Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1449 ggr
ParaKiss
2008-12-12 17:48

Tipsa manga

Här kan ni tipsa om Manga serier :D

Annons:
[Tan-chan]
2008-12-16 15:44
#1

Några Manga som förtjänar mer uppmärksamhet än vad de har fått:

X/1999
Gorgeous Carat
Kamui
Descendants of darkness (Yami No Matsuei)
Vampire Knight (animen är dålig gämfört med mangan! mangan är inte lika framkrystad)
Gravitation
Loveless
Godchild

Emmell
2008-12-16 22:12
#2

Och eftersom #1 nämde X måste jag tipsa om Tokyo Babylon. <3 En av mina absoluta Clampfavoriter.

Annars, Gohou Drug, Prince of Tennis. Och Skip Beat.

[Tan-chan]
2009-03-25 12:49
#3

Några nya som har ramlat in i min lista över favoriter:

Kuroshitsuji
Specter
Gate

Sehvrin
2009-03-27 18:11
#4

Här är min lista på riktigt bra Manga (enligt mig):

*Rurouni Kenshin (absolut bästa mangan jag någonsin läst)
*D.Gray-man (lite annorlunda shounen i gotisk stil och de goda i underläge på riktigt)
*Fullmetal Alchemist (den är allmänt bra, helt enkelt)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

moondancer
2009-03-27 18:34
#5
  • Love Hina (underbar blandning av galenhet, kärlek, drama och humor)
  • Negima (samma författare, samma härliga blandning fast med massa magi också)
  • Deathnote (bara bra helt enkelt!)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Catta89
2009-04-18 23:42
#6

Vill tipsa om Hana To Akuma - Vet inte hur länge den funnits men kommit ut 14 kapitel där jag läser och den är faktikst rätt bra :)

Handlar om en demon, Vivi, med hög rang tröttnar på att bo i demonvärlden och flyttar till människovärlden och när han bott där i ca 1 år hittar han en övergiven människobäbis och bestämmer sig för att ta hand om henne för att roa sig med, serien utspelar sig 14 år efter den händelsen :)

Det är totalt min typ av Manga och jag tycker den är helt okej så ge det en chans :)

Annons:
ParaKiss
2009-04-19 00:29
#7

#6 Den låter ju bra :D

Catta89
2009-04-19 00:31
#8

#7 Jag tycker den är bra :) Vad jag har hittat så har flest kapitel kommit ut på mangafox :)

(e det olagligt att tipsa så? ) Tungan ute

Sweelin
2009-04-19 04:25
#9

Min kille är helt galen i Naruto, jag har kikat lite och den verkar faktiskt riktigt kul :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Reasjer
2009-05-19 18:28
#10

#9 Naruto är riktigt bra! Tipsar er att läsa den. Alla som säger att Naruto är dåligt borde verkligen ge den en chans.
Och om ni fortfarande inte gillar den, så tipsar jag om Bleach istället ;)
En av de bästa jag läst!

Catta89
2009-05-20 14:47
#11

Ngn som Läser Hana to Akuma? Jag bara älskar den ^^

redblood
2009-08-16 02:25
#12

*hana to akuma
*skip beat!
* 07-ghost
*ouran koukou host club
*shugo chara
:)

nighwolf435
2009-08-31 18:48
#13

om ni vill ha våld så tipsar jag black cat om ni vill ha humor så ta dragon half om ni vill ha både comedy och lite love så ta love hina D.N Angel är bra med (:

Annons:
[Tan-chan]
2009-09-01 19:23
#14

Säger som #12: 07-Ghost ska man läsa! Mycket bättre än animen (även om animen följer mangan typ nästan mitt i prick om man inte räknar med några filler-avsnitt) och känns inte lika seg. (^_^)

redblood
2009-09-04 21:46
#15

jao mangan e hellt klart bättre än animen :) men älskar animen också ^^ och det e vissa saker som jag inte fattat i mangan som jag sen fattat i animen o vise versa så de e ju bra att köra båda :) teito-kun e så söt xD specielt när castor-san sätter blomman i hans hår xD hahaha

bea28
2010-07-18 16:48
#16

Puttar upp en gammal tråd ^^

TRACE

Genre: Action, Comedy, Drama, Romance, Seinen, Shounen, Supernatural

Har nu bokstavligen plöjt igenom en ganska annorlunda action-"manga" (kommer inte från Japan, utan Korea), som är grymt bra! I alla fall är den det om man gillar shounen/seinen och supernatural, som jag gör :P

Den är ganska annorlunda ritad, eftersom att den från början var en serie som endast publicerades på nätet. Varje kapitel är 3-8 sidor långa, men själva sidorna är minst tre gånger så långa som en vanlig mangasida. Ett plus är att layouten är uppbyggd som om det vore en Anime man såg på, och det ger ganska häftiga effekter. Dock kan jag säga att de första kaptilena är ganska dåligt tecknade, jämfört med de som kommer senare. Även karaktärerna verkar ganska stela (något jag störde mig myyycket på), men det det blir 10 gånger bättre bara några kapitel senare, så man får vara lite tålmodig i början :P

Ploten är kanske inte direkt den mest originella (påminner en hel del om "Heroes"), men serien flyter på bra och blir aldrig tråkig.

Länk till TRACE kommer här! http://www.mangafox.com/manga/trace/

Upp till toppen
Annons: