Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2282 ggr
ParaKiss
12/5/08, 12:21 AM

Presentationer

Här kan ni medlemmar presentera om er själva =)

Annons:
LaSadie
12/10/08, 2:12 PM
#1

Hej!

Anna heter jag annars "känd" som LaSadie på diverse internetsajter. Är OP på det japanska forumet på helgon där jag låser alla olämpliga trådar (;D) och tar bort olämpliga kommentarer. Tycker det är så skoj att Japansk kultur har fått en iFokus sida. Håller annrs till på Norsk Skogkatt iFokus =) En kort presentation om moi!

/LaSadie

anebit
12/12/08, 8:22 PM
#2

Hej jag heter Ann-Britt  och älskar Japan och Sushi.  Har aldrig varit i Japan men skulle väldigt gärna resa dit någon gång.

Jag har däremot varit  på det Japanska centret Hasseludden som liggr utanför Sthlm.  Två helger har jag varit där och badat japanskt bad och legat i varma källor och ätit japansk mat förståss.
Underbart!

Skulle gärna åka dit en helg i månaden om det inte vore så dyrt.

Annars är jag Medarbetare på Hittekatter iFokus och Days of our Lives iFokus.

Hembiträde åt 2 katter,  Rasmus 15 år och hittekatten Lillpysen ca 16 månader.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

ParaKiss
1/17/09, 11:40 AM
#3

Vore roligt om flera presenterade sig :D

Wony
1/21/09, 12:46 AM
#4

*vinkar glatt*

Jaha, eftersom inte så många vill presentera sig, kan jag väl göra det ^_^

Jag heter Johanna och har på senare tid (sommaren 2008) blivit riktigt intresserad av Anime. Var sedan tidigare "lite lagom" intresserad av Manga, tack vare en klasskamrat som introducerade mig för mangan Gravitation, som nu är en av mina absoluta favoriter.

Som liten blev det en del Digimon, men sedan tog det sisådär 8-9 år innan mitt intresse för Anime återkom. *skickar en tacksamhetens tanke till den kompis som tvingade in mig i anime-beroendet*

Tja, i övrigt är jag intresserad av Japan och dess kultur mm, och om allt går vägen ska jag läsa japanska steg ett i höst =) Hoppas kan man åtminstone…

Eh, ja, vad kan man skriva mer? Har två gerbiler (ökenråttor) som heter Sora och Yuna, annars har jag inga husdjur.

Om någon undrar något så är det väl bara att fråga… Kommer nämligen inte på så mycket mer att säga.

Magnuzk
1/22/09, 4:14 PM
#5

Jag är Magnus och att skriva en kort presentation med några få ord är  inte det lättaste, det finns ju så mycket att skriva egentligen, men jag kan försöka iallafall.

För några dagar sen skrev jag det första här på Japan.ifokus, och det var det första jag skrivit efter att jag blivit medlem på iFokus för ungefär ganska precis ett år sen i ett annat forum. Jag hade ingen aning om hur mycket intressant det fanns här, men genom en annan medlemsprofil så såg jag att det Japan fanns också, så jag kom hit och tittade lite och blev medlem för det verkar intressant och jag har koppling till Japan på olika sätt så jag kan kanske bidra med något.

Jag bor i Dalarna, är född och uppvuxen i Uppsala. Har även bott i Japan i några omgångar, först två sexmånadersperioder och sen en för att studera i Tokyo och då bodde jag där i fem år. Min far är från Japan så jag har japanskt blod. Tyvärr kan jag inte prata japanska för vi har alltid pratat svenska och när jag växte upp var jag inte så intresserad av att lära mig pga olika orsaker.

Vid några tillfällen har jag undervisat i nybörjarjapanska och om landet på olika sätt vid en skola här i trakten, men annars har jag inte haft så mycket användning för min japanska sen jag kom tillbaka till Sverige -01 och har glömt mycket.

Funderar på att lägga upp några bilder jag har tagit i Japan i fotoalbumet, men det blir lite senare.

: )

ParaKiss
3/31/09, 11:10 AM
#6

putt =)

Annons:
[Ai-chan]
10/21/10, 2:19 PM
#7

puttar lite =)

AnnaMoonshadow
10/21/10, 3:53 PM
#8

oj, inte ens tänkt tanken på att leta en sån här tråd än xD

Eftersom jag är relativ ny så kanske det passar sig att skriva en lite presentation? ^_^

Mit namn är veronica men kallas helst Vea. på de flesta sidor på nätet går jag under namnet AnnaMoonshadow eller Anna Månskugga beroende på.

Är fyllda 20 och letar för tillfället jobb :P Jag har varit japanintresserad och läst manga/kollat Anime i över fem år nu (whoow! är det så länge?? O__o ) eller tja från sommaren 2005 blir det väll då :P

utöver Anime och Manga gillar jag asiatiska drama och Matsumoto Jun är min absoluta favorit <3 (skulle inte ha något emot att bita lite i honom, men snälla säg inget till min pojkvän. tror han blir lite ledsen då ;D)

Vad finns det mer att säga… ni får fråga helt enkelt ;)

Vill också tipsa om min blogg som jag uppdaterar med de senaste serierna jag har läst och sett, och en del annat ^___^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
10/21/10, 9:07 PM
#9

Då skall väl azmaria presentera sig då ;D

jag heter Anna holmlund, är 18 år.

Jag bor i Finland på en liten ö i skärgården. Ön heter kimitoön och brukar kallas till finlands florida(lol, inte för att de är precis sant men men..)

Mitt manga/anime och Japan intresse började av flera saker. Mest avsailor moon, pokemon och andra barnprogram som kom på tv.

Egentligen så var det Kina som var mitt favorit land. Men efter att ha skriivit någon random uppsats i skolan när jag var 10 år så blev Japan mitt "favoland.

Där har ni början på mitt intresse som fortsätter än idag. Jag samlar på manga/anime och figurer.

min familj består av två syskon, en lillasyster och en storesyster. Så jag är mellerst, familjens svarta får kanske? x)

går just niu sista året i ett normalt gymnasium utan någon speciell inriktning. min andra fritid bortsett från otakus stuff så tecknar jag jätte mycket. Porträtt. landskap, Manga serier jaa allt precis ;D  och musik skall jag inte glömma det är super skönt att lyssna till sina favorit band.

bland j-,musik är det vistlip, Lm.c, sound horizon etc som är mina favoriter, av västerländsk musik är det Green Day och coldplay.

hmm.tjaa vad till? jo jag gillar att resa :D

har varit flera gånger över till sverige på skidresor(älskar att åka slalom) och har varit två gånger till frankrike och en gång till danmark, grekland, estland och schweitz.

nu har jag brättad allt vad jag kan tänka mig, hoppas det inte blev för långt ;D

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
10/21/10, 10:03 PM
#10

haha, jag har helt tappat den här tråden!

Okej, Heter Victoria (ni kanske redan har förstått det haha) , är född 93 och bor i Stockholm. Går gymnasiet inriktning estet med samhälls-profil.

Musik är nog mitt största intresse någonsin, j-musik, västerländsk metal och klassiskt. Har spelat piano sen jag var 6, kommer nog aldrig sluta spela lol, tycker det är superkul! Mitt favorit j-band är Versailles, hade möjligheten att se dem live i somras, bästa dagen i mitt liv! Mitt ickejapanska favoritband är nog AngraGlad

Brukar gå på j-konserter när det kommer band till Sverige, tyvärr blir det ju inga på ett tag (aldrig? Gråter) så det gör mig en aning deprimerad..Obestämd

finns nog inte så mycket mer att säga…jo jag har ganska dålig humor och kan skratta åt allt (verkligen allt, jag är nog den mest omogna personen som finns) Men ett gott skratt förlänger livet, eller?Tungan ute

AnnaMoonshadow
12/9/10, 8:07 PM
#11

*putt*

har sett att vi fått en del nya medlemmar men eftersom väldigt få av dem börjar skriva aktivt i forumet tänkte jag att en presentation kan göra det lättare att komma in i gänget. Till vilket de självfallet är hjärtligt välkomna! <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
12/9/10, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ska jag presentera mig nu? (^o^)/~~

Jag heter Lina och är tolv år gammal.

Japanintresset har faktiskt inte funnits hos mig länge alls, sen i sommras ungefär. Det började med att min bror fick spelet Tales of the Abyss som inte jag fick spela eftersom han ville klara ut det först, så jag tittade på animen istället. Då blev jag fast! Speciellt det japanska språket fastnade jag för, det lät så… speciellt. Sen har allt flutit på, nu tittar jag på Anime dagligen om jag hinner, jag läser allt jag hittar om cosplay och Konvent och jag försöker lära mig språket så gott jag kan! Musiken gillar jag också, just nu är Arashi en fandom.

Ska jag kanske presentera MIG och inte bara mitt Japanintresse nu kanske? xD

Jag bor i Vaxholm ca 4 mil utanför Stockholm, på en ö som heter Rindö. Här bor jag alltså med min mamma, min pappa, min bror, vår sköldpadda och min kanin. Jag går på en skola i Täby, Kunskapsskolan, och det tar mig 1,5 timme att åka. Anledningen till att jag inte går på någon skola i Vaxholm är för att jag blev mobbad på skolorna där och lärarna inte tog tag i det.

På fritiden rider jag, även om jag är rädd för hästar och är otroligt dålig på det (:P) men vad gör man inte för att träffa min gullebästis Amanda som rider i samma grupp.

Om ni undrar mer om mig kan ni läsa på min blogg som är länkad i signaturen.

Och Jusste, ni hittar mig på Jättekanin.iFokus där jag är Medarbetare, Kanin och The Sims om jag inte är här. ;)

Bilden är tagen med mig webcam, jag är en glad människa. ;)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
12/9/10, 10:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Oj, tråden startades 2008! haha! Men jag får väl lägga in en lång historia om mig själv då! ;)

Det var min lillebror som fick mig intresserad av Manga och Anime! Vi hade pokémon turneringar och kollade på pokémon, Sailor Moon, Digimon osv till en början Final Fantasy var oxå en favorit! :D Intresset tog väl tag ordentligt i 18 års ålder, när jag slutade vara som alla ville att jag skulle vara och började vara mig själv istället! ;) De senaste 5-6 åren har jag varit riktigt nördig och "fell in love with Japan" efter att ha sett en riktigt vacker bild från Kyoto i Japan för ca 4 år sedan. Jag älskar språket, otroligt vackert, samt kulturen och självklart de vackra trädgårdarna och husen!

Själv är jag då 25 år gammal, men de flesta gissar på nånstans mellan 16-18! haha! Jag har en dotter på 3 år som heter Tindra och är en prinsessa, oftast! ;) Två kissekatter som heter Ceacar och Tarzan, men kallas oftast för Baka Neko! haha! Hmm.. Är arbetslös/jobbar deltid just nu. Vet inte vad mer jag ska säga… haha! Jo. jag bor i Norrtälje ca 7 mil norr om Stockholm!

Manga, Anime och musik är det som hörs och syns mest i huset, förutom Tindra! hehe!

Jag har två penpals från Japan, vara en som jag pratar väldigt mycket med och som jag kommit väldigt nära på kort tid. Han kallas för Kure och är super duper mysig! Vi pratar på engelska och han försöker lära mig japanska och om Japan och jag lär honom svenska och om Sverige! ;)

Det var nog allt… ;)

Annons:
AnnaMoonshadow
9/8/11, 10:14 PM
#14

*putt putt*

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
9/8/11, 10:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej.
Jag heter Liss Syndrom, men ni kan kalla mig Liss/Lis1 eller något annat ni känner för. Helst inte mitt fulla förnamn dock. ^^

Jag är just nu 24 år ung. -87. Jag bor i Norrköping för tillfället, kommer flytta till Göteborg i vår. Just nu jobbar jag som dansinstruktör, sedan kommer jag börja plugga i gbg.

Mitt Anime intresse… Det började för ex antal år sedan, när jag för första gången såg en Hayao Miyazaki film. Jag blev fast och ville se allt han gjort. Där efter började jag smått med serier också och drunkna i animeträsket. Blev mer intresserad av allt som hade med Japan att göra, där igenom. Där efter kom även musiken smått till.Tack vare detta, har jag lärt mig att älska språk.

Nu mera är jag mer fast i det Koreanska träsket egentligen. Men Anime är fortfarande något som ligger väldigt varmt om hjärtat. Och även så, Manga såklart.

Min personlighet har nog utvecklats smått, även från mitt intresse för dessa saker. Det är som att jag funnit mig själv. Och det är jag tacksam för. Hade jag missat den där filmen av Miyazaki för flera år sedan, så hade det varit en helt annan historia nu.

Just in till Japan.ifokus, hittade jag - eftersom jag är Sajtvärd på bodyart. Kollade runt om det fanns någon sida om Anime, eftersom jag skulle startat en själv annars ^^ Men så fanns ju JiF, så då började jag snacka här med.
And this is my other home! ♥ (LOL på min bild)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Dominik]
9/8/11, 10:53 PM
#16

Mitt namn är Dominik, och jag säger inte var jag bor eftersom det finns peodfiler på olika forum :P Jag är 15 år gammal, fast ibland beter jag mig som ett litet barn. Jag älskar att göra konstiga saker…(men det berättar jag inte om), och umgås med mina vänner…..på facebook :D Det är inte så att jag inte har vänner, men jag hatar att gå ut, o det gör som med!

Jag älskar Anime, Manga, djur och tjejer :D

Zolah
9/9/11, 3:45 PM
#17

Hejsan! Jag heter Linda, men föredrar att kallas Zolah eller Zo ^^ Förutom att jag är skit skum individ är jag även MedarbetareJapan i fokus.

Ålder : 24 ( 1987 - 25 - 7 )

Intressen: Jag älskar att hålla på med konstnärliga och anorlunda saker, nya utmaningar etc ( som att göra om gamla leksaker etc ). Annars så gör jag massor med 'nördiga' saker, jag spelar massor med olika spel i alla olika former och slag. Jag tycker om Manga och Anime, samt att jag är tok glad i tecknade serier! hmm, har även en förälskelse i asiatisk mat ^w^

Musik: Jag gillar allt möjligt utom RnB och folk klagar på att rock låter likadant -skrattar-. Min idol är Alice Cooper, världens coolaste rockare

Djur: Jag äger för tillfället 3 råttor ( 2 till på gång, som kommer nu på onsdag ), och en katt. Men har på sätt och vis en till katt och en hund då min pojkvän har sina djur hos oss. Katterna heter Terror och Jasmin, Råttorna Bly, Dravit och Bärnsten. och vovven Dizzy :) Enda killarna i familjen är råttorna ^^

Just nu: Just nu går jag skola i skellefteå för att studera upp mina betyg, jag hoppas på att eventuellt komma in på spel design nästa år på Skeria. - annars nån annan skola ^^

Framtids planer : Jag vill bli nånting som ger mig en chans att använda min fantasi och kunskap om teckning, skulle vara awsome. Det bästa skulle vara om jag lyckades bli serietecknare :)

Upp till toppen
Annons: