Annons:
Etikettövrigt
Läst 4531 ggr
ParaKiss
2008-12-12 17:50

Art

Har ni nå egen gjorda Manga, Anime bilder som ni vill visa upp? =)

Annons:
[Tan-chan]
2008-12-16 15:40
#1

Jag vet en som har det!! Ska tjata henne till att visa dem. Men kolla in hennes hemsida: Gates Of Elements

Hon ritade en Yaoi till mig i julklapp också vars handling utspelar sig ur en "scen" i min berättelse. Längtar tills julen så jag får läsa den!!!! (*^_^)

Emmell
2008-12-26 04:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag satt och beundrade fanart till nån serie tidigare, är så avundsjuk på dom som verkligen kan teckna, sådär riktigt snyggt. ^__^

Men här är iaf ett bidrag från mig, har inte kvar originalbilden så den är rätt liten :x

[Tan-chan]
2008-12-26 05:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kan lägga upp ett litet bidrag som jag blev stolt över för att vara jag. (^0^) Jag ritar fruktansvärt, men har typ en dag på året som jag kan rita rätt så bra ändå. Men min scanner är typ världens sämsta så ursäkta den dåliga bildkvalitén. (=_=)

ParaKiss
2008-12-28 18:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

jag kan inte rita, det kan jag inte -_- men tänker dela me mig för första gången en slarv skiss bara. haha.  Som jag vart ändå nöjd med som jag tycker är en utav de bättre som JAG har gjort :P även om jag inte kan rita så bra. men men. den duger bättre än dom andra jag har gjort som inte funkar alls :P även om det var menat att jag inte skulle rita hyper seriöst. så därför blev det me bläck :P så ajja, whatever -_-

Dålig bildkvalite. jag vet :P men som sagt. whatever.
det enda jag vart nöjd med "teckningen" är håret lite -_-

ParaKiss
2009-01-13 21:52
#5

vill se flera egen gjorda bilder ^^

Emmell
2009-03-04 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5, Ladda upp nåt du också då ;) Men för att putta upp tråden lite; här är ett kort jag ritade förra året när en fd kompis fyllde år.

Annons:
ParaKiss
2009-03-04 17:21
#7

#6 haha jag kan inte rita ^^

[Tan-chan]
2009-03-04 18:13
#8

#6: Ihi, så söt! (^0^)

Emmell
2009-03-06 00:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

HAHA! Ska bjuda på TVÅ vackra bilder, ritade 2005-2006 ungefär. Hittade dom på en gammal skiva.^^ (Den första blev lite flimrig när jag sparade om den.)

Emmell
2009-03-06 00:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Och:

;D

Men nu MÅSTE ni visa fler bilder..! Kom igen! Och #7, "jag kan inte rita" är ingen godkänd ursäkt! ;P

ParaKiss
2009-03-06 01:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ok ok. Jag lägger upp lite då. men det är bara något som jag gör på lektionerna på skolan typ (visar hur roligt jag har på lektionerna och "hänger med" jätte mycket. ^^). Och hur mycket jag pluggar det jag ska plugga (pluggar japanska ist lite^^)

Nu så kan jag som sagt inte rita. Allafall inte ben o armar o skippar oftast det. Och jag vet att man inte ska egentligen göra en massa sträck för håret. men jag vet inte. jag bara gör det ändå -_-

En bild här då…

(ber om ursäkt för bild kavliten. Tog med kameran nyss)

ParaKiss
2009-03-06 01:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Kollade här om dagen på Itazura na kiss (igen). Så jag fick lust o testa o rita gravid mage. vart lite svårt :P men men…

ParaKiss
2009-03-06 01:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

skräp bild, som jag egentligen inte har lust o visa upp. men whatever. bild äre = ett bidrag till :P

Annons:
ParaKiss
2009-03-06 01:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Försökte rita en kille (upp i hörnet då) som det inte alls brukar gå så bra med. men men..

ParaKiss
2009-03-06 01:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Blev lite nöjd med den dära tjejen allafall ^^ gjorde den idag faktiskt. blev nöjd med håret ^^

ParaKiss
2009-03-06 01:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

bild på killen igen… lite närmare, men dålig kvalite på bild tyvärr. orkar inte ta om heller ^^

ParaKiss
2009-03-06 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

något jag gjorde snabbt nyss, på max 5-10 min eller något sånt :P så inge märkvärdigt. men blev lite nöjd ändå -_-

ParaKiss
2009-03-06 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

hehe ;/

ParaKiss
2009-03-07 19:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Kladd igen ^^ Men blev rätt så nöjd ändå :P men den är inte klar ännu. funderar på vad jag ska sätta dit för kläder :P o kropp ^^

ParaKiss
2009-03-07 22:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

med kroppen nu som blev katastrof :( många sträck blev det. gjorde om kroppen hur mkt som helst. Och ändå så fick jag inte till det rätt ;/ ajja, får duga nu,, innan det blir helt förstörd ^^ för gåra en ny o testa något annat någon dag =)

Annons:
ParaKiss
2009-03-08 01:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

en till kladd som jag gjorde nu inatt typ -_- hehe. känns som om att jag håller på att överta tråden -_-

[Tan-chan]
2009-03-08 14:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hm… Jag kanske också ska ladda upp något då? Får se vad jag kan hitta… Hm. Vi tar en av mina karaktärer: Suri.

[Tan-chan]
2009-03-08 14:42
#23

Ska också lägga till att det är väääldigt sällan jag ritar något över huvud taget! Kan bara rita typ en gång om året. (=_=)

ParaKiss
2009-03-08 16:22
#24

#22 Så fint!!
______________

Ja, jag har kladdat idag igen lite. Läre ge mig in o träna o göra kroppar och bättre uttryck i ansikten o sånt. ;/

[Tan-chan]
2009-03-08 16:38
#25

#24: Hehe, tack! Är rätt så nöjd med den själv. Satt med den i över 3 timmar en dag. Men dumt att jag inte kan rita på beställning. Då blir det bara streckgubbar. Måste öva på sånt också.

ParaKiss
2009-03-08 16:51
#26

O jag läre träna på o låta det ta sin tid det tar när man ritar. För oftast blir jag klar på max 20-30 min. känner mig stressad eller nåt sånt :P och då blire som det blir. o man gör inte så noga ;/

Men jag har jätte svårt för att rita killar!! Dom ser oftast tjejjiga ut ;( Tips på hur man kan göra?

[Tan-chan]
2009-03-08 16:55
#27

#26: Jag har samma problem om jag ska rita på betsällning. Jag har inget tålamod alls! Bara tur att jag hade det när jag ritade denna bild.

Jag vet inte riktigt vad man ska tipsa om… Tänk på att ögonen speciellt ska vara olika på tjejer och killar. Också axlar ska man tänka på, för killar har lite mer bredare axlar än tjejer som har mer rundare. Kroppen på killar ska helst vara rätt så raka medan på tjejer ska de vara timglasformade.

Annons:
[VictoriaR]
2009-03-15 23:51
#28

#22 den var supersnygg ^_^

[Tan-chan]
2009-03-16 18:44
#29

#28: Hihi, tack! Är väldigt stolt över den. I vanliga fall brukar det bli streckgubbar bara, men ett mirakel skedde när jag ritade den. Haha! (^_~)

DarkAnge1
2009-03-17 13:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Fusk.. alla kan rita :P Jag kan typ inte rita Manga just nu.. tappade typ förmågan då jag slutade rita ansikten ^^' Nu vet jag att man aldrig ska ge upp att rita något bara för att det går lite dåligt..

Tja den här bilden gjorde jag typ för ett år sedan :P Jag har inget annat block med mig hem, de andra e på skolan.

Kvaliten på bilden är hemsk.. Ignorera fågeln :P

ParaKiss
2009-03-31 14:37
#31

Har skaffat detta nu:  http://ai-chan86.deviantart.com/ :P:D

stalgren
2009-04-05 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

en bild gjord för många år sedan ca 9år

stalgren
2009-04-05 22:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

en när jag gick i skolan på estetisk bild i trollhättan

stalgren
2009-04-05 22:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

en tatuering jag har gjort till frugan

Annons:
stalgren
2009-04-05 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

en av mina favosar ,funderar på att tatuera dena på mig själv

stalgren
2009-04-05 22:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

en till :)

stalgren
2009-04-05 22:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

en till :)

stalgren
2009-04-05 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

jag har massa fler men det får vara den sista för nu

[Tan-chan]
2009-04-05 22:52
#39

Stalgren: Ah, görsnygga ju! Önskar jag också kunde rita varje dag på året. En bra rit-dag räcker inte. (^0^)

stalgren
2009-04-06 19:06
#40

man tackar :)

stalgren
2009-04-06 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

här är en av karaktärerna i min serie jag gjorde i skolan

Annons:
ParaKiss
2009-04-11 11:35
#42

Jätte snygga bilder!!! =))

stalgren
2009-04-12 02:33
#43

tackar tackar Skrattande

[Tan-chan]
2009-09-18 23:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Skaffade mig en Wacom i går, och har sedan dess suttit och ritat. Ritade en karaktär från min berättelse. Han heter Nero och är en incubus. Egentligen ska han ha små tjocka bockhorn och fluffig kattsvans, men jag är inte så bra på att rita dem än så det får vänta. Samt att bakgrunden får också vänta för min hand är öm nu. (^_^,)

Tog 6 timmar att nå detta resultat (jämfört med en annan bild jag försökte med i går kväll på 1 timme, som också blev skabbig och skrattretande).

Har ett jäkla bra tålamod med en Wacom än vad jag har om jag skulle rita med papper och penna. (^0^)

Taiyou
2009-09-19 15:57
#45

Men fy svordomar vad snyggt!!!!! O_O Helt professionell-looking! Jag blir ju inspirerad här, nästan så jag får lust att sätta mig och rita lite själv. ^_^!

(Jag har också en ritplatta, men jag är helt värdelös på att använda den, haha. Det ser ut som om en treåring varit framme ungefär ^_^)

[Tan-chan]
2009-09-19 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

#45: Hihi shanx! Det är den finaste jag har ritat någonsin. (^0^)

Har dock gjort några små ändringar på den nu för nu sätter perfektionisten igång hos mig. (^_^,)

Ett tips är att börja med en "foundation" med en stor pensel i Photoshop (eller Coral eller vad man nu använder). Måla typ bara grundfärgen först lite slarvigt. Efter det lägger du till en ny "Layer" och börjar långsamt slarvskissa konturerna. Efter det går du till "Opacity" och tonar ner skisslinjerna. Sedan skapar du en ny layer och börjar på en ny skiss fast en mer nogrann och finare. Så håller du på så tills du är nöjd. (^_^)

Det bästa är ju Ctrl + (Alt +) Z. Bara rita och ta bort tills man är nöjd. Haha!

(Här har jag påbörjat en annan av mina karaktärer. En doktor-demon som heter Hecate. Hon har en röd cheongsam på sig.)

Azmaria
2009-09-19 21:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Har tecknat Manga hel del och håller fortfarande på med det. :) tycker att det är väldit roligt.

iallafall, här en OC ja har skapat. En halvbild av honom då. Han e ännu i WIP vet int hur ja skall fortsätta. Skall fixa ännu på örat och ändra på hårfärgen.

:)

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2009-09-20 20:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#47: Snyggt! (^0^)

Har återigen ritat i dag. Började klockan 13:45 och blev klar nyss.

Det är Hecate som jag började på ovan. Dock ändrade jag lite på posen så att hon ser lite sexigare ut. Hihi! Gav henne en röd cheongsam med hög slits på båda sidorna. Dolde händerna bakom sjalen och rumpan, för jag kan verkligen inte rita händer än. (^_^,)

Notera dock att jag suger verkligen på att rita kvinnokroppar. Det är så svårt med alla härliga kurvor och sånt. (^_^,)

(Hon ska egentligen ha demonvingar också, men jag kan inte rita sådana heller, så hon får vara vinglös till jag kan rita sådana.)

Annons:
Azmaria
2009-09-20 23:14
#49

#48 tackar :)

din va oxå jätte fin :) själv e jag inget vidare i datamålning o satsar hellre med mina promakers pennor :P (#47 var ett undantag dock :P )

haha, händer tycker jag oxå e jättesvårt, hade mycke problem med dem i början men försöker nu satsa lite mer på dem.  Jag har sen problem med män/pojk kroppar xD när jag började rita Manga gjorde jag bara flickor. så nu tecknar man feminima pojkar xD

men jag tycker att du har lyckats få bra form på henne och att kläderna faller ba på kroppen :P

aja, jag  skall posta en helbild snart på min OC som ja i föregående kommentar visade upp. Skall bara göra den klar me bakgrund. :) (hatar bakgrund, e ganska usel på dem xD )

Make Pasta not War, Vee~

Azmaria
2009-09-21 09:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

yes, sådär nu e han i grunden ungefär klar. Bakgrunden kommer senare när jag har "löst hand och arm mysteriet" xD fotade bilden, därför är kvaliten inte det bästa men man ser ju konturerna så det räcker.

Om de e nån som är bra på perspektiv? isåfall kan ni gärna säga hur armen längst fram skall vara? är väldig dålig på perspektiv och försöker träna med det. Men jag vill att armen längts fram skall inte skall synas sin rätt längd eftersom man skall se den liiite framifrån, som att han försöker sträcka den lite mot mitten av pappret. Nu undrar jag om jag har gjort rätt, eller ser det ut som om han skulle ha för korta armar?

Samma problem är det med armen längst bort, ser den för lång ut istället?

skulle vara tacksam för svar och om ni hittar något till som ser lite fel ut så kan ni kommentera det.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2009-09-21 19:48
#51

#50: Jo den där lilla armen ser kort ut. (^_^) Kan är jättedålig på perspektiv med, men kan jag ju försöka krafsa fram ett exempel på hur armen ska se ut. (Ska försöka i alla fall)

Annars var den fin tycker jag! (^0^)

[Tan-chan]
2009-09-21 20:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Hah! Har försökt, men jag får inte till det riktigt. Men det ska vara så att handen ska vara överdrivet stor. Liksom var inte rädd för att överdriva storleken på handen.

Armen ska också bli bredare och gredare om han ska sträcka armen lite mot den som ser på bilden. Det var så du menade eller?

I tried, men det går ju inte att få till det så som jag har i huvudet. (T_T) Handen ska vara större på bilden, men jag kan inte få till det så bra.

Azmaria
2009-09-21 22:47
#53

#51 Ah okej,  det var som jag trodde, ty :)

#52 Roligt att du försökte oxå :) så får man bättre bild på hur du menade och fösökte. Jo jag menade att armen skall sträcka ut sig ungefär så på bilden :) Men räcker det månne om jag förlänger hans arm lite mera och gör större storlek på handen? kanske då blir det någålunda bättre…

oh ja vet, det e svårt att få blider ur huvudet ibland, speciellt om det gäller perspektiv xD.  Bilden var bra exempel men tycker att armen "böjs/sänker sig" lite mycket ner mot kroppen. (men jag skulle ju kunna använda den armvinkeln så blir det ju lättare att se armlängden :P och det blir inte lika mycket problematiskt ) men ett bra exempel ditåt, skall försöka utveckla det mera utgående från ditt tips och se om jag får ett resultat som jag hade väntat mig ^^

(jag o mina långa kommentarer ^^' )

Make Pasta not War, Vee~

[Ai-chan]
2010-09-14 22:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Jag lägger upp bild på hur roligt man kan ha på lektionerna ibland i skolan..
Bilderna är endast kladd. Men blev lite nöjd ändå fast det inte bliev toppen. Men som sagt, kladd…

1 kladdet:

Blev väldigt nöjd me denna först. Men sen så såg man, håret i nacken då. Helt fel och sånt. Men men. får välla duga. Man lär sig av sina misstag. kan nämna att jag gjorde den bara på någon minut så jag tänkte inte så mkt. Bara blev nåt, som blev något helt okey. :P

Kladd runt om och under bilden, ignorera. :P

[Ai-chan]
2010-09-14 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Andra kladdet…

Allt möjligt. Först tänkte jag testa o göra lite ansiktsutryck. men till sist så byggde jag på det.
Ansiktsuttryck är inget jag pysslar med och har väldigt svårt för. typ alla är oftast samma sak. :P tråkigt nog. men träning ger färdighet, eller vad man nu brukar säga!

Annons:
[Ai-chan]
2010-09-14 22:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Men kan nämna jag blev mest nöjd me clown firguren. Nu så har man börjat rita flera liknande :P blev mest nöjd med munnen på clownen. Men är inte helt nöjg. håret blev fel och hatten ligger fel, och jag kan inte rita ögon -_-

Men men. Det var allt hittills. Har en till bild jag tänkte lägga upp. Men har inte tagit kort på den ännu, o den ligger än i skolan!

Edit:
Han nere i ena hörnet me tungan utanför. Försökte få han o se lite psycho ut :P men va svårt det!

Azmaria
2010-09-14 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

oh skönt att se denhär tråden pånytt ^^

#55-56 alltid kul med skolklotter, mina matematik böcker är fyllda med sånt. ;) riktigt snygga var dom, hihi jag skymtar Yaoi i hörnet  ;D

nu vill jag också posta något, den här gången blir det fanart. Hetalia fanart.

Norge från axis power hetalia, störtskön person, min favorit från Norden ;) (danmark kommer som andra)

bilden är gjord med promarkers pennor.

Make Pasta not War, Vee~

[Ai-chan]
2010-09-14 22:57
#58

Ja, jag hadde velat se nya bilder så :D

hehe ja, det fylls snabbt i mina böcker med. drygt när man ska hitta någon uppgift, men det enda man ser är kladd kladd kladd :P

Snygg bild!

promakers pennor? Hur är dom då? :D

Azmaria
2010-09-14 23:07
#59

hahah, jaa så kan det också sluta, som en..en..bilderbok? xD

thanks ^_^

Yepp, dom är riktigt bra tycker jag, det endaaa jag kanske lite stör mig på med dem är att de är hmm rak på sak, att när man drar ett tuchdrag smälter inte färgen direkt med pappret. För att få det sådär snyggt målat måste man köpa många olika färger med olika betoningar och ljus. Det blir ju dyrt i längden tillslut. x)  (bild)

Annors är dom prima och roliga att måla med ^^

Make Pasta not War, Vee~

[wylga]
2010-09-16 19:43
#60

#59 Åhhhh de där pennorna är att dö för!

bea28
2010-09-16 22:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Snygga bilder alla gjort! :D

När jag sitter o kladdar brukar det bli Manga, är sämst på kroppar och poser, så därför blir det nästan uteslutande ansikten :) har nog bara gjort 1 eller 2 seriösa mangateckningar :P

bea28
2010-09-16 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

lite mera… har en hel arsenal av bilder ;)

Annons:
bea28
2010-09-16 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

meera :P

denna kille började som kladd (prövade en ny tuschpenna), men jag tyckte att det blev snygga linjer, så skuggade den oxå :P

bea28
2010-09-16 22:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Naruto :) inte helt klar dock ^^

bea28
2010-09-16 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

natsu från fairy tail :D

bea28
2010-09-16 22:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

En av de mer seriösa bilderna jag gjort.. första och enda gången jag färglade hår "på riktigt". Tyckte att resultatet blev hyfsat bra :)

[Wildglow]
2010-09-18 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

då lägger jag upp min Arundo då ^^''

Nordqvist
2010-09-18 21:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Åh så bra alla är! Själv är jag nybörjare på att rita Manga (jag har ALLTID haft svårt för människoliknande figurer och därför alltid ritat djur!) och har bara ritat sedan årsskiftet…

Men här är min senaste bild, ritad på papper och sedan omgjord i photoshop!

Nordqvist
2010-09-18 21:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Den här tycker jag mycket om! Inspirerad av Elfen Lied, ifall det inte syns! ^^

Annons:
Nordqvist
2010-09-18 21:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Och till sist ett "porträtt" av mig och min pojkvän! ^^ <3 Lite opropertionerlig.. men men.. ;)

[Ai-chan]
2010-10-21 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Lägger upp lite nytt kladd ^^

Det som hänger ut på sidorna = öron :P Försökte göra djur liknande öron. men gick inge vidare

[Ai-chan]
2010-10-21 14:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

en till bild på henne. Kroppen blev cp. gjorde den inge speciellt heller. la bara dit kroppen bara för att fylla ut

[Ai-chan]
2010-10-21 14:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Byggde lite mera på bilden sedan o testa lägga dit räv liknande svans. men gick inge vidare bra det e

[Ai-chan]
2010-10-21 14:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

kropp är så jäkla svårt… gha
Men la nu bara dit den lite snabbs. Men ser att mkt är fel, snett o allt :P så blunda för kroppen ^^

Nordqvist
2010-10-21 14:59
#75

jag håller på med en bild som jag misslyckades lite med… Ska försöka rätta till problemet så ska jag visa sen! ^^

AnnaMoonshadow
2010-10-21 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Bild jag ritade häromdagen såhär i halloweentider. Blev inte så nöjd med ansiktet men hade inte tid att fixa till det. Dessutom är jag värdelös på händer  xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Ai-chan]
2010-10-21 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Gammalt kladd jag råka hitta i datorn. är väll något år på sig tror jag

Upp till toppen
Annons: