Annons:
Etikettövrigt
Läst 2065 ggr
[YlvaP]
2011-04-04 19:45

Ny här

Vill bara berätta om mig själv. Jag har sedan tonåren förälskat mig i Japan och dess kultur. Det var alltså innan Japan och Manga blev känt. Det var för snart 20 år sedan. Jag har som vuxen försökt att lära mig japanska men har ingen att träna med. Jag har ett jättedåligt tålamod och har jag inte lärt mig massor så tröttnar jag fort så därför har jag inte lärt mig språket.

Kan tyvärr ingenting om Japan och kulturen fast jag är intresserad. Min högsta dröm är att få flytta dit med min man men det lär väl bli när vi blir pensionärer.

Bästa tips att få information om Japan och allt därikring?

Annons:
Onslow
2011-04-04 20:07
#1

Välkommen hit, hoppas att du ska trivas! :)

För att hitta information om Japan är det bara att google! Du hittar en massa bra sidor där du kan läsa.

För att lära mig den del av språket har jag till största delen kollat på Anime. Man lär sig rätt mycket, faktiskt.

Lycka till!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[YlvaP]
2011-04-04 20:11
#2

Tack. :D

[Tan-chan]
2011-04-04 20:47
#3

Välkommen till galenskapernas forum! ♥ xD

Om det är någonting speciellt du vill ha information om så är det bara att fråga här. Vi har många kunniga medlemmar. Och dessutom är det bara att be om artiklar om ett visst ämne och det fixar vi - lätt som en plätt. Forumet finns för att samla information om Japan och allt som hör därtill på ett och samma ställe, så frågor om olika saker från medlemmar är uppskattat. Forumet finns trots allt till för Er.

Som Onslow sade så lär man sig rätt så mycket japanska av att se på Anime. Det är så jag har lärt mig det lilla jag kan. Haha! Jag har värdelöst språkhuvud så jag kan ändå inte så mycket. xD

[YlvaP]
2011-04-04 20:58
#4

Ja jag är det med. Jag älskar språk men jag klarar inte av att lära mig något. Ta finskan tex som min man och hans familj talar. Jag borde ju ha lärt mig något på dessa 10,5 år som vi varit ihop. :P Visserligen förstår jag det mesta det dom pratar om men vågar inte säga något.

Jag har lite dåligt med hörseln så när jag skall lyssna på såna dära språkkurser så har jag väldigt svårt att höra vad dom säger och har dom inte engelska som modersmål så blir det lätt fel. Och skall jag lyssna på ett språk som jag inte kan blir det ännu svårare.

Nu har jag inte letat men finns det artiklar om det gamla Japan och dessa kejsare och liknande. Hur landet styrdes för säg 800 år sedan.

[Tan-chan]
2011-04-04 21:01
#5

#4: Ah, ja. Jag lär mig inte heller någonting via sådana språkkurser på CD och kasettband (finns det längre?). xD

Hm… Det minns jag faktiskt inte om vi har. Kanske, kanske inte. Annars kan jag fixa det när jag har tid om du vill? Något speciellt du tänkte på? Vill du ha en lista på kejsare och hur de styrde och så?

[YlvaP]
2011-04-04 21:04
#6

Ja det skulle vara kul att du kunde göra det. Jag vill veta hur det var att leva och hur kejsaren var och om det var några krig eller något sånt.

Annons:
[Tan-chan]
2011-04-04 21:22
#7

#6: Kashikomarimashita! (Självklart!), det fixar Tan-chan! Ge mig någon dag bara eftersom jag måste göra efterforskningar först.

kashikomarimashita

[YlvaP]
2011-04-04 21:23
#8

Ja jag väntar. Skrattande

[Tan-chan]
2011-04-04 21:25
#9

#8: Härligt! ♥

Nordqvist
2011-04-05 10:06
#10

#0 Välkommen!! :D

[YlvaP]
2011-04-05 12:48
#11

Tack. Skrattande

Azmaria
2011-04-05 16:45
#12

Hejsan svejsan på dig :) jag vill oxo hälsa dig välkommen. :) Jag är Azmaria och är oxo en stor Japan nörd ;D

och bra idée att du nämnde om gamla japans kejsare som kan komma som nästa artikel. Det blev jag oxo sugen på att läsa om. ;D

Anyways alltid roligt med nya medlemmar här, vi blir bara en större och större familj här på Japan.ifokus :D

Make Pasta not War, Vee~

[YlvaP]
2011-04-05 16:51
#13

Tack Azmaria. Skrattande

Annons:
dreamstone
2011-04-06 15:23
#14

Hej, har du hört talas om dessa "lär dig japanska" spel som finns ute på nätet? Passade inte mig så bra, men det kanske funkar för dig?

[YlvaP]
2011-04-06 15:30
#15

Nä det har jag inte gjort. Hört talas om alltså.

Hur hittar jag dessa spel? Vet inte ens vart jag skall börja söka. Ja google vet jag om men hur jag skall söka är en annan femma.

Nordqvist
2011-04-06 18:59
#16

#14 Länka!

AnnaMoonshadow
2011-04-09 16:40
#17

tror # 14 menade något liknande som detta? http://www.digitaldialects.com/Japanese.htm 

dock kan jag inte berätta om den sidan är bra egentligen, hittade den precis xD

Och välkomen hit!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[YlvaP]
2011-04-09 17:06
#18

Vilken bra sida. Skrattande

Upp till toppen
Annons: