Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 2722 ggr
[Tan-chan]
12/20/08, 6:23 PM

Stockholm Japan Expo 2009

Vilka ska dit? Det är i slutet på maj någon gång. Jag ska absolut dit! Liksom Maximum The Hormone spelar ju där!

*dagdrömmer*

Och tänk på alla butiker och prylar som kommer ställas ut där! Jag måste verkligen spara mina pengar till detta expo. Och att det kommer vara ett Konvent också är ju hur skoj som helst. (^0^) Ca 3000 besökare förväntas komma. Undrar om det kommer folk från andra länder så som de gör på t.ex. London Expo.

Annons:
Emmell
12/20/08, 6:43 PM
#1

Jag… *räker upp handen* Fast det blir minst sagt intressant att se hur jag ska få råd med biljett, känns som om alla utgifter krockar just nu :D Hoppas dom inte tar slut allt för fort.

Länk till SJX för dom som vill veta mer.

[Tan-chan]
12/20/08, 7:04 PM
#2

Ah! Förvirrade mig! Det är inte Maximum som kommer spela. Det är Blood Stain Child. Ännu bättre ju! (^0^)

Kommer att lägga upp en artikel också om expot. Måste ju göra reklam för expot eftersom New Nippon som arrangerar detta är ju inte sådär jättebra på det. (^_^,)

[Tan-chan]
12/20/08, 7:41 PM
#3

#4:
Jag tror inte att biljetterna tar slut så snabbt. Om man känner Sverige rätt så kommer biljettförsäljningen gå trögt. I alla fall i början och säkert den första månaden eller nåt. Men  jag ska satsa på att köpa biljett under release-dagen då jag absolut inte vill missa Blood Stain Child på scenen! Och såklart vill man ju inte missa hela expot heller. (^0^)

Emmell
12/20/08, 8:41 PM
#4

#3, ja helst hade jag också suttit uppe och vakat på biljett, men ridklubben vill också ha sina (mina) pengar just den veckan ;D

Men ja jag tror nog du har rätt i att det borde finnas biljetter kvar. Förhoppningsvis. Om inte annat lär det väl finnas NÅN i sverige som sen ångrar sig och säljer sin biljett på tradera typ ;)

Har förresten inte hört Blood stain child, har du nån låt att rekommendera så jag kan höra? :)

[Tan-chan]
12/20/08, 8:47 PM
#5

#4:

Ja, det finns väl nåt "puckhuvud" som säger ner till att gå på Sveriges största Japan-expo och säljer sin biljett i sista minuten. (^_~)

Ja, bland annat så är ju Freedom bra med Blood Stain Child. Också Neo-Gothic Romance och Cyber Green.

De sjunger dock på engelska. En anledning till varför de har slagit igenom i hårdrocks-Europa bland "vanliga" människor.

Emmell
12/20/08, 9:40 PM
#6

En googlesökning senare så kan jag konstatera att BSC inte är nåt för mig ;) jag hatar passionerat allt vad metal heter. Önskar och hoppas dom tänker ta in nåt som sträcker sig mer inom popgenren. :D

Måste fundera vad för cosplay jag ska köpa, har lite idéer… ebay here I come. Och ja, köpa, varken kan eller ids börja sy själv haha.

Annons:
[Tan-chan]
12/21/08, 3:15 PM
#7

#6:

Ah, du är den där poptjejen då med andra ord? (^_^) Jag själv lyssnar på all slags musik så det är egentligen upp till varje artist/band att visa vad de går för. (^_~)

Jag ska sy en nallebjörns cosplay starring Suzuki-san från Junjo Romantica! (^0^) Men det blir typ som en overall av teddy-tyg som hänger slappt, och så ska jag sy överdrag till skor så att det ser ut som att jag har nallebjörns-fötter. Funderade på att sy uppstoppade "vantar" som är stora och också ser ut som nallebjörnstassar. (^0^)

Men undrar vad det är för symönster jag måste använda. Kanske pyjamasmönster eller nåt…

Emmell
12/26/08, 5:42 AM
#8

#7, Blir intressant att se hur din cosplay blir när du är färdig med den. ^__^

Jag funderar på nån uniform, kanske nåt ur Versailles no Bara, typ Lady Oscar. Alternativt en vit commander uniform ur GSD. Men det kan också bli nåt helt annat, har inte hunnit bestämma mig ^.^

(Och ja, pop framför allt! Visst finns det undantag inom vissa genrer, men jag är inte särskilt musikintresserad, så det jag lyssnar på måste verkligen falla mig i smaken, annars hör jag hellre tystnaden ^__~)

[Tan-chan]
12/26/08, 6:55 PM
#9

Jo, ska bli intressant men tror det mer kommer se ut som en overall-pyjamas av teddy. Men i och för sig ser man kramgo ut då, så planerade att gå omkring och krama folk och be dem rita en stjärna på min arm varje gång någon har kramat mig, och sedan i slutet på dagen räkna ihop hur många stjärnor jag har fått.  (^0^)

Den där commander-uniformen hade vart görnice. (^_^)

Undrar om man skulle kunna samla ihop sig ett gäng och dra omkring där sedan… Får kolla med folk om de vill sluta sig till oss, för ju fler man är desto roligare ju. (^0^)

ParaKiss
12/28/08, 8:22 PM
#10

Jag ska diiit. Hört lite att höjdar artister ska dit o absolut värt 500 kr . vet dock inte vilka. men vill inte missa :D

Ska vi samla ihop ett gäng och gå dit tsm o sånt, o kanske sova tsm? :D

Vilka är på? :D

[Tan-chan]
12/28/08, 8:30 PM
#11

Meh, ParaKiss. Läs artikeln om Expot så vet du vilka som kommer dit. (^0^) Men ja, det skulle vara görskoj att vara ett gäng. Jag och Eli-san kommer härifrån i alla fall. Kanske får med mig några fler.

[Tan-chan]
12/28/08, 8:32 PM
#12

Plus att fler artister kommer ju bokas allt eftersom.

ParaKiss
12/28/08, 8:37 PM
#13

*går dit ist då* :P

Annons:
ParaKiss
12/28/08, 8:39 PM
#14

Men jag hörde ifrån en annan källa att hon hade hört viskningar på att typ grymma artister skulle komma, som inte hade sagts något om än. -_- tänk om det är nå utav dom stora artisterna? ^^ iii

[Tan-chan]
12/28/08, 8:40 PM
#15

Men Blood Stain Child är ju görstora! (O_o)

ParaKiss
12/28/08, 8:49 PM
#16

haha inga jag hört -_- tänkte på kanske mera på myv igen, gackt, eller något sånt stort :P hehe. fast då får man väll kanske drömma vidare :D

[Tan-chan]
12/28/08, 8:51 PM
#17

Haaah! Gackt! *dagdrömmer*

Om det innebar att han skulle komma om jag skulle hugga av mig vänsterhanden så skulle jag göra det utan att tveka! Men hoppas verkligen att Miyavi också kanske kommer igen? Han lovade ju det under konserten i somras. (^0^)

Gackt är ju aktiv igen på musikmarknaden efter sin långa paus som skådis så lite hopp kan man ju få ha. (^_^)

ParaKiss
12/28/08, 8:54 PM
#18

hehe får hoppas på det bästa :D jo myv lovade det. så kanske blir lika snart igen. giru kommer tbx igen efter lite mera än ett år :D så det är ju skoj. lika så an cafe. men dom va det sak samma för min del -_-
tänk om X Japan skulle komma haha grymt det skulle vara :D eftersom man har hört rykten om att dom skulle besöka sverige någon gång. så hoppas kan man :P men man tror inte så mkt bara ^^

[Tan-chan]
12/28/08, 9:00 PM
#19

Hoppas hoppas Gackt, Miyavi och X ska komma allihop! Inte för att jag tror ett dugg på det jag säger nu men ändå. (^0^)

Om de gjorde det skulle jag böla i 2 veckor i sträck, jag skulle storböla under konserterna, och efter att ha kommit hem skulle jag ta livet av mig för att jag skulle vara så lycklig att jag inte skulle klara av att leva. Eller inte riktigt, men nästan. Hahaha! (^0^)

ParaKiss
12/28/08, 9:05 PM
#20

hahaha samma här :D

Men du, expo biljetterna släpps imorrn. ni ska väll ha helbiljett också va för alla 3 dagar? ^^

Annons:
[Tan-chan]
12/28/08, 9:06 PM
#21

#20

Japp det ska vi. Men vi måste vänta lite på att boka biljetterna för Eli-sans bil är paj så vi kan inte ta oss till stan i tid för att hämta ut dem på grund av att bussarna går helknäppt här. Så vi måste vänta tills första icke-röda dagen efter nyår.

ParaKiss
12/28/08, 9:10 PM
#22

Kommer ni hinna på biljetterna tro? Hur många som helst ska på expot :D

[Tan-chan]
12/28/08, 9:13 PM
#23

Jo, men det är 3000 biljetter. Om man känner Sverige rätt så kommer de sega sig med att sälja slut på alla. Tror inte alla 3000 biljetter tar slut på en och samma gång.

ParaKiss
12/28/08, 9:31 PM
#24

mjo, får hoppas på det då ^^

new-CHAN
12/29/08, 2:11 PM
#25

Oh! Blood Stain Child kommer?! Varför ska alla event vara då jag inte har pengar?! Men jag ska på Uppcon snart i alla fall och se YMCK! Jaaa!!!

[Tan-chan]
12/29/08, 6:43 PM
#26

Yaaay! Har bokat biljetterna nu! Ska hämta ut dem i morgon! (^0^)

[Tan-chan]
12/29/08, 7:08 PM
#27

Alltså… Jag trodde att Demon Kogure var lite rockigare. Måste bara säga att han är riktigt konstig och gör rätt så konstig musik och sångtexter… (O_o) Och han är fruktansvärt dålig på scen. Ser mer ut som en artist-wannabe som inte lyckas så bra. (=_=)

Anledningen

Annons:
Emmell
12/31/08, 5:55 PM
#28

Nån fler än jag och Tan-chan som fixat biljett än?:)

ParaKiss
1/17/09, 11:58 AM
#29

Jag har biljett till Japan expot ^^

Längtar starkt :D

Vi som ska dit kan kanske mötas upp där borta ^^

ParaKiss
1/17/09, 11:58 AM
#30

Undra om det bli sovsalar där borta?

[Tan-chan]
1/17/09, 5:10 PM
#31

#29: Ja vi får definitivt mötas upp nånstans där sen! Jag vet inte hur det ser ut med sovsalar… Tror inte de kommer ordna nåt sånt för det står inget om det på sidan. (=_=)

ParaKiss
1/17/09, 5:14 PM
#32

#31

Dåligt isåfall.. hmm. vandrarhem då eller nåt?

[Tan-chan]
1/17/09, 5:43 PM
#33

Ja, tycker det är jättedåligt om de inte kan fixa sovplatser. Det är ju ett Konvent också, och man måste nästan sova över i någon sovsal för att kännas som ett Konvent.

ParaKiss
1/17/09, 5:46 PM
#34

Jo precis. och blir ju lixom dyrt och drygt o åka fram o tbx å.

Annons:
[Tan-chan]
1/17/09, 5:48 PM
#35

Ja, precis. Och att bo på vandrarhem blir ju också jättedyrt om man ska sova 3-4 nätter där. (=_=)

ParaKiss
1/17/09, 5:50 PM
#36

Jo precis ;/

Men då läre man ju samla ihop ett gäng för att sova på vandrarhemmet. så blir det billigare på det viset om inte annat ^^

[Tan-chan]
1/17/09, 5:53 PM
#37

Jo, men det blir ju inte billigt ändå även om det är billigare. (^_^,)

ParaKiss
1/17/09, 6:03 PM
#38

nix, blir ju inte det :P men ändå billigare blir det. hehe :P

Emmell
1/19/09, 3:08 PM
#39

För mig blir det bara vandrarhem i typ yttersta nödfall, eftersom jag har min äldsta bästaste kompis boende i Sthlm och hon erbjöd mig att sova där redan innan jag hann fråga. Älska henne! ^__^ Det här är första gången det alls lönar sig att hon bor så långt bort!

På uppcon delade dom ut mycket infolappar till folk också, så dom gör definitivt reklam för sig. "Vill du ha info om…" "äh tack men jag har redan biljett". Dom blev glada. ;)

Innan februari tyckte jag dom sa att dom skulle uppdatera hemsidan (med mer artister?) men jag lyssnade inte så noga. Nåt sånt.

Jag längtar dock mest till konventsdelen.. artisterna får bli vad det blir.

[Tan-chan]
1/20/09, 7:22 PM
#40

39: Ok, lyllos dig. Har i och för sig en kompis som bor i Södertälje, men det blir ju så krångligt att pendla i 45 min fram och tillbaka. Man hinner ju missa rätt så mycket om tågen inte går i "rätt tid" och så.

Jag längtar till hela alltet, konventet, expot och konserten. (^0^)

ParaKiss
1/20/09, 7:30 PM
#41

äh. får väll tälta utomhus då. ^^ jag har dock släktingar i täby, men är ju en bit dit å =)

Annons:
[Tan-chan]
1/20/09, 7:46 PM
#42

Tälta? Finns det nån nära tältplats där? Man kan ju inte tälta mitt på gatan eller? Haha! Men hade varit mysigt dock. (^_~)

ParaKiss
1/20/09, 8:05 PM
#43

inte vet jag e :P

[Tan-chan]
2/9/09, 1:09 AM
#44

Nu har de en blogg också på SJX, så tänkte länka er till den om ni är nyfikna på hur arbetet går framåt. (^_^)

SJX Blogg

[Tan-chan]
2/9/09, 1:12 AM
#45

Har också kanske (bara kanske) bytt cosplay till SJX. Istället för att vara Suzuki-san kanske jag vill ge mig på att försöka sy något av Ciel's outfits från Kuroshitsuji animen/mangan. De han har är ju läckra, samtidigt som jag får en utmaning och se hur duktig jag kan vara med symaskinen och kreativiteten.

Några fler som har börjat planera?

[Tan-chan]
2/9/09, 1:18 AM
#46

Läste nu också på deras blogg att inga sovsalar kommer finnas tillgängliga på SJX. (T_T)

ParaKiss
2/9/09, 9:54 AM
#47

Dåligt att det inte kommer att finnas sovsalar :S

Emmell
2/9/09, 12:59 PM
#48

Ja men det förstår man ju ändå, att det är svårt att fixa sovsalar…

För min del blir det nog ingen regelrätt cosplay, för alla outfits jag vore intresserad av verkar lite väl varma att börja ha i maj. Typ ZAFTuniformen, man steks ju! Kanske köper nån series skoluniform eller så, istället. Jag får se, har inte bestämt mig än (beslutsångest kombinerat med fattigdom).

#47, ska du cosplaya alls?:)

Annons:
ParaKiss
2/9/09, 1:09 PM
#49

#48 Nix. ska inte det =) Visst skulle vart skoj. Men har dålig fantasi för sånt. ^^

Emmell
2/10/09, 10:39 PM
#50

Nu har dom uppe ett forum också.

[Tan-chan]
2/11/09, 4:33 PM
#51

Ah! Måste uppdatera länkar till artikeln! Thanki Emmel för forum-info!

[Tan-chan]
2/11/09, 4:58 PM
#52

Såja, nu är man medlem på SJX's forum och har skapat den 1:a tråden om cosplay! (^0^)

[Tan-chan]
2/13/09, 10:49 AM
#53

Några fler som har lust att haka på cosplay-temat Kuroshitsuji? Reasjer är kanske intresserad av att vara The Undertaker. Vi skulle behöva en Sebastian, och kanske Winny och de andra. (^0^)

Emmell
2/13/09, 3:22 PM
#54

Dom har uppdaterat hemsidan med Miyavi som en av artisterna. :)

ParaKiss
2/13/09, 3:43 PM
#55

#54 WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! …………. ghaaa *dööööööööööööööör*

Annons:
[Tan-chan]
2/13/09, 4:49 PM
#56

Jag kommer hinna dö innan det ens är expo! Miyavi! Liksom Miyavi!! Åh vad jag längtar ännu mer nu! Nu fattas bara Gackt!

Emmell
2/13/09, 7:30 PM
#57

Haha, skoj för er :) nå jag hoppas fortfarande på att dom ska ta dit nåt jpopband… typ nåt av Johnny's, eller nåt i den stilen, nån japansk motsvarighet till BSB eller så ;) för att kompensera för all rock-ish crap vi måste stå ut med ;D

Skämt åsido, klart det är roligt med nån, inom sådana kretsar relativt känd artist. :)

[Tan-chan]
2/13/09, 7:34 PM
#58

#57: Jag tror de kommer ta in nåt pop-band också, så du kan nog vara lugn. Jag själv väntar på att de ska säga något som Suga Chikao, Chemistry eller Greeeen. (^0^)

Har hört också att det ska komma några coola DJ's till Shibuya som ska DJ:a.

ParaKiss
2/13/09, 7:56 PM
#59

Hoppas Teddyyyy!!! :D

[Tan-chan]
2/18/09, 6:40 PM
#60

Frågade dem på SJX och Mika (SJX-ansvarig) sade att Miyavi inte kommer ställa upp på någon signering. Tydligen brukar han inte göra det. (T_T)

ParaKiss
2/18/09, 7:11 PM
#61

ghaaaa :/:/ tråååkigt… då smyger jag ändå efter han :Pnåt vill jag ha

[Tan-chan]
2/18/09, 8:57 PM
#62

#61: Haha! Gör du det. Jag hakar på. (^_~)

Men dock kommer han ha en frågestund för publiken, så tydligen ska man få fråga honom en massa saker under den angivna tiden. (^_^)

Annons:
ParaKiss
2/18/09, 9:22 PM
#63

Men vad ska man fråga han då? Utan att känna sig dum bland allt folk? :P

[Tan-chan]
2/18/09, 9:27 PM
#64

#63: Haha, en bra fråga. Jag har ingenting att fråga honom. Jag är bara där för att lyssna. (^_^,)

Emmell
2/18/09, 9:39 PM
#65

Ååh jag längtar som tokig till maj! *__* antar att jag inte är den enda? :D Förutom artisterna, vad tycker ni ska bli roligast?

ParaKiss
2/18/09, 10:35 PM
#66

MIYAVi. fast det är ju så artist.
hmm. försäljningen = Shoppa ^^

[Tan-chan]
2/18/09, 10:54 PM
#67

Jag längtar efter cosplay-tävlingen och alla prylar som kommer finnas att köpa. Ska köpa massa nyckelringar med motiv från mina favoritanime (samlar på dem på min väska). (^0^)

Reasjer
2/19/09, 2:55 PM
#68

jag ser nog mest fram emot att cosplaya! och alla PRYLAR! :O sen att köa till Miyavi, o alla andra aktiviteter! :D :D :D

[Tan-chan]
2/19/09, 6:59 PM
#69

#68: Ja, Miyavi-kön får man ju inte glömma! Och ska bli kul att se den där sumobrottar-grejen också. (^0^)

Annons:
ParaKiss
2/19/09, 8:18 PM
#70

jo, sumo vill jag se å :D:D

Hoppas det inte är samtidigt som miyavi. För myv ska jag köa hela dan för :P

Emmell
2/23/09, 8:39 PM
#71

Instämmer, prylar är alltid kul, ska försöka hitta nån fin poster eller gundammodell!:) hoppas dom får tillåtelse att sälja Calpis och ramune också… har ett stort calpis soda begär! :'D

Och dansmaskinerna! Herregud vad jag suger på det haha, men det är ju så grymt kuuul!!

[Tan-chan]
2/24/09, 3:59 PM
#72

#71: Dansmatta! Åh, det längtar jag också till! Hoppas det inte är världens köer till dansspelen. (=_=) Men det kommer det säkert vara…

Emmell
2/24/09, 4:09 PM
#73

#72, ja det brukar ju vara rätt populär "tyvärr" ;__;  Liite kö gör ju inget, men man har ju som inte lust att köa bort hela helgen… synd att dom inte har öppet dygnet runt, på nätterna hade man säkert sluppit dom värsta köerna!:P

[Tan-chan]
2/24/09, 4:17 PM
#74

#73: Ja, verkligen! Men det är ju inte kul att hoppa på mattorna heller om man har världens kö bakom sig. Jag skulle känna mig sönderstressad. Det var så inne på arkaden i Liseberg och då var det inte så skoj.

Nu blev man gött sugen att spela lite ITG… *drar fram dansmattan*

[Tan-chan]
2/24/09, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Nu är det officiellt! Eller nåt… Jag ska cosplaya som Ciel Phantomhive från Kuroshitsuji, och behöver lite råd och hjälp till vissa saker. Bifogar en bild på den av alla outfits som Ciel har som jag har valt att sy. (Bifogar  den andra bilden längre ner för man kan bara ha en bild per inlägg?)

#1: Kan någon hjälpa/tipsa mig om spets som liknar den som han har på ärmen? Har kollat igenom lite på nätet men har inte hittat nåt ännu som ens liknar det.

#2: Jag funderade på att istället ha helvit som rosett runt halsen istället för cremevit/beige. Vad tycker ni om det? Det ser ju lite "off" ut när han har cremevit rosett och kritvita… Um… Öh… Strumpbyxor?

#3: Och så behöver jag hjälp med att hitta band som är vit/blå, sådan som han har på hatten.

#4: Blå tygrosor! Vart kan man få tag i det? Har vänt upp och ner på google och Ebay utan att ha hittat några i rätt färg och storlek. Och här i skrot-Trollhättan har vi inga heminredningsbutiker och sånt. (=_=)

[Tan-chan]
2/24/09, 10:50 PM
#76

Den andra bilden på spetsen på hans ärm och på hatten:

Annons:
[Tan-chan]
2/28/09, 12:31 PM
#77

Nu har man varit och köpt tygerna och symönstren! Dags att börja sy i dag! (^0^) Önska mig lycka till. (^_~)

DarkAnge1
2/28/09, 1:39 PM
#78

Jag vill också komma :/ Ska höra med en kompis om hon vill komma hehe.. lura dit henne. >:3 *evil plan*

Vet någon när sommarlover börjar? Tänkte om det är på sommarlovet och inte under skoltid. Om det är skola samtidigt kan jag inte komma.. Vet inte om jag har råd heller :( Jag blev allergisk mot min kanin så jag ska typ köpa massor av grejer för det.. gillar inte sprutor. (T-T)

Kanske kan lura syrran till at sy mig kläder som jag kan ha då.. ^^ Eller så kan jag köpa något från China Town.. Finns en jätte snygg klänning där men jag vet inte om man får testa den.

ParaKiss
2/28/09, 5:26 PM
#79

Lovet brukar väll börja början utav juni? Allafall här. Detta är slutet utav maj. Och under skoltid. Allafall för mig.

[Tan-chan]
3/1/09, 5:58 PM
#80

#79: Samma för mig, men jag ska ta ledigt från skolan för jag måste verkligen dit!

Yaay! Nu under helgen ska jag på SciFi-mässa i Göteborg! Ska träffa Alien, Darth Vader och en massa andra. Yoda också. *nördar mig* (^0^) Mycket på gång detta år ju.

ParaKiss
3/2/09, 10:31 AM
#81

#80

hehe japp samma här ^^ inte vill jag missa Miyavi speciellt ^^

önskade jag bodde närmare håll å så att jag kunde gå på det å ^^ eller att man hade mera pengar så kunde man ha rest dit =)

Emmell
3/3/09, 6:48 PM
#82

Åh, det ska bli kul att se din cosplay sen, tan-chan! Lycka till! Har du kommit nån vart än så länge? :)

[Tan-chan]
3/3/09, 8:28 PM
#83

#82: Tack så mkt! Jag lär behöva det. (^_^,)

Jodå, har kommit så långt som västen. Men bara halva. Upptäkte att mellanlägget var slut, så jag har beställt hem det nu. Förhoppningsvis får jag paketet i morgon så jag kan fortsätta sy. (^_^) Men det kommer vara väldigt pilligt att göra denna. *vågar inte ens tänka på det*

Annons:
Mimmie94
3/7/09, 11:42 AM
#84

tjosan, i förrgår kom en tjej från skolan fram till mig och sa "Du är den end person i vår skola som är lika galen i manga/anime som jag, ska du till Japan iFokus i maj?" så nu börjar jag bli lite intresserad här ;) finns biljetter kvar?

ParaKiss
3/7/09, 12:22 PM
#85

#84 Det finns nog biljetter kvar. Kolla på ticnet =)  eller på japanexpo.se eller va det är för adress =)

[Tan-chan]
3/15/09, 8:17 PM
#86

*pust och stön*

Nu, efter blod, svett och tårar har man äntligen sytt klart byxorna! Och jag skämtar inte. Har blött lite lätt tack vare nålar, svettats hinkvis för att jag har varit så koncentrerad, och storbölat över att jag har sytt fel och att maskinen krånglade. Ska också lägga till att jag var nära på att bli hårlös när jag började slita i håret på grund av att ett mönstret jag använde inte stämde med måtten på en bit.

*garv*

Men nu är de i alla fall klara! Dags att börja med den vita skjortan, och ni får hålla tummarna att maskinen inte krånglar och att jag lyckas hålla mig ifrån vanvett. (^_^,)

*nervöst skratt*

Emmell
3/16/09, 2:57 PM
#87

#86, härligt! Blev dom som du ville ha dom till slut då? :) Men visst är det skönt när man känner att man kan börja kryssa av saker som är avklarade..! :)

ParaKiss
3/16/09, 4:02 PM
#88

Jag hoppar över cosplay ändå jag om det inte skulle dycka upp nå pengar efter vägen. Då jag måste kastrera min han katt då jag får hem två hon katter som jag kommer att vara jourhem åt. Så pengar försvinner däråt =) o jag föredrar o ta dom i förstahand ^^

[Tan-chan]
3/16/09, 6:41 PM
#89

#87: Jodå, någorlunda blev de som jag ville ha dem. Men en liten detalj var jag tvungen att ändra för att det skulle gå att sitta med byxorna. Fick göra benlinningarna lite större, så de sitter inte riktigt åt så som på bilden. Om de hade suttit åt hade de slitits sönder när man sätter sig. Men de får gå. (^_^)

Fick min Phantomhive-ring i dag som jag beställde från Ebay förra veckan! Yaaay! Bara peruken och skorna som fattas nu. Får se när de kommer.

#88: Mjo, levande individer får ju gå först. Hoppas det dyker upp pengar på vägen då så du också kan cosplaya. Annars är det väl bara att dra på sig något random. (^_^)

Catta89
4/7/09, 4:19 PM
#90

Jag ska till Japan expo nu :) Har inte beställt bijett ännu, ska göra det nästa vecka, men det verkade inte va någon nöd angående slutförsäljning på ticnets hemsida iaf.. Får joppas det finns biljetter kvar tills då :)

Men har aldrig varit på nått sånt här, så vad kan man förvänta sej? :) Är det ngt med just anime/manga?

#89 Skulle va grymt att se din cosplay, älskar med kuroshitsuji!! ^^.

Annons:
ParaKiss
4/7/09, 4:25 PM
#91

#90
Det är faktiskt allt möjligt ifrån Japan och som har med Japan att göra. Blir nog en hel del med Anime o Manga tror jag =)

Du kan ju haka på oss om du vill det =)

Catta89
4/7/09, 4:32 PM
#92

#91 Ska gå med pojkvännen men skulle va kul att träffas iaf :)
Men är inte så super på japanska artister, utan är bara låter till Anime serier som jag hört :P

Men kommer ändå bli kul att komma iväg, bor i en lite jävla skit by mitt mellan linköping och jönköping och det finns verkligen INGENTING att göra här över huvudtaget, så bara komma iväg ska bli kul =)

[Tan-chan]
4/7/09, 7:38 PM
#93

#92: Men du ska väl ändå gå och se artisterna? Miyavi får man ju verkigen inte missa! Han är ju liksom en av de största i Japan. (^0^)

Och det handlar om allting som har med Japan att göra, så som #91 sade. Och jag tror väldigt mycket kommer ha med Anime och Manga att göra. Inte minst försäljningen där. Åh! Längtar efter att köpa nyckelringar!!

Och tack, ska bli intressant för min egen del att se hur min cosplay blir. Har inte sytt på den på ca en månad nu. Har ingen motivation.

Någon, sparka mig i arslet så jag kommer igång, tack! (^_~)

Emmell
4/9/09, 3:52 PM
#94

#92, har du sett Shugo Chara? Dom som sjunger introt till serien kommer vara där. (Vilket jag själv ser ganska så fram emot!^^)

#93, haha, jomen det går jättebra att missa miyavi! Jag lär inte orka se honom ;D Och komigen nu, vi är flera som vill se din färdiga cosplay, så hang in there! (..säger jag som köper min färdig, haha)

[Tan-chan]
4/13/09, 1:26 PM
#95

#94: Jag släpar dig med till Miyavi-konserten. Ingen mening att inte gå på den när man ändå är där ju! Och dessutom ska du sitta fastklistrad vid oss. (^0^)

Ja, väldigt lätt att säga när man köper den själv. Haha! Men har faktiskt tagit tjuren vid hornen och slängt den åt skogen så att jag äntligen kan komma i gång med test-skjortan och test-rocken. Måste nämligen sy tester (som dessutom är i sjukt färgglada färger så man ser ut som en clown) för att se så att resultatet verkligen blir bra.

Catta89
4/13/09, 1:36 PM
#96

#94 Nej, det har jag faktiskt inte :P Vad handlar serien om då? =)

Emmell
4/13/09, 4:52 PM
#97

#95, haha! ^o^ jag får väl skaffa ordentliga öronproppar först, jag tål inte höga ljud (är livrädd att få tinnitus haha..).

#96, här är introt. En mahou shoujo serie som är förvånansvärt bra! (Jag är inget fan av genren i vanliga fall… även om jag sett både Gakuen Alice och CCS) Ge första avsnittet en chans om du får tid över.:D

Annons:
[Tan-chan]
4/13/09, 11:57 PM
#98

#97: Äsch, du kan få mina. Jag behöver dem inte. (^_~)

Emmell
4/21/09, 3:25 AM
#99

Det går rykten om att expot är inställt, hörde ni det? ^o^ Iofs är dom enda "källorna" i stil med folk som "känner nån, som känner nån, som känner nån som sa…" ^_~ men jag tänkte det kunde vara intressant att nämna i alla fall.

Ryktet verkar ha startat i samband med att deras startsida togs ner, och ticnet numera säger att eventet är fullbokat trots att det bara just innan stod att det var "grönt" (dvs massa platser kvar). Folk pratade om det här på hello-online. ^_^

Catta89
4/21/09, 12:38 PM
#100

Eeyy, vad surt :( Skulle precis boka mina biljetter och nu så e det "slutsålt" Faaan, hade precis fått tag på pengar till d, och så va det grönt för bara ett par dar sedan.. *STOOOOOOR SUCK*

Emmell
4/21/09, 3:36 PM
#101

#100, ge inte helt upp hoppet. Det är flera som sagt att det INTE ska vara slut biljetter, oavsett vad ticnet säger. Kolla in på sidan på nån dag igen, för just nu verkar inte expots hemsida heller funka.

[Tan-chan]
4/21/09, 4:21 PM
#102

Fick mail nyss från dem om att det är inställt. Ursäkta språket men vad i helvete?!

Emmell
4/21/09, 4:39 PM
#103

Fick också mailet. Jag tänker inte ursäkta språket MEN !! VAD I HELVETE!?! Vad säger man egentligen… min ekonomi gråter ikapp med att jag sitter här och svär högt för mig själv.

[Tan-chan]
4/21/09, 4:40 PM
#104

Publicerar det här så får ni andra också se:

"Hej Biljettköpare,

Tyvärr måste vi informera er om att Stockholm Japan Expo 2009 är inställt.

Det finns många orsaker till detta, finanskrisen som råder i världen, hård konkurrens d.v.s. andra festivaler/konserter och dålig biljettförsäljning. Dessa förutsättningar har slagit hårt mot oss och även andra arrangörer.

Detta medför att ni kommer får tillbaks pengar för ert biljettköp via www.ticnet.se Mer info om detta kommer att finnas på vår hemsida (www.japanexpo.se) under vecka 18.

Vi beklagar verkligen detta och hoppas att kunna genomföra Stockholm Japan Expo fullt ut i framtiden.

Med beklagliga hälsningar,

SJX-Crew"

Kunde de inte komma på det liksom tidigare? Nu är ju vandrarhemmet och tågbiljetterna bokade. Ska banne mig åka till Sthlm ändå! Annie och jag pratade nyss om det och vi ska åka i alla fall. Liksom går ju inte att avboka tåget så då har man ju två värdelösa tågbiljetter i sådana fall. Lika bra att använda dem och göra något lite skojigt i Sthlm ändå. Shoppa, gå på museum och akvarie, och sån.

Annons:
Emmell
4/21/09, 5:03 PM
#105

Tan-chan, jag är också på att åka dit oavsett! Mina tågbiljetter är också o-ombokningsbara, och nu när vi ändå har boende och sånt… nåt kan man nog hitta på i huvudstaden! Men jag är svinsur…inte så lite man hade sett fram emot det här.

Som om det inte är illa nog att man inte får nåt vettigt jobb pga finanskriser och whatever, nu ska det påverka mina intressen också.. =_=

Catta89
4/21/09, 5:11 PM
#106

Fy faan va surt.. Grymt typiskt … Skrikandes 

Visserligen har jag juh inte bokat ngt som ni, men hade ändå sett fram imot det.. Lixom lånat pengtar och allt för att kunna åka..

Men vi kommer nog med åka upp ändå, jag och killen, blir nog bara tidigare än planerat då..

Jisses, så jävla surt allt kan va ibland..

[Tan-chan]
4/21/09, 5:30 PM
#107

Ja du, Emmell… Jag är också gött pissed off just nu. Alltså detta New Nippon-företaget är mer och mer oseriöst. I framtiden kommer jag inte våga köpa biljetter till en konsert på grund av att de är sådana jävlar på att ställa in saker och ting. Är så förbannad att jag ser rött just nu. Liksom jag har lagt sjukt mycket pengar på en cosplay, och sjukt mycket tid på att tillverka den! Nu var allt förgäves!

NN liksom kliar sig i skallen och undrar varför biljetterna säljer dåligt, men de tänker inte en andra tanke tydligen på att det är på grund av att de är värdelösa på reklam och annan pr. Till och med jag skulle kunna göra bättre reklam än de med en sjukt mycket mindre budget!

Jag skulle gärna vilja ha mer information om exakt vad det var som gjorde att man inte kunde genomföra expot. Räcker inte med det lilla vi har fått.

I huvudstaden kan man ju gå på museum, akvarium, shoppa på Scifi, Gröna Lund… Ja, det finns ju saker att göra, så man lyckas nog fylla ut dagarna där. (^_^) Men vi får räkna med att det kommer bli långtråkigt ibland…

emee
4/21/09, 11:31 PM
#108

#104: Jaha, så det är bekräftat nu då Rynkar på näsan …vadå för andra festivaler/konserter? Obestämd

[Tan-chan]
4/21/09, 11:34 PM
#109

#108: De pratar nog om sådana som Hullsfred och Metal Town eller vad de nu hette. Tråkigt tycker jag att de ska ställa in. Eller snarare elakt och sjukt. Snacka om att deras rykte har gått åt skogen efter detta. När DIO också blev inställt… Vi fick inte ens en förklaring till varför. Tur att jag inte hann köpa biljett till den konsertern då!

Vågar inte köpa några fler konsertbiljetter, för tänk om det inte blir av? (=_=)

[Tan-chan]
4/22/09, 8:26 PM
#110

Fick reda på det nu att den största anledningen till att SJX ställdes in var på grund av att Metal Town-festivalen i Göteborg, som har några japanska artister med på artistlistan, har snott väldigt mycket möjliga besökande från SJX.

Med andra ord var det pga biljettförsäljningen i första hand som sket till det för dem. Men jag tror bara att de skyller ifrån sig på Metal Town bara för att inte verka för lata med att göra reklam och sånt. En reklamfilm var ju på G, men de hann ställa in INNAN de kom ut med den. De hade ju kunnat tänka på att ha en reklamfilm från början när biljetterna släpptes? (=_=)

(Lite skärpning när det kommer till reklam kanske, New Nippon…?)

Emmell
4/22/09, 9:32 PM
#111

Men alltså, det är ju det som var så dumt med SJX… att som ville vara mest en stor konsert och så lite Konvent "vid sidan om". Det känns  som om dom mest riktade sig mot att göra reklam för musikal-delen av expot, och så missade dom helt att ragga dit allmänna "otakus" och conventiongoers, som kanske hade kommit för tvspelen, cosplay, Anime, osv. (Som jag. Och många andra.)

Och som du skriver var dom ju helt kassa på att göra reklam över huvud taget…

Att dom hade problem med biljettförsäljningen hade jag redan listat ut haha, på forumet gav dom aldrig något rakt svar när någon undrade hur många biljetter som sålts. Det var hela tiden så undvikande, så man antog nästan att det inte sålts så bra som dom hoppats. Men att det var såå taskigt ställt (dom fick inte ens sålt 1000 biljetter hörde jag!?) att dom skulle ställa in det tänkte man ju inte…

Gud hoppas att det blir ett till uppcon istället.. :/

Annons:
[Tan-chan]
4/22/09, 11:47 PM
#112

Ja verkligen dumt! Jag förstår verkligen inte vad det var de tänkte med när de till och med började med sin lilla reklamfilm en månad innan SJX skulle vara.

Och man hade kunnat spara pengarna till att åka på expot i Paris istället i juli. CLAMP skulle komma dit. (T_T) Mycket större och säkert mycket roligare. Men det får bli nästa år istället.

Kanske Närcon har någonting snart som man kan gå på så man får använda sin cosplay. Eller Uppcon också.

Inte ens 1000 biljetter?! Ja, men det förvånar mig inte så mycket ändå… (^_^)

emee
4/24/09, 4:37 AM
#113

#110 Vilka Japanska band är det som ska komma till Metal town?Obestämd

Emmell
4/24/09, 10:28 AM
#114

#113, om jag inte minns fel är det Dir en grey, mucc och girugamesh. Kan vara nån till, men gå in på metal towns hemsida så står det.

Tycker det var en dålig ursäkt att ställa in… eftersom många som springer på Konvent har ju INTE nåt intresse av musikaler och konserter. Många skulle välja ett j/anime-konvent före sånt. Och det är ju DOM människorna dom inte lyckades nå med sin bristfälliga pr och reklam… Nå, inte så mycket att göra åt.

[Tan-chan]
4/25/09, 2:17 PM
#115

#114: Sant, sant.

[Tan-chan]
4/28/09, 4:46 PM
#116

Här kom förklaringen. Endast ca 800 biljetter hade sålts! (O_o)

"På grund av ett flertal förfrågningar har vi bestämt oss för att delge ytterligare information kring varför vi var tvungna att ställa in.

Att vi var sena med att bekräfta ryktena kring att Stockholm Japan Expo 2009 är inställt var p.g.a. av många olika anledningar, exempelvis korrespondens med alla våra artister, partners, medverkare och Medarbetare.

Vi förstår att många är besvikna och ledsna över detta beslut, vi kan tala om att även vi är mycket ledsna över denna situation.
Vi har in i det sista försökt rädda SJX09 i år.

Vi ska försöka förklara läget lite så att ni får mer förståelse för situationen.

Ni kanske inte märker av lågkonjunkturen lika väl som vi, för oss har det inneburit att alla kostnader blivit dubbelt så stora.
Alla som sysslat med budget vet att något sådant är väldigt svårt att klara sig ifrån om man inte har mycket pengar och många sponsorer (vilket vi inte har).
Vi hade behövt sälja över 3000 biljetter för att alla kostnader skulle klaras av. Så här drygt en månad innan SJX09 låg vi på cirka 800 sålda biljetter.

Det ledde oss till det svåra men nödvändiga beslutet att ställa in SJX09.

- Lågkonjunktur, att flyga över artister och deras crew från Japan är redan superdyrt och blev ännu dyrare.
- Konkurrens i Sverige, vi kunde inte förutse att 3 japanska band skulle spela på Metaltown.

Dessa två faktorer bidrog till att det blev omöjligt att sälja alla resterande biljetter.

Att vi ställer in nu en månad innan är för att:
Om vi väntade längre hade de som beställt flygbiljetter och transport inte möjligheten att återköpa sina flygbiljetter, därför kunde vi inte vänta längre med beskedet.

Vi förstår att många av er är ledsna och kanske också förbannade, men försök att ha lite förståelse för vår situation.

Självklart undrar ni också över era biljettpengar.
Vi jobbar just nu med återbetalningen, det är lite procedurer som först måste ske men snart kommer det information om hur ni kan få tillbaka era biljettpengar.

Vi har lärt oss väldigt mycket av detta projekt. IDAG är SJX09 inte genomförbart men vi kommer att komma tillbaks i framtiden; välplanerade, välorganiserade, större och hundra gånger bättre!

Med vänliga hälsningar,

SJX-Crew"

Emmell
4/28/09, 6:04 PM
#117

Tack, det där hade jag inte sett. :) (Men jag måste då säga att jag tycker inte det var nåt särskilt nytt man fick veta? Allt i texten ovan var ju ganska givet och enkelt att räkna ut själv med hjälp av den infon man fick tidigare. ^_^)

Jag tänker fortfarande samma sak, their mistake vad gäller reklam. Reklam över nätet behöver inte kosta särskilt. Och reklampengar betalar ju nästan alltid igen sig!

Eller för den delen, varför började dom inte lite mera småskaligt?! Lite korkat faktiskt, att dra igång ett sånt projekt som sitt första? (Var det exempelvis nödvändigt att ta in flera artister från Japan, när andra Konvent gått runt på bara "nördfaktor"? Visst var artisterna superkul, absolut, men arrangörerna glömmer ju återigen bort oss nördar som inte nödvändigtvis lockas av musiken framför allt. Den delen av besökare finns ju OCKSÅ, självklart, men ja…) Men vad säger man, liksom.

"Om vi väntade längre med beskedet…" Öh… ookeeej, det är väl INGEN som önskat att dom väntat LÄNGRE med beskedet? ô_O Dom flesta är väl sura för att en månad är för KORT inpå för att börja ställa in, typ.

"Vi har lärt oss väldigt mycket av detta projekt." Tror jag det… dom begick ju ungefär alla fel man möjligtvis kan tänka sig! Sure, det är ju en bra grundinställning, men med tanke på hur "stort" SJXprojektet var så förväntade åtminstone jag mig att arrangörerna vet vad dom pysslar med. Obviously var jag lite väl naiv där. ^o^

"Välplanerade, välorganiserade, större och hundra gånger bättre", nåja… dom två första hade man faktiskt viljat se redan första gången. Inte så schysst att släppa biljetter och låta hundratals människor provköra ett system som sen inte håller. "Större", är det verkligen värt att tänka så, när dom inte ens behärskade det här… hm.

Och "hundra gånger bättre", well, vad innebär det, egentligen, med tanke på att SJX inte ens blev av..! ^_~

Nu ska jag bussa till Willys och köpa chokladkakor!:D Upptäckte världens godaste kakor på jobbet innan, måste köpa hem..! (känner mig så nyttig… not.)

[Tan-chan]
4/28/09, 7:57 PM
#118

Nej, jag vet att vi redan hade listat ut allt det där, men tänkte det mer som att bekräfta det med ett "Hey, vi hade rätt!"-inlägg. (^_~)

Håller med om det med reklam. Dessutom har man ju själv drivit ett företag i gymnasiet och sett att det inte kostar så hemskt mycket som New Nippon verkar tro. Speciellt inte om man kör med de 4 grundfärgerna i bilder; gul, cyan, magenta och svart. Många reklamföretag erbjuder "multigrundfärger", och såklart blir det dyrare då i och med att det går åt fler färger i tryckningen.

Jag börjar tvivla att de ens har kollat upp hur lite reklam egentligen kostar. Man behöver ju inte ta det allra dyraste alternativet heller med laminat och annat, för det räcker väl med att man får ut ordet på gatan? När jag föreslog det på deras forum kom de bara med att det kostar och att de är medlemmar på en massa communitys, och att det räcker för tillfället.

Liksom okej, det är ju jättesmart att vara med i flera communitys, men att bara vara medlem räcker ju inte alls. Man ska ju vara sjukt aktiv för att nå ut till folket. Om man bara sitter där utan att ropa "Hej, jag är här, bara så ni vet!" så tjänar det ju ingenting till att ens vara medlem på ett community.

Hörde av en street crew i New Nippon att de hade gjort ett gigantiskt plakat som de hade hängt upp på en gymnasiemässa en gång. Liksom vad var poängen med att slänga ut så mycket pengar på ett gigantiskt plakat när endast dem som var på mässan kunde se plakatet? Hade det inte varit smartare att ta de pengarna som gick åt till plakatet att trycka upp små flygblad istället? Då når man ut till mycket fler personer.

Och så har jag hört att de inte lägger ut reklam på rätt ställen. De inser tydligen inte att man inte måste hänga upp dem på de stora anslagstavlorna på torger och shopping-gallerior för att nå folk. Jag har fått reda på om de flesta Konvent och mässor via ett litet papper som var upphängt på den lokala, lilla affären. Det är ju mataffärer som folk går mest till liksom, oavsett åldersgrupp och intressen.

Och att de utelämnade nördgrejen helt är också att klia sig i huvudet över. Jag tror att de flesta som köpte biljetter ville se Miyavi och Blood Stain Child. Om de hade gjort mer reklam för nörd-biten hade de nog lockat till sig många fler. Man vill ju dit på grund av gemenskapen.

Och ja, de väntade FÖR länge med beskedet! Liksom folk har ju redan hunnit köpa cosplay och resor INOM Sverige. Så det är bara synd om dem som köper flygbiljetter? Nu är ju i och för sig inte vår resa bortkastad, men tänk på dem som inte tänker åka ändå.

Quote:"med tanke på hur "stort" SJXprojektet var så förväntade åtminstone jag mig att arrangörerna vet vad dom pysslar med."

De har aldrig vetat vad de pysslar med. (^_~) De har bara intalat sig själva det.

Och nej, verkligen inte snällt av dem att testköra köpare på det sättet! Jag tycker de borde satsa på högst 2000 personer nästa gång, och bara koncentrera sig på att ta in en eller två artister. Den där festivalbiten var väl skojigt tänkt, men de tänkte tydligen inte hur mycket det skulle kosta. Därmed visste de inte vad de pysslade med. (^_^,)

Av mina erfarenheter av New Nippon har jag fått den bilden att de inte riktigt vet vad de sysslar med. Visst, de får hit band och så, men de lockar aldrig så mycket folk som de egentligen skulle lyckas med om de skötte det hela mycket bättre med reklam och att få ut ordet. De förlitar sig helt på att ryktet om banden ska sprida sig via deras stillastående och tysta medlemskap på olika communitys, samt fansens "från-mun-till-mun"-metod. Samt att man har fått höra att snubben som driver det, Mike (eller vad han nu kallar sig för), påbörjar en massa projekt men avslutar dem sällan. (=_=+)

I alla fall för mig är företaget (/lekstugan?) oseriöst och o-organiserat. Liksom kolla in deras hemsida just nu! De har inte ens skrivit där att det är inställt! De uppdaterar 2-3 gånger per år verkar det som.

Me mad right now. Lyckades uppröra mig själv. Haha! (^0^)

Annons:
Emmell
4/28/09, 8:24 PM
#119

Tjaa, jag har inte så mycket att tillägga känner jag. ^_^ Instämmer med hela #118.

Jag tror för övrigt att dom trodde och räknade med att japan-intresset i Sverige är större än vad det faktiskt är… visst, det är lite inne, Manga säljs på bokhandlarna och intresset växer, men intresset är inte - och kanske aldrig ens blir - stort nog att man kan starta upp ett projekt och tro att ryktet når tillräckligt många just like that utan att dom behöver göra nåt.

Men men, som du säger, dom är totalt o-organiserade och ger ju knappast ett seriöst eller "kunnigt" intryck, om man säger så. ^_^''

[Tan-chan]
4/28/09, 8:25 PM
#120

Så sant så! (^_^,)

Upp till toppen
Annons: