarna tämjde en kanon där. xD

Azmaria
2011-05-05 08:35
#102

#101 låter mycket awesome ;D

dock läste jag din mening till  "…tämjde en kalkon där"

…  what? ò_O xD

ahaha, sen såg jag att det stod kanon. XD fast det låter ju oxo weird, xD

på tal om ingenting. Att vara 19 år idag känns lite skumt. Vill vara ung för evigt och inte närma mig vuxenålder, hemskt ju. Q_Q

men jag fick hetalia mangan i födelsedags present av mig själv så jag är glad >:D mwähähäh

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
2011-05-05 10:31
#103

#102 man är inte äldre än vad man gör sig! Det lever jag efterså fortjag börjar fundera på att jag snart är 21 och funderar på vad jag håller på med. Det är roligare att inte oroa sig :P

Jag har fått jobb! Visst att det egentligen inte är något höjdarjobb men jag kommer tjäna en himmla massa pengar i sommar \($___$)/

Det jobbiga blir att lyckas få ledig tid till UC eftersom jag kommer få arbetstider utdelad över hela veckan (helgen också) men av vad jag förstått så kan man byta tider med arbetskamrater så vi får hoppas på att jag kan fixa något, annars kommer jag bli mystiskt sjuk under den helgen. JAG SKA TILL UC!!!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-05-05 19:12
#104

#102: LOL! Haha! Ja, en kalkon hade inte heller varit fel att tämja. xD

Såhär ser det ut när Tan-chan tämjer en kanon. xD

Åh, ja! Jag vill också vara ung för alltid. (T_T)

#103: Grattis!!!!!! Men hoppas du kan komma till UC. Du har ju redan lagt ut så mycket pengar på det.

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-05-06 18:14
#105

Självfallet ska jag dit! På något sätt ska det fixa sig!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2011-05-06 21:56
#106

Jag är trött och flummig, döda mig inte…

Men jag gravade ihjäl mig åt den här postern på Ciel. x'DDDDDDDD
http://browse.deviantart.com/?qh=§ion=&q=kuroshitsuji+poster#/d2xnuni

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2011-05-06 23:04
#107

#104 jiihaa, dedär ser riktigt vilt ut, sparkade kanonen "bakut" oxo? >:D

#106 flumma med mig :D jag är oxo på weird humör.

Ohlolololol den där bilden XD vill du har mer kuroshitsuji humor? kolla in denna simpla animation..LOL.

http://madeleine-elizabeth.deviantart.com/art/Kuroshitsuji-MSN-adventures-184145249

XD

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-05-07 10:02
#108

#102 Säg inte så! jag blir 26 i sommar… -_____- Och grattis! :D

#102 Det är mycket röda dagar runt Uppcon så förhoppningsvis lär du inet ha problem med att vara ledig då! Om det inte är ett ställe som har öppet på röda dagar? GRATTIS! :D

#107 hahahaha jag dog lite! xD

[Tan-chan]
2011-05-07 10:45
#109

#107: LOL!

Onslow
2011-05-07 14:22
#110

#107 Hahaha jag dog nu. xD Och det blev bara bättre när jag såg den dubbade versionen. LOL på Claude's röst! xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2011-05-07 14:27
#111

Oooooch det finns en del 2!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Nordqvist
2011-05-07 18:12
#112

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA!!!! Totoally made my day! hahahahahahahahaahahahhahahaahhaahahahah!!!!!!

Liss
2011-05-07 21:16
#113

Här klagar folk på att dem är 19 år och 21 år.. vänta ni bara tills ni blir 24 år och får problem på sätt ni aldrig tänkt er ;) erhm…

Jag är ganska frånvarandra från internet just nu. Saknar er, käraste vänner.. men får inte mig själv till att sitta på internet ^^ Tänker inte gå in mer på det dock.

Kärlek till alla.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-07 21:28
#114

#113; We miss you. (T_T) At least me. ♥♥♥

Liss
2011-05-08 19:53
#115

#114 Owh. miss you too smultron! (Q_Q) Låt oss åka till emmaboda, Liseberg och kolmården i sommar :P (vet inte riktigt varför kolmården kom med där, men bor ganska nära^^)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-05-08 21:04
#116

Vill vara mer aktiv, men orkar inte med det just nu. Snälla förlåt mig för att jag kommer vara väldigt oaktiv ett tag nu, jag orkar bara inte med alltihop. Inte för att någon skulle sakna mig, men oh well. Love you all.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-05-08 21:46
#117

"116: såklart saknar vi dig!

To you all Kuro-fans out there. Let me present… Sebastinyan!

Azmaria
2011-05-09 01:29
#118

#108 hmm, en point där, så länge man är ung i sinnet så är man ung för evigt…typ.  x)

#110 ahahah, I Know right? ;D jag har dött och återuppstått som Jesus flera gånger av filmerna. xD

#113 okej du har oxo en point där, för jag är för ung och dum  för att kunna föreställa mig "vuxna problem" emmm…(*nu känner jag mig bortskämd och dum så jag slappar mig i facet*) men aja. jag tar väl lite tillbaka det jag sa tidigare. jag känner mig inte gammal….än. ;)

hmm…jag tycke sajten började bli lite tom. När ingen Liss syns till så ofta mer. :/ jag saknar dig oxo. ^^

#116 och du med. Jo dig kommer jag o sakna om du blir mindra aktiv. <3 Meeen om du behöver ta en paus lr ngt liknade så Go on, vi väntar iaf alltid på att du kommer tillbaka sen ^_~ iaf jag gör det :)

#117 om mai-

är det fel av mig att jag droolar över videon, sjunga och klockan halv 3 på natten medan laptopen är i famnen med mig i sängen(det där lät dirty) och är på samma gåång nära att trilla i golvet?

awesome video, det var bara det jag tänkte säga egentligen XD

edit: varför skall jag alltid skriva så långt?. o_O

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Onslow
2011-05-09 16:36
#119

Förresten, till alla er som är galna på spotify (som jag!!!) över att det är så mycket reklam, att man bara har 10 timmar, och främst att det inte finns något japanskt, gör jag nu lite reklam för Grooveshark.com! Det är en suuuperbra sida, ingen reklam, obegränsat musik, större musikförråd, man måste inte bli medlem, man kan fortfarande göra spellistor dock… Funkar bäst på firefox. Haha, låter som ett reklamombud, men skit i det. Helt gratis också! Lina happiiiiiiiiiiiiiii<333

Just nu har jag på Monokuro no kisu på högsta volym! Haha, varför älskar jag ALLTID introlåtar?!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2011-05-09 17:56
#120

#119 tack för tipset , jag skall genast kolla upp det ;) verkar lovande ^^

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-09 18:11
#121

Jättefint tips, Onslow!

Jag laddar ner alla låtar jag tycker om. Fast det är för att de låtarna jag hittar vill jag ha i min iPod, så då laddar jag ner grejerna istället. Om jag inte kan äga filen själv så låter jag bli den helt enkelt. Jag är typ sjukt kräsen när det gäller sådant. Testade Spotify men de hade inte mycket musik i min smak. Sedan testade jag en annan liknande tjänst som hade mer att erbjuda. Men jag retade mig på att jag inte kunde ladda ner låtarna, att jag höll på att få gallfeber. xD LOL! Jag måste äga låtarna själv och ha dem i min iTunes-spellista + iPod. Annars blir jag knäpp.

Samma med Manga och Anime. LOL! Snacka om att krångla till det för sig när allt finns "lagligt" på nätet. xD Fast testade med online-anime förut, och det gick inte heller. Superdålig kvalité på ljudet så man fick höja till max för att höra något, och i vissa fall failade videokvalitén också. (T_T) Letade runt lite på olika streamingsidor med Anime, men det var samma visa på allihop.

Liss
2011-05-10 01:44
#122

#118 Haha, awwh. så söt du är :D

Samma med mig, jag laddar ner all musik. Har nog inte använt spotify på ett år eller något ändå… har någon lista med massa japanskt där inne, men inte så lovande utbud som jag kan få tag på själv ^^ Och speciellt inte när jag blivit mer och mer korean nerd.

Och nu har jag en fin fin extern hårddisk (som heter LaCie(L) också, tyckte jag var roligt) Så nu lägger jag in all musik där också, för att vara på den säkra sidan. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-05-10 01:45
#123

Fan… gjorde borde varm oboy och Te, för att jag inte kunde bestämma mig.. men det var lite smålustigt att dricka det på samma gång xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-10 11:18
#124

#122: LOL! Jag har också en LaCie-hårddisk!!!! xD

Men det är ganska korkat att egentligen vara sådär kräsen och ladda ner saker. Man bara ökar risken att åka dit. (O_o) Fast vad gör man inte för att tex få ha låtarna/animes på sin iPod? xD

Nordqvist
2011-05-10 11:42
#125

(Jag hatar att jag inte alltid kan skriva i trådarna!! *Morrr* )

jag laddan ner min musik och spelar den i spotify! haha! och på min Mp3 som blivit för proppfull så jag måste offra några låtar om jag hittar nytt bra… :(

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-10 11:55
#126

#125: Testat att radera cookies och sånt?

Jag har turen att min iPod har 8 GB i minne. Hade dött om jag inte fick plats med all musik som jag vill ha i den! Använder bara typ hälften av minnet på den (har bara en spelningslista i den med all musik).

Nordqvist
2011-05-10 13:08
#127

Jag ska kolla om det finns minneskort till min, den ä eg en gammal typ "sagobok mp3'a" men har hört att det finns minneskort!

Liss
2011-05-10 14:05
#128

Hehe LaCie(l) är bra grejer ^^

Och åka fast… sånt tänker jag ärligt talat inte ens på… Finns människor som laddar hem betydligt mycket mer än mig… typ..

Jag har en iPod också.. som min mamma snodde ett tag och lånade… ska nog be att få tillbaka den. Den har sjukt mycket minne vad jag vet. Dock har jag ingen sladd till den, så kan inte lägga in nytt eller ladda den XD

Det är skönt att ha låtar i alla fall. Så man slipper förlita sig på någon annan källa.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-05-10 19:58
#129

Alla ni duktiga här - ge mig en Anime lika amazing som KuroShitsuji. Buuu, ni tycker säkert att jag överdriver, men den var i exakt min smak, och det känns som att jag aldrig kommer hitta en lika bra Anime någonsin igen.

Jag har ingenting alls att titta på och när jag är såhär deppig vill jag inte ha någon söt kärlekshistoria utan säg en rätt läskig fantasyanime, med massa snygga bishies att fangirla över, och gärna med några oseriösa karaktärer också så att man skrattar. Ehe~<3

Buu för att fangirla så mycket över en Anime att man inte hittar någon annan att tycka om. Jag har googlat i nästan en timme nu utan att hitta någon Anime ens i närheten av Kuro. Waah.

Nu ska jag se några avsnitt av KuroII och försöka fatta handlingen mer. xD Jag gillar den supermycket, och jag tror att jag fattar det mesta, men vad jag inte fattar är varför
[SPOILER!!]
Claude och Sebby-chan gjorde den där… dealen, eller vad man ska kalla den. Jag förstår att de gick med på att de skulle lura Ciel all det var Alois som var målet för hans hämnd, men vad vinner Claude på det?! Någon som kan förklara..?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-05-10 20:07
#130

#129: Du överdriver inte alls! Jag får sådan där mysig hjärtklappning och pirrningar i magen så fort jag tänker på karaktärerna. xD

Hm… Kollat på High School of The Dead? Eller Kore wa zombie desu ka? Hm… jag har ju en massa skräckisar i lager, men kan inte komma på dem nu. LOL! Hell girl är också awesome.

SPOILER-SVAR!

Ja, jag förstår att man är förvirrad över dealen. Jag har inte kollat på serien på ett tag nu så jag kommer inte ihåg varför de gjorde den där dealen, men jag vet att jag fattade den när jag såg på den senast för någon månad sedan. Ska kolla på det om jag lyckas fatta det igen nästa gång jag ska kolla på serien.

Nordqvist
2011-05-13 09:59
#131

Går mend kaffekoppen i handen… Känner att jag behöver nysa….. Snart framme! Springer! Ställer ner… *AAATJOOOOO!!!* ….Spillde bara lite… ;) Missade tangentbordet som tur var!

[Ratass]
2011-05-13 15:32
#132

chuchu need some Peppipepp pepp!!! Herpa derp å altlva det är.. måste få till peppen så jag har ork att grejja me cosplayen T-T hauuuuu~

Annons:
Nordqvist
2011-05-13 16:46
#133

MUSIK! Musik är svaret på alla era problem! utan musik finns inget…. utan musik finns inte jag!!

Nordqvist
2011-05-13 16:48
#134

och HÖG musik måste det vara! och man får lov att dansa vart man än är! ;)

[Ratass]
2011-05-13 17:46
#135

men ja kan itne dansa och göra cosplayen samtidigt XD tror itne ja får ha alltöfr hög musik i min lägenhet helelr ^^' Det bästa för mig tror jag då det gäller å få igång pyssalndet är Anime! det blev K-on, musik + Anime ^^

CHoPSTix
2011-05-13 19:48
#136

hmm.. vad ska man skriva här då?

går det bra att fresta er med att jag har ett paket pocky hemma??  Fast.. det har väl ni säkert också… :(

Goodbye Kitty <3

[Ratass]
2011-05-13 20:34
#137

:( i dont.. var ett år sen ja lyckades få i mig pocky, å de var från uc sist.. hauuuu~

T^T pocky…

Azmaria
2011-05-13 21:06
#138

butik fan. >.<

jag for igen till åbo efter blått tyg. Butiken var öppen men avdelningen där de har allt tyg var stängt. >_> avdelningen stänge tydligen klockan sju och själva butiken klockan nie. oc hjag var där klockan åtta. Fuuu-

Så iget köp för mig idag. T_T gah!

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-05-14 00:59
#139

#135 Då har man hörlurar och sitt-dansar! ^_^

Jag var på väg hem från FD svärfar efter oxfilés middag och klippning och dansade längs vägen hem i regnet. Är nästan hemma och ska ta upp nyckeln… *BORTA!!* bara att dansa tillbaka och hämta den! haha! Tappade den 1/3 bort av vägen! Men jag gillar att promenera i regn så mig gör det inget!

Idag, igår, fredagen den 13:e var verkligen en bra dag!
Jag hade tänkt sitta hemma och titta på dramaserier, äta cup-noodles och gråta. men istället vart det en timmas promenad i skogen, oxfilé till middag, klippning och en mysig regnpromenad hem! ^_^ Snacka om lyckodag! hihi!

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-14 02:21
#140

Min fredagen den 13e var en katastrofdag. (T_T)

[Ratass]
2011-05-14 08:53
#141

HEla dan gick bra men fredan den 13s kväll, gillande inte mig ett dug.. T^T Skumma grjer som hände utan anledning som gjorde mig galen..

CHoPSTix
2011-05-14 11:05
#142

för mig var inte fredag den 13:de en otursdag.. det var på natten mellan 13:de och 14:de som min älskade Moses sprang bort.. hoppas bara att vi hittar honom (han är en kanin..)

Goodbye Kitty <3

Liss
2011-05-14 11:54
#143

Jag brukar oftast ha bra dagar på fredagen den 13:e … det var ganska okej den här gången med.
Min mor köpte kläder åt mig och bjöd mig på mat. Sen träffade jag min lärare som hjälpte mig med allting. Så nu börjar väl saker och ting lösa sig lite, bit för bit.. om man nu kan kalla det "lösa sig"., Men iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-14 13:05
#144

Härligt att de flesta av er inte har haft så hemsk fredag 13:e.

#142: Hoppas ni hittar honom!

Om ni vill läsa om min fredagen den 13:e så hänvisar jag er till min blogg för jag orkar inte skriva om det igen. xD Men för er som inte vill det så kan jag säga att jag stod strandad 90 km hemifrån tillsammans med pappa när bilen hade pajat, mitt på en landsväg. Det var sinnessjukt!

Azmaria
2011-05-14 13:32
#145

Aj jäklar, var det fredagen den 13 igår? inte undra på att min dag sög då. XD ahaha..

Sen en annan grej. Ha! Ishockey på söndag. Finland mot Sverige. Jag är ingen ishockey fan men damn vad matchen kommer att äga tror jag. XD

Granlund gjorde ju ett super fint/fult mål igår så det paffade till ryssarna något rejält. Bra gjort Finland! Go go goo! Russia got Pownd!

hurra för vårt land, det tänkte jag säga. Så fredagen den 13 var en tur dag för oss finnar. XD

Se nu vilket mål…säkert en av de bästa målen i världemästerskap i ishockey. ;D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-14 13:46
#146

#145: "Sieltä tulee, sieltä tulee maaaaaaaaali! […] On on oooooooon se selllllllainen häkki! Ooooooon se selllllainen häkki! Vielä sitä tutkitaan siellä, mutta siellä hän se verkon perukoilla on! Mitä sitä tutkimaan?!"

LMFAO!!! xD

Annons:
Azmaria
2011-05-14 14:39
#147

#146 haha I know right.. xD

+ att hälften av mina kompisar på Facebook har skrivit "Granlund!" på sina statusar och hoppar av lycka. X,D

LOL

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-14 17:08
#148

#147: Jag undrar dock varför han inte fick kort för hög klubba? Det är ju hög klubba väl som han gör för att få in pucken? Liksom viftar med klubban i fejan på målvakten. (O_o)

LOL! Finland kommer nog få stryk på söndag. Vi lyckas alltid få silver liksom och förlorar mot Sverige. xD Synd bara att jag inte har TV-kanaler i  mitt rum så att jag kan kolla på matchen. Ishockey är den enda sporten jag kan titta på.

Fast i bandy är Finland överlägsen.

Azmaria
2011-05-14 17:32
#149

#148 bra fråga, själv har jag inte funderat på det eftersom jag trodde att den regeln endast gällde inom Innebandy/bandy. Jag är inte så insatt i ishockey så jag vet inga direkt reglerna där, dessutom så träffades ju inga pucken direkt på målvakten eller gjorde någon skada, men skulle de ha varit en tackling lr liknande så skulle det ju förstås inte godkännas. o_O damn jag är dålig på att förklara, hoppas du fattar pointen. XD

Håhå neej, Vi kommer nog att spöa svenskarna på söndag. Om inte, så har ju iaf fått silver, bättre än inget ;)

jepps, finland har bra koll på bandy.

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
2011-05-14 21:09
#150

Chuu.. är det nån inne i kväll?? Otroligt ensam T^T

Azmaria
2011-05-14 21:22
#151

jag är inne. Men jag ser på eurovision till lika. XD

Hejja Finland!!!

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
2011-05-14 21:26
#152

oh ^^' skit tv XD

Azmaria
2011-05-14 21:40
#153

fast jag måste tyvärr säga att ert bidrag från sverige…inte är så..lockande för mig. XD

snarare väldigt…platt..

Förlåt, min åskit ;_;

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Ratass]
2011-05-14 21:41
#154

sveriges, om det är saade så herre gud döda mig om ja måste höraden igen..

CHoPSTix
2011-05-14 21:47
#155

#153 eller hur.. Men däremot tycker jag ganska mkt om Irlands bidrag. Ehe.. Eric hade tydligen kallat dem för tandborstar..

Goodbye Kitty <3

[Tan-chan]
2011-05-14 21:59
#156

Jag tycker Saade borde dra upp byxorna. Jag får en våldsam lust att springa upp på scen och dra ner dem. xD Göra en Jimmy Jump typ. xD

Tycker det ser så fult och hemskt ut när folk går omkring med hängiga byxor. (T_T) Danny tog ju priset i det. Blir galen bara av att titta på det. Väldigt opraktiskt att dansa med det. Tänk om de spricker? Eller de kanske är förstärkta? xD

Azmaria
2011-05-14 22:03
#157

#154 & 155 ahaha, på vår TV sa kommentatorerna att han var dramatisk och fjantig.. XD

LOL tandborstar. Jag tyckte oxo om irlands bidrag, den var hoppig och skojjig. ^^

btw,just hörde jag italiens bidrag, där skrattade jag. and I'm serious.

XD

Men det är nog värst vad mycket stohej som skall var på scenen nuförtiden. Hoppande, blink blink danser samt stampade överallt. XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-14 22:13
#158

Gillar United Kingdoms bidrag i melodin och hur den är arrangerad. Men sången och texten drar ner bidraget så hemskt mycket att jag spyr. xD

Kommer ihåg när man gillade Blue när de var populära. Ah! Minnen fråm tonårens yngre dar!

Azmaria
2011-05-14 22:29
#159

#158 haha, jag kommer också ihåg när de var populära. jag o min familj höll på att diskutera det under sångens gång. :) men dock tycker jag som du att sången de uppträder med är lite..okreativ. I can, I can bla bla. Det är nästan som om man har hört liknande förut. xD

Näe, Finlands bidrag gäller ännu för mig. Om jag måste välja en favorit. Synd att man inte kan rösta på sitt eget land. Nåå, en som jag tyckte liknade på Finlands var schweitzs bidrag. Så jag kanske skall rösta på den. :P

Make Pasta not War, Vee~

Azmaria
2011-05-14 23:43
#160

@_@ sverige leder än så länge. Och Finland ligger illa långt bak..

nu är jag blek och vill inte se på ESC mera. LOL

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Azmaria
2011-05-15 01:18
#161

Aserbajjan vann. Nåja bättre än Sverige faktiskt. Dessutom gjorde ju Paradise Oskar en super bra uppträdande fastän han inte fick så bra placering(21). Men enligt juryn så var han faktiskt en av de bästa bidragen :)

lalala, grannröstning, tjo-hoo. Som min morsa kommenterade, till nästa eurovision räcker det med att man bara skickar in flaggorna för att länderna skall rösta på varann. LOL.

Make Pasta not War, Vee~

CHoPSTix
2011-05-15 10:04
#162

158# nja, låten var väl helt ok. Men pappa kallade dem för egoister xD

bara för att de hade storbildsskärmar på sig själva. Föressten, tänkte ni på att Danmarks bidrag låter väldigt mkt som en Andreas Jonsson låt?

Goodbye Kitty <3

[Tan-chan]
2011-05-15 11:10
#163

#161: Word till din mamma! ESC har spårat ur helt. Inga kända producenter och låtskrivare är med. Det är bara samma år efter år. Vilket förvånar mig eftersom ESC ska ju gå ut på att kora Europas bästa låt. Men tyvärr har det gått till att rösta på Europas bästa land med en låt. LOL!

Tycker alla låtarna ska hållas hemliga från vilket land de kommer. Att bara en jury röstar fram de bästa från varje land. Och att ESC är där privatpersonerna får rösta. Om en låt läcker ut till allmänheten så diskas det landet från tävlingen.

På så sätt vet man inte vem man röstar på mer än på själva låten man tycker om.

Btw så tyckte jag Finlands bidrag var löjlig. Och jag är finneballe själv. LOL! xD

#162: LOL! Jag skulle ha mig själv på HELA den stora skärmen om jag skulle ställa upp i ESC! xD Med en massa stjärnor runt också som blinkar i olika färger. xD Egoism är bra ibland faktiskt…

[Tan-chan]
2011-05-15 11:12
#164

Jag blev dock besviken på att Irland eller England inte fick bättre placering. (T_T) Fast Irlands kan jag förstå. Deras backup sångare är värdelösa. De hörs för mycket och med fel toner. xD

Men jag tänkte på en sak… Tillhör inte Irland Storbritannien? (O_o)

CHoPSTix
2011-05-15 11:20
#165

#164 Nja, halvt. Nordirland hör i alla fall till Storbrittanien. Så, halvt

Goodbye Kitty <3

Azmaria
2011-05-15 11:37
#166

#164 Irland är självständigt, men nordirland hör till Storbritannien.

jaa eller hur? jag trodde faktiskt att Irland skulle få bättre plats, eftersom den var ju nästan en förhandsfavorit har jag hört? o_O Samma tänkte jag med UKs låt. När det endå var ett känt band som upträdde.

#163 jaa sångerna har ju helt spåra ut. Det är nästan så att man kan kalla eurovision för "Eurovision Show Contest". LOL

LOL här hemma diskuterade vi mycket hur bra Finlands bidrag var iår. Hur icke närvös han är och håller en bra blick mot kameran osv. + att han inte har någo extra shower till sången utan endast en gitarr och en snurrande jord. :P + så tyckte vi sången i sig var klar, tydlig och charmig. xD

men men…musik smaken är som baken, den är delad. xP

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-05-15 13:55
#167

Jag hejjade på Tyskland!! :D Jag gillar Lena! Och jag är 1/4 tysk! hihi!

*Nyan nyan nyan nyan nyan*

Jag funderar att bli heltids-flata! haha! Fy så less jag är på killar.. De är söta att titta på, men inget mer….. -__- Och öppna burklocket kan jag ta mig f*n göra själv!! ;) Jag KAN SJÄLV!

Annons:
CHoPSTix
2011-05-15 14:43
#168

#167 Bra motto! (sista meningen)

Sedan kan jag väl bara meddela er alla om att Moses (kaninen) är tillbaka :)

Han satt på gården och åt gräs (smutsig men helskinnad ^)

Goodbye Kitty <3

[Tan-chan]
2011-05-15 16:37
#169

#168: Härligt att han kom tillbaka!

Jo, nu mindes jag att Irland är självständig.

#167: Tyckte Lena var tråkig. Hennes låt hade inget drag alls. Fast jag är ju sådan där "lyssna på effektfull musik a la awesomeness". xD

Liss
2011-05-15 19:52
#170

VILKEN JÄVLA TUR ATT MAN INTE TITTAR PÅ TV!!!! :D:D:D

Då missar man hela eurovision! Yeay!

Idag har jag haft en av dem bästa dagarna på länge. Tacksam över världens bästa mamma. Har enbart fått tänka på annat och kommit jäääätte långt med min cosplay :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-15 20:15
#171

#170: Tittar via internet på live-sändningen så man slipper de jobbiga komentatorerna. xD

Härligt det med din cosplay! ♥ Jag vill dock varna att jag kanske inte får klart min hemliga ändå. Symaskinen krånglar så hemskt mycket med det här tyget att tyget håller på att trasas sönder… Inte okej! (=_=)

Tror dock det är något fel på symaskinen. Den verkar inte vilja sy alls mer. Verkar som att någonting ligger fel i maskinen…

Liss
2011-05-15 20:17
#172

#171 Jao det är nog skönare. Men jag tål inte melodifestivalen alls längre ändå. Men ditt sätt som du sa vore bättre.

Aj då.. det vore ju bajs! :ccc Vad är jag utan min bitch! :c
Så var det för mig med idag, när jag sydda i det där blanka, svarta tyget vet du? Det rörde sig typ inte, men tillslut så…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-05-15 20:24
#173

Hemma från London nu! Ya~aay!

Och jag sprang runt och halft skrek när Saade kom trea i eurovision… Viiiisst, han sög getballe, men ändå, han är svensk! Yaaaaaaaaaaay!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-05-15 21:13
#174

#172: Jag försöker verkligen så gott jag kan. Men detta är katastrof hur mycket det krånglar. Har alltså aldrig varit med om liknande förut. Jag börjar undra om det hjälper att byta tråd, så ska nog springa till garnbutiken här och köpa nytt rött om de har det. Superstarkt får det gärna vara också…

#173: Okaeri! (^0^)

Annons:
Liss
2011-05-15 21:15
#175

#174 Jag har en "jeansnål" i symaskinen också. Om kanske det spelar in?? Tråden jag har är ju också extra stark.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-15 21:37
#176

#174: Nålen är det inte fel på. Det är en speciell tunn nål för just satin/siden. Det är tråden som krånglar. Typ går av hela tiden, snurrar sig runt nålen på något mysko vis, fastnar i undertråden och whatnot. I'm so tired… (=_=)

Azmaria
2011-05-15 23:11
#177

ursäkta mitt caps lock utbrått..men men

 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!
FINLAND FICK GULD I ISHOCKEY!! VI SPÖADE SVENNARNA PÅ ISEN xD

6-1 till Finland..Deee niii~

damn, många års längtan på VM guld och nu fick vi den! Fan vad bra gjort Finland! :D :D

XD

ihanaa leijonat ;D jag tackar finska laget för en trevlig kväll.

Awesome!!

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-16 09:57
#178

#177: Are? Hontou?! (O_o) SUGOI!!!!!!!!!!!!!!!

Jag ångrar att jag inte såg på det! Har ju inga kanaler! Buuuh! (T_T)

Azmaria
2011-05-16 10:52
#179

#178 YAH REALLY! :D XD XD

ja jäklar, det var synd att du missade det. ;(

 vi såg på matchen med en finlandsvensk kommentator. Det var epic när en svensk fick 2min utvisning, då sa han: "nu får han vara 2min i snickerboa." haha. xP

Du anar inte hur alla i min familj hoppade och tjöt av lycka när sista perioden varade. XD shit vad finnarna gjorde mål. LOL

dessutom spelades munamies-pomppufilis under matchen mega LOL X,D

+ så är facebook spammat med jublerop från kompisarna. ojojoj..vi e glada nu här i öster :3

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-05-16 11:49
#180

Grattis Finland! ^_^ Jag kollar inte på hockey, för mkt kläder på killarna! haha! Fotboll är roligare, i shorts och t-shirt! ;) Nej då, jag kollar faktiskt inte på någon sport, inte ens hästsport. Tycker att det är sjukt tråkigt att kolla på om man inte får vara med själv….

Jag har huvudvärk pga det skiftande vädret och jag spänner mig i ryggen hela tiden så jag tror jag kommer få nackspärr snart igen… Sjukt less på att ha ont nu! Hoppas att det går att fixa billigt någonstans. Funderar på naprapatskolan! Typ 170 kr eller något kostade det!

[Tan-chan]
2011-05-16 12:10
#181

#179: Har kollat lite klipp från finalen och detta är ju bara pinsamt för Sverige. Vad hände liksom? (O_o) Pojkspolingarna tappade krafterna helt och bara bjöd på målen det sista. WTH liksom?! De borde ha kämpat ända in i det sista för att inte bli just utklassade som de blev. Liksom 1-3 hade varit betydligt bättre än 1-6. Vart tog hedern vägen liksom?

Fast jag förstår… Småpojkar mot vuxna karlar. Det kan inte sluta på något annat sätt. Seme rules over the uke. That's the way it is. xD

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-16 12:11
#182

#180: Uscha! Hoppas det blir bättre med ryggen!

Nordqvist
2011-05-16 12:14
#183

Tack Tan-chan!

Jag fick just ont i magen när jag kollade min UppCon biljett och hotellrumet står inte med… -__- Angry mail sent to UppCon! jag tänker inte chansa och åka dit och hoppas på att det kanske löser sig! jag blir så nervös när sånt här händer!!!!!

[Ratass]
2011-05-16 12:16
#184

man måste ju tilldela även hotellrummet yu know :)

Nordqvist
2011-05-16 12:24
#185

jag har gjort det och även frågat hur man gör på rätt sätt!!! Men tydligen inte ändå….

Azmaria
2011-05-16 12:50
#186

#181. Jaa vi blev oxo lite förvånade för vi hade vänatat att sverige skulle kämpa typ in i det sista. Men nah, energin for för dem. o_x åtminstone kan man ju rädda sitt mål istället för att släppa in pucken.. nåja nåja XD skett har skett och jag är lycklig över det. ;D

haha så sant såå~ xD

fast ibland undrar hur spelarna känner smärta. Visst det är hårda tag i ishockey. Men får man en klubba på nacken betyder väl inte att näsan tar sjukt..eller? o_O vilket drama det sen var.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-16 12:56
#187

#186: Ja, riktigt konstigt att Sverige gav upp sådär. Typ som ett småbarn: "Jag vann inte första kapplöpningen i idrott, så nu ska jag inte idrotta mer". Det var typ den känslan man fick. Småbarn typ. Jag är faktiskt lite irriterad över det för jag bor ändå i Sverige (hejar på Finland med hela mitt hjärta) så man tycker ändå att de skulle ha kämpat lite mer…

Undrar om Finland hade gett upp sådär om det var the other way around?

Det där med näsan kan lika väl stämma. När jag slog ibakhuvudet så hårt så jag fick hjärnskakning så fick jag blåtiror för båda ögonen. Fattade ingenting eftersom jag inte hade slagit i ansiktet alls. Men så berättade läkaren att hjärnan kan studsa och slå hårt mot skallen så att man får blåtiror. LOL!

Vet inte om det kan vara likadant med ett slag mot nacken.

Azmaria
2011-05-16 13:05
#188

#187 tja vad jag har sett  på andra matcher där turen inte har varit  med för finland så har jag sett att de iaf inte ger upp som svenskarna igår. De brukar vara så att de gör sitt bästa till slutet o kämpar.

oh, det har jag inte hört talas om förut. o_O Det enda jag vet är att om man får ett mycket hårt slag i bakuhuvudet så kan man bli blind. Kanske det var något liknande för spelaren igår som du berättade. Men man såg inte så noga, bara att han hade händerna för näsan och såg ut som om han skulle få näsblod när som helst typ.. :/

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-16 13:10
#189

#188: Ja, jag tänkte också precis samma att jag har inte sett några matcher med Finland där de har gett upp sådär. Men så har jag ju inte sett alla matcher heller.

Ja, blind kan man ju bli för att syncentralen ligger i bakhuvudet. När jag fick hjärnskakningen så strålade det liksom till i ögonen och man såg typ vitt ett tag, och sedan såg man ingenting. Efter en liten stund kom synen tillbaka. Men vet inte om det hade med det att göra att hjärnan studsade. Men han kanske kände att näsan skulle börja blöda? det kan komma sådana där fantomkänslor när man har blivit slagen.

Fast sedan… Vilka spelade har inte överdrivit sina skador? Inte minst i fotboll. Ser så kul ut när en vuxen karl lägger sig på marken och kråmar och stönar medan han håller om sitt ben bara för att någon sparkade bollen rakt i röven på honom. Två minuter efter det är han uppe på benen och springer som om ingenting har hänt. LOL!

Azmaria
2011-05-16 13:33
#190

#189 Jisses, vad kommer du med för historier o_o (jag minns att det finns en film som heter blindness. det var typ en epidemi där alla som blev blinda såg bara vitt. O_o) back to the topic: jaa kanske var så som det hände för spelaren. Och jaa, det har ju oxo med psyket och göra tror jag.. när man är uppjagad och adrenalinet susar i kroppen då känner man ingen smärta, men när det har lungnat ner sig så känner man det. LOL kanske det var lite sport drama som de drag med?.   XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-16 14:06
#191

#190: LOL! Kommer med sådana historier som kallas erfarenhet. xD

Tror på sportdrama. Eller sedan chock: "oh no! Någon slog mig! Min näsa kommer att börja blöda! Lika bra att hålla för den redan nu." *håller för näsan* xD

Azmaria
2011-05-16 14:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

#191 Jepps, troligtvis var det så i slutändan ;)

aaanyway. Någon som vet var denna scen kommer ifrån? XD jag garvade som fan när jag såg den på nätet just.

Jag har sökt och sökt men inte hittat scenen. Det enda jag vet att den är från code geass. XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-16 14:23
#193

#192: Det kommer från de senare avsnitten av Code Geass R. Det är när Lelouch möter sin farsa i "the other realm". Kommer inte ihåg vad det heter nu längre. xD Tror det är typ i början på sista halvan av säsongen.

Azmaria
2011-05-16 14:28
#194

#193 haha okej, så den är inte fejk dp? haha jag har aldrig sett på code geass men jag skall försöka leta fram den scenen för nyfikenhets skull x)

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-16 14:30
#195

Ah! Det är nog avsnitt 20 eller 21 nu när jag tänker efter! xD

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-16 14:33
#196

#194: Jo, den är nog fake tror jag. Av vad jag har förstått så är bilden från själva OP:n och inte från mitt i avsnittet med tanke på texten. Och den bilden med Emperor har jag nog inte sett i OP:na.

Men oh mi gaaahd!!! Har du inte sett Code Geass?!?! (O_o) Då har du missat något! (O_o)

Azmaria
2011-05-16 14:33
#197

#195 ah awesome, jag skall genast kolla upp ;D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-16 14:34
#198

#197: Kom ihåg att det är från R2-säsongen bara. xD

Azmaria
2011-05-16 14:36
#199

#196 ah vad synd  XD det skulle vara så epic om det var precis som på bilden. haha xD

ahah.. jag borde se på den..men den verkar såå låång. och jag är laaat på långa animes. LOL.  okej, kanske jag borde skärpa mig nu? xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-16 14:41
#200

#199: Ja, skärpning! Code Geass är väl värd tiden! xD Den är så epic! Om man gillar klurigheterna i Death Note så gillar man Code Geass också. Huvudkaraktärerna har mycket gemensamt. xD

Liss
2011-05-16 17:47
#201

#181 HAHAHAHA! din slutpoäng var fin den Tan-chan ;D Seme rules over Ukes xD LOL!

Och jag är som Teri. Gillar inte att titta på någon sport alls på tv. Det är bara sjukt tråkigt. Om jag är på en match och ser live, är det en annan sak dock. Men det beror på vilken sport. Hokey är ju ganska kul, då det händer en hel del.

#199 Vänta lite nu… tittar inte du på Hetalia? Är inte den lång om något? Code Geass är värt besväret i andra ord i alla fall. VÄLDIGT VÄRT!!! MER än värt…

Ugh, nu fick jag Lelouch abstinens igen!!! :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-16 18:00
#202

#201: LOL! Är rätt så stolt över den själv. xD

Hetalia kan inte kallas lång på samma sätt med tanke på att varenda avsnitt är 5 minuter långt. xD

WORD! Molest Lelouch on Uppcon FTW if he's there!

Annons:
Azmaria
2011-05-16 18:01
#203

#201 ahaha en point där till Liss ;3

men men..hetalia har så korta avsnitt, x3 bara 5 min så den animen ser man snabbt på ;D och jae..den har 100 episoder xD

men jag skall se på den! ;D så tat lungt små otaku vänner B) bättre sent än aldrig, höhö xD

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-05-16 18:03
#204

#202 Sant.. men CG känns inte lång när man väl ser den heller. :)Tycker inte ens den har något ställe där den känns seg… som Death note, blev lite seg i mitten.. Code geass har inget sånt ens, den flyter på hela tiden.

Haha. JAAA!! Om han är där i den outfiten alltså.. slänga honom i ett korvbröd och äta upp han hel!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-16 18:06
#205

#204: Jag tar honom gärna i ett hamburgarbröd. xD

[Ratass]
2011-05-16 20:50
#206

Många som sagt att Irlands bidrag var skitbra, blev ju tvungen att kolla upp det då jag inte kollar på eurovision alls.. T_T jag är såååå fast..

[Tan-chan]
2011-05-16 20:51
#207

#206: Ja, visst är den härligt gungig? xD

[Ratass]
2011-05-16 20:53
#208

ja, skum text men..helt klart sommarplågakvalite XD

[Tan-chan]
2011-05-16 20:55
#209

#208: Haha, ja det tänkte jag också när jag hörde den. xD Dock kommer den inte hamna på min iPod… Där har jag bara plats för Blood On The Dance Floor. xD

Annons:
[Ratass]
2011-05-16 20:56
#210

vet itne va de e för en men ^^' först täntke ja på murderer on the dance floor, den e ju jätteggammal tänkte jaXD

[Tan-chan]
2011-05-16 21:05
#211

#210: BOTDF är typ musik för 18+. xD Gör sådan där otorligt trallvänlig melodi som man kan lyssna på tillsammans med familjen under en bilfärd. Men texten är totalt tvärt om som barn INTE ska lära sig att sjunga till om man inte har väldigt öppensinnade föräldrar. xD

[Tan-chan]
2011-05-16 21:07
#212

"Candyland" är en sådan där jättekul och glad låt med sjuk text. "Yo ho" är nog den barnvänligaste låten med dem. xD

[Ratass]
2011-05-16 21:07
#213

haha ^^ låter bra XD Som nå finska band som sjunger konstiga låtar, elelr det var väl ett band som typ sjöng om döda katter eller nått..

[Tan-chan]
2011-05-16 21:09
#214

#213: Haha, ja men snarare att BOTDF sjunger om sex och annat som hör därtill, oavsett om det är till hetero eller HTB-personer. xD

Från "Yo ho": "Boy you think you can handle this? Is your porthole big enough för my ship?"

ULTRA MEGA LOL! Skrattade så tårarna sprutade när jag hörde det första gången. xD

[Ratass]
2011-05-16 21:21
#215

haha XD "låter skönt" kom upp i huvet, men ja meande liksom, ja.. vilken skön låt.. allt låter fel idag men du fattar nog va ja menar XD

[Tan-chan]
2011-05-16 21:22
#216

#215: Haha LOL! Jo, jag fattar vad du menar. xD

Annons:
[Ratass]
2011-05-16 21:26
#217

bra XD ingen pervokväll ikväll, inte utan Lis ^^

Liss
2011-05-16 21:31
#218

#217 HAHAHAHA!  :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-16 21:34
#219

oooh så du är här SkämsFlört

[Tan-chan]
2011-05-16 21:35
#220

LOL! Nu blir det nog pervo-time! xD C'mon Liss! Gimme your best shot! xD

Liss
2011-05-16 21:36
#221

Hehe, jag håller med om att det "låter skönt" …

Neh fy fan! nu fiser min hund små fiskar, tror jag.. så nu ska jag ut med honom. :s

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-16 21:37
#222

#221: Men buuuh! xD

[Tan-chan]
2011-05-16 21:39
#223

Låser tråden för att den är så lång! Fortsätt på #11 som om ingenting har hänt! xD

*smyger iväg*

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: