Annons:
Etiketteraktuelltnyheter
Läst 1741 ggr
Nordqvist
2011-04-06 08:35

Tips på artiklar!

Jag tänkte bara starta en tråd där man kan ge tips på vad för artiklar man vill läsa! För de som skriver.
Ibland får man ju lite idétorka om vad man ska skriva om och då kan man kolla in här och se vad folk vill läsa om och kanske hitta lite information om just det!

Är detta en dålig idé så behöver ni ju såklart inte ha den här tråden kvar! ;) Men som sagt, allt är bra när man har idétorka!

JAG tex skulle gärna vilja läsa om Japans motsvarighet till dop och bröllop!

Annons:
Nordqvist
2011-04-06 08:39
#1

Eller en artikel om: Osamu Tezuka! Han anses ju vara "kungen av manga"! ;)

[YlvaP]
2011-04-06 15:17
#2

Lite mera historia om Japan och kejsare.

[Tan-chan]
2011-04-06 15:23
#3

Jättebra initiativ, Teri!

Jag ska se när jag får tid till att skriva artiklar. (^0^) Har hittat information om Japans allra första kejsare, men det är så svårläst engelsk text så måste sitta och tolka det ett tag. xD

Onslow
2011-04-06 19:11
#4

Jag skulle vilja ha en artikel om olika suffix ^^ Vet att det finns trådar om det men vore skönt då det nog bara inte är jag som är förvirrad. Nu menar jag inte bara de vanliga typ san, kun, chan osv utan fram med de mer ovanliga!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2011-04-06 20:45
#5

jag vet inte om det skall räknas som en artikel, men japanska folksagor och myter skulle vara skojjigt att läsa om :D

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-04-07 09:38
#6

#3 Tihi! ^_^

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-04-09 16:52
#7

ojoj, känner hur inspirationen slår till! ;D jag ska nog knåpa ihop en artikel inom något av dessa ämnen på några dagar ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-04-09 20:03
#8

Sorry, guys! Jag kommer att få det riktigt stressigt nu de kommande veckorna så kommer säkert inte ha tid att skriva artiklar. (T_T) Ibland är det inget kul att vara forumvärd utan Medarbetare. Som tur är har jag min fantastiska AnnaMoonshadow. Dock kan ju inte jag låta henne sköta forumet åt mig. Gaaaah! Hur ska jag få tid till allt?!

Fick nämligen arbete då och då på skolkajen. Talade med grundaren till skolan och han sade att han gärna tar emot hjälp. Dessutom vet han vem jag är sedan förra året och vet att jag är en hårt jobbande tjej, så han skulle sprida det till resten av instruktörerna och lärarna på skolan. Så jag kommer nog inte ha så mycket tid till forumet alls.

Tyvärr finns det inget intresse av att adoptera forumet heller, så för att inte lämna forumet i sticket (som vår förra värd…) måste jag försöka så gott jag kan. (T_T)

*stress press*

Denna kommentar har tagits bort.
Nordqvist
2011-04-10 10:46
#10

#7 & 8 Nu är awesome båda två och jag tycker att du gör ett super jobb Tan-chan!

AnnaMoonshadow
2011-04-11 21:12
#11

#8 Det är helt okej att använda mig som slav ;D jag drar mig bara för att ta över hela forumet eftersom det är så mycket ansvar på en människa men jag ställer upp och hjälper till så mycket jag kan! Är ju rätt sysslolös de flesta dagarna så lite tid till forumet borde jag ha. Bara att fråga om det är något speciellt du vill ha hjälp med :P

Dessutom kanske det åter är dags att efterlysa fler artikelskrivare? Någon som är intresserad? i så fall kan ni väll skicka ett meddelande till Tan-chan eller så? tror det ska finnas en tråd någonstans också…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[pinknation]
2013-01-20 01:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Nån som vet om man kan beställa japanska tidiningar till Sverige? Är väldigt intresserad av Egg!

Aily
2013-01-20 08:40
#13

#12 Fösta stället jag skulle kolla med är sfbok.se

De har en hel del japanska tidningar redan och kan säkert ta hem fler.

 

Annons:
AnnaMoonshadow
2013-01-20 08:59
#14

#12 instämmer med #13 ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[pinknation]
2013-01-21 03:10
#15

tack Aily!

Upp till toppen
Annons: