Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 3845 ggr
[Tan-chan]
2008-12-09 19:30

Favorit-manga?

Vilken Manga är er favorit? Lista gärna några stycken. (^0^)

Jag själv har ingen absolut favorit utan har en massa som jag tycker om. Men jag kan lista mangorna som jag tycker bäst om som finns på min bokhylla:

Junjo Romantica - för den är så sjuk och rolig!
Kamui - en störtskön science fiction-manga som borde göras till Anime.
Gorgeous Carat - en Manga om 1920-talets Paris och om en ung och skicklig fantomtjuv.
X/1999 - Manga gjord av de fantastiska kvinnorna som utgör CLAMP. Handlar om en ung kille som måste välja om världen ska gå under eller inte. Svår att få tag i dock då vissa volymer är slutsålda överallt.

Annons:
new-CHAN
2008-12-09 21:24
#1

Jag har bara en favorit Manga, o de e DNAngel. gillar den engelska mangan bättre än den svenska faktiskt. handlar om en kille som plötsligt måste bli en fantomtjuv som heter Dark. Tungan ute

ParaKiss
2008-12-09 23:52
#2

Jag har bara läst Gravitation och håller på me W Juliet. Tycker båda är lika bra och roliga =) W Juliet tycker jag nog kanske lite extra mkt om.  Men är då inte klar me den än =). Men hoppas att den kommer ut på Anime :).

LaSadie
2008-12-10 14:29
#3

Tokyo Mew Mew ^^

Finns det någon mangaserie som liknar Tokyo mew mew

Emmell
2008-12-13 01:53
#4

Gouhou Drug, Tokyo Babylon, xxxHolic, Prince of Tennis. Ingen speciell ordning, dom är bra allihopa (eller "bra, dom är MER än bra). Ja och så furuba, Fruits Basket, också förstås!

Och så gillar jag Skip Beat, pinsamt nog eftersom jag medvetet dissade den i flera år, innan jag till slut gav den en chans.^^

#2 W Juliet är riktigt bra, håller med. : )

reverse
2008-12-13 03:21
#5

Kodomo no Omocha. =)

 //Lina

TriciaJohansson
2009-01-11 21:44
#6

Den första mangaserie jag läste va chobits. Nu har jag dock "fastnat" i xxxHOLIC, sugar sugar Rune, och Negima. Gillar även Love Hina (ska se animefilmen snart, har inte sett den en^^), och DN Angel, Tokyo Mew mew, och kill me kiss me.

Annons:
San-san
2009-01-13 12:27
#7

Jag har typ bara läst Wolfs Rain mangan, annars brukar jag mest se på Anime :/

Men det är nog mest pga att  jag är rädd att bli "hooked" :P

[Tan-chan]
2009-01-15 15:52
#8

#7: Du borde bli hooked! Det är den bästa känslan som finns. (^_~) Jag själv fick mitt manga-paket häromdagen som bestod av bara Yaoi, så råkade få en överdos av yaoi… (=_=)

Reasjer
2009-02-25 02:02
#9

Jag får nog säga att Naruto är min favorit-manga. Inte bara för att "wow! den är så bra!" utan mer för att det är den jag har lärt mig mest av när det kommer till att teckna.

Sen inte långt efter är det Fullmetal Alchemist. Älskar Arakawas stil och sinne för humor, hehe!

Bleach ligger nästan på samma plats som Fullmetal, men den är ändå inte lika bra som den ;)

Twinklys
2009-02-26 00:14
#10

Jag älskar alla Manga Arina Tanemura gjort! Gentlemen Alliance, Time Stranger Kyoko, Full Moon O Sagashite… åh, de är så himla bra! Speciellt den sistnämnda, som gjorde både mig och min lillayster tårögda ^^.

Hennes stil är helt underbar och vacker, och storyn är helt fantastiska! Lite för tjejigt ibland kanske, men jag gillar att variera mellan shojou och Shonen (Naruto är en av mina favoriter också :P)!

DarkAnge1
2009-02-27 23:55
#11

Jag antar Bleach, FMA, tycker om hur YAMANE Ayano ritar men.. ja, xxxHolic och Death Note.
Det va allt jag kunde komma på just nu i alla fall. Jag har läst så mycket.. svårt att hitta mer som man kan läsa..

[Tan-chan]
2009-02-28 12:32
#12

Nu måste jag lägga till Kuroshitsuji här också. Har läst alltihop som finns ute än så länge via nätet, och fy så bra den är! Me totaly in love!

Emmell
2009-02-28 21:26
#13

#12, jag började läsa den a while back, men läste bara typ ett kapitel och tyckte den var sjukt seg. Jag kanske bara hade höga förväntningar, men ja… funderar på om jag kanske ska ge den en ny chans? Nångång.. :P

Annons:
[Tan-chan]
2009-03-01 17:56
#14

#13: Meh! Du måste fortsätta läsa! Den blir gött spännande när de väl kommer till Cirkus-storyn. Ciel och Sebastian blir rekryterade till ett mysko cirkus för att lösa ett mysterium. Skit bra! (^0^) Du måste ge den en ny chans! Dessutom är den helt annorlunda till animen. Tycker det var lite dumt att de hade ändrat storyn helt till animen. (=_=)

Chunsas
2009-03-08 16:41
#15

Finns ju en massa bra, men det finns fyra stycken som jag verkligen gillar; One Piece, Gravitation, God Child och Boys Next Door.

[Tan-chan]
2009-03-08 16:51
#16

Gravitation och God Child! (^0^) Men har du läst The Cain Saga som utspelar sig innan God Child-mangan? Handlar också om Cain, och man hänger bättre med i God Child om man har läst Cain Saga. (^_^)

Chunsas
2009-03-08 21:28
#17

#16; Nej, men jag ska nog försöka beställa den ^^ Då får jag en anledning till att läsa om God Child :D Antar att den också är bra?

[Tan-chan]
2009-03-09 17:44
#18

#17: Jodå, den är bra. Men var beredd på att stilmässigt kan mangan skilja sig lite i och med att The Cain Saga kom ut flera år innan God Child. God Child är praktiskt taget en fortsättning till The Cain Saga.

Chunsas
2009-03-09 21:21
#19

#18: Okej, då ska jag ta och kolla upp lite vad böckerna kostar och börja spara ^^''

[Tan-chan]
2009-03-09 21:27
#20

#19: Varför inte läsa online? Funkar ju alltid om man verkligen vill läsa något.

Annons:
Chunsas
2009-03-09 21:34
#21

#20: Jo jag vet, men jag gillar bättre att köpa böckerna.. Vill inte sitta vid datorn jämt, gillar bättre att dra mig någon annanstans ^^

Sitter lite väl mycket instängd i mitt rum nämligen :P

[Tan-chan]
2009-03-09 21:49
#22

#21: Ah, okej som jag då. Jag föredrar att köpa mangorna jag med. Mycket mer givande då tycker jag, samt att man slipper anstränga ögonen av att sitta vid datorn. Och vi ska inte ens tala om ryggen!

Jag har typ ett näste i mitt rum som jag sällan lämnar. *garv* Har allt här inne jag behöver förutom mat och toa. Haha! Men går till skola och jobb dock, men det räknas inte tycker jag. (^_~)

Chunsas
2009-03-09 22:57
#23

#22: Precis! Och ibland får jag t.o.m ont i nacken.. Sitter väldigt konstigt när jag sitter vid datorn -_-''

På sommaren ligger jag oftast i min hängmatta och läser. Kan ligga där hela dagar, förutom när jag har hästen ^^
Men nu på vintern läser jag mest på bussen till och från skolan. Bor i mitt rum vintertid, så det är lite utav ett näste det också… Glad

[Tan-chan]
2009-03-10 16:10
#24

#23: Jag får också ont i nacken. Men mest i ryggen. Då föredrar man ju såklart att ligga i sängen eller någon annan stans att läsa.

Ah! Vad gött med hängmatta! jag önskar vi hade en sådan med en ställning för här har vi inga träd som man kan hänga upp en hängmatta i. Hm, ännu en grej att köpa till sommaren!

Chunsas
2009-03-10 17:14
#25

#24: Har inte heller några träd på tomten, så det är en med ställning ^^ Tog mig några år att hitta dock xD

DarkAnge1
2009-03-17 23:30
#26

#24 Man kan kanske skriva ut lite manga :P Men det blir kanske lite dyrt och många sidor.. Men då behöver man inte sitta vid datorn ^^

Catta89
2009-03-22 21:54
#27

Just nu läser jag Naruto och Bleach, men har läst hela Fruits Basket och jag bara ÄLSKAR den.. Så otroligt bra story så det inte är sant :)
*Mee Likes*

Annons:
Chiaki-chan
2009-03-31 07:03
#28

Vampire knight är klart min favorit! Men annars så gillar jag InuYasha oxå ;) ^^,

ParaKiss
2009-03-31 11:08
#29

#28
Inuyasha är så bra :D Kouga <3

[Angel88]
2010-02-25 04:39
#30

Jag älskar Naruto serierna och Avatar the last air bender.

kan inte få nog av dem..

[veralera]
2010-07-29 23:09
#31

Oj vad längesen någon skrev här… Haha.  Men jag har skittråkigt så ni får lite tips av mig med:

Please Save My Earth - har bara läst första delarna, eftersom jag köpte den när jag var yngre (snart tio år sen..) och när jag ville köpa fortsättningen som finns den typ inte i sverige längre o.o Den är GUDOMLIGT BRA, men vet dock inte hur den slutar…

The Antique Gift Shop - Egentligen manwha men wth liksom, helt amazing bra. Handlar om en antikshop där alla saker har andar, historien kretsar dels runt själva ägaren av affären men mest om hur ödet blir och förändras för de som går in i affären och får med sig något hem. Sjukt bra enligt mig iaf.

God child har någon redan nämnt men den är också med på min toplista!

Ah/Oh! My goddess - finns på svenska för den som föredrar det. Handlar om en kille som av misstag ringer gudarnas hjälplinje och får erbjudandet om att få en önskan uppfylld, tar det som ett skämt och önskar att gudinnan ska stanna hos honom - "tyvärr" så går det ju i uppfyllelse så då blir han inte av med henne.

Peach Girl - vet nt om nån redan nämn den men också väldigt rolig och bra, enligt mig tyvärr lite smådryg på sina ställen. Handlar om adachi (stavning? orkar nt kolla…) och de två killarna som är kära i henne - och Sae, Adachis "bästa kompis" som gör allt i sin makt för att ta allt hon kan från Adachi. Har sett den både som Anime och läst den, vet nt riktigt vilken volym man kan jämföra med men fram till episod 6 i animen (tror jag det var) är den som bäst enligt mig, sen blir den tråkigare. Fortfarande bra dock.

Rave Master (även kallad groove adventurer rave tydligen) - Orkar nt förklara riktigt, men den är bra. Rätt klichéig dock. Kille bor med sin syster, gör allt för att skydda henne, föräldrarna försvunna, en person från förälderns förflutna dyker upp, han får en hemlighet att bära på som ska rädda världen från ondska - blablabla. Bra iaf.

Gillar man mesmanga med massa romantik och blabla så finns också Charisma Doll, som jag ibland älskar och ibland hatar. Ja som sagt, rätt mesig och så men ändå underhållande. Också väldigt klichéig. Tjej är popstjärna i smyg - blir kär i annan popstjärna som går i hennes klass - han träffar hennes alter ego, vet ej det är hon och blablabla.

Och för den som vill bli lite WTF i skallen, tvivla på var den psykiska gränsen för människans fantasi går och inte kunna äta på en vecka rekommenderar jag - GYO. En serie i två delar som bara blir mer och mer fucked up för varje sida man vänder.

Nu blev det en rätt lång lista men har rätt tråkigt så har inget bättre för mig.

theprodigy
2010-11-19 20:44
#32

Min absoluta favorit är One piece och läser även Naruto!

Läser båda online på mangareader.net, läste förut på Onemanga men sen både One Piece och Naruto blivit licenserade så slutade dem lägga upp dem, men det har inte hindrat Mangareader :)  Tipsar den sidan! Där kan man även läsa t.e.x. Bleach och Gakuen Alice  :)

Emm-Chan95
2010-11-19 21:55
#33

here comes emm-chaan :3

med sina favoritmangor:

Death Note: det här är det absolut bästa som finns. Det är spännande hela hela tiden och huvudpersonen är JÄTTESNYGG!!!!! >www< jag har en fancrush på honom 8''3 om ni inte har läst / sett death note, GÖR DET! :D

S A (special A) jag har inte läst hela men den är jättebra >-< det är en typisk Shojo serie, men jag gillar Shojo serier ^o^

Skip Beat! som någon annan längre upp också nämnde n_n den är jättebra :D

NANA: Min absoluta favorit efter Death Note. Den är mer i-landsproblem, hehe men den är OCKSÅ sjukt bra >___<

hm, det var väl mina favvos… tror jag :3

och, jag läser inte Manga på hemsidor >-< jag lånar på bibblan eller köper ^^

Azmaria
2010-11-19 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

upptäckte just att jag inte har skrivit i tråden, så här kommer min favorit:

After school nightmare: handlar om en person som har en pojkes övre kropp och en kvinnas nedre kropp. En dag när han går vanlig i skolan blir han erbjuden att ta extra lektioner efter skolan av en okänd lärare. Han accepterar erbjudandet och det visar sig senare att lektionerna är rent ut sagt en mardröm. Timmarna går ut på att man får sova och leva i drömmarnas land med ett utseende enligt det innersta längtan och känslor(ex. huvudpersonen är flicka, en annan persone är en pappersgiraff) . På samma gång har man ett uppdrag och mål med lektionerna: att förinta andra klasskamrater(som är på samma lektion) och ta en kedja med en nyckel som tillhör dem. Har man lyckats med det kommer en dörr farm och lyckan finns på andra sidan. Men vad för lycka? det är frågan.Vad är  Syftet med dessa konstiga lektioner efter skolan? jaa de får man möjligen reda på om man läser mangan ;)

på samma gång kan jag tillägga att  personen både har ett förhållande med en filcka och en pojke, då tja..problem uppstår när personen inte kan välja om han är pojke eller flicka. ;P

hoho vilken lång handling, men värt för mangan är otroligt rik på historia och awesome. Synd att den inte finns som Anime, för det behöver den <3

hoppas ni förstod handlingen :P

+ så är den snygg teckand :)

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Tarot
2010-12-31 20:24
#35

Mina favoriter är;

DRAGON BALL

YOTSUBA

CHOBITS

DE ÄR BÄSSST !!

Onslow
2011-01-01 03:16
#36

Lovely Complex och Ouran High School Host Club!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2011-03-07 07:14
#37

¨Puttar upp tråden genom att lägga till KuroShitsuji (såklart) och Pandora Hearts på min lista med favoritmanga! ^^,

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

bea28
2011-03-07 16:30
#38

Jag läser sjukt mycket Manga, så har en hel hög favoriter :)

The Breaker (och TB:New waves)

Kuroshitsuji

1/2 prince

Durarara!! (fantastisk Anime , minst lika bra Manga!)

Switch Girl

Sukitte Ii na yo

Alive - The final evolution

lisa95
2011-03-10 11:03
#39

Gud vad svårt, ja har läst fler än jag kan räkna och säkert 80 % skulle platsa här (av dom jag läst ut, slutar läsa om dom inte e bra)

Och sen är ja ju värdelös på att komma ihåg namn, läser mest på internet, men om vi tar Yaoi.

Junjou romantica helt klart.

Sen haito diamond måste vara något av det bästa jag läst.

yellow var också fantastisk.

nana var också väldigt bra.

Och jag får ju inte glömma cut, måste vara en av de bästa nånsin.

Tja jag skulle kunna fortsätta för alltid men vi går över till vanlig Manga.

Än en gång slår det mig hur kass ja är på namn, jag borde verkligen ha en lista.

herregud jag kommer inte ihåg vad någon heter.

Jo Kare first love måste seriöst vara den bästa mangan jag läst, om man inte räknar Yaoi då. bästa kärleksmangan nånsin asså.

Power är också jätte bra.

Hot gimick ännu en superbra Manga fat jag har inte läst färdigt har hittils läst 2 "böcker" som är typ3-4 volymer per bok? köper faktiskt den här. På baksidan av "bok" 2 står det

"he loves me he loves me not. I love him i love him not. He hates me but he wants to be my boyfriend. I hate him but I want to be his girlfriend"

endast baksidan fick mig ju hooked haha.

Sen läste jag en sån bra en gång men vad htte den? det stör mig verkligen för den var underbar.

AnnaMoonshadow
2011-03-18 19:08
#40

så som många andra har jag en hel hög med favoriter.

För det första älskar jag Shinjo Mayu's mangor <3 sepciellt Haou Airen.  Rör mig mest i genrer mellan Shojo och smut och hennes serier är riktigt smutty. Lite vuxenvarning där alltså ;)

Sen gillar jag Fruits Basket med sin humor och det trevliga fantasyinslagen.

En annan serie jag börjat samlat på är Black Bird. Lite romance/fantasy där med, speciellt med en snygg demonkille <3

kaichou wa maid-sama är en serie som jag började läsa redan när den började komma ut som fanscan och har älskat och följt sedan dess!

och slutligen Dengeki Daisy som är mitt nästa samlarprojekt <3

sen har flera väldigt bra serier nämnts här ovan ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

kuusou
2011-03-22 17:30
#41

Läser för mkt Manga Oskyldig (en bokhylla + ca 40 GB på datorn XD)

Men några av favoriterna är:

Yume musubi, koi musubi - yaoi

Hey Class President - yaoi

Bleach

Wolf Guy

Air Gear

Cage of Eden

http://minihingstar.n.nu

Annons:
JAUS
2011-03-22 23:21
#42

Nausicaa utan tvekan, ingen annan jag läst kommer i närheten. Betydligt bättre än filmen.

[Tan-chan]
2011-03-24 23:11
#43

#42: Hm… Den blev jag nyfiken på nu. xD

Den som jag tycker är bäst hittills av dem jag har läst är nog X/1999 och Legal Drug av CLAMP. Tycker de ritar så fantastiskt detaljrikt och berättelserna är hysteriskt spännande och bra. Har småbörjat på Tokyo Babylon, och den håller också CLAMPs standard.

[Havsmussla]
2011-03-30 16:39
#44

Den som jag tycker allra bäst om är nog Mästerdetektiven Conan.

Jesse-chan
2011-03-30 21:05
#45

Älskar Fma, Fhaman king, Chobits, Kill me kiss me, Koisuru boukun, nån Yaoi serie jag inte kan minnas det jäkla namnet på >n<"…….. Men favoriten är nog Dnangel<3

JAUS
2011-03-31 18:09
#46

#43 Den har ett filosofiskt djup som många andra verk saknar. Jag vill faktiskt nästan påstå att den mangan är bättre än alla hans filmer inklusive den oscarsvinnande "Spririted away".

Hayao Miyazaki är en störste någonsin enligt mig tillsammans med den nyligen bortgångne geniet Satoshi Kon (vila i frid). Gråter

[YlvaP]
2011-04-04 19:40
#47

Love Hina älskar jag. Skrattande

Daflummify
2011-07-16 18:32
#48

<3 Naruto Shippuden <3

Annons:
Mandi_
2011-07-16 21:49
#49

K-ON!

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Aily
2012-02-23 22:24
#50

Sekai Ichi Hatsukoi - Spin off från Junjou Romantica som jag faktiskt gillar bättre. (BL)

Är mycket svag för Minase Masara's mangas. (BL)

Orange Marmalade (Koreansk)

**Dengeki Daisy
**

 

AnnaMoonshadow
2012-02-24 09:21
#51

Åhh, Sekai ichi hatsukoi och Dengeki  Daisy är stora favoriter hos mig för närvarande ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

bea28
2012-02-25 09:19
#52

Måste lägga till Pandora Hearts och Immortal Regis/Cavalier of The Abyss (visserligen en manwha men den är gryyyym!)

drakvinge
2012-04-19 21:00
#53

Hjälp vad många favoriter man har :S Om vi ska nämna några:

Fruits Basket - så söt :3 <3

Ouran high… o.s.v - jag vet inte hur många gånger jag har läst/sett om den. Jag skrattar fortfarande lika mycket.

Naruto - har inte läst så mycket, men den är grymt bra.

Och en hel del BL/yaoi Manga jag inte kan komma ihåg vad de heter… (O///O)

Rosario Vampire (elr nåt) - rolig, gillar all fantasy. :3

Det där var nog bara några få av mina favoriter, men jag glömmer bort alla namn.. :'(

Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.

http://mylilpieceofcake.blogspot.se/

AnimeKitty
2012-04-21 20:34
#54

Hmm… svårt att välja en favorit. Skulle nog säga så här:

Keroro

Tokyo Mew Mew

Sugar Sugar Rune

Är bland de tre bästa, dock följer jag de flesta serier som Anime. :)

Yen-Chan
2012-05-02 12:51
#55

Jag har svårt att välja ut en favorit, och skriver istället ner Manga jag läst och gillar mycket! :D

Dragonball (som var min första Manga, och som jag läst flera gånger om)

InuYasha :3

Ranma! (Som jag Cosplayat! Yay!)

Chobits ^^

Love Hina :DD

Fushigi Yuugi <3

Naruto (Fast bara lite grann) :P

Tokyo Mew Mew

Yotsuba& ! (Som vår scoutpatrull är döpt efter) :3

Finns säkert fler jag läst, men kommer inte ihåg dem nu! xD
Pröva dem gärna läsa dem om ni inte gjort det, det är värt! ;)

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Annons:
Aily
2012-05-02 20:04
#56

Hana Kimi har några år på nacken, men är riktigt bra också. Rekomenderas varmt. :)

 

Upp till toppen
Annons: