Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 1364 ggr
RubHel
12/13/08, 1:40 AM

Hana Kimi

Någon som sett serien Hana Kimi (Hanazakari no Kimitachi e)?
Såg den första gången förra året och GUD VAD JAG ÄLSKAR DEN SERIEN :) Helt underbar. Det är som att kolla på en Anime, fast det är skådespelare. Ruskigt skoj serie. Har nog aldrig skrattat och gråtit så mycket när jag kollat på en serie.

http://wiki.d-addicts.com/Hanazakari_no_Kimitachi_e

Min favoritkaraktär är Nakatsu Shuichi, spelas av Ikuta Toma (som jag äääälskaar, har sett honom i Honey and Clover (Hachimitsu to Clover) också)

Annons:
Emmell
12/13/08, 2:26 AM
#1

Tips, läs mangan också. : ) Personligen älskar jag Umeda-sensei ;D han är så grymt bra.

Annars kan jag varmt rekommendera den kinesiska "hana kimi". Det är alltså en kinesisk serie, baserad på den japanska mangaserien, som kom ut typ ett år före den japanska serien.

RubHel
12/13/08, 10:08 AM
#2

#1 Har läst några manga-kapitel, men har inte kommit så långt än :P
Umeda är klockren:D

Emmell
12/26/08, 4:49 AM
#3

Jag önskar hana-kimi skulle komma som Anime! :)

Nån som har förslag på seiyuu till Umeda?! :D

ParaKiss
12/26/08, 1:46 PM
#4

Hur många Hana Kimi episoder finns det? Om man kollar på wiki så står det 12 st. Om man kollar på veoh så finns det upp till 15 ep, om inte mera…?

Emmell
12/26/08, 4:38 PM
#5

#4, Den japanska serien är på 12 avsnitt, den andra är på 15.

Introlåtarna är väldigt olika, så om inte sidan man kollar på anger vilken av serierna det är så behöver man vara se en sekund eller två av introt för att se vilken man har att göra med.:)

ParaKiss
12/27/08, 12:14 AM
#6

Jag kollar på den längre versionen, kinesiska tror jag det är? Den är verkligen bra :D killarna är ju bara så super söta :D har 3 favoo nu redan tror jag. Ska börja på 6an nu. gha!! :D:D

Annons:
nyappy1
1/20/09, 7:23 PM
#7

Jag älskar också hana kimi!!!

Om ni gillar Sano Izumi (kommer inte ihåg hans riktiga namn) så kolla på gokusen för han e med i den serien också o(*.*)o

[luneri]
8/3/09, 10:19 PM
#8

Ja den är så bra :)

Min favo karaktär är nakatsu också haha, fast många är ju ganska coola i den serien.

Oguri heter han som spelar Sano, han är också med i Hana yori Dango, som jag kan rekomendera att se :)

[Tan-chan]
8/4/09, 5:11 PM
#9

Brukar inte gilla kärlekskomedi och liknande, men tänkte ge serien en chans och sög ner den under natten. Ska bli intressant att se. (^_~)

Taiyou
8/12/09, 1:40 AM
#10

#9, nyfiken på vad du tyckte, om du sett den än?

Börjar bli dags för en re-watch för mig tror jag! :D

[Tan-chan]
8/12/09, 1:49 AM
#11

Har inte hunnit kolla på den än. Datorn klarar inte av att köra video just nu på grund av den överhettas så lätt och stängs av (laptop-problem…). Måste fixa det först innan jag kan börja kolla. (^_^,) *abstinens*

Pu-Chan
10/14/09, 8:43 PM
#12

Hana Kimi är störtskön! :) Ikuta Toma<3<3

AnnaMoonshadow
10/16/10, 12:33 AM
#13

jag älskade mangan när jag läste den. Sen såg jag den taiwanesiska, och även om den inte följer mangan så jättemycket så älskar jag den också. Kanske främst för all humor.

För ett tag sedan såg jag japanska verionen också, och tyckte den var super! Så den ligger i topp tio just nu.

Det kanske är dags att läsa om mangan också? var ju några år sedan…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: