Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2665 ggr
candyaddictedunicorn
2011-03-28 17:56

Stargazers blekningsmedel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsanhejsan!

Finns här någon som brukar bleka och färga sitt hår ofta. Jag behöver er hjälp!
Jag funderar nämligen på att bleka ena sidan av håret någongågn i sommar, typ som Jun i Golden Bomber. Nu undrar jag alltså om någon här har provat Stargazers blekningskit? Det är rätt så billigt och jag har hört att det är bra, ville bara kolla det från så många källor som möjligt.
Jag skulle nämligen inte orka bleka det hos en frisör. För det första är det såå dyrt (är en skitfattig liten tös ToT) och sen så tar det så hemskt länge.

Så, kan man använda Stargazers blekning utan att håret typ faller av? xD

"Fall seven times, get up eight!"

The GazettE är mitt liv!

 

fanipala.blogg.se

Annons:
Liss
2011-03-28 19:20
#1

Jag har tyvärr inte använt stargazers blekning själv. Men har också hört mycket gott om den.
Själv kör jag alltid med Schwartzkopf L+++

Men har man bara normaltåligt hår ska det inte vara någon fara att bleka. Har man väldigt skört, tunt hår - ska man nog ta det lite lugnt dock. Men man ska fortfarande kunna bleka en gång.

Jag har väldigt tåligt hår och har kunnat bleka hur många gånger som helst, utan några problem. Tills jag var dum nog att bleka rött hår, som redan var blekt under .. då blev det lite kaos. Men har man bara vett i skallen så ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-28 20:24
#2

Jag har använt Stargazer blekning. Det är typ suveränt bra! Fast det beror ju på vad för nyanser du ska bleka bort. Stargazer blekningen är stark så in i kossan mu dock. Det irriterar skalpen riktigt ordentligt, men än så länge sitter mitt hår kvar på huvudet trots att jag använde blekningen flera gånger under två veckors tid för att bleka bort svart ingrodd hårfärg. xD

candyaddictedunicorn
2011-03-29 15:46
#3

Tack för infon! :D
Tror att jag provar den, om håret faller av får jag väl typ, raka av det och skaffa tuppkam eller något ^^

"Fall seven times, get up eight!"

The GazettE är mitt liv!

 

fanipala.blogg.se

[Tan-chan]
2011-03-29 16:33
#4

#3: Finns alltid fina peruker också, och håret växer alltid ut. xD Lycka till!

Liss
2011-03-29 16:34
#5

Man brukar i princip aldrig tappa hela håret heller, för den delen. Utan det brukar gå av sporadiskt isf. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-29 16:37
#6

Som #5 sade! xD

Annons:
Upp till toppen
Annons: