Annons:
Etikettövrigt
Läst 4237 ggr
ParaKiss
2008-12-12 17:54

Frisyrer

Har ni nå snygga, roliga, frisyrer att visa upp? berätta hur ni gör och vad ni använder för att få till det?

Själv så älskar jag visual kei, j-rock, "emo", frisyrer/stilar, , osv.  ^^ När det är så dära platt och får håret att stå upp o sånt. Har testa o få det att stå upp å sånt. Men får inte till det! tips på hur man ska göra? Kan man använda platt tånt tro när man även har använd hår spray? :P

Annons:
[Tan-chan]
2008-12-16 15:39
#1

Jag har också testat men mitt hår är så tunnt att det inte går att tupera det. Det liksom glider tillbaka till hängigt oavsett hur mycket grejer jag smetar i det. (=_=) Har testat en årsförbrukning av überstark hårspray och pasta m.m men det hjälper ändå inte. (T_T)

ParaKiss
2008-12-18 21:37
#2

woohoo fick det att stå upp nu lite :P men ska skaffa bättre kam och spray imorrn :D:D *happy*

[Tan-chan]
2008-12-18 23:48
#3

Lyllos… Jag kan inte få mitt att stå upp för fem öre… (=_=)

[Tan-chan]
2008-12-28 19:25
#4

Har hittat en rolig "how to make your hair to visual kei style" eller nåt sånt. (^0^)

How to…

ParaKiss
2008-12-28 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

coolt härligt :D Ska genast kolla igenom det. kanske det kan vara något man testar på nyår :D

så hära fick jag det då sist. men han falla ner lite innan kortet togs :(.

Tips på bra spray?

[Tan-chan]
2008-12-28 19:40
#6

Jag använde Wella Super Strong eller vad den hette. Den var den bästa för min hårtyp. Men det är så himla individuellt vilken hårspray som passar och fungerar bäst. Man måste utgå efter sin egen hårtyp.

Och kolla på youtube efter visual kei hair. De hade många tutorials. (^0^)

Annons:
ParaKiss
2008-12-28 19:49
#7

ok :D

jo, har kollat lite där ^^

new-CHAN
2008-12-29 14:17
#8

De är inte så svårt ju. Jag gör det ofta och har mellanlångt hår. Skrattande

  1. Ta först pasta eller gelé och klena i hårbotten. Mouse går också bra om de är starkt.

  2. Dela upp håret i sektioner.

  3. Tupera hårbotten från rot till topp sedan om man har långt hår.Om man har kort räcker att man tuperar hårbotten.

  4. Håll upp hårslingorna i spettsen och spraya jättemkt. Spraya speciellt i hårbotten! Men spraya inte så de börjar droppa.

  5. Ta lite pasta eller géle och massera in i hårtopparna på hårslingorna och håll upp hårslingan rakt upp merdan den torkar.

  6. Finslipa sedan frissyren försiktigt.

    Så gör jag de och de blir jättebra!

Tina-A
2008-12-29 21:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ni måste ha fel teknik ;) Det är tekniken det sitter i, inte produkterna. Visst, produkterna kan väl hjälpa till lite, men har man inte rätt teknik är det ingen idé nästan!

Testa nu lite, bara för att kunna ta kort.

Så här började jag iaf, platt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
2008-12-29 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Har för övrigt allt hår nästan i samma längd, så det är inte så roligt ^^ Men så är det!

Lite fluffigare..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
2008-12-29 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ännu fluffigare!

Ska man gå ut med det kan man ju försöka göra det lite snyggt ;) Men jag bara körde på nu.

Använde någon billig hårspray och en kam.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
2008-12-29 21:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Lite närmare..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Emmell
2008-12-29 22:30
#13

"Håller" håret sig sådär då, om du bara använder spray? :) Tänkte eftersom #5 skrev att hennes hår hann falla ganska platt redan innan hon hann ta en bild. Lite trist om håret blir platt innan man ens hunnit till bussen eller så, menar jag.

Annons:
[Tan-chan]
2008-12-29 22:40
#14

Har testat allt om det så är produkter eller inte. Mitt hår går inte att få upp så för håret är för tunt eller vad frisören sade. Inte att jag är tunnhårig men själva hårstråna är tuna. Så frisören testade det också men det gick inte så bra trots att hon använde spray och allt vad de nu har hos frisörer. (T_T) Det höll sig i 5 minuter. Sedan sjönk det ihop till nästan ingenting. Det såg mer ut som att jag hade världens (ursäkta uttrycket) knullrufs. Haha!

ParaKiss
2008-12-29 22:45
#15

#13 kanske kan bero att jag har rätt så lång och rätt så tungt hår? funderar p att försöka klippa upp övre delen utav håret så det blir kort på huvudet och lite kortare på luggen. osso behålla längden bak i.. borde gå lättare o lyfta me kortare hår kanske.

Emmell
2008-12-29 23:16
#16

#14 jag har samma problem som du, tunna hårstrån. (Men jag har nog inte "tekniken" heller.)

#15 kanske, du kan ju testa :)

Tina-A
2008-12-30 00:08
#17

#13: Hade jag haft i mer spray hade det nog kunnat göra det. Nu försökte jag dock ta så lite som möjligt så jag kunde borsta ut det sen utan problem :)

Sprayar man tillräckligt så håller det sig nog!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
2008-12-30 13:10
#18

#14: Ett tips som kanske funkar för dig :)

Gör såhär:

Lyft hår lite här och var och spraya hårspray i rötterna

Spraya hårspray i hela håret (liksom "ovanifrån" när du står vanligt)

Vänta 10 sekunder

Borsta igenom håret med en borsta

Spraya hårspray i hela håret igen

Vänta

Borsta

Spraya hela håret

Vänta

Borsta

Spraya hela håret

Vänta

Borsta

Nu är det dags att börja tupera :) Ta lite hår typ mitt på huvudet, tuppera som en galning från roten ända till toppen. Tuppera både baksidan och framsidan. Spraya hårspray. Om det behövs, tupera samma bit nu igen. Hårspray.

Sen nästa bit, och så nästa bit och så nästa bit.

Det var så jag gjorde på bilderna nu, men jag tog inte lika mycket hårspray i början och inte lika mycket hårspray i slutet. Men man måste spraya en del i håret innan man kan börja tupera för att det ska funka. Iaf för mig

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

kerre
2008-12-31 00:47
#19

spray i sådanna mängder är förkastligt lätt förgiftning och allergi host host :p

har haft diverse frisyrer i bland annat Anime stuk innan det blev poppis och numera tuppkam och det som gäller är tuppering trälim och sen om det verkligen skulle behövas pytte lite spray för fixering.

och nej trälimmet skadar inte håret inte mer än vad tupperingen gör iallafall och har både tupperat blonderat och trälimmat håret i flera år och det är knappt ens slitet, hårtypen är tunt men mycket! lycka till =)

[Tan-chan]
2008-12-31 01:02
#20

#18: Tack för tipset. Men jag tror att frisören gjorde nåt sånt ändå. Men får väl testa och det blir bättre. Är ju typ så jag har gjort hittills med men det fallnar rätt snabbt. Känns lite hopplöst… (^_^,)

#19: Trälim?! (O_o) Vågar nog inte trycka i det i håret för det är nog rätt så skadat redan. Hur får man bort limmet efteråt då för man vill ju inte gå omkring med en och samma frisyr så länge. (^_^)

Annons:
kerre
2008-12-31 01:13
#21

varmt vatten duschvarmt =)

Emmell
2008-12-31 01:14
#22

Det är lättare att få håret att "stå" om man har lite olika längder, i alla fall. Har man för långt tynger det ju förstås ner mer också. Att man sliter på håret bryr jag mig inte så mycket om, jag menar, hår är ju ändå bara dött material..;) i värsta fall får man väl raka av sig det och köpa nån tuff peruk :D;)

#19 men puh-lease vad det då är viktigt för många att påpeka, att dom gjort nåt "innan det blev inne", "innan det blev poppis" osv ;) sheesh..

[Tan-chan]
2008-12-31 01:15
#23

21: Oki, hm… Ska man våga prova kanske? Kan först testa lite på toppen på någon slinga som jag inte är så rädd om och se vad som händer. (^_^)

kerre
2008-12-31 11:15
#24

#22 det är mest att det är roligt att det blivit inne :p trodde inte det haha

Wony
2008-12-31 18:19
#25

#22 Haha, det där med att långt hår tynger ner har jag märkt av ;-) Jag har gjort väldigt många försök med både gelé och spray, men mitt hår vill inte samarbeta i alla fall. Och nej, klippa av det har jag inte en tanke på… Det är lite irriterande. Iofs hade jag inte tänkt mig en speciellt extrem frisyr, men det går ändå inte så bra xD

new-CHAN
2008-12-31 18:21
#26

men många som har långt hår får ju upp de ändå till att stå spikrakt upp. nått knep måste de ju ha som funkar. undrar om de finns nån som man kan fråga?

trälim låter lite riskabelt tycker jag, men har inte testat de så man får lita på nån som har gjort de och vet att de funkar. Flört

Wony
2008-12-31 18:33
#27

Ja, trälim låter lite konstigt. I och för sig är det ju inte speciellt farligt i sig, men… i håret?

Sedan vet jag inte hur långt hår folk får att stå upp… När mitt hänger som vanligt så når det ungefär till midjan (jag gillar långt hår så…) och jag har alltid problem med att få till håret bra. Det vill så gärna ramla ihop och ser bara hemskt ut.

Annons:
ParaKiss
2008-12-31 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

på tal om hår. Så hära ser jag ut ikväll. Ser ut som om man skulle gå på halloween. spec när det är mest bara "vanligt" folk som kommer haha

ParaKiss
2008-12-31 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

en till bild

[Tan-chan]
2008-12-31 19:08
#30

#28 och #29: Det blev görsnyggt tycker jag! (^0^)

ParaKiss
2008-12-31 19:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

TAck :D Här kommer det flera. såg att det vart rätt så dubbelt med bilderna hehe

ParaKiss
2008-12-31 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

one more :P *bild bombar*

kerre
2009-01-01 02:10
#33

jaha om ni är skeptiska mot trälim finns det ett jättedyr hårgegga man kan köpa i specialbutiker som är som lim fast anpassat för hår har provat en gång av en bekant men varken i min prisklass och fick inte ur sk*ten ur håret så det blev till att klippa ur tovor till slut vilket jag aldrig behövt med trälim men gör som ni vill :p annars finns det bra tork gele i Japan men kommer inte ihåg vad den hette heller den blir som ett pulver när den torkar så ser ut lite som mjäll och tål ej vatten.

Wony
2009-01-03 11:31
#34

Jag är inte speciellt jätteskeptisk mot trälim, men på förpackningen står det typ att vått lim går bort med vatten… Men att torkat lim måste slipas bort. Jag är medveten om att de som skriver bruksanvisningar inte tänker på att folk har det i håret, utan anpassar det för vad som gäller för trä… Men ja, jag började bara undra. Så det går alltså bort med varmt vatten?

Annons:
ParaKiss
2009-01-03 11:52
#35

Jag såg på fab 5 eller va det nu var ett tag sen. Där det var en kille som använda lim i håret. Där blev han avrådat att absolut inte använda lim i håret. Då det förstörde håret hemskt mycket. och att allt som flygger i luften typ fastnar i håret då. osv. Minns inte tyvärr så mkt utav det. Men det var inte alls nå bra att ha lim i håret.

Bästa är att använda lim till det man ska ha det till. Och inte på håret o sånt. Om man nu inte vill riskera att håret kanske förstörs helt och hållet.

kerre
2009-01-03 13:28
#36

det är skillnad på lim och lim finns massor av olika sorter skulle aldrig sätta vanligt lim eller tvåkomponentlim i håret tex haha

Emmell
2009-01-03 15:47
#37

Ja, ja, men eftersom det finns folk som får till frisyrer som både håller och är snygga (och som inte gör håret kletigt eller stenhårt = fail) med "bara" produkter anpassade till håret, så känns det rätt onödigt för att inte säga omständigt att börja he i saker som trälim eller annat.

Men det är ju ändå intressant att läsa hur andra gör, även om man själv tycker det är mindre smart. :)

[Tan-chan]
2009-01-03 17:49
#38

#37: Håller med dig. Olika saker fungerar olika för olika personer, kan man väl säga? (^_^)

[Ai-chan]
2010-10-28 11:04
#39

Putt =) Vill se flera frisyrer! =)

Upp till toppen
Annons: