Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4909 ggr
[Tan-chan]
2011-03-16 17:46

OT/chattråden #9

Oj! Vi är redan på #9! (O_O)

Här skriver vi om precis allt! Vad vi har gjort under dagen, någonting vi gillar, problem och annat. Skriv loss! Fortsättning ifrån:

#1 OT/chattråden
#2 OT/chattråden
#3 OT/chattråden
#4 OT/chattråden
#5 OT/chattråden
#6 OT/chattråden
#7 OT/chattråden
#8 OT/chattråden

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-16 17:49
#1

#205 i förra tråden: LOL! Jag avskyr biologi. Minns hur krångligt det med scheman var. Blah!

Onslow
2011-03-16 18:24
#2

Ya~aay, ny tråd!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2011-03-16 18:25
#3

YES en ny tråd :D great stuff, en "Ore-sama award of awesomeness" till Tan-chan. xP ;D

#1 oh jag förstår.. biologi är inte alls lätt med alla detaljer Dx

men för mig är det skojj, bara det gäller natur och miljö. korsnings scheman? näe inte min grejj heller. xD

jaa ojsan, 9 tråden redan, snart blir det 10:e :D Då skall vi fira ^o^

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-16 21:32
#4

Kollade på End of Evangelion nyss - slutet på Neon Genesis Evangelion animen. Jag blev nog hjärntvättad. Känns supermysko och konstigt bara, och jag har typ ingen åsikt om någonting just nu. Känns också som att jag har tappat talförmågan. Hjärnan är tom, men samtidigt är den full av någonting. Hjärnan kan typ inte bearbeta någonting just nu. LOL!

Dammit! I feel so weird. (O_o) Den där filmen gjorde någonting med mitt huvud. Har aldrig varit med om någonting liknande förut. Neon Genesis Evangelion är verkligen superbra, men den är också så konstig så man glömmer bort vem man är typ - och man fattar ingenting.

Tror inte ni heller fattar någonting av det jag skriver. Känner mig så mysko så det är sjukt. xD

Liss
2011-03-16 21:47
#5

#4 Haha, lille gull då! Sådär har jag med känt några gånger.. en lustig känsla.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-16 21:53
#6

#5: Phew! Då är jag inte ensam om det då! Finns andra tokstollar som jag. xD

Annons:
Liss
2011-03-16 22:38
#7

#6 Haha! det visste du väl dock redan… Ingen av oss är riktigt "normal" i huvudet.. Och tack o lov för det ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-03-17 00:13
#8

Wooooooaaaahh… O.o #9….

Liss
2011-03-17 15:29
#9

Jag typ bara… ööh what, vad yrar Teri om.. det finns inget inlägg #9 ännu… NU gör det de dock, men inte då… du vet.
Men sen förstod jag ;D

Nu ska jag gå och handla mat för mina sparpengar! Yeaaay… Liss är as sur!!! Yeeeaaay! Det blir ingen cosplay yeeeaaay! Jag blir utan dator snart i minst en månad.. yeaaaay!! Härligt såhär innan Uppcon att inte ha dator liksom. Känns så skönt! … undra om jag är lite ironisk.

Tjillivippen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-17 16:04
#10

#9: OMD! Why?! Vad hände? (O_o)

Liss
2011-03-17 17:31
#11

#10 Hände med vad? Pengar har jag inga, för att … jag aldrig har det? Och jag behövde mat och hundmat och och och allt. … typ.
Och cosplay sa jag lite ironiskt.. för den SKA jag ju ha.. men ser inget sätt att ha råd till den dock. Eftersom jag behöver pengar till en DATOR! Då mammsen behöver ha tillbaka sin till jobbet väldigt snart i minst fem veckor.. Thats how my life is.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-17 17:49
#12

#11: Oj då! Ska se om jag kan hjälpa till lite när skolan börjar. Hörde också med mitt ex om den där minidatorn jag snackade om ett tag sedan, och hon är fortfarande intresserad av att sälja den. Det är en Acer Aspire One på 10,1 tum LED-skärm med XP.

Tydligen finns garanti också kvar på den, men hon visste inte säkert. Och den kostar runt 2400 kr i butiken i dag, men eftersom hennes är lite begagnad (hon har inte använt den alls nästan) så tar hon ju inte fullpris. Pris har hon inte bestämt än. Skulle det intressera?

Sälja kläder på Tradera ger ju ett litet plus, om du har några som du inte använder?

Liss
2011-03-17 18:04
#13

#12 Ja, den låter jätte intressant. Men dumt att köpa en mini när jag behöver en stor sen iaf. :)
Vilket jag redan berättat på msn nu iof.. thihi ^^ Du är en liten sötboll i alla fall. And I löv you.

Det där med tradera är ju som en alienstad för mig. xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-17 18:20
#14

#13: Yeah, men om man har panik så har man. Om man har tid att vara kräsen så har man inte panik. En man som är hungrig och inte äter kycklingen utan bara brödet är egentligen inte hungrig. Ett indiskt talesätt taxichauffören i Indien lärde mig. xD

Ai lööv jo too! ♥

Haha! LOL! Ska mamma Tan-chan hjälpa dig med Tradera? xD

Nordqvist
2011-03-17 18:47
#15

Ställer upp för Liss med om det behövs! jag har 28 kr på kontot som du kan få + att jag får barnbidrag i morgon (Hoppas jag!!) Skrattande

Liss
2011-03-17 20:28
#16

#14 Jag skulle aldrig bara äta brödet ;D hehe.
Men jo, visst är det så. Känns bara lite skevt att använda pengar till en mini, då jag kanske får en 17 tum billigare sen då. Får inte ha FÖR bråttom, så jag inväntar svar från den andra med. :)

Jaa, jag skulle nog behöva en Tan-chan som mamma.. ;D

#15 Pfff… hörru du, du! Håll i dina pengar själv hjärtat. Du behöver dem! :) Det är jätte gulligt att du tänker på mig. Men neeh, det där går inte :) hehe.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-03-17 23:14
#17

#16 sicken tur då för jag hade bara 13 kr.. ;) haha! klart jag tänkler på mina vänner raring!

Liss
2011-03-18 00:00
#18

#17 Hehe, gulle! :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-03-18 17:30
#19

Måste det snöa? Jag som varit så glad över vädret på senaste tiden och så slår det till och kommer massa snö igen T___T Körde ju för fasikens in i en snödriva idag! Fast det var ingen fara och det gick ju inge fort men ändå…

Vea (ja, ibland pratar jag om mig själv i tredje person) har spenderat en del av dagen med sin farmor och farfar idag <3 mysigt och man fick sig ett par nya strumpor och en liten slant. Pengarna kunna jag inte tacka nej till när jag är i så sjukt stort behov av dem!

håller med om att det är jobbigt att vara fattig :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-03-18 17:32
#20

Nahe. Jag har mega-dunder-yber ont i huvudet. Så nu ska jag ta ett chillpill (eller inte) och vila mitt stackars överarbetade huvud. Att gå i skolan när man snart är 24 år… detta är ju förskräckligt. ^^
Men tror nog det beror på mycket annat iof.

I helgen blir det till att försöka hinna med och sy lite… och ta igen mig.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-18 17:34
#21

#19: Jag håller mig inne så har inte ens märkt att det har snöat. xD Hatar att gå ut när det är kallt nu för tiden, så jag har suttit isolerad i mitt rum i en vecka nu. Fast det har inte skadat mig. Jag har fått sug för att vara enormt kreativ och längtar nu till mina tyger som jag ska köpa i morgon så att jag kompletterar mina tyger till de två cosplayerna. xD

Sedan brinner symaskinen upp av överhettning. xD

Och honey, vem pratar inte om sig själv i tredje person. Det är normalt för nördar som oss. xD Tan-chan gör det hela tiden. xD

Fattigdom is crap. (=_=)

AnnaMoonshadow
2011-03-18 17:48
#22

#20 haha jo du, kommer säga samma sak om att studera om några år. Fyller själv 21 i sommar och tänker börja plugga igen till hösten. Om det går som jag vill kommer jag läsa 330 högskolepong innan jag är klar. Vågar knappt räkna efter hur länge jag kommer plugga och hur gammal jag kommer vara när jag är klar xD

#21 jo är sjukt less på kyla jag med. Och att hela tiden spänna sig för att inte halka! har ibland så sjukt dålig balans >___<
Men kreativitet är bra! sjvl lyckas jag ju skriva ihop en artikel hit till j.if idag *stolt*
ser fram emot att kika på dina cosplay när du är klar ^___^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-03-18 17:51
#23

#22: Jag ska börja skolan om 1,5 veckor! xD

Och ja, det är uschigt med kyla nu. Man har blivit så mätt på det så det får gärna försvinna nu. Och duktigt med artikeln!

Azmaria
2011-03-18 22:43
#24

haha, vår snö är nästa helt bortaa. Det enda som är kvar är is på de lantliga vägarna xD

och förstås så har någon snöplog eller något, mosat upp vår trottoar utanför vårt hus. D:<  jag vet inte vad de har gjort, men plogat bort en trottoar del har de åstadkommit. dumt gjort. och asfalten var endå ganska ny. Knäppa arbetare.

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-03-19 05:45
#25

Det var så skööönt ute i förrgår och dagarna innan det. Var som riktig vår, snön smälte bort helt och fåglarna kvittrade xD Och man blev lite lättare i själen.

Och så kommer det här… och inte kommer det smälta bort inom det närmsta heller, för det kom mycket igen. Jag lovar… kommer vara snö på min födelsedag i år också :c

och jaaaaa!!! jag vaknade NU!!!!! :@ Skulle bara vila huvudet var det.. och somna pladask. Har typ legat och yrat tror jag, för jag kommer ihåg att jag prata med Ecko ^^ Nu är jag helt lullig i huvudet… man kan inte bli mycket annat av att sova i 11 timmar … bha!

Nehe… vila lite till då, för att gå upp på normal tid på en helg :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-03-19 08:17
#26

Åh vad kul med lite snöstorm igår! Jag som nästan var rädd att det skulle bli sommar!!! *sarkasm*

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-19 08:34
#27

#24: Jo, plogarna har en förkärlek till trotoarer har jag märkt. Det ser ut så hos oss också. xD

#25: Duktigt att du får upp så tidigt! xD

#26: Haha! Ja, jag var också rätt att det skulle bli sommar förut. xD

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-03-19 17:17
#28

idag har jag då bytt blogg för att testa. Det känns bra för tillfället även om utseendet inte är det optimala än :P

Jag har dessutom hunnit med att spela lite spel, varit till stan och handlat samt kollat lite tv-serier. Tycker jag varit duktig ^__^

ikväll blir det film med vänner <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2011-03-19 19:34
#29

Sitter här och deppar. Jag ville ju till UppCon! Men ingen vill gå med mig, och snart stänger väl biljettförsäljningen. Jag hade hoppats att jag skulle få träffa er guys, menmen. Varför måste allt jag vill göra bli så fucked up? T____T

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-20 00:31
#30

#28: Awesome! Vilken bloggtjänst är det?

#29: Du får ALLTID vara med oss, det vet du. Och vi är ansvarsfulla också (lite knasiga kanske, men vi är inte helt bakom flötet). Men det är ju resan till och från UC som du får göra själv i sådana fall.

Jag fick ju ta hand om två unga tjejer på en konsert och ansvara för dem för hela dagen, så jag har arbetsvana inom det området. xD

AnnaMoonshadow
2011-03-20 10:09
#31

#30 det blev blogspot ^__^ 

Idag vill jag inte göra något alls. bara ligga och lata mig, spela lite spel och läsa lite kanske :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2011-03-20 11:17
#32

#30 Min mamma har bestämt sig för att hon måste prata med personen/ernainnan. ^^'
Har en vän som jag bara känner via internet men som jag kännt i ett par år nu som sa att jag kunde gå med henne och hennes vänner men mamma har kommit fram till att jag inte känner henne tillräckligt. :c
Tack iallafall, Tan-chan ^^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-20 11:51
#33

#32: Din mamma får gärna ringa mig och prata med mig, och jag kan också rapportera då och då till henne under Uppcon om det skulle vara så. Men förstår hur din mamma tänker. Tråkigt. (^_^,) Men du kan inte ta dig till NärconX i Linköping i augusti då? Kanske ligger närmare dig också? Vet inte vart du bor, men chansade lite.

Onslow
2011-03-20 12:07
#34

Bor i Vaxholm, 4 mil från Stockholm, tar typ en timme med bil till Uppsala. Så inte så långt. ^^ Linköping tar det typ 4 timmar till.
Jag ska prata med henne. ^^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-20 12:43
#35

#34: Ah, då sket det sig med Närcon. xD

Onslow
2011-03-20 13:01
#36

#35 Hah, ja. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-20 15:18
#37

Ugh… Min Rin version 2 gick åt skogen. Det där dumma tyget jag köpte hade invävd skrynkel i det - så om jag inte vill se ut som en tantversion av Rin så får jag nöja mig med min version 1. (=_=)

Det värsta var att det där rutiga tyget var inte skrynkligt på fotot, och det stod inget om det heller på den hemsidan där jag köpte det ifrån. Trodde då det var rakt och fint, men nope! Gick inte att stryka bort heller. Blev ännu mer skrynkligt…

Liss
2011-03-20 17:12
#38

#37 Well, you gonna be a awesome Rin anyhow. Om du kör på nya tyget till väskorna så blir det greatness. :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-20 17:39
#39

#38: Yeah, I know I will. Men är besviken att jag inte fick min version 2… Dock ska jag sy om allt förutom shortsen har jag bestämt. Har såpass mycket tyg så att det räcker till ny tröja, nya hals- och armband och sedan väskan. xD Det kommer vara mindblowing! Mwahaha!

Grannen spelar låten till kycklingdansen på högsta volym just nu. Själv kör jag med "One republic - Everybody loves me" som hämnd. xD

Liss
2011-03-20 18:02
#40

#39 Haha, niiice! Dåså dåså.. då blir det greatness x2 iaf.
And what the föööck! Vem spelar kycklingdansen frivilligt xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-20 18:06
#41

#40: Yeah! Tråkigt dock att det inte blir så mycket variation på mina cosplayval, och folk börjar väl tycka det är tråk. Men jag ska nog Go down in history som "den där Rin som alltid finns på konventen". xD

Men som tur är så har jag ju min hemliga cosplay också, som jag dessutom har alla tyger till nu, så ska börja sy i kväll eller i morgon tänkte jag. xD

Och ja, en bra fråga. Nu spelar hon dock en låt där de sjunger "fråga stjärnorna om när". Lite soft är den, men jag måste ösa på med min för att överrösta henne. Klarar inte av att lyssna på andras musik genom väggar och golv.

Annons:
Liss
2011-03-20 19:35
#42

#41 Äsch då. Som sagt, du kommer bli den "kända Rin" ;D
Och jaa, den andra cossen kommer bli fin HAHA! .. eller .. sexi ^^

Usch,, därför lyssnar man på högsta volym i hörlurar.. då hör man ingenting annat xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-20 20:11
#43

#42: Äsch ja! xD Och åh ja! xD

Den andra är MINST sagt sexig. Vet inte vad den är störst sagt…? Slampig? xD Började med den svarta "obin" till den andra cosplayen. Bara den är sexi som fasen. Själva obin är klar, men måste sy en separat rosett till den för att få till den där knuten h*n har på sin yukata. Jag kan inte knuta sådana, så jag fuskar. xD

Dessutom så har ju satin en tendens att glida upp, och jag vill inte riskera att min yukata glider upp och flashar hela härligheten mitt på torget. Haha! Så med denna fuskgrej som jag gör så får man den säkrad också så att den verkligen sitter.

Mjo, fast med mina högtalare så hör man inget annat än min musik ändå. Dock orkar man inte lyssna på musik hela tiden, och det är då grannen passar på - antagligen för att hämnas på mig. xD

[Tan-chan]
2011-03-20 20:15
#44

Kom på en grej. (O_O) Jag kan vara "den där Rin som är på alla konventen, som också heter Rin på riktigt"!! (O_o)

Tänkte först på Ren, men det blir så fail på svenska. xD

Liss
2011-03-20 23:08
#45

#43 Ahahaha… så fint det låter. Och det är nog väldigt smart att sy den så direkt, så du som sagt inte flashar något mitt i allting.. iof gör inte de mig något, men då kanske inte "jag" får ha dig för mig själv ;o muhahah!

#44 Och jaa. Rin är fint.-.. och unisex namn också. Har tänkt på Rin hela tiden, men det var för nära..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-21 09:40
#46

#45: Hahaha! Ja, jag slår vad om att du inte har något emot det. Om inget annat så får du dig ett riktigt gott skratt när [Spoiler] blir illröd i ansiktet och snabbt drar igen yukatan igen. xD

But don't worry. I'm all yours. xD

För nära vadå? Fast helst hade jag velat ha Ren. Men det blir ju så enormt fel när man uttalar det på svenska. Vill inte sitta i klassrum eller whatever och så ska läraren ropa upp en, tittar konstigt på pappret med namnet, tittar upp lite förvirrat och frågar "ren"?. Alltså "reen" när det egentligen ska vara "Renn". Snacka om att folk skulle flabba ihjäl sig. JAG skulle flabba ihjäl mig! xD

Därför har jag också tvekat på det där med namn. Har haft Rin, Ren, Ran i huvudet hela tiden, men det blir så fail med Ren, och Ran låter inte heller så bra. När man uttalar Ran så blir det ju "rann". Alltså "vattnet RANN nedför rännan". xD Eller "svetten RANN nedför Rans ansikte". Ultra mega LOL!

Btw så har en person (får inte säga vem eftersom det är hemlig identitet) som jag känner fått byta namn pga att h*n är hotad till livet. Så vi pratade om detta med namn när h*n skulle bestämma sig för nya namn. Jag nämnde Rin, och h*n blev helt "Uwaaah! Jag vill också heta Rin!". Men h*n respekterade mig att jag kanske skulle ha det namnet, så h*n gjorde om hamnet till Rinna för att det skulle låta finskt. Dock märkte h*n inte förrän senare, när namnbytet var gjort, att det blir lite knasigt på svenska. xD

[Tan-chan]
2011-03-21 09:45
#47

2010 fanns det 17 Rin i sverige, varav 3 var män. xD

Liss
2011-03-21 15:36
#48

#46 Ja, jag menade alltså att det varit för nära till hands, så jag inte direkt tipsat om det heller. Men jag tycker Ren funkar med. Man kan ju stava det Rén. Fast det tycker jag är mer manligt, för min del… Rin är mer både och.

Tror det blir kempe greit, vad du än bestämmer dig för.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-21 16:04
#49

#48: Ja, detta är förvirrande. (>_<¤) Måste nog testa mig fram.

Så från och med nu, allihop:

KALLA MIG REN som i Rén! Detta är ett prototypnamn!

Fast Rén är som du säger lite väl manligt. Eller ja, så känns det… Fy för att det finns ett ord i svenskan som gör originalstavningen weird. (T_T)

Onslow
2011-03-21 16:32
#50

En vän till mig flyttar till Japan imorgon men idag var sista dagen jag skulle träffa henne, så på slutet av dagen var det kramkalas i hallen och så skulle alla ta bilder. Just då hade jag nog inte fattat vad som hände och jag bara kramade henne och sa hejdå, men sen efter det när jag skulle till mitt PH-samtal (Personlig Handledning, en gång i veckan då läraren pratar om våra veckomål och så.) så bara brast det för mig och jag började grina, tårarna bara forsade ner.

Jag kommer sakna dig så in i helvete Reika! Lycka till i Japan!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-21 16:44
#51

#50: Naaaw! Vet hur det är. En kompis har flyttat till Australien, och en annan kompis flyttade tillbaka till Japan. Kommer nog aldrig få träffa dem igen.

[Tan-chan]
2011-03-21 18:51
#52

OMFG! Jag vill verkligen bo i Japan ett litet tag. Typ några månader eller så. Och knalla runt på "Otome Road" med resväskor som alla andra tjejerna trots att jag inte reser. xD

Vad tror ni de har i väskorna? Det återstår att se i videon här under. xD Det börjar dock på 02:57 ungefär. xD Höll på att skrika av skratt över hur bisarrt men awesome det är. xD

Liss
2011-03-21 22:52
#53

#52 Haha! så jävla awesome! En hel resväska för det där skulle jag med behöva, om jag var där xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-03-21 23:14
#54

#52 Awesome!!!
#53 haha minst 3-4 väskor kanske? ;)

Liss
2011-03-21 23:44
#55

#54 MINST! ;D Jag skulle lensa hela mangabutiken.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-03-22 01:01
#56

#55 Oh ja! Varenda exemplar! mist en av varje! MINST!

[Tan-chan]
2011-03-22 10:15
#57

LOL! Jag skulle komma med en lastbil. xD

Nordqvist
2011-03-22 10:30
#58

Jag hatar sjukvården här i Norrtälje… Nu har jag suttit i telefonkö i 35 min för att boka en tid åt min dotter… och det är inte bara idag det är såhär, utan varje gång jag har ringt! Om det är många som ringer skaffa fler växlar och fler som kan svara i telefon ffs!! jag kan lova att jag måste sitta i minst en timma innan jag får en tid och då får jag inte en tid förrän nästa vecka…..

Är det så så går jag ner till akuten istället och betalar 170 kr… Oki jag behövde inte komma in och satt i kö i 40 min….. Men OJ så tanten pratade… Vi pratade i 10 min!!! haha! Så nu förstår jag varför kön var så lång!!

Nu ska jag ringa ortopeden oxå oxh sen ringa min doktor… Sjuka familjen här hemma! haha! Men nu har jag haft bihåleinflammation till och från i 3 veckor och det gör fruktansvärt ont!!

och där gick det lite fortare! Fick en akuttid idag kl 15.40! :D

MÅSTE bara få dela med mig av den här videon oxå! Maska skickade den och jag höll på att dö av skratt!!!

Denna kommentar har tagits bort.
AnnaMoonshadow
2011-03-22 10:54
#60

#58  jag asgarvade till den videon! Så sjukt roligt!!! Undrar hurfolk på stan här skulle reagera om man plötsligt började hugga mot dem med ett osynligt svärd. Antagligen inte alls på samma roliga vis

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-03-22 10:54
#61

#58: Men LOL! Är det där seriöst?! xD JAG VILL TILL Osaka om det där är sant! xD Varför kan inte Sverige vara sådär kul och knasigt? (T_T) Buuuh för stela Sverige.

Gött att du fick tid hos läkare!

Liss
2011-03-22 17:40
#62

Japaner är roliga! ;) Svenskar är torra som fan.. det skulle nog inte bli någon annan reaktion än typ snea blickar, eller ett samtal till psyket om man sprang runt och låtsas högg dem.
Klockrent med killen som bara föll rakt ner mot vägen xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-22 22:27
#63

LittleKuriboh har busringt ett gatukök som Marik från Yu-Gi-Oh!. Marik hade beställt kebab (han uttalar det kedaaah) för tre veckor sedan och ringer för att fråga när kebaben är menad att komma fram. Snubben på andra sidan luren i gatuköket fattar ingenting, och Marik bara babblar på.

Kebabsnubben: "Have a good night, man."
Marik: "No! I refuse!"

Hahaha! Gråter av skratt! Brukar inte gilla busrigningar och sådant, men detta var så klockrent och kul att jag höll på att kvävas ihjäl av skratt. xD

Nordqvist
2011-03-22 22:46
#64

#60 #61 #62 hahaha ja den är sjukt rolig! Och ja Sverige är känt för att vara ett av världens torraste länder, dvs stela människor, allt ät "pinsamt" och gud förbjude annorlunda!!

Ska vi flytta snart? ;)

Liss
2011-03-22 23:49
#65

#64 Japp. Jag flyttar så fort jag bara kan… vet dock inte hur man gör. ;c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-23 00:03
#66

#64 & 65: Japp, jag är också på G. xD Nästan…

Azmaria
2011-03-23 17:50
#67

Tjiihoo, sorry att jag inte har synts till här, (usch vad jag har missat mycket av de roliga) Men studentexamen är över för min del nu..nästan iaf :D :D

jag räknade matematik idag, det sög. Så nu håller jag tummarna att jag blir godkänd. xD

Btw, #52,58,63. Ohlololol. XD

Det är inte bara Sverige som är dött, Finland räknas starkt med oxo. XD o herre jee, för att inte tala om hur tystlåtna vi är jämfört med andra länder… flytt nästa för min del oxo!

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-23 17:57
#68

#67: När jag var i Finland så var alla pratglada. Kunde stå och prata med en okänd människa hur länge som helst utan någon som helst anledning också. LOL! xD Om jag gjorde det här i Sverige hade man antingen blivit stämplad som irritarionsobjekt eller sedan bli ignorerad efterföljt med en pinsam tystnad. Eller sedan hade man fått en utskällning. LOL!

Onslow
2011-03-23 18:14
#69

Fick ett mail från min vän som kommit fram till Japan nu! Hon mår bra och skrev lika flummigt som vanligt. Skönt att höra! :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-23 18:30
#70

#69: Härligt!

Azmaria
2011-03-23 18:47
#71

#68 då måsta du ha haft en väldigt bra tur att träffa på pratglada finnar ;) eller så bor jag på en lame ort där  tystnaden och seriösheten härskar. XD Oh really? o_O alltid när jag är på resa till Sverige(;Stockholm, Sälen, Vemdalen, random gästhamnar utanför stockholm etc..) så tycker jag att svennarna är pratglada och stojjiga..kanske bara min "upplevelse" när man "turistar" i landet. ;)

Men ålänningar är nog bäst.Lol. x)

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-03-23 20:32
#72

#68, 71
Jag tror helt enkelt att platsen man bor på, helt enkelt blir tråkig. Eftersom man bott i det landet hela sitt liv, eller en väldigt lång tid. Och då är nytt alltid roligt och man uppfattar det på andra sätt.
Dessutom tror jag att folk öppnar upp sig lite extra när någon, från ett annat ställe, kommer fram och pratar. Det blir roligare för båda parter, i stället för att den andra också är en tråkig jävla norrköpingsbo, till exempel ;)

Men sen, å andra sidan.. så är verkligen Svenskt folk väldigt mycket negativt för mig. Trångsynt och egoistiskt folk, helt enkelt. Men självfallet kan man inte dra alla över en och samma kant. :)

Nu är jag hemma … och jag dör!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-23 20:41
#73

#72: Mjo, kan ju stämma. Förutom att när jag var i Finland så pratade jag finska. Okej, det var typ riksfinska som ingen pratar längre. Jag är uppväxt med den finskan som pappas generation talar, och han är född 1945. xD De kanske hörde att jag inte är "den där vanliga helsingforsbon", men ändå. xD

Jo, jag upplevet att svenska människor i över lag är nedlåtande jämtemot varandra. Det som jag också reagerar på att om man är dålig så är man värdelös, men om man är duktig så är man värdelös då också. Man får liksom inte vara bra eller framgångsrik på något sätt för att då anses man vara en skitstövel. Mellanting finns inte heller. (O_o) Räcker bara att kolla på nätet på allt detta näthat som finns…

Men visst, man ska inte dra alla över en och samma kam, men tyvärr ser majoriteten ut såhär.

Varför död, sötaste Evol?

Förresten, vet ni varifrån uttrycket "dra alla över en och samma kam" kommer ifrån? xD Nu har man dock förändrat det till "kant", och det vet jag inte varför. Det är inte fel heller, men att säga "kam" är originalet i alla fall. xD

(Detta är sådant där typiskt Tan… eh… öh… Rén-information som är totalt onödigt.)

Nordqvist
2011-03-23 21:11
#74

*Nickar och håller med*

Nordqvist
2011-03-23 21:11
#75

*Nickar och håller med*

Azmaria
2011-03-23 21:39
#76

#72 håller med där, därför vill jag ha omväxling, bo lite på här o var…är så trött nu på att bo hemma.. -.-

#73 ahaa klassisk finska, ;) ooh, om jag bara endå kunde prata liite finska, men jag måste nog erkänna att det börja gå bättre för mig i det språket, kanske för att motivationen börjar bli bättre? :) nöjd är jag iaf. ^^

deet är väl lite..konstigt? om man inte får vara bra/dålig..vad kan man då vara? låter lite myskot…. o.O

detdär näthatet kan jag lite hålla med om. Iallafall upptäckte jag det på gamla Bcmanga..(och lite i det nya allblue.se oxo) Man fick den uppfattningen att de skrev inlägg för att provocera..trolla och låtsas vara "äldre"och lära "yngre" att man inte får slänga ut sin "fandom" etc etc.. Om det är det näthatet du syftar på..så jaa det är tragiskt.

"dra alla över en och samma kam" - jag vet faktiskt inte. När jag hör det så förstår jag ju betydelsen direkt..men varifrån jaaa…

först trodde jag att det hade att göra med en hårborste..men det låter ju inte logiskt precis..eller? xD

"kam" är ju typ som ett utsprång..bergskam ni vet..

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-23 22:01
#77

#76: Haha ja, jag talar klassisk finska som inte talas i finland längre typ. xD De tittade jättemysko på mig när jag väl pratade finska, men de sade ingenting. xD

Ja, det är mycket konstigt!

Syftar dels det, men också det som man kan läsa på de större bloggarna och Aftonbladet och sådant. Det är enormt sjukt vad folk skriver! (O_o) Liksom bara för att man är tex en känd bloggare så behöver man ju inte häva ur sig att "Du är ful som stryk och förtjänar att ligga i graven" och annat som man har lärt. Det är bara sjukt…

Det där med att "Dra alla över en och samma kam" kommer från då huvudlöss var vanligt. Då kammade man ju ur lössen ur håret, och "drog med alla med kammen". Det utvecklades sedan till ett ordspråk. xD

Liss
2011-03-23 22:16
#78

#77 Haha, det där med kammen visste jag faktiskt. Ganska ironiskt. ^^

#73 Och jag är död, för att jag både gått i skolan och jobbat idag. mitt huvud känns som en svullen … svamp?

Höhö.. idag körde vi hänga gubben på håltimmen. Tobbe körde ett finskt ord. Dem enda bokstäverna folk gissa på var P, O, K, Ä, L etc :P vi typ fatta ingenting. Då var jag tvungen att ta ett japanskt "ord" också… gissa vad? ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-23 22:20
#79

#78: Naaaw, stackare!

Haha, du körde med "yaoi", eller hur? xD

[Tan-chan]
2011-03-23 22:23
#80

Hahaha! Måste posta detta klipp här.

"OOOOOOH! THERE'S A DOOR IN IT! OOOOOOH! OOOOOH! OH MY GOOOOOD! IT OPENS!!!! OOOOH!"

xD

http://www.m0ar.org/4070

Azmaria
2011-03-23 22:30
#81

#77 jaa nuvarande finskan är, vad skall jag säga? full med dialekt och slag, mycket slang ord. (*insert: dum fråga på lol skojj*: Får jag fråga om det var "sisu" finskan du använde, :,D då skulle jag förstå deras reaktion:http://www.youtube.com/watch?v=8xuv9RVss_Y oh silly me med dumb frågor! X,D) Ursäkta är lite på tragisk flumm humör idag. xD

oh jaa, just det, aftonbladet, glömde det nästan…och blogg kommentarerna fattar ja inga heller på, alltså såna som spammar reklam, och skriver för att deppa till andra. Där saknas logik helt klart.

*och såklart så skall jag börja tänka på något nasty när jag läste det där med hårborsten* brrr..så det hade att göra med en hårborste sist och slutligen? o.O från löss till ordspråk..hmm. XD

Make Pasta not War, Vee~

Azmaria
2011-03-23 22:33
#82

#80 *OOHHOHO skulle jag vara en karl, jaa då skulle jag ha det där skägget..eller så inte…XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-23 22:35
#83

#81: Hahaha! Det där var ju exakt som jag i vintras när jag missade tåget upp till Uppsala på grund av snökaoset. xD När jag och pappa åkte hem (jag skyförbannad) så hade de skottat igen uppfarten till gården så att pappa inte kunde köra in på gården. Då tog jag fram en spade och svor och skyfflade som om jag var satansbesatt. xD

Snarare att folk skriver för att trycka ner andra för att de själva mår dåligt och måste hävda sig genom det…

Haha nej, en hårkam och inte hårborste. Olika saker ju. xD Haha!

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-23 22:39
#84

Kan också tilläggas att grannarna vågade inte komma ut när jag höll på. xD

Liss
2011-03-23 22:58
#85

#79 Haha, neeh Kuroshitsuji ;) Ingen fatta :c

#80 Ahahahaha!!!

och ännu ett LOL #81 .. jag förstod vissa svordommar xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-23 23:00
#86

#85: Haha! Vad evil du var! xD

Azmaria
2011-03-23 23:01
#87

#83 Okejj! då är det ett tillräckligt bra bevis på att du är född i Finland ;D Usch vad tråkigt med tågmissandet ;S sånt e inga kul alls. ;(

384 haha, självklart, skulle jag vara en granne i närheten så skulle t.o.m. jag ta en genväg förbi en "satansbesatt Tan-chan" med en spade. xD

oh yes, ett till 2000-tals problem aka nutidsproblem i vardagen. Lag tycker att såna personer borde typ prata med nån om de mår dålig to.O För jag menar, om de mår bättre så ångrar de säkert allt de har skrivit på nätet, och som alla vet så försvinner vissa grejjer och texter inte helt bort från sidor och sajter..

o.O whoopsie..jag tänkte inte på att det var skillnad på dem..men det är det ju lite. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-23 23:05
#88

#87: Jag är född i Sverige. Farsan och morsan hade hunnit ta sig hit innan jag föddes. Därav också varför jag är isolerad från finska språket och pratar endast riskfinska. xD

Hahaha! Ja, jag tror ingen vågar gå förbi mig när jag är sådan. xD Vet att katten brukade springa och gömma sig under sängen när jag blev arg på symaskinen och svor på den sådär som i videon. xD Och pappa låser in sig i sitt rum när jag håller på. xD

Btw, du har säkert missat det. Men jag ska kallas Rén nu. Testar detta som ett prototypnamn inför mitt namnbyte. Vill känna efter om det känns bra. xD

Dock gillar jag inte apostrofen över "e". Men blir ju så fail på svenska utan den…

Ja, precis. Om de bara fixar sina egna problem så slipper de gå runt och känna agressioner mot folk som mår bättre än dem. Det är ju asjobbigt att känna ilska för allt och inget.

Haha ja, det är skillnad. xD

Azmaria
2011-03-23 23:26
#89

#88 Ohoja det visste jag inte :) jag trodde du var född i finland, men flyttade som liten till Sverige, well, då lärde jag mig känna dig lite bättre. ^^

Oki doki, Rén var det alltså, Rén-sama, Bocchan Rén etc..yes my lord, uppfattat, från och med nu skall jag kalla Tan-Chan för Rén.. :)

Men det där Rén låter bekant för mina öron..som om det namnet skulle komma från en bok. Ah! Nu minns jag. Det klickade till från den där barnboken "vargbröder" där finns det en flicka om heter "Renn". Nästan lite desamma som Rén. ^^

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-24 06:35
#90

#89: Japp, man lär sig något nytt varje dag. Och det är ju bra om min butler känner mig någorlunda. xD

Jaså? Lustigt nog hade jag den boken för länge sedan då första volymen kom ut, men jag gav bort den innan jag ens hann läsa första sidan på den. xD

Dock vill jag ha namnet "Ren" utan apostrofen över "é", men den blir ju så fail på svenska så jag måste ha det. Hatar svenska… xD

Btw så är jag uppe tidigare än tuppen i dag. Jag vaknade runt 0500 automatiskt. (O_o)

Annons:
Onslow
2011-03-24 06:55
#91

#90 Hahaha, när jag gick i 1:an fick vi lära oss att om det var en apostrof över e:t så uttalades det med en lång bokstav. ^^'
Så när jag läser Rén blir det det där failiga iallafall. xD För det skulle väll uttalas som "Renn" typ?

Iallafall så är du alltså numer "Rén-ojousama"! Låter väl rätt ok? xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-24 07:02
#92

#91: Jaså, ska man uttala det som ett långt e? Jag har lärt mig att en apostrof markerar bokstaven och ska uttalas som ett kort e. Jobbigt om jag måste ändra stavningen till Renn i sådana fall. Då tar jag namnet Rin om det ska krångla sådär. Men om man redan uttalar Ren som "Reen" (alltså vanliga ren-ordet på svenska), hur ska man uttala "Rén" då eftersom man kan ju inte uttala det båda likadant. Annars är ju apostrofen till ingen nytta. (O_o) Och hur i kossan mu ska man stava det då för att det ska bli Renn utan två "n"?! xD

Men ja, det ska uttalas Renn, som i japanska Ren. xD

Fast det får bli Rén-oujisama. Vill inte vara en prinsessa, utan en prins. xD

Onslow
2011-03-24 07:08
#93

#92 Haha, det är vad jag lärt mig iallafall. Behöver ju inte vara rätt. xD
Har en vän som heter Westlén i efternamn, och då ska det sista "lén" uttalas med långt e, därav apostrofen. SVENSKA ÄR SVÅRT! xD
Jag har själv funderat på sånna där unisex-namn. För mig lutar det nog mest åt Lym eller Nim. ^^

Okej då, Rén-oujisama. cx

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-24 07:11
#94

#93: Du har en poäng där. Men det kan inte bero på i vilket sammanhang det är då? LOL! Detta är katastrof! That's it! Jag kör på Rin! xD

Från och med nu är jag Rin-oujisama! xD Hahahaha!

(Gillade Ren, men bajs på det namnet för att krångla till det i svenskan…)

[Tan-chan]
2011-03-24 07:12
#95

Kom på att i engelskan är det väl kort e om man har en apostrof över? Hm…

Onslow
2011-03-24 07:15
#96

#95 Så är det nog. ^^

#94 Okej, från och med nu är det Rin-oujisama. xD
Ohayou, genki desu ka? ;)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-24 07:32
#97

#96: Ohayo, Onslow-chan! Hai! Genki to ogenki desu! Anata wa dou desu ka?

Är lite osäker på "genki to ogenki" fast jag antar att det är så. xD

Annons:
Azmaria
2011-03-24 10:00
#98

#85 haha, det är bra det, de hör till grunderna i finska språket ;) lol det där va dåligt skämt. xD

#90 Precis, Butler Azmaria måste ju veta allt om Rén när hon kommer över till Sverige i Augusti. Vänta nu..så nu blev det master Rin istället? jag märkte inte att du hade ett namnbyte här senare. xD

91 & 92 # apostrofen kommer väl från franskan? I franskan iaf så förlänger apostrofen e:et. finns det ingen apostrof så faller e:et bort i uttalet typ. Om e:et står som sista bokstav då.

som i "Bonne journée = ha en trevlig dag."  som uttalas: "bon journee". Ingen apotrof i bonne, inget e i uttalet, men i journée finns det och då kommer e:et med. ^^ Så har jag lärt mig iallafall xD

och jaa svenskan är lite knäpp, Rén skulle väl i detta fall bli Ren, ni vet djuret ren. xD

ojoj vad jag är trött ;o jag vill fara på en riktigt låång semester resa nuu..

=_=

Make Pasta not War, Vee~

Azmaria
2011-03-24 10:00
#99

dubbelinlägg, tjiihoo

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-24 10:08
#100

#98: Ja, jag vill inte att folk ska misstolka mig med renar, eller att jag är ren (som i sqeaky clean, inte för att jag är smutsig, men jag vill inte att mitt namn ska poängtera att jag är ren xD). Fick nog av alla krångelikrångel så nu är det Rin. Punkt slut! xD

Rin kan man ändå rätta uttalet på eftersom Rin inte betyder någonting på svenska - hoppas jag. (O_o) Måste kolla upp det. xD

*Kollar upp*

Nope, ingenting på varken svenska eller engelska! xD Fast uttalet får det ju att bli "Rinn", fast så länge det inte stavas som "rinn" så är det okej. xD

Onslow
2011-03-24 19:10
#101

Satt och förklarade suffix för bror igår förresten. När vi kom till "chan" förklarade jag att det BL.a var när man tyckte att någon var söt. Då svarar han "skulle tycka synd om dig om vi flyttade till Japan" och jag frågade varför, då svarade han "well, alla andra flickor skulle kallas  chan, men inte du". Tack käre bror, ibland undrar jag varför jag älskar dig.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2011-03-24 19:36
#102

KRÄKSJUKAAAA! Blääääää…….. Gråter jag ska dessutom jobba i morgon!

[Tan-chan]
2011-03-24 22:09
#103

#101: Meh! Så snällt av honom då! Fast du är kawaii tycker jag av de bilder jag sett. Bara brorsor som jäklas med en. Syskon… Bah! xD

#102: Men stackare!! (^_^,) Hoppas du återhämtar dig fort som tusan, och sin tös också!

Nordqvist
2011-03-24 22:45
#104

#101 Mina japanska vänner säger alltid Tindra chaaaan~ (Eller Tindura! xD ) Det är bara Kure som kallar mig för Teri chan när han retas eller är pervers! haha! Och du blir nog kallad chan av alla där nere skulle jag tro! :) <3

#103 tack tack! Än så länge har jag inte kräkits! Det räknas inte som sjuk om man bara mår illa så jag går och håller in det! haha! Och Tindra är bättre nu! Inte kräkits sedan 6 i morse och då var det mest spott tror jag! hehe!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Tan-chan]
2011-03-25 15:02
#106

Måste dela med mig av denna mycket skumma video från Japan. xD

Hm… det går inte att visa den i inlägget, så här är länken. xD
http://www.youtube.com/watch?v=XH-tgUfrtJc

Liss
2011-03-25 19:20
#107

Haha… dem sjöng för mig i klassrummet idag. Och min engelskalärare sjöng en läskig låt för mig med…  Så har jag gått och tjatat om de hela dagen… "Jag fyller år idag, jag får välja först" … "jag orkar inte göra det här, jag fyller år idag." .. "jag borde få sitta vart jag vill, jag fyller år idag" xD
Så blev jag bjuden på lunch… och så fick jag kläder av papps och käk… och nu är jag hemma och dör av trötthet. Tror åldern ger sig till känna.. fy och usch ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-25 19:36
#108

#107: Just det!!! Hade helt glömt bort det! Sorry!!!! GRATTIS för att ha fyllt ännu ett år! Hoppas det blir 100 till! xD

Liss
2011-03-25 20:44
#109

#108 Taaack :DD Oh my lord… bli 124 år vet i tusan om jag orkar… ^^

Gaaaaah!!! Jag blir fan galen.. ingen nedladdningssida funkar för mig just nu. Vill ju ha photoshop för i H - vete!!!!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-25 20:51
#110

#109: Om du har tålamod så har jag Photoshop Pro CS2. Vet dock inte om den fungerar till Win7, men den fungerade med Vista så. (^_^)

Liss
2011-03-25 20:55
#111

#110 Maa.. lär ju behöva en key-code iaf … :cc

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-25 20:57
#112

#111: It has a keygen. xD

Liss
2011-03-25 21:03
#113

#112 Oh really! Then hit me… bara den har dem normala grejerna?

Hade Cs4 på andra datorn som gick sönder :ccc … buhuuu!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-25 21:09
#114

#113: Ja, Photoshop CS2 är nästan (om inte helt) exakt som CS4. Det enda som skiljer dem åt är nog några avancerade effekter som är nya för CS4. Har CS4 också, mren den filen är så enormt stor på 8 GB. Den innehåller ALLA Adobe-program som existerar. Bland annat en storfavorit vid namn After Effects. xD Men den är omöjlig att skicka via internet. (=_=)

Logga in på MSN då så skickar jag. xD

Azmaria
2011-03-26 13:32
#115

Det är earth hour idag :D så idag får man mysa med farliga tändstickor på kvällen >:)

#107 jag grattade dig redan på FB(lol av alla sidor) men jag gör det igen här på iFokus oxo :D Grattis! Grattis! :D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-03-26 18:46
#116

#115 Hehe jaa, jag såg dee :D Tack tack.

Japp, idag är det earth hour vid 20.30… en halvtimme efter att partyt börjat. Undra hur det ska gå xD

Idag har jag firats lite grann, fast att jag inte ville ^^ Fick lite småprylar och blev bjuden på Sushi.. fick äta själv dock, för min moder hatar Sushi xD
Nu ska jag snart iväg på feest.. En vän fyller år den 28:e och firar idag. Så vi slår ihop det lite. :) Jag är trött! Hur ska de här gå ^^

Och idag pratade jag med min hundvakt, till uppcon… everything is clear. Hon kan ha honom redan på morgonen, eftersom jag kommer åka tåg vid 04.30 XD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-26 21:53
#117

#116: Härligt med hundvakten!

Åh, nu är jag sjukt trött. Helt sinnessjukt utmattad… (=_=) Jag har varit i overdrive hela dagen; tvättat, packat, gjort i ordning grejer, flyttat över filer mellan mina externa hårddiskar som jag ska ta med….

Flyttar ju i morgon, och ska ut genom dörren 10:00. Ugh…! Men det ska bli så fantastiskt kul att få flytta ihop med min roomie igen och börja skolan! ♥

Onslow
2011-03-27 10:15
#118

Föresten Tan.. Förlåt, Rin-chan (och alla ni andra som söker unisex-namn)!
Vet inte om du redan bestämt dig för Rin, menmen. Hittade en sida med massa japanska namn, både till flickor, pojkar och  till båda. Fanns en hel del fina. :)

http://babynamesworld.parentsconnect.com/search.php?p=origin&e=org&i_origin=japanese&s_gender6=4
Sjä'lv fastnade jag för Kei och Rei mest, enkla namn sådär. ^^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Liss
2011-03-27 17:15
#119

#118 Jag älskar Kei och Rei. Älskar korta, ovanliga namn överlag.

Jag skulle egentligen med vilja ha något annat namn, som jag verkligen tycker om själv. Men det får nog vara Liss helt enkelt, eftersom jag ÄR Liss. thats that.

Uuuusch! Idag är jag seg x 100 och har tvätt-tid på det. Tror nog jag bara kommer slänga in det allra viktigaste och ta en annan tvätt-tid ist. (som vanligt)

Och vet ni, vet ni, vet ni!!!!!!!!!!! :DDDDDDDD
Mammas killkompis har fixat MIN dator!
Jag behöver inte låna mammas längre, jag kan lämna tillbaka Björns dator direkt - som jag inte ens hann använda innan jag fick veta det här idag. Yeaaay, yeaaay! MIN älskade dator!

Så nu behöver jag inte spara pengar till det åtminstone just nu… vill ju ha en ny, men VILL ha och MÅSTE ha, är väldigt skillda saker :DDD Wohoo! ^^ hehe

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-27 17:43
#120

#118: Ah! Tack för tipset! Har inte bestämt mig för någonting än, så detta kom riktigt lägligt! (^0^) ♥ Du är AWESOME!

Rei är faktiskt väldigt fint. Fast så älskar jag också namnet på grund av "Rei Ayanami" i Evangelion. xD

Dock kommer jag nog alltid kalla mig Tan-chan ändå, men vill gärna ändra namnet på mina papper eftersom det är det jag har komplex över.

Rei + kä = Reikä btw, och det betyder "hål" på finska, så därför har jag tvekat på det namnet också. Faktiskt ännu mer än med Ren/Rin/Ran. Så det föll bort med en gång. xD

#119: Awesome!!!!!! (^0^)

Själv sitter jag här i min nya lägenhet tillsammans med Rin-plush. Vi ska kolla på AMV Hell snart och knapra på godis tillsammans med Coca Cola i våra pyjamas. xD Min roomie Carro stack i väg på en konsert i en kyrka som hennes lillebror skulle vara med på. Hon kommer hem sent.

AAAAAH! Så skönt det är att ha en roomie igen! Älskar det livet och hoppas jag kan ha en roomie så länge jag lever! ♥

Liss
2011-03-27 17:55
#121

#120 Det var choklad i fläkten ;D

Och döper du dig till Rei, kommer du typ heta som mina fantasikillar jag kommer på i mina drömmar ;)
Dem heter alltid typ Rei, Kei, Akira etc xD

Och … och.. *snyft* JAG vill ju vara din roomie!

NU har jag beställt tåg till Uppsala! :D Gick bara på 190:- fram och tillbaka. Riktigt nice.

Så 05.19 den 3:e juni, åker jag iväg ^^
Och då får du stå och vänta på mig vid station, min kära Teri ;) Det är ett måste, min karaktär beodrar dig ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-27 18:06
#122

#121: Men Liss!!! Hahaha! Hur lyckades du få in choklad i fläkten? Måste ju vara försiktig med datorer och när man äter och dricker vid dem. xD

Hahaha, nu blev jag faktiskt smått sugen på att döpa mig till Rei bara för det. xD

Du kan få bli min roomie nästa gång jag ska ha en! xD

Awesome! För mig, som bor i Trollhättan (uh… make it Hönö) så kostar det runt 650 kr tur och retur. (=_=)

Meheheh… Min karaktär kan också vara där och möta dig. Hehheheh! *packar ner handbojorna + rep i väskan* xD

Liss
2011-03-27 18:12
#123

#122 Hahaha jag vet inte! Jag vet att jag glömde choklad en gång och råkade ställa ner datorn PÅ den! Så den smälte väldigt fint. Men det var inte i närheten av fläkten. Men det måste ändå kommit in i fläkten och så funka den lite segt, naturligtivs ;D Och tack vare de, blev den ju överhettad. Hahah! :$

Haha! Ja, Rei är alltid Uke också… ;D

Nästa gång du ska ha en! xD Låter bra!

Ojoj.. jaa, och på ditresan är det inga byten heller. Skönt det.. då kan jag sitta och sova! ^^

Oh NOOOOOO!!!! Jag får ha min piska i högsta hugg! ♥

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-03-27 19:26
#124

wiihoo jag har fått sommarjobb för årets sommar månad(er). LOL jag skrev på ansökan att jag kan jobba från juli till augusti. Och vad fick man som svar? joo jag har fått jobbplats från 6.6 - 5.8. Dx  EEY?! jag valde bort juni månaden för att jag kommer att vara borta hela månaden till england, ingen idé att sommarjobba då med andra ord.

Men jag är glad att jag har fått jobbplats för sommaren ;D så får man lite kosing insamlat för sommarens händelser.

Ah just det, jag fick på samma plats som förra året. Alltså på kyrkogården vid vår fiiina kyrka. Man fick jobb till "grannarna" med andra ord. XD lol

jag hoppas att de inte vet om att de var jag(och min syrra, o kompis) som rännade in i kyrkogården med pulka på nyåret. haha XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-27 19:31
#125

#123: Haha, men du får ju se vart du ställer datorn. xD

Oooh, uke också! Gillar det ännu mer nu. xD

Jag får byta en eller två gånger. Beror på varifrån jag åker, men tror det blir från Göteborg. Då får jag byta i Stockholm.

Hehhheheheee! Tror du piskan hjälper på en psykopat som jag? Hehehhheh! Kan säga som så att du kommer inte komma hem från UC. xD Mwahahaha!

#124: Congratz! (^0^)

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-03-27 22:09
#126

vad mycket man missar på en helg :O OCh inte kommer jag kunna vara superaktiv imorgon heller eftersom min dator krånglar igen. Nu vill strömsladden inte fungera :( måste låna syrrans om det ska fungera att hålla igång. 

I fredags såg jag i alla fall "I am number four" som är en rätt bra film. Har skrivit om den på min blogg. Nu sitter jag bara här och skulle vilja se "5 centimeters per second", någon som vet om den är lika bra som de säger?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-03-27 22:19
#127

#121 klart jag gör darling! Allt för dig! ;)

#122 jag ska se till att din karaktär är låååångt borta sysselsatt med annat just då… :P

I morgon kommer mitt pakeeeeeet! *Does the happy dance* Och jag har 244 kr i kontant redo när det kommer *Does the running man* och jag ska sätta på mig alltihopa när den kooooommer!! Kanske tom gå med Tindra till gympan med den på! moahahahaha! nej.. De ittar redan på mig som om jag voren en alien, de andra föräldrarna… haha! Eller.. jo kanske… Eller… nja…

Liss
2011-03-28 03:17
#128

#125.. haha! jaa jag får göra det från och med nu xD Eller helt enkelt sluta äta choklad vid datorn ^^

Jag förstod nästan att du skulle gilla det. Im always the seme! ;)

Ah, du har ju liiite längre än mig så ^^ På hemvägen är det bara bytet i sthlm, då jag absolut kommer förvilla bort mig och hamna på ett x2000 som jag gjorde sist när jag varit i uppsala. Han sa att jag skulle få betala extra, eftersom de var fel tåg… men sen glömde han mig nog xD

Muhahahahm på dig du!!! Jag har mina ess, och min alldeles egna svartklädda hum hum !!! Your going down little boy!!! Im gonna eat you up, and spit you out… oh wait! Thats wrong!

#127 :$ Min alldeles egna, duktiga, underbara … Ifall du inte är där, får du inte klä av mig… oh wait, de lät också fel. ;)

Haha! Ta kort och skicka till mig!!! Du får liksom nöja dig med det, för på bdb får du inte visa ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-03-28 03:18
#129

Oh btw… vad gör jag uppe när jag ska upp till skolan vid 06.00 … BUMS i säng Liss, BUMS!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-03-28 09:03
#130

#128 hahaha! xD Ja klä av dig ska jag göra, försiktigt, långsamt och kärleksfullt… ;)
Ja jag skickar via mms eller så får du ta å logga in på msn någon gång! ;)

[Tan-chan]
2011-03-28 17:06
#131

#127: Tsss! Inget kan sysselsätta mig från att attackera ****! xD

#129: Jag kan allt ha några ess i ärmen jag med. xD Och svartklädda hum hum skrämmer mig inte det minsta. xD

Liss
2011-03-28 17:44
#132

#130 Och du var så ruskigt snygg på bilden att lillpojken rodna!
Men.. men.. jag är typ alltid inne på msn ;) Fast som offline. Så det är bara att testa och skriva, förmodlingen är jag där.. om de inte är på skoltid ^^

#131 Dina ess vet jag inte ens om jag vågar se xD

Av någon lustig anledning känner sig **** väldigt uppskattad i allt det här ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-28 17:56
#133

#132: LOL! Åh ja, du ska få se alla mina äss på Uppcon. xD

Liss
2011-03-28 21:22
#134

#133 Jag vill se något annat än äss … (A)

Nu ska jag fortsätta vräka i mig popcorn och dricka min sista Power King. Och se på någon av alla dessa filmer jag har… pust.

Någon har lustigt nog gjort mig lite beroende av PK…  Till och med så att min moder hörde om hur mycket vi drack av den varan, under den veckan. Så hon köper såna till mig lite randomly då och då.. haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-03-28 22:34
#135

#131 En lyktstople, en stor kedja, din karaktär naken och massa otaku tjejer…. Ta den om du kan! Moahahahaha!

Liss
2011-03-28 23:42
#136

#135 Ahahahaha!!! Oh dear lord! Jag kommer sitta i en stor fotölj, med någon som viftar med en fjäder och se på erat bråk ;D Underhållning av stort slag.

Men får en känsla av att en viss ***** (tan-chan) inte kommer låta mig sitta still. :o

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-29 01:10
#137

#134: Hahaha, vad mer vill du se? Du kan få se allt. xD

#135: Hahaha åh ja! Jag kan ta det som en man! xD

#136: Haha! Helt underbart bråk ska du få se. xD Ska göra en "Ranmaru" från Ikuko Irokoi Romantan när jag ändå är i farten och är i en likadan klädnas. Kan flasha skrevet sådär fint innan jag träffar ********* i nyllet med en fin spark så som Ranmaru i Ikuko gör. xD

Men nej, du kommer inte få sitta still. Du ska få röra dig på fler sätt än bara gå och springa. Jag ska tvinga dig att använda muskler du inte ens visste att du hade. xD

Liss
2011-03-29 01:57
#138

#137 Allt och lite till…  picabuh…

Hahahaha! Ta en lyktstolpe som en man!! Man-up! :P

Ohohoho… En Ranmaru. Oh shit! jag fick chills bara av att tänka tanken. På ett bra sätt då alltså xD Jag vill se dig göra det i slow-motion också. ;D

Hahaha typ höftmuskler? ahaha… oh damn. Looking foward to that. Jag skulle behöva känna av lite undangömda muskler. Men tro inte att jag är den enda som kommer få känna av det. I will wipe you up good, you know. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-29 07:48
#139

#138: Haha, en lyktstolpe är ingenting! xD

Hah, det är nog svårt att göra det där i slow-motion. xD

Hahaha! Genast hoppade du till sådana slutsatser! Men man vet aldrig. Hehhehehe! xD

Wipe me up? LOL!

Annons:
Nordqvist
2011-03-29 08:09
#140

#136 haha! ^_^

Nordqvist
2011-03-29 09:34
#141

#139 Oh! And….. Jag och **** ska ju dela säng.. Eeh.. rum… ;) Så…

Liss
2011-03-29 16:18
#142

#139 Neh, tänkte nästan det… ett höghus vore kanske en utmaning!
Klart du kan göra det i slow-motion.. det bara att se till att jorden går i slow-motion … typ.

Eller så har du några svartklädda gubbar, som bär upp dig och gör rörelserna åt dig, i slow-motion ;)

Ahahaha… wipe? Jaa jag ska torka upp den kvarstående fläcken, som lär vara det enda kvar utav dig xD (eller så skulle de stå whip) :P

#141 Höhöhö… indeed we shall! ^^ … rum… *host*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-29 16:38
#143

#141: Tror du ja. xD

#142: Lol! Lättare sagt än gjort. xD Men det där med de svartklädda gubbarna lät bra. xD

Hahaha, ja jag tänkte väl att "wtf wipe? Wipe my ass efter toa?" xD

Nordqvist
2011-03-29 22:06
#144

#143 Inte tror… vet….

Jag har köpt mig en lycko katt - mobilsmycke! Och det går mig redan på nerverna! haha! Det är en pingla i den… Ganska jobbigt att höra på… haha! Men den är jätte fin och jag hoppas att den faktiskt bringar tur nu! Annars kräver jag pengarna tillbaka… :P

Azmaria
2011-03-30 14:59
#145

*läser igenom er text..*

Azmaria: wtf…?! XD

jag måste säga, när man är inaktiv kommer det bästa diskussionerna. XD

….

speciellt från er…

seriously..what's going on here? o.O xD

btw. min pap skall idag hämta hem målardukar från stan åt mig ^o^ jiihaa, dags att börja måla igen efter ett halvårs paus. ;D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-30 16:26
#146

#144: Jag har också en lyckokatt! Köpte den från Singapore, och fyyyy så tung den är! Den är bara 3-4 cm hög men den väger som bly. Tror den är gjord på metall. Har den på väskan. xD

#145: LOL! Glad you like it! xD

Vad ska du måla då?

Annons:
Nordqvist
2011-03-30 17:32
#147

#145 Det är alltid roliga samtal här så du får inte vara oaktiv juuuu!! ;)

#146 Min är bara 1,5 cm hög och ganska så lätt, men den låter så folk jag pratar med vill lägga på! haha! men den är ååååh så sööööt! :D Köpte den från Kins shopen vi har här i byn! De har sååå mycket söta saker! Men det är sjukt dyrt… -___- Det är ju importerat från Kina. Köpte mina söta rosa ätpinnar därifrån! :P

[Tan-chan]
2011-03-30 17:36
#148

#147: Lyckokatt ska man väl ändå inte ha på mobilen just för att det låter så mycket? xD Fast mina mobilsmycken låter jättemycket ändå trots att det inte är någon bjällra på dem. xD

Azmaria
2011-03-30 19:08
#149

#146 ahaha de är allt ett nöje att läsa era myskoheter ^^

jag tror det blir en frodig skog med en klassisk bro över en å typ. xD jag fick bara kicken att måla något detaljrikt och grönt. XD

Men före det så målar jag alperna landskap, bara för att träna med färgläggningen.(det är färdiga konturer på duken o.O fick den när jag fyllde 14 år, lol) så den duken kommer till användning nu först. ^^ sen tar jag riktiga projektet ;D

#147 haha, jag har märkt det joo ;) bästa att jag nördar in mig på iFokus oftare! så missar jag inte det skojjiga XD

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-03-30 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

#148 Jooo!! bara FÖR att den låter ska man ju ha den! :P men jag skriver mest sms och då plingar den mycket härligt! ^_^ det jobbiga är när den ligger under kudden på natten… haha!

Såhär ser den ut! ^_^

Liss
2011-03-30 19:22
#151

Jag har en lycko-skunk… eller kanske den är oturlig ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-03-30 19:34
#152

#151 Om inte annat så är den säkert söt! ^_^

Liss
2011-03-30 20:30
#153

#152 DU är söt!! … *cricket cricket* … *awkward moment*
Aaaawwhhh ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-03-31 10:51
#154

#153 Aaawww DU är söt!

Liss
2011-03-31 15:25
#155

#154 Neeh, DU är! …. Neeh du! neeh du!
…..

..
.

5 timmar senare*

Okej då! DU är sötast. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-31 16:05
#156

JAG är sötast! xD

(Typ tänkte bara bryta det där "du"-mönstret ni hade fastnat i. xD)

Azmaria
2011-03-31 16:15
#157

jag var o talade med min modersmål lärare idag angående studentskrivningen i modda.

och och…

;_;

jag vet inte om jag blev godkänd där, möjligen… 50-50% chans.

texten var riktig bra jag hade skrivit med bra innehåll tyckte läraren…men det fanns en riktigt ful tolknings fälla i rubriken som jag hade valt och där bommande jag antagligen. ;_; och det är den som typ bedömmarna avgör om jag blir godkänd eller inte..fan fan fan!

rubriken var så här: Konsten (eller vetenskapen) som vägvisare

när rbriken är svärtad betyde det att man måste utgå från den som det står och inte skriva ngt annat. Och jag skrev både konsten och vetenskapen med i min text. Och det var misstaget. För jag märkte inte att "eller" var icke svärtad. Nej fyy vilken dryg uppgift >.< och korkade jag som läste hela rubriken till svärtad. Jag måsta ha varit för ivrig att skriva texten när jag såg uppgiften….

damn.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-31 16:50
#158

#157: Men åh så surt! (^_^,)

Azmaria
2011-03-31 16:54
#159

#158 jaa det kom som en "aha-chock" när jag fick reda på det. Nu hoppas jag på att texten kommer igenom, om inte, så blir jag inte student. ;_;

så fult fel, och så ful tolkning och fälla. >.O

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-31 17:13
#160

#159: Håller verkligen tummarna för dig!

Annons:
Azmaria
2011-03-31 17:22
#161

#160 thaaanks :D :D det behövs seriöst nu! dessutom fick jag låga poäng i *mattan, och den ät oxo ett måsta på att komma igenom…oh mama…dethär är en bra dag(ironisk)

*matematik, bara ett slangord, jag tänkte inga på att ni kanske använder vanliga ordet här på forumet. XD

så fler tummar upp ännu. xD

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
2011-03-31 17:28
#162

Någon, ge mig en bra Yaoi eller Yuri manga! ^^
Lite sugen på att läsa det. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-31 17:37
#163

#162: Beror ju på hur grovt du vill läsa. Du är ju underårig så jag vet inte hur mycket man vågar tipsa. Men Gravitation är bra att börja med. Det är shonen-ai; mildare form av Yaoi. xD

Onslow
2011-03-31 17:51
#164

#163 Haha, I know. Håller på med Gravitation nu. Men jag har faktiskt läst Junjou Romantica, så. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-31 18:20
#165

#164: LOL! Great job! xD Yellow är en bra serie också. Och Hero Heel. xD De är gjorda av samma mangaka. Superbra är dem! Tror Yellow har slagit världsrekord på antalet olika språk som en Yaoi är översatt till. Alltså officiella översättningar.

Nordqvist
2011-04-01 01:24
#166

ALLA ÄR SÖTAST!!!!!!!!!! <3

Liss
2011-04-01 05:23
#167

Det är bra att uppdatera sin blogg klockan 05.00 … vettigt Liss, vettigt.

öööhh… jag vill ha mer Te!!!
Hejdo ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-04-01 13:08
#168

RED BULL + Arbetsintervju = WIN! Jag hoppas jag går vidare för det kändes väldigt bra! Fast när det känns bra brukar det gå dåligt för mig… :(

[Tan-chan]
2011-04-01 17:02
#169

Ugh! Nu är jag hemma i Sjuntorp igen, och här ska jag stanna tills torsdag då jag ska till modevisningen i Göteborg tidigt på morgonen för att göra oss i ordning.

OMD, jag kommer dö på scen!

Skickade också in papper till CSN och nu är allt frid och fröjd - hoppas jag. Är så sjukt orolig om jag hinner få mina pengar från CSN i slutet på nästa vecka eller inte. Vet inte annars hur jag ska överleva på ön. LOL!

Liss
2011-04-01 19:26
#170

#168 Så brukar det lustigt nog vara för mig med. När allt känns som om jag gjorde så jävla bra ifrån mig och måste få jobbet, så får jag inte det :P Men jag håller tummarna för dig.

#169 Håller tummar för dig med, så du får CSN ^^

Imorgon fyller min mamms år, och jag har inget att ge :cc .. Och nästa vecka måste jag ta mig till skolan igen… inte varit på flera dagar, eftersom massa skit hände.

Och här sitter jag med Te och mackor, och något som luktar hund precis intill mig. Gillar den där saken som luktar hund dock.. Han typ ligger med sitt huvud på min axel ^^

Och så tänker jag på uppcon!! Har tågresan, har hundvakt, har hotellrum, har roligt folk som finns där… men cosplayen då? :c Shiki cossen kommer jag typ sy klart några dagar innan, känns det som… Men är så mycket annat jag måste beställa också.

FÖR DET ÄR LIKSOM OM TVÅ MÅNADER!!!! GAAAAH

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-02 00:10
#171

#170 tack tack! :)

Det kommer gå så bra så Liss! Ganbatte!!

Ikväll har jag, en kompis och hennes lillebror spelat Mario Kart och jag tokförlorade! haha! men det var roligt iaf! :D Nu har jag min lillebrors Wii inkopplat i sovrummet så jag kan spela Resident Evil hela natten och skita på mig av rädsla! haha! Grannarna kommer undra vem som skriker ett isande sktik mitt i natten! ;)

Nordqvist
2011-04-03 04:17
#172

gaaah! jag har varit med om en pinsam sak ikväll! jag som sällan tycker något är pinsamt! men det är en kille som jobbar som bartender här på en krog och jag har alltid tyckt att han är lite…… Söt och intessant… men mer än så har det inte varit… Men så idag så frågade minkompis pojkvän efter hans nr till mig!!! Så nu MÅSTE jag ju typ höra av mig! haha! Jobbigt…. :P

Nordqvist
2011-04-03 04:17
#173

gaaah! jag har varit med om en pinsam sak ikväll! jag som sällan tycker något är pinsamt! men det är en kille som jobbar som bartender här på en krog och jag har alltid tyckt att han är lite…… Söt och intessant… men mer än så har det inte varit… Men så idag så frågade minkompis pojkvän efter hans nr till mig!!! Så nu MÅSTE jag ju typ höra av mig! haha! Jobbigt…. :P

[Tan-chan]
2011-04-03 10:41
#174

#172: Härligt härligt! xD

#170: Massa skit? Hoppas de inte var allt för allvarligt. (T_T)

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-04-03 14:37
#175

#172 det är ju bara toppen ju :P och du fick ju nummret vilket redan är halva vinsten xD så bara bita ihop och ringa!

Uwahh, vad jag inte hunnit med att vara inne på forumet mycket den här veckan heller :/ Tråkigt men sant.

Idag är jag bara slö och det är perfekt väder att ligga och kolla på tvserier med <3 men min telefon och min dator krånglar så det är inte alltid så roligt :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-04-03 14:56
#176

Är det inte lite….Weird…. När man vaknar på morgonen, snokar reda på lite info om personen, känner igen namnet, kollar igenom mobilen.. JO MEN VISST!!!! jag har redan nr sedan typ flera år tillbaka och minns inte var/när/hur jag träffat människan… HAHAHA!

AnnaMoonshadow
2011-04-04 10:12
#177

haha, det kan ju vara lite konstigt xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-04-04 15:34
#178

jag kom på hur vi pratat förr, genom Helgon! haha! och att han var ganska dryg så jag lägger ner det projektet… ;) Det var visserligen typ 3 år sedan, men ändå…

Jag tror jag ska lägga ner projektet killar helt faktiskt…. Satsa på tjejer istället! ;) De vet man ju iaf (TYP!) hur de fungerar…. och jag älskar ju tuttar… hehehehehhehe… sorry… :P

[Tan-chan]
2011-04-04 15:50
#179

#178: Äntligen har du kommit till sinnesfulla bruk. xD LOL!

Jag är ledig. *angel face*

Azmaria
2011-04-04 18:59
#180

#178 great stuff :)

mee too oxo vara ledig ;) *blinkface*

höhö

jaja, mitt rum är snyggast för vet ni vad? jag har 100% städat det, inklusive garderoben. Såå fräcsht och awesomee. LOL jag har städat det i 4 dagar, det förklarar min inaktivitet xD

^^

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-04-04 19:28
#181

#180: Vi kan ha ett polygamiskt förhållande alla tre. xD

Duktigt med städandet. xD

Annons:
Liss
2011-04-04 20:01
#182

Höhöhöh! Jag har förtjing på Teri! Vi ska "dela rum" om två månader (A)

Och nu har man en dator igen då… fan vad trött jag är på det här. Min egen dator funkade ungefär 10 minuter innan hela skiten lagga, för att den blev så varm igen. Kan inte gå in på internet alls. Och framförallt inte se på film eller liknande.

Så nu sitter jag med mammas igen och hon lånar Björns. :C Får hoppas att vår vän hittar en ny inom det närmsta…pust!*

shalllalala… hmn.. jaha

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-04-04 20:41
#183

#181 låter som en super idée ;D kör till med det ;3

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-04-04 21:10
#184

#179 Och btw blev jag svartis nu! :ccc

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-04 21:27
#185

#182: Ja just ja… Damn you… Snor vår fina Teri från oss… Grrrr!

Eller vill du joina? ♥♥♥♥ xD

#183: Oki! Då kör vi på det! Teri verkar inte ha något att säga till om dock. Nu är det bara så. xD

#184: Vadå svartis? (T_T)

[Tan-chan]
2011-04-04 22:25
#186

#182: Supertråkigt det där med datorn, hörru. (^_^,)

Liss
2011-04-04 23:22
#187

#185 Jaaa svartis!!!!!!!!! xD Bara erbjuder dig sådär (ToT)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-04 23:47
#188

#187: Sorry! Trodde inte jag var upptagen ju. xD

Annons:
Nordqvist
2011-04-05 01:31
#189

Aaawwww jag kan älska er alla!! ♥ Fast det gör jag ju redan! ♥ ♥ ♥

Liss
2011-04-05 18:51
#190

#188 Haha! ;c

#189 ♥ ♥

Igår natt var jag lite smårolig. Jag skulle sovit, men gjorde inte det. Jag satt uppe och kollade på SBS gayo daejun, vilket är en koreansk musikshow.
T.O.P och G.D skulle komma, dem var den stora attraktionen i slutet såklart.
Så kommer T.O.P och Seven… men ingen G.D :c … och sen ploppa han ut. Och gud vad jag skrek! hahaha!
Mina grannar hade nog sovit tills dess xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-06 23:23
#191

Om er älskade (*host*) värd försvinner för alltid efter detta så ska ni veta att jag älskar er. Min dödsdom är här.

Jag ska upp på scen i morgon som catwalkmodell för kimonos. (T_T) Jag har sådan scenskräck just nu att jag både hypo- och hyperventilerar med jämna mellanrum. Darrar som ett asplöv och är på väg att lipa ögonen ur mig.

Om jag reagerar såhär inför en fjuttig modevisning så kommer jag vara totalt förstörd under hela UC om jag ska vara med i cosplaytävlingen som det är tänkt. (T_T)

Liss
2011-04-06 23:37
#192

#191 Haha åhh.. det kommer gå så bra så! Önska att jag kunde vara där och hejja på dig. Men det är ingen fara serru… du kommer äga scenen. Och så kommer du märka att det inte var speciellt farligt. ♥

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-06 23:41
#193

#192: Hoppas jag med. Om det visar sig att det du sade inte stämmer, så stämmer jag dig. xD LOL!

Liss
2011-04-07 01:57
#194

#193 Haha.. Illa! xD Men det KOMMER gå bra. ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-07 09:41
#195

*\ Hejja hejja Tan-chaaaaan~ /*

Skrattande

Annons:
[Tan-chan]
2011-04-07 23:23
#196

Jag överlevde!

Azmaria
2011-04-08 00:56
#197

#196 Great stuff! ;D gick showen bra? :D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-04-08 11:37
#198

#196 Hur gick det, hur gick det, hur gick deeeeeet!? :DDD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-08 17:30
#199

#196 Woho! Tell us everything!!! ^_^

[Tan-chan]
2011-04-08 22:07
#200

Är helt slut så orkar inte berätta något ny. Men lovar att jag gör det när jag får krafter till det! (^_^) Här är en bild på mig med "min" Kimono dock. Ser ut som ett mongo, men tydligen tyckte folk i publiken mycket bra om mig speciellt - enligt dem som kom fram till mig efter modevisningen.

Folk sade att jag såg ut som en docka hela tiden också. Det sade de japanska stylisterna på japanska bakom min rygg också. De trodde tydligen att jag inte kunde så pass mkt japanska. xD

Nordqvist
2011-04-09 10:43
#201

#200 men du ÄR ju söt som en docka!! ^_^ Super Kawaii!! ♥

[Havsmussla]
2011-04-09 11:16
#202

#200 Gud vad fin du är i Kimono! ^.^

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-04-09 16:32
#203

#200 jo, du var jättesöt <3 (*___*)

och när det handlar om den tidigare snacket att byta alla män mot kvinnor, jag skulle vara fullständigt på om jag inte råkade tycka så jäkla mycket om min herre för tillfället. Men om det nån gång skulle bli slut mellan honom och mig, ja då får ni allt passa er xD <3

föresten, är det konstigt att bli så sjukt stolt för att ens pojkvän ligger två i en tv-spelstävling? Det är nämligen så att nere i Katrineholm pågår denna helg game masters, vilket är en tävling anordnad av Yumesuki, där medlemmarna kan ställas inför helt olika prövningar innom allt vad spel heter. slutligen koras årets "game master". För närvarande ligger mannen min två <3

Jag vill vara där!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-04-09 20:07
#204

Naaaw! Tack allihop! ♥ Skrev en sammanfattning om modevisningen på bloggen. Orkar inte rabbla upp allt igen här. xD

#203: Inget konstigt med det! xD Häftig med en game master som pojkvän. xD

Liss
2011-04-09 20:21
#205

#200 Super söt smultronhjärta! Och se så bra det gick.. nu kan du klara av att flytta på berg till och med ;) höhö.

#203 Haha niiice. Hejjar på att han blir etta då. ;)

Skum dag idag alltså… Gick och la mig 18.30 igår och så vaknade jag 05.00 … sen somnade jag igen vid 13.30 idag och vaknade 19.00 :s … Jag bara sover och sover och vaknar jag till vänder jag mig och somnar om… HUR kan man vara så trött!!! (förvisso har jag sovit dåligt hela veckan, men iaf)

Nu ska jag ut med hunden och smyga i mig lite mer soppa efter det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-10 14:05
#206

Kollade precis på Sekai-Ichi Hatsukoi avsnitt ett. Woooow så bra den var!! Slutade med att jag kastade ett knäckebröd på skärmen så det prutade smulor överallt! xD

Liss
2011-04-10 21:11
#207

#206 Haha! ♥ Du kastar alltid saker på skärmen.. stackars dina datorer ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-04-10 22:16
#208

Sett klart Gravitation nu och fy fan vad jag ogillar dåliga slut! Fast inget slut är värre än det i Pandora Hearts… Buu.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2011-04-10 22:27
#209

#206 noooo stackars knäckebröööd  ;O

#208 håller med där med PH. Historie idén är super, men när de skall avsluta den(som animeform) skall de alltid skära slutet på det korkaste sättet som gör att den saknar logik. LOL

Men däremot så fortsätter ju mangan, tack o lov <3

påminner faktiskt om d.gray-man. animen slutade i fiasko men mangan fortsätter bra…fast nu på senaste tiden börjar den bli mysko..händer för mycket på en o samma gång.  o_O

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[KilledbySnape]
2011-04-11 05:46
#210

Wow, jag är så hiiimla aktiv härinne! Haha. ^_~ Jag har inte varit på forumskrivarhumör på ett tag men nu fick jag sån lust att kika förbi och säga hej! :D Varför jag gör det klockan… kvart i sex på morgonen kan man ju fråga sig.

#206, Jag kollade också sekai-ichi när den släpptes! ♥ ♥ ♥

#208, nåt särskilt du inte gillade med slutet i Gravi..?:)

Nu ska jag försöka få lite sömn, men I'll be back ^_^ ato de ne.

Onslow
2011-04-11 06:38
#211

#210 Hah, kommer en liiiiten spoiler nudå.

[SPOILER]
Okej, gillade inte att Yuki bara åkte iväg där på slutet. Även om han kom tillbaka så var det… inte min favorit. Dessutom var det så himla många karaktärer hit och dit, förstod inte så mycket.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2011-04-11 07:10
#212

Guuuuuumooooorgon! Sovit en timme.. känns bra! Är faktiskt inte trött, lustigt nog.

#211 Jag har för mig, att jag också var lite smått anti slutet på gravitation. Kommer dock inte direkt ihåg det.. men något om att shuichi har en hundoutfit? xD haha.. det är bilden jag får i huvudet..

Vad länge sen det var man kollade på Anime ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-04-11 07:14
#213

#212 Haha, du minns rätt, men varför han hade det förstod jag aldrig. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2011-04-11 12:47
#214

#213 Oh, vad bra jag är! xD … Och neeh, jag förstod inte riktigt det heller. Det var nog ett försök på comic relief. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-11 16:11
#215

Låser tråden och den får fortsätta i #10!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: